Ciekawostki o Wanklu

Data: 2017-05-17 20:26:09
Autor: T.
Ciekawostki o Wanklu
Nowa wystawa ,,Rewolucja - 60 lat silnika Wankla w NSU" w Audi museum mobile w Ingolstadt, to fascynujący fragment historii techniki. Okazją do zorganizowania wystawy jest jubileusz sześćdziesięciolecia rewolucyjnej koncepcji silnika z tłokiem obrotowym. Poprzednik marki Audi, NSU, odważył się zastosować tę nową technikę już we wczesnej jej fazie, w prototypowym modelu ,,Prinz 3". Wystawa, która potrwa od 20 maja   do 5 listopada 2017 roku, pokaże ten oraz kilka innych modeli NSU napędzanych silnikiem Wankla. Burzliwą historię tej progresywnej techniki ilustrują też silniki łodzi, silniki lotnicze i motocyklowe, ale też kosiarki do trawy i piły motorowe wytwarzane przez różnych producentów.

Więcej: https://www.facebook.com/notes/autopolska/jubileuszowa-wystawa-w-audi-museum-mobile-rewolucja-60-lat-silnika-wankla-w-nsu/1444413455857139/

Ps. Czy jeszcze się stosuje takie silniki w samochodach?

T.

Data: 2017-05-17 11:46:32
Autor: Zenek Kapelinder
Ciekawostki o Wanklu
Silnik Wankla to ciekawostka przyrodnicza pokazujaca slepa droge. Jesli sie nie przebil to nie byl rewolucyjny i nic nie wniosl.

Data: 2017-05-17 12:17:55
Autor: WS
Ciekawostki o Wanklu
Troche tego wyprodukowali, Euro normy go chyba wykonczyly (?) https://pl.wikipedia.org/wiki/Mazda_RX-8

Data: 2017-05-17 21:28:27
Autor: __Maciek
Ciekawostki o Wanklu
Wed, 17 May 2017 12:17:55 -0700 (PDT) WS
<LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisał:

[...]

Polecam: https://www.youtube.com/watch?v=v3uGJGzUYCI
"4 Reasons Why The Rotary Engine Is Dead"

Data: 2017-05-17 21:25:22
Autor: Mateusz Bogusz
Ciekawostki o Wanklu
Jesli sie nie przebil to nie byl rewolucyjny i nic nie wniosl.

Rewolucje są dla idealistów. Zapewne kasa się nie zgadzała i tyle.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-05-17 21:30:40
Autor: J.F.
Ciekawostki o Wanklu
Dnia Wed, 17 May 2017 11:46:32 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
Silnik Wankla to ciekawostka przyrodnicza pokazujaca slepa droge.
Jesli sie nie przebil to nie byl rewolucyjny i nic nie wniosl.

Co najlepiej widac po Audi - przestali robic dawno temu.
Mazda robila jeszcze niedawno.

Jeszcze ich troche lata w mlych samolotach.

J.

Data: 2017-05-18 10:00:02
Autor: radekp@konto.pl
Ciekawostki o Wanklu
Wed, 17 May 2017 20:26:09 +0200, w <591c95f3$0$663$65785112@news.neostrada.pl>,
"T." <kuki543@interia.pl> napisał(-a):

Ps. Czy jeszcze się stosuje takie silniki w samochodach?

Mazda w jakimś pół-sportowym coupe stosowała, ale z ~10 lat temu była.
Silnik zużywał sporo oleju (taka konstrukcja), więc nie był ekologiczny.

Data: 2017-05-18 11:13:50
Autor: miumiu
Ciekawostki o Wanklu

Mazda w jakimś pół-sportowym coupe stosowała, ale z ~10 lat temu była.
Silnik zużywał sporo oleju (taka konstrukcja), więc nie był ekologiczny.

No i w razie draki ze swieca musialbys szukac mechanika ktory by sie na tym znal i to naprawil :)

--
Pzdr

Data: 2017-05-18 14:23:43
Autor: Adam
Ciekawostki o Wanklu
W dniu 2017-05-18 o 11:13, miumiu pisze:
[...]

A o co chodzi?
Co trzeba naprawiać przy wymianie świecy?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-05-18 05:38:56
Autor: sczygiel
Ciekawostki o Wanklu
W dniu czwartek, 18 maja 2017 14:23:47 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> No i w razie draki ze swieca musialbys szukac mechanika ktory by sie na tym
> znal i to naprawil :)

A o co chodzi?
Co trzeba naprawiać przy wymianie świecy?

https://www.rx8club.com/series-i-do-yourself-forum-73/diy-spark-plug-change-31872/

Trzeba wiedziec ze nie jest to taka sama wymiana jak zwykle w tłokowym silniku.

Data: 2017-05-18 21:55:27
Autor: Adam
Ciekawostki o Wanklu
W dniu 2017-05-18 o 14:38, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Dzięki.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-05-18 18:41:58
Autor: Malkontent
Ciekawostki o Wanklu
Adam <a.g@poczta.onet.pl> Wrote in message:
[...]

Po "draki" przecinek :) --

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-05-19 07:45:20
Autor: miumiu
Ciekawostki o Wanklu

A o co chodzi?
Co trzeba naprawiać przy wymianie świecy?

Mialem na mysli idiom "szukac ze swiecą" :)

--
Pzdr

Data: 2017-05-18 15:00:42
Autor: Budzik
Ciekawostki o Wanklu
Użytkownik radekp@konto.pl radekp@konto.pl ...

[...]

Z ciekawości - zuzywanie oleju oznacza brak ekologicznosci?
To jak to mozliwe ze auta maja w instrukcjach wpisane do 1l zuzywanego oleju na 100km a takie audi naprawde tyle zuzywaja...?

--
Pozdrawia... Budzik
"Demokracja prowadzi do dyktatury"

Data: 2017-05-19 09:25:38
Autor: J.F.
Ciekawostki o Wanklu
Dnia Thu, 18 May 2017 15:00:42 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
[...]

Jak naprawde tyle zuzywaja, to niestety - z ekologia to nie ma nic
wspolnego. Ale wiekszosc zuzywa znacznie mniej.

W tlokowym 4-suw olej po drugiej stronie tloka i silnik go wypluwa
minimalne ilosci. W Wanklu niestety - trzeba mieszac do paliwa.
Choc zakladam, ze Mazda normy spelnia, wiec nie przeszkadza to az tak
bardzo. Albo nie przeszkadzalo pare numerkow temu.

J.

Data: 2017-05-19 10:29:38
Autor: Budzik
Ciekawostki o Wanklu

[...]

Nie wiem, akurat mam dwóch znajomych ktorzy mieli własnie takie problemy - silniki TSI i zuzywanie po około litrze na 1000...
Jeden wymieniał silnik, drugi robił, gdzies mi sie obiło o uszy ze komus audi uznało gwarancje dopiero jak zuzycie przekroczyło 1,1l, wczesniej twierdzili ze to wszystko w normie.

--
Pozdrawia... Budzik
"Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

Data: 2017-05-20 21:15:47
Autor: Marcin N
Ciekawostki o Wanklu
W dniu 2017-05-19 o 12:29, Budzik pisze:
[...]

To jest ciekawy temat z tą normą. Praktycznie wszyscy producenci oficjalnie dopuszczają takie zużycie. Skąd się to bierze? Czemu nikt ich nie złapie za to za kark? Przecież to jawna kpina.

--
MN

Data: 2017-05-20 12:52:24
Autor: Zenek Kapelinder
Ciekawostki o Wanklu
Zeby silnik nie zuzywal oleju to musialby miec tloki i trzonki zaworow pracujace na sucho. Przy wspolczesnym stanie techniki nie jest to mozliwe. Kazdy wspolczesny silnik spalinowy musi zuzywac olej. Ile oleju zuzywa zalezy od stanu technicznego silnika.

Data: 2017-05-20 23:54:40
Autor: J.F.
Ciekawostki o Wanklu
Dnia Sat, 20 May 2017 12:52:24 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
[...]

Ale zuzywa bardzo malo - niezauwazalnie miedzy wymianami,
a instrukcja mowi np 0.7l /1000km.
To by bylo 7 litrow co 10kkm, musisz tyle dolewac ?

I zaczyna byc porownywalnie z Syrena :-)

J.

Data: 2017-05-20 15:47:22
Autor: Zenek Kapelinder
Ciekawostki o Wanklu
Od czasow syreny silniki sie zmienily i oleje tez. Te wspolczesne daja sie cieniej rozsmarowac bez zerwania filmu. Jak ciensza warstwa to zakazdym suwem pracy mniej sie oleju ze scianki cylindra spala. Ale czesc sie spala. Nie moze spalic sie caly bo tlok do gory by szedl na sucho i by tloka i pierscieni wystarczylo na pol godziny pracy. W im gorszym stanie silnik tym grubosc warstwy oleju wieksza i wiecej sie go spala. Nie istnieje opcja ze silnik jak pracuje to oleju nie zuzywa. Przez zuzyte zawory, prowadnice i uszczelki na prowadnicach ponad pol litra na tysiac potrafi ubyc. Widze a ulicach te igielki co oleju nie biora, tylko z czego im sie dymek z rury pokazuje.. Nie wiem ile mi bierze oleju. Malo jezdze i olej wymieniam co jakies dwa lata, w miedzyczasie cos dolewam.

Data: 2017-05-21 01:06:33
Autor: J.F.
Ciekawostki o Wanklu
Dnia Sat, 20 May 2017 15:47:22 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
[...]

To masz zlom a nie silnik.
Normalny silnik przez tysiac km zuzywa niezauwazalnie malo, wlewasz 4
litry i przez 10, 15 czy 20 tys nie dolewasz.

Inna sprawa ze sierra brala mi duzo oleju ... a 100 tys km pozniej
nadal brala duzo oleju  :-)

Widze a ulicach te igielki co oleju nie biora, tylko z czego im sie
dymek z rury pokazuje. Nie wiem ile mi bierze oleju. Malo jezdze i
olej wymieniam co jakies dwa lata, w miedzyczasie cos dolewam.

czy "cos" oznacza pol litra co tysiac km ? J.

Data: 2017-05-20 16:33:23
Autor: Zenek Kapelinder
Ciekawostki o Wanklu
czy jebie Ci na dekiel ze kilku zdan nie potrafisz przeczytac i pamietac co czytales? Gdzie napisalem ze mnie bierze olej przez zawory. Glupota zaczyna sie od jakiejs granicy, wychodzi ze jestes jej blisko a moze juz przekroczyles magiczna granice swiata normalnych od swiata glupich. Oczywiscie pod warunkiem ze byles kiedys normalny. Nie wiem ile mi bierze oleju, taka informacja jest dla mnie zbedna. Rocznie robie z poltora tysiaca kilometrow. Jak by zuzywal dwa litry oleju na rok to mnie stac zeby jezdzic.

Data: 2017-05-21 01:45:55
Autor: J.F.
Ciekawostki o Wanklu
Dnia Sat, 20 May 2017 16:33:23 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):
[...]
Ale to ty napisales "ponad pol litra na tysiac potrafi ubyc."

Rocznie robie z poltora tysiaca kilometrow. Jak by
zuzywal dwa litry oleju na rok to mnie stac zeby jezdzic.

Ja nie o pieniadzach, tylko o dolewaniu.
To juz jest sporo, i praktycznie co drugie tankowanie trzeba dolewac.
No ale z takim przebiegiem to faktycznie co 8 miesiecy pol litra -
mozna zapomniec ile i kiedy.

Tak czy inaczej, przecietny silnik pali oleju wielokrotnie mniej.

A dymek ... sprawdzic czy nie z diesla.

J.

Data: 2017-05-20 16:58:14
Autor: Zenek Kapelinder
Ciekawostki o Wanklu
Ale kurwa nie mnie. Jednak przekroczyles magiczna granice oddzielajaca ludzi od ludzi glupich.

Data: 2017-05-21 13:47:58
Autor: re
Ciekawostki o Wanklu

Użytkownik "Zenek Kapelinder"

[...]
-- -
Wątek jest o ekologiczności a nie tym czy kogoś stać

Data: 2017-05-21 19:54:31
Autor: Budzik
Ciekawostki o Wanklu
Użytkownik re re@re.invalid ...

[...]

U Zenka juz tak jest - spojrzenie w skali mikro mikro.

--
Pozdrawia... Budzik
H. Jackson Brown, Jr.

Data: 2017-05-22 18:16:42
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Ciekawostki o Wanklu
W dniu .05.2017 o 01:33 Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> pisze:

(...) Rocznie robie z
poltora tysiaca kilometrow. Jak by zuzywal dwa litry oleju na rok to  mnie stac zeby jezdzic.

Ja robię rocznie 50-60kkm. Między wymianami (co 20kkm) ubywa mi w dieslu  jakieś 4mm na miarce.
Przy wymianie zalewam 5l oleju. Auto ma już ponad 260kkm. Od nowości ubywa  tyle samo - plus, minus 1mm

TG

Data: 2017-05-22 10:54:24
Autor: Michał Jankowski
Ciekawostki o Wanklu
W dniu 20.05.2017 23:54, J.F. pisze:
[...]

Od co najmniej 12 lat - przy wymianie oleju co ok. 10 tys - nie
dolewałem pomiędzy wymianami wcale. Nic.

A i we wcześniejszym aucie też chyba nic (raz kupiłem litrową butelkę i
przejeździła 5 czy lat pełna lub prawie pełna).

Owszem, do 125p to się lało i lało..

   MJ

Data: 2017-05-22 11:46:31
Autor: J.F.
Ciekawostki o Wanklu
Użytkownik "Michał Jankowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ofu90a$e30$1@news.agh.edu.pl...
[...]

Jak wiekszosc z nas.
Tym niemniej zajrzyj do instrukcji, jaka wartosc napisal producent.

0.7l/1000 km czy jak kto woli 0.07l/100km wcale by mnie nie zdziwilo.

Co by oznaczalo koniecznosc dolewania 7 litrow miedzy wymianami.

Uwaza Pan, ze za duzo trzeba dolewac ? Alez zgodnie z normą zakladową.

J.

Data: 2017-05-22 12:00:31
Autor: Michał Jankowski
Ciekawostki o Wanklu
W dniu 22.05.2017 11:46, J.F. pisze:
[...]

Jest 0.5/1000. Faktycznie jakiś absurd.

Co by oznaczalo koniecznosc dolewania 7 litrow miedzy wymianami.

Uwaza Pan, ze za duzo trzeba dolewac ? Alez zgodnie z normą zakladową.

Wątpię, żeby normę spalin trzymało. Ale może katalizator katalizuje... :)

   MJ

Data: 2017-05-22 15:05:17
Autor: J.F.
Ciekawostki o Wanklu
Użytkownik "Michał Jankowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ofucs0$hr2$1@news.agh.edu.pl...
[...]

Na spaliny mamy zaswiadczenie TUV, ze spelniamy norme, nawet te najostrzejsza :-)

J.

Data: 2017-05-23 03:00:33
Autor: Budzik
Ciekawostki o Wanklu

[...]

I sa takie silniki ktore rzeczywiście tyle biora!
Patrz jakies TFSI od Audi...

--
Pozdrawia... Budzik
"Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

Data: 2017-05-21 08:00:36
Autor: Budzik
Ciekawostki o Wanklu
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

[...]

Ale sa takie ktore miedzy zmiana zuzyja tyle ze nie trzeba dolewac a sa takie co musisz dolewac co tankowanie...

--
Pozdrawia... Budzik
Jestem mały Talibanek, mam  granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

Data: 2017-05-21 10:29:09
Autor: Zenek Kapelinder
Ciekawostki o Wanklu
Sa takie co pomiedzy zmianami zuzyja od max do min. Realnie zuzyja wiecej ale paliwem sobie uzupelniaja. Mniejsza o to. Kazdego co zuzywa malo oleju czeka ze bedzie zuzywal litr i wiecej na tysiac. A potem litr na 500 itd.

Data: 2017-05-21 19:54:31
Autor: Budzik
Ciekawostki o Wanklu
[...]

Dlaczego uzupełniaja paliwem? wiem ze te co maja DPFy ale inne tez?
Mam np. takiego scudo 1,9D.
Olej mineralny, zmieniany regularnie co 10-12tys.
On tak ma, ze przez 90% tego przebiegu nie bierze ani grama, kiedy widze ze zaczyna schodzic z miarki to wymieniam olej.

Mowisz, ze powinienem oczekiwac ze zacznie brac regularnie duzo wiecej oleju?
Kiedy?

Kolega ma forda coustoma od nowosci. To auta nie bierze mu ani grama oleju.
Przejechane prawie 400. Moznaby oczywiscie podejrzewac, ze uzupełnia paliwem przy wypalaniu dpfa ale dpf padł juz jakis czas temu i został wyciety wiec chyba nie...

Niestety Zenku, nie masz racji, po prostu jedne silniki sa pod tym wzgledem bardziej udane od innych i to nie jest kwestia ich zuzycia i postepu w czasie a tego ze jeden bierze mało a drugi duzo. Bo tak ma od poczatku.

A i moze z tej ekologii producenci sobie jaja robią. No chyba ze spalanie tego oleju w niczym ekologicznie nie przeszkadza?

--
Pozdrawia... Budzik
Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

Data: 2017-05-21 13:27:09
Autor: Zenek Kapelinder
Ciekawostki o Wanklu
Z silnika ktory zuzywa tyle oleju ile powinien spuszczony przy wymianie olej jest czarny, ma zapach oleju bez zapachu paliwa i jak wystygnie jest gestszy od nowego. Olej z silnika ktory pozornie nie zuzywa oleju po wystygnieciu zuzyty jest rzadszy od nowego i wyraznie czuc w nim zapach paliwa. Nie chce mi sie tlumaczyc dlaczego nagle pod koniec zycia oleju zaczyna szybciej ubywac go z miarki. Jak jestes bystry to po tym co wczesniej napisalem sam dojdziesz a jestes tlukiem nie zrozumiesz.

Data: 2017-05-21 23:00:49
Autor: Budzik
Ciekawostki o Wanklu
[...]

Pytam jeszcze raz - skąd w oleju miałoby pojawić się paliwo?
Bo to ze olej traci swoje własciwości w funkcji czasu i zuzycia to jest jasne. Ale paliwo? W dieslu ktory nie ma dpfu?

--
Pozdrawia... Budzik
"Początek i koniec zawsze są jednością."

Data: 2017-05-21 16:13:15
Autor: Zenek Kapelinder
Ciekawostki o Wanklu
Poszukaj w jakiejs literaturze, wszystko jest ladnie opisane. Nie pytaj w jakiej bo nie mam Cie wpisaego do dowodu i nie lezy w zakresie moich obowiazkow prowadzenie nie moich dzieci za reke. Zanim zaczniesz szukac w literturze znajdz przekroj zlozenia tlok cylinder z pierscieniami. I popatrz jaki ksztalt w przekroju maja pierscienie. Bez tego trudniej Ci bedzie zrozumiec skad paliwo w oleju sie bierze.

Data: 2017-05-22 01:57:24
Autor: J.F.
Ciekawostki o Wanklu
Dnia Sun, 21 May 2017 16:13:15 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):
[...]

Tylko wiesz - w dieslu paliwo powinno sie spalic zanim dotknie scianki
cylindra. Nie dotyczy paru cykli przy rozruchu ... ale to chyba za malo ...

J.

Data: 2017-05-21 22:37:51
Autor: re
Ciekawostki o Wanklu

[...]

I po to te zapisy w instrukcji ?

Data: 2017-05-21 15:05:56
Autor: Zenek Kapelinder
Ciekawostki o Wanklu
Zeby mloty na gwarancji dupy nie zawracali. Mlot jest w stanie zrozumiec ze klocki sie zuzywaja bo przeciez sie tra. Ale mlot nie jest w stanie zrozumiec ze jak cylinder posmarowany jest olejem i pojawia sie w nim plomien i temperatura w okolicach dwoch tysiecy stopni celsjusza to czesc oleju z cylindra musi sie spalic. Bardzo malo oleju sie spala ale za to od kiluset do kilku tysiecy razy na sekunde. To jak sie spalil i zostal ze spalinami z paliwa wypchniety na zewnatrz to go kurwa ubylo czy nie ubylo. To jak ubywa ale na miarce utrzymuje sie taki sam poziom bez dolewania to cud, miarka sama sie wydluza czy cos uzupelnia poziom?

Data: 2017-05-22 01:55:29
Autor: J.F.
Ciekawostki o Wanklu
Dnia Sun, 21 May 2017 15:05:56 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):

[...]

Na minute.
I nadal wychodzi bardzo malo, wiec zapis jest istotny wtedy, jak
fabryka spier* silnik, albo mlot sp* jeszcze na gwarancji.

Bo inni maja 300kkm na liczniku, a ciagle im pali tego oleju z 10x
mniej niz instrukcja przewiduje.

Ja jestem zas ciekaw jednego - czy jak fabryka wypusci taka sztuke, co
pali tyle ile instrukcja przewiduje, to czy test czystosci spalin
przejdzie.

J.

Data: 2017-05-23 03:00:33
Autor: Budzik
Ciekawostki o Wanklu
[...]

Ale rozumiesz, ze tu nie chodzi o samo ubywanie tylko o jego skale?
Jednemu ubywa pol miarki na 10.000, innemu pol miarki na <1000km...

--
Pozdrawia... Budzik
"Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

Data: 2017-05-22 20:52:10
Autor: Zenek Kapelinder
Ciekawostki o Wanklu
Ten co mu ubywa pol miarki na 1000 jezdzi na oleju a ten drugi na paliwie z domieszka oleju. Jak sadzisz, ktoremu silnikowi szybciej korbowod bokiem wyjdzie jak kierownik wcisnie i przytrzyma przy podlodze prawy pedal?

Data: 2017-05-23 09:00:56
Autor: Budzik
Ciekawostki o Wanklu
[...]

Ale rozumiesz, ze ten co jezdzi na oleju jezdzi na firmowym, nowym silniku ktory jest zgodny z normami producenta?

--
Pozdrawia... Budzik
Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

Data: 2017-05-23 11:08:38
Autor: J.F.
Ciekawostki o Wanklu
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup
Ten co mu ubywa pol miarki na 1000 jezdzi na oleju a ten drugi
na paliwie z domieszka oleju. Jak sadzisz, ktoremu silnikowi
szybciej korbowod bokiem wyjdzie jak kierownik wcisnie
i przytrzyma przy podlodze prawy pedal?

Cos by w tym moze i bylo, gdyby nie to, ze wiele z tych silnikow ma juz na liczniku 200, 250, 300 kkm i jakos korbowod bokiem nie wyszedl.
Widac paliwo dobrze smaruje.

J.

Data: 2017-05-21 23:00:49
Autor: Budzik
Ciekawostki o Wanklu
Użytkownik re re@re.invalid ...

[...]
Zapisy sa potrzebne dla nowych silników i dupochronów antygwarancyjnych.
Jak komus bierze olej bo przejechał silnikiem 500 albo wiecej albo nieumiejetnie obchodził się z silnikiem to juz nie ma to znaczenia bo auto juz dawno nie ma gwarancji. --
Pozdrawia... Budzik
które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka.    Frank Herbert

Data: 2017-05-20 20:00:53
Autor: Budzik
Ciekawostki o Wanklu
Użytkownik Marcin N marcin5.usun.wykasuj@onet.pl ...

[...]

Dokładnie tak - zwykła kpina i dupochron jednoczesnie.
Sa takie silniki które oleju praktycznie nie biorą. A jak sie trafi wadliwy egzemplarz, to mozna powiiedziec, ze to zgodne z norma.
A sa tez takie silniki, gdzie wadliwy egzemplarz to taki ktory oleju nie bierze...

--
Pozdrawia... Budzik
"Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

Data: 2017-05-22 11:04:21
Autor: robot
Ciekawostki o Wanklu
W dniu 2017-05-17 o 20:26, T. pisze:
[...]

Dlaczego silniki Wankla nie mają sensu:

https://youtu.be/v3uGJGzUYCI

Data: 2017-05-22 11:41:51
Autor: J.F.
Ciekawostki o Wanklu
Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ofu9im$alv$1@node2.news.atman.pl...
Dlaczego silniki Wankla nie mają sensu:
https://youtu.be/v3uGJGzUYCI

Wady sa ogolnie znane ... ale Mazda jakos sobie z nimi poradzila.

I dopiero ostatnia tabelka jest ciekawa - spalanie kiepskie.
Ale czy ta tabelka prawdziwa ?

J.

Data: 2017-05-23 11:29:08
Autor: robot
Ciekawostki o Wanklu
W dniu 2017-05-22 o 11:41, J.F. pisze:
[...]

Z niekrytą dumą stwierdzam, że nie wiem.

Data: 2017-05-23 12:30:36
Autor: radekp@konto.pl
Ciekawostki o Wanklu
Tue, 23 May 2017 11:29:08 +0200, w <og0vd5$tfg$1@node2.news.atman.pl>, robot
<adresfalszywy@onet.pl> napisał(-a):

> Wady sa ogolnie znane ... ale Mazda jakos sobie z nimi poradzila.
>
> I dopiero ostatnia tabelka jest ciekawa - spalanie kiepskie.
> Ale czy ta tabelka prawdziwa ?

Z niekrytą dumą stwierdzam, że nie wiem.

Raczej prawdziwa. Już z 15 lat temu czytałem, że fajny silnik, mało wibruje,
płynna praca, duża moc z małej pojemności, ale spalanie b. wysokie.

Ciekawostki o Wanklu