Ciekawostka socjologiczno-samochodowa

Data: 2021-04-14 09:27:30
Autor: K
Ciekawostka socjologiczno-samochodowa
On 12/04/2021 20:13, Jacek Maciejewski wrote:
Zerknijcie tu:
https://energetyka24.com/mieszkancy-warszawy-i-krakowa-chca-zakazu-sprzedazy-nowych-samochodow-spalinowych
Dla leniwych, cytat:
"Większość mieszkańców Warszawy i Krakowa opowiada się za zakazem
sprzedaży w Europie po 2030 roku nowych samochodów benzynowych i z
silnikami Diesla - wynika z sondażu ośrodka badania opinii YouGov
przeprowadzanego w 15 europejskich miastach."

Kiedyś tu wspomniałem o tym że wiodący producenci samochodów osobowych
jeden po drugim deklarują zaprzestanie produkcji samochodów spalinowych
w okolicy 2030 r. Skoro, jak się okazuje, większość ich klientów również
sobie tego życzy to byłbym pesymistą jeśli chodzi o zakup nowego
spaliniaka po 2030.

To jest takie samo pierdolenie jakby zapytac kogos czy chcialby aby wynaleziono skuteczny lek na wszystkie odmiany raka. Oczywiscie, ze kazdy by chcial aby po drogach i torach poruszaly sie tylko bezemisyjne, a prad sie bral tylko z OZE. Wlasciwe pytanie w ankiecie powinno brzmiec, co cie powstrzymuje przed zakupem auta elektrycznego i wtedy 80% by odpowiedzialo, cena, zasieg, czas ladowania.

Data: 2021-04-14 12:35:46
Autor: J.F
On Wed, 14 Apr 2021 09:27:30 +0100, K wrote:
[...]

Ale wiesz - tu wypadaloby, aby sie pytano o zakaz sprzedazy.
Wiec jak ktos popiera, to sie chyba liczy, ze nastepnego diesla juz
nie kupi.

A jesli w ogole nie zamierza kupowac samochodu ... to tez jego prawo,
zeby inni mu dieslami nie smrodzili :-)

J.

Data: 2021-04-14 12:40:42
Autor: K
On 14/04/2021 11:35, J.F wrote:
[...]

Te legendarne diesle, ktore z malymi wyjatkami smrodza tak samo jak hybrydy i najbardziej przeszkadzaja brudasom palacym smieciami w piecu ;)

Data: 2021-04-14 14:44:32
Autor: J.F
On Wed, 14 Apr 2021 12:40:42 +0100, K wrote:
On 14/04/2021 11:35, J.F wrote:
[...]

Diesel smrodzi. Wiem, bo mam :-(

Na ile ten smrod jest szkodliwy dla zdrowia, to sie nie wypowiem.
Ale nie chcialbym, zeby mi pod oknem ktos tak smrodzil ... dluzszy
czas.

Dobra benzynka smrodzi jakos mniej, ale powtarzam - mowie tylko o
wrazeniach wechowych.

J.

Data: 2021-04-15 16:48:23
Autor: Janusz
W dniu 2021-04-14 o 14:44, J.F pisze:

[...]

A zagazowana jeszcze mniej i co ciekawe można nią wjeżdżać np do centrum Berlina a dieslami nie, wiem bo mam taką z właściwą nalepką :)

--
Janusz

Data: 2021-04-16 11:23:18
Autor: J.F
On Thu, 15 Apr 2021 16:48:23 +0200, Janusz wrote:
[...]

IMO wiecej. Ale moze teraz lepsze instalacje.

i co ciekawe można nią wjeżdżać np do centrum Berlina a dieslami nie, wiem bo mam taką z właściwą nalepką :)

Z tymi dieslami ... wiele halasu bylo, a potem sie okazywalo, ze to ponizej jakies normy euro.

Jesli dobrze widze, to Berlin pozwala wjechac Euro 6, a ona obowiazuje
od 2014. A ten zakaz w Berlinie to jest na 8 kawalkach ulic, razem 3 km

https://www.berlin.de/special/auto-und-motor/nachrichten/4947848-2301467-drohende-fahrverbote-was-dieselfahrer-wi.html

No i pewnie VW TDI mozna wjechac, mimo ze wiadomo, ze nie spelnia :-)

swoja droga - jak oni wyznaczyli te odcinki?
Tam maja stacje monitorujace jakosc powietrza ?

Ale nie wolno, to nie wolno - ominie sie przez osiedlowe ulice :-)

J.

Data: 2021-04-16 21:41:30
Autor: Janusz
W dniu 2021-04-16 o 11:23, J.F pisze:
[...]

No nie, czytałem badania i gaz wyraźnie mnie produkuje szczególnie aromatycznych kóre się 'czuje' bo akurat NOx więcej a to ze względu na wyższą temp w cylindrze.

[...]

Ja mam zieloną z 4 i napisem berlin i dokument z badań spalin, ale do czego to uprawnia to nie wiem tylko podejrzewam że są strefy z ograniczonym wjazdem.

[...]

Ale mają kamery i dostaniesz mandat do domu :)

swoja droga - jak oni wyznaczyli te odcinki?
Tam maja stacje monitorujace jakosc powietrza ?
Pewnie tak i już tu było ja taki zakaz dali chyba w Hamburgu i po pewnym czasie zrobili
badania i wyszło że to nic nie dało.

Ale nie wolno, to nie wolno - ominie sie przez osiedlowe ulice :-)
No nie wiem :)
Mandaty tam mają srogie a jak punktów nazbierasz to przekichane, odzyskać tam prawo jazdy to jest prawdziwa droga przez mękę.

--
Janusz

Data: 2021-04-15 02:19:42
Autor: ii
W dniu 14.04.2021 o 10:27, K pisze:
[...]

Jaki sens jest pytać ludzi o coś czego w ogóle nie sprawdzili?

Co to w ogóle ma do rzeczy. Jak się zapytasz czemu nie kupują nowych spalinowych to też na pierwszym miejscu będzie cena.

I właśnie, przed zakupem elektryków powstrzymuje ... brak tanich czyli używanych.

Data: 2021-04-15 05:07:33
Autor: JDX
On 2021-04-14 10:27, K wrote:
[...]
brzmiec, co cie powstrzymuje przed zakupem auta elektrycznego i wtedy
80% by odpowiedzialo, cena, zasieg, czas ladowania.
Skoro większość kierowców robi prywatnymi autami zdaje się do 20 km
dziennie, to wątpię, aby 80% z nich narzekało na krótki zasięg i długie
ładowanie elektryków. Nawet mimo osławionych dalekich wyjazdów na
wakacje dwa razy w roku. Na cenę by narzekali.

Data: 2021-04-15 09:07:30
Autor: K
On 15/04/2021 04:07, JDX wrote:
On 2021-04-14 10:27, K wrote:
[...]
[...]

Bo moze wiekszosc nie robi tych 20km dziennie albo robi od poniedzialku do piatku a dwa razy w miesiacu robi po 500 w jedna strone i nie chce sobie narzucac dodatkowych ograniczen wynikajacych z ulomnej technologii.

Data: 2021-04-15 16:50:11
Autor: Janusz
On 15/04/2021 04:07, JDX wrote:
On 2021-04-14 10:27, K wrote:
[...]
[...]

Jakby elektryki były tanie to sam bym kupił jako drugie auto do jeżdżenia wokół komina bo do tego by się świetnie nadawało.

--
Janusz

Data: 2021-04-15 16:19:06
Autor: K
On 15/04/2021 04:07, JDX wrote:
On 2021-04-14 10:27, K wrote:
[...]
[...]

no wlasnie, jako drugie auto i w tym rzecz.

Data: 2021-04-15 17:31:39
Autor: JDX
On 15/04/2021 04:07, JDX wrote:
On 2021-04-14 10:27, K wrote:
[...]
[...]

Tacy co robią dwa razy (a nawet tylko raz) w miesiącu po 500 km w jedną
stronę i nic poza tym z automatu nie kwalifikują się do tych, którzy
robią (średnio) do 20 km dziennie.

Co do ułomności, to taki współczesny dizel to przecież ułomna
technologia. :-) Najbardziej bawi mnie potrzeba dolewania co jakiś czas
sików do paliwa. Jak, k..wa, oleju do benzyny w komarku czy wuesce. Lub
spalinowej pile łańcuchowej. :-D

Data: 2021-04-15 17:14:00
Autor: K
On 15/04/2021 04:07, JDX wrote:
On 2021-04-14 10:27, K wrote:
[...]
[...]

No, mnie tez ale tego sie nie leje do paliwa tylko do osobnego zbiornika. Ale ostatnio dolalem 15l chyba w grudniu i jeszcze nie zebrze. Takze porownywanie ulomnosci pomiedzy spalinowym i elektrycznym w tym aspekcie to jak PiSowcy wywolujacy temat w ktorym juz na starcie wypadaja gorzej np. krytykujac blizej nieokreslone autorytety prawa podczas gdy za nimi stoi Pawlowicz :)

Data: 2021-04-16 11:03:50
Autor: J.F
On Thu, 15 Apr 2021 17:31:39 +0200, JDX wrote:
[...]

No ale co - dolewasz i po problemie.

Troche tak, jakbys narzekal, ze pasek rozrzadu trzeba zmieniac, filtr
powietrza, czy klocki hamulcowe.
Albo, ze paliwa trzeba dolewac ...

J.

Data: 2021-04-16 11:59:13
Autor: JDX
On 2021-04-16 11:03, J.F wrote:
[...]

Musisz o tym pamiętać. Kiedyś zdarzyło mi się nie dolać oleju do paliwa
do dwusuwa. W każdym razie przecież to nie jest jedyna ułomność dizli.
Co jakiś czas musisz DPF-a wypalić (,,zabawny" artykuł:
https://autokult.pl/2499,wypalanie-sadzy-w-filtrze-dpf-ile-trwa-i-kosztuje-wypad-za-miasto),
jeśli nie masz farta i w trasie się to nie zrobi. Musisz *zaplanować*
kiedy wlać zimowego paliwa czy jakiegoś dodatku, aby nie mieć
niespodzianki, gdy mrozy nadejdą. Elektryki tych problemów nie mają.
Stare dobre benzynki też nie. :-) Po raz kolejny powtarzam za Panem
Stasiem: a idź pan kurwa na chuj (z tymi dizlami). :-D

Troche tak, jakbys narzekal, ze pasek rozrzadu trzeba zmieniac, filtr
powietrza, czy klocki hamulcowe.
Te rzeczy robi się cokolwiek rzadziej.

Data: 2021-04-16 11:24:46
Autor: K
On 16/04/2021 10:59, JDX wrote:
On 2021-04-16 11:03, J.F wrote:
[...]

Nie wiem, mi sie dpf wypala jak uzna za stosowne nic nie musze planowac, a stosowna informacja pojawia sie na wyswietlaczu. Prawda jest, ze caly ten system DPF+EGR+BlueAD+Kat+dwumasa moze powodowac kosztowne problemy, ktore narastaja wraz z wiekiem auta ale powiedzmy sobie szczerze: na dzien dzisiejszy dla kogos, kto nie jezdzi tylko po miescie i nie robi max 100km tygodniowo - nie ma alternatywy. Elektryki w jakiejkolwiek formie sa na dzien dzisiejszy produktem w wersji beta i minie jeszcze troche czasu zanim beda mogly zastapic spalinowe.

Troche tak, jakbys narzekal, ze pasek rozrzadu trzeba zmieniac, filtr
powietrza, czy klocki hamulcowe.
Te rzeczy robi się cokolwiek rzadziej.

No jezeli dolewka 15l sikow raz na pol roku albo na rok jest dla ciebie argumentem za kupnem elektryka to przeciez nikt ci tego nie zabrania. Kazdy kupuje to co mu odpowiada najbardziej.

Data: 2021-04-16 13:49:28
Autor: JDX
On 2021-04-16 12:24, K wrote:
[...]
ktore narastaja wraz z wiekiem auta ale powiedzmy sobie szczerze: na
dzien dzisiejszy dla kogos, kto nie jezdzi tylko po miescie i nie robi
max 100km tygodniowo
Czyli dla mniejszości.

- nie ma alternatywy.
Jest, zawsze była Benzyniaki. A jeśli koszty paliwa są problemem, to
zagazowane benzyniaki. Trochę bardziej upierdliwe w użytkowaniu od
niezagazowanych, ale koszty paliwa niższe niż w dizlu. I mniej rzeczy do
popsucia się.

No jezeli dolewka 15l sikow raz na pol roku albo na rok jest dla ciebie
argumentem za kupnem elektryka to przeciez nikt ci tego nie zabrania.
Kazdy kupuje to co mu odpowiada najbardziej.
No to dlaczego tak ciągle marudzisz, że elektryki trzeba często tankować?

Data: 2021-04-16 13:33:00
Autor: K
On 16/04/2021 12:49, JDX wrote:
On 2021-04-16 12:24, K wrote:
[...]
[...]

Bo diesla w erze przed pandemicznej tankowalem raz na dwa tygodnie do pelna, dolewajac sikow raz na kilka miesiecy, a obie czynnosci trwaja kilka minut. Elektryka musialbym "tankowac" codziennie ewentualnie co drugi dzien. Juz nie wspominajac o tym, ze jadac gdzies dalej musialbym to rozplanowac pod ladowarki i podniesc do rangi podobnej do pieszej wyprawy na K2.

Data: 2021-04-16 13:59:05
Autor: Cavallino
W dniu 16-04-2021 o 13:49, JDX pisze:
On 2021-04-16 12:24, K wrote:

[...]

Widać dla niego raz na pół roku łatwiej i przyjemniej oblać się sikami, niż włożyć wtyczkę do gniazdka w trasie....

Hejterzy tak mają.

Data: 2021-04-16 14:06:28
Autor: J.F
On 2021-04-16 12:24, K wrote:

[...]

Tak, tylko juz nie dodales, ze te wtyczke w trasie, to trzy razy po
godzinie :-)

A czemu sprzedales elektryka? Hejterze jeden :-)

J.

Data: 2021-04-16 15:20:09
Autor: Cavallino
On 2021-04-16 12:24, K wrote:

[...]

Ale to jak się kupi nieodpowiedni samochód.
Jak komuś się spieszy, może od razu kupić Teslę z zasięgiem 600 km.

A czemu sprzedales elektryka?

Kaprys taki miałem.

HINT: Źle zadałeś pytanie, powinno brzmieć - dlaczego nie kupiłem następnego, tak jak planowałem?

ODP: Bo się przestał opłacać gdy państwo i jego koncerny wypięły się na elektromobilność.
No to ja też zrobiłem to samo.

BTW: Oni już chyba wiedzą że przegięli i próbują to odkręcać, tzn. wprowadzać rabaty na ładowanie i nowe przywileje dla elektryków.
Albo tylko ściemniają.

On 2021-04-16 12:24, K wrote:

[...]

Czyli nie chodzilo o "nie smrodzenie" tylko darmowy prad. I po co bylo to cale pierdolenie o ekologii?

Data: 2021-04-16 12:04:09
Autor: Cavallino
On 2021-04-16 11:03, J.F wrote:

Troche tak, jakbys narzekal, ze pasek rozrzadu trzeba zmieniac, filtr
powietrza, czy klocki hamulcowe.
Te rzeczy robi się cokolwiek rzadziej.

Zwłaszcza w elektrykach.

Data: 2021-04-16 13:47:39
Autor: Mirek Ptak
On 16.04.2021 11:59, JDX wrote:
Co jakiś czas musisz DPF-a wypalić (,,zabawny" artykuł:
https://autokult.pl/2499,wypalanie-sadzy-w-filtrze-dpf-ile-trwa-i-kosztuje-wypad-za-miasto),
jeśli nie masz farta i w trasie się to nie zrobi. Musisz*zaplanować*

Nawet nie wiem jak skomentować tan "artykuł".
Tak się składa, że jeżdżę już 4 Oplem z DPF i nawet przez głowę mi nie przyszło wymyślać takich fikołków jak autor. Nigdy nie zapaliła mi się kontrolka, ale też wiedziałem, ze te filtry tam są i dzięki obserwacji chwilowego spalania (zwiększone w tym czasie) zawsze doprowadzałem je do końca jeżdżąc mniej więcej połowę dystansu i 2/3 czasu po mieście w przypadku 2 pierwszych aut. Teraz jest znaczna przewaga tras, ale też już kilkakrotnie "złapało" mnie w mieście.
Wypalania w trasie nawet nie zauważam.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2021-04-16 14:09:50
Autor: J.F
On Fri, 16 Apr 2021 13:47:39 +0200, Mirek Ptak wrote:
On 16.04.2021 11:59, JDX wrote:
[...]

Ale jak do konca - mam sie spozniac do pracy bo trzeba sie pokrecic
wokol zakladu ?

przypadku 2 pierwszych aut. Teraz jest znaczna przewaga tras, ale też już kilkakrotnie "złapało" mnie w mieście.
Wypalania w trasie nawet nie zauważam.

Jak pisalem - co mnie zastanawia, ze czasem wypalanie zaczyna sie w
miescie na drugi dzien po autostradowej trasie ...

J.

Data: 2021-04-16 14:55:24
Autor: Mirek Ptak
On 16.04.2021 14:09, J.F wrote:
[...]

Jak to zwykle bywa z kwantyfikatorami - przesadziłem :) - Oczywiście kilka razy zdażyło mi się wyłączyć silnik w czasie wypalania. :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2021-04-16 16:09:50
Autor: J.F
On Fri, 16 Apr 2021 14:55:24 +0200, Mirek Ptak wrote:
On 16.04.2021 14:09, J.F wrote:
[...]

Ja po miescie mam krotkie trasy, to w zasadzie nagminnie wylaczam.

A co nalezy zrobic? smrodzic na parkingu, jezdzic w kolko, pojechac na
autostrade ?

J.

Data: 2021-04-16 18:18:47
Autor: JDX
On 16.04.2021 14:09, J.F wrote:
[...]

A oleju w skrzyni korbowej nie przybywa tak jak w niektórych BMW z
dizlami? :-D

Data: 2021-04-19 18:54:09
Autor: J.F.
Użytkownik "JDX"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6079b8eb$0$520$65785112@news.neostrada.pl...
On 2021-04-16 16:09, J.F wrote:
[...]

Ubyc nie chce, a moze nawet i ciut przybywa - trudno zmierzyc dokladnie.

J.

Data: 2021-04-19 07:33:08
Autor: Mirek Ptak
On 16.04.2021 16:09, J.F wrote:
Jak to zwykle bywa z kwantyfikatorami - przesadziłem:)  - Oczywiście
kilka razy zdażyło mi się wyłączyć silnik w czasie wypalania.:)
Ja po miescie mam krotkie trasy, to w zasadzie nagminnie wylaczam.

Przez wiele lat głównie jeździłem do pracy 7,5 km w jedną stronę. Jak się włączyło w drodze do, a miałem zapas (nie pracuję na godziny) to dopalałem na parkingu. Jak w drodze do domu to jak piszesz poniżej - kółko po osiedlu.

A co nalezy zrobic? smrodzic na parkingu, jezdzic w kolko, pojechac na
autostrade ?

Na Autostradę nie wyjeżdżałem w tym celu choć jak mniejszość w tym kraju mam aż dwie w bezpośredniej bliskości - południe Gliwic.

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2021-04-16 14:17:31
Autor: J.F
On Fri, 16 Apr 2021 11:59:13 +0200, JDX wrote:
On 2021-04-16 11:03, J.F wrote:
[...]

Musisz o tym pamiętać.

Zapewne nie musisz - kontrolka sie jakas zapali.

[...]

To u mnie wlaczy sie samo, tylko ze paliwo wtedy zlopie, dymi i
smrodzi. No chyba ze problem w tym, ze instrukcji nie czytalem, moze cos trzeba wtedy zrobic :-(

Ulomnosc to jest wtedy, jak sie zapali Check Engine i DPF do wymiany
:-(

Musisz *zaplanować*
kiedy wlać zimowego paliwa czy jakiegoś dodatku, aby nie mieć
niespodzianki, gdy mrozy nadejdą.

A gdzie tam - jak w miare normalnie jezdzisz i tankujesz choc raz na
miesiac, to nie trzeba.

Elektryki tych problemów nie mają.

No - mroz tez im nie sluzy :-)

Stare dobre benzynki też nie. :-) Po raz kolejny powtarzam za Panem
Stasiem: a idź pan kurwa na chuj (z tymi dizlami). :-D

Mam juz trzeciego ... w zasadzie to moge narzekac na klapki wirowe :-)

Troche tak, jakbys narzekal, ze pasek rozrzadu trzeba zmieniac, filtr
powietrza, czy klocki hamulcowe.
Te rzeczy robi się cokolwiek rzadziej.

rzadziej ale wieksza robota. A tu proste dolanie plynu ... na spryskiwacze tez narzekasz ?

J.

Data: 2021-04-16 14:59:41
Autor: Mirek Ptak
On 16.04.2021 14:17, J.F wrote:
To u mnie wlaczy sie samo, tylko ze paliwo wtedy zlopie,

Prawda

  dymi i
smrodzi.

Napraw samochód :) - nie zanotowałem podobnych objawów :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2021-04-16 18:13:09
Autor: JDX
On 2021-04-16 11:03, J.F wrote:
[...]
Troche tak, jakbys narzekal, ze pasek rozrzadu trzeba zmieniac, filtr
powietrza, czy klocki hamulcowe.
Te rzeczy robi się cokolwiek rzadziej.

rzadziej ale wieksza robota.
No ale te rzeczy robi się w każdej spalinówce i niektóre w elektrykach.
W dizlu oprócz tego masz do zrobienia dodatkowe czynności
serwisowe/utrzymaniowe.

A tu proste dolanie plynu ... na spryskiwacze tez narzekasz ?
Płyn do spryskiwaczy wszędzie trzeba uzupełniać. Nawet w dizlu, bo siki
go nie zastąpią. :-)

Data: 2021-04-16 18:03:44
Autor: K
On 2021-04-16 11:03, J.F wrote:
[...]
[...]

To kiedy kupujesz elektryka wolnego od tych wszystkich wad?

Data: 2021-04-17 00:13:59
Autor: JDX
Ciekawostka socjologiczno-samochodowa
To kiedy kupujesz elektryka wolnego od tych wszystkich wad?
Wolnego od wszystkich to się niestety nie da. Ale może wystarczy wolny
od wad dizli. :-D Za cztery lata?

Ciekawostka socjologiczno-samochodowa