Ciekawostki o Wanklu

Data: 2017-05-22 11:04:21
Autor: robot
Ciekawostki o Wanklu
W dniu 2017-05-17 o 20:26, T. pisze:
Nowa wystawa ,,Rewolucja - 60 lat silnika Wankla w NSU" w Audi museum mobile w Ingolstadt, to fascynujący fragment historii techniki. Okazją do zorganizowania wystawy jest jubileusz sześćdziesięciolecia rewolucyjnej koncepcji silnika z tłokiem obrotowym. Poprzednik marki Audi, NSU, odważył się zastosować tę nową technikę już we wczesnej jej fazie, w prototypowym modelu ,,Prinz 3". Wystawa, która potrwa od 20 maja  do 5 listopada 2017 roku, pokaże ten oraz kilka innych modeli NSU napędzanych silnikiem Wankla. Burzliwą historię tej progresywnej techniki ilustrują też silniki łodzi, silniki lotnicze i motocyklowe, ale też kosiarki do trawy i piły motorowe wytwarzane przez różnych producentów.

Więcej: https://www.facebook.com/notes/autopolska/jubileuszowa-wystawa-w-audi-museum-mobile-rewolucja-60-lat-silnika-wankla-w-nsu/1444413455857139/

Ps. Czy jeszcze się stosuje takie silniki w samochodach?

T.

Dlaczego silniki Wankla nie mają sensu:

https://youtu.be/v3uGJGzUYCI

Data: 2017-05-22 11:41:51
Autor: J.F.
Ciekawostki o Wanklu
Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ofu9im$alv$1@node2.news.atman.pl...
Dlaczego silniki Wankla nie mają sensu:
https://youtu.be/v3uGJGzUYCI

Wady sa ogolnie znane ... ale Mazda jakos sobie z nimi poradzila.

I dopiero ostatnia tabelka jest ciekawa - spalanie kiepskie.
Ale czy ta tabelka prawdziwa ?

J.

Data: 2017-05-23 11:29:08
Autor: robot
Ciekawostki o Wanklu
W dniu 2017-05-22 o 11:41, J.F. pisze:
[...]

Z niekrytą dumą stwierdzam, że nie wiem.

Data: 2017-05-23 12:30:36
Autor: radekp@konto.pl
Ciekawostki o Wanklu
Tue, 23 May 2017 11:29:08 +0200, w <og0vd5$tfg$1@node2.news.atman.pl>, robot
<adresfalszywy@onet.pl> napisał(-a):

> Wady sa ogolnie znane ... ale Mazda jakos sobie z nimi poradzila.
>
> I dopiero ostatnia tabelka jest ciekawa - spalanie kiepskie.
> Ale czy ta tabelka prawdziwa ?

Z niekrytą dumą stwierdzam, że nie wiem.

Raczej prawdziwa. Już z 15 lat temu czytałem, że fajny silnik, mało wibruje,
płynna praca, duża moc z małej pojemności, ale spalanie b. wysokie.

Ciekawostki o Wanklu