Ciekawostki w Lidlu

Data: 2012-10-05 10:19:25
Autor: 4CX250
Ciekawostki w Lidlu
Użytkownik "Arbiter" <niemam@hotmail.com> napisał w wiadomości news:506e071e$0$1212$65785112news.neostrada.pl...
Kompresor za 70zł - moze lepszy niż te za 30zł  a na pewno droższy:)
http://fanlidla.pl/gazetka/2012.10.11.do.samochodu/7428,Mini,kompresor,do,kol

Myślę że tłok jest też plastikowy jak w tych za 30zł i stopi się przy dłuższym pompowaniu.

prostownik, żaba, podpórki etc
http://fanlidla.pl/gazetka/2012.10.11.do.samochodu

Prostownik jest fajny do podłączenia na zimę, ale do awaryjnych sytuacji się nie nadaje - wolno ładuje a jak jest akumulator wyładowany do prawie zera to moze w ogole nie zacząć ładować

Ja do ładowania awaryjnego lub kondycyjnego stosuję z powodzeniem czegoś takiego http://www.okazje.info.pl/km/komputery/ao-zasilacz-250w-12v-20a-montazowy-mw.html. Oczywiście tych zasilaczy jest zatrzęsienie na rynku od róznych dostawców i producentów. Ten co ja mam daje max 20A i ma możliwość regulacji napięcia małym PRkiem w zakresie 11-14V. Ja mu ustawiłem na 13,8V a prąd ograniczam żarówką H4 55/60W. Jest to stara i bardzo skuteczna metoda. Ładować mozna w ten sposób konserwująco bez obawy o przeładowanie akumulatora nawet przez tydzień gdybym zapomniał go wyłączyć. Żarówka szeregowo wpięta na jednym włóknie w naturalny sposób ogranicza prąd w początkowej fazie ładowania do około 4,5A a ogranicznik napięcia w zasilaczu daje pewność że napięcie ładowania nie wzrośnie powyżej 13,8V. To jest  tzw. napięcie podtrzymujące w buforowej pracy wielu zasilaczy jak np. UPSy, gdzie  dopuszcza się ciągłe podładowywanie właśnie przy takim maksymalnym napięciu bez obawy o przegrzewanie akumulatora więc gazowanie i wysychanie elektrolitu.
Natomiast maksymalny prąd 20A zasilacza ale już bez ogranicznika w postaci żarówki, pomaga jak np. niedawno, gdy przez otwarte drzwi w samochodzie przez cały weekend w garazu aku zdechł bo się świeciło oświetlenie w kabinie i na dodatek radio CB było włączone a ja rano do pracy się śpieszyłem. Podpiąłem ten zasilacz wprost pod akumulator bez żarówki i już po 3 minutach ładowania prądem około 20A zakręciłem rozrusznikiem.

Marek

Data: 2012-10-09 09:55:17
Autor: jahi
Ciekawostki w Lidlu
4CX250 wrote:

> [...]
> or,do,kol

Myślę że tłok jest też plastikowy jak w tych za 30zł i stopi się przy

Nie wiem jaki jest tłok, ale mój (identyczny z wyglądu, ale kupiony
poza Lidlem) działa już ponad 3 lata. Koło napompuje bez problemu, a
latem przeszedł test pompując dwa duże materace. Nagrzał się tak, że
parzył w ręce, ale działa dalej. Ze względu na jednak dość małą
wydajność do pompowania materaców się kompletnie nie nadaje. Do
napompowania koła - jak najbardziej.

Data: 2012-10-09 12:09:40
Autor: J.F
Ciekawostki w Lidlu
Użytkownik "jahi"  napisał w wiadomości grup d
> [...]
parzył w ręce, ale działa dalej. Ze względu na jednak dość małą
wydajność do pompowania materaców się kompletnie nie nadaje. Do

Moze ten jest jakis lepszy, ale mialem kiedys podobnej wielkosci i za 30 zl ... do pompowania kol sie prawie nie nadaje.
To trwa, i trwa i trwa i trwa i juz czlowiek mysli po ch* wyrzucal stara dobra pompke, a to nadal trwa.
No i pewnikiem manometr ma do 10 atm, a ja chce 2.4 precyzyjnie napompowac.

Do pompowania materacy byly zas w lidlu fajne dmuchawki, i nawet dobrze im to szlo, niestety zywotnosc mojej wyniosla
0.9 pontonu :-)

J.

Ciekawostki w Lidlu