Ciekawostka - prośba o wyjaśnienie.

Data: 2015-06-21 21:00:50
Autor: Robert Tomasik
Ciekawostka - prośba o wyjaśnienie.
W dniu 21-06-15 o 19:38, krys pisze:
Jak rozumieć zapis z umowy o pracę:

"Ponadto oświadczam, że znane są mi przepisy dotyczące naruszenia tajemnicy
państwowej i służbowej zawarte w art. 260-264, w związku z art. 120 par. 15
i 16 ustawy z dnia 19 kwietnia 1969r. Kodeks karny (Dz. U. Nr 13, poz. 94)."
Pisownia oryginalna.

W podanym Dzienniku Ustaw w w/w artykułach figuruje Polska Rzeczpospolita
Ludowa, zagożenie ujawnianiem tajemnic dotyczących bezpieczeństwa obronności
kraju etc, w ogóle podana jest data uchylenia w 1998r, więc? Ponadto obiło
mi się o oczy, że nie ma czegoś takiego jak tajemnica państwowa czy
służbowa, poza nielicznymi wyjątkami, od 2011r.
W KK  par. 120 dotyczy środka masowej zagłady zabronionego przez prawo
międzynarodowe.

Praca nie dotyczyła agenta służb specjalnych, tylko sprzątaczki w obiekcie
należącym do gminy i nie jest to archiwum IPN, służb specjalnych etc.

Co autor mógł mieć na myśli zamieszczając taką klauzulę?

Na mój nieprawniczy rozum ta klauzula nie ma żadnego znaczenia, ale może się
mylę?

O ile to nie jest egzamin z historii prawa, to powiadom tych ludzi, że blisko 20 lat temu zmieniono tę ustawę. Teraz mamy nowy kodeks karny i nową ustawę o ochronie informacji niejawnych. Sądzę, że znalazłeś po prostu stary druk. Zdradzisz, kto się tym jeszcze posługuje?

Data: 2015-06-22 13:17:14
Autor: krys
Robert Tomasik wrote:

[...]

Tak mi się właśnie wydawało;-)

Teraz mamy nowy kodeks karny i
nową ustawę o ochronie informacji niejawnych. Sądzę, że znalazłeś po
prostu stary druk. Zdradzisz, kto się tym jeszcze posługuje?

To nie jest stary druk, tylko kwiatek z UoP z 2013 i 2014 roku, wystawiony przez placówkę podległą Urzędowi Miasta i Gminy w Grajdołku.
Podejrzewam, że strasznie boją się, że jak ktoś zacznie węszyć, to wywęszy, a jak wiadomo wszędzie sprzątaczki sa najlepiej poinformowane;-), poza tym łatwo je paragrafem zastraszyć.

J.

www.kontestacja.com

Ciekawostka - prośba o wyjaśnienie.