Ciekawostki z dalekiego kraju

Data: 2012-07-31 02:52:29
Autor: Miernik
Ciekawostki z dalekiego kraju
On Jul 31, 4:27 am, neoniusz <n...@joemonster.org> wrote:
Debit - podajesz PIN, transakcja on-line, sklep placi okolo 10 centow -
transakcja EFT (electronic funds transfer) obslugiwana przez np. STAR,
NYCE itd.
Credit - tylko sie podpisujesz, transakcja off-line, sklep placi
intercharge ok. 2% od transakcji

Zasadniczo chodzi tylko o sposob autoryzacji i zwiazane z tym oplaty. Co
wazne - transakcja karta kredytowa i wybranie opcji debit moze sie
skonczyc oplatami jak za wybranie z bankomatu i brakiem grace period.

A jak się skończy jak przyjdzie ktoś z VISA lub MasterCard (debetową)
z Polski i wciśnie Debit?

Czy zadziała, ile zapłaci sklep i czy bank w PL dostanie z tego tyle
ile by dostał jakby ktoś tą kartą w Polsce zapłacił?

Data: 2012-07-31 12:22:03
Autor: W
Ciekawostki z dalekiego kraju
Miernik wystukał, co następuje:

[...]

Raz próbowałem (debetowa visa z ing), sympatyczna pani oddała mi kartę i powiedziała, że jest 'invalid' i poprosiła o normalną ;-)

Data: 2012-07-31 17:59:00
Autor: witek
On 07/31/2012 02:22 PM, W wrote:

[...]

a bylo jej powiedziec, zeby puscila jako credit i by przeszlo.

Data: 2012-07-31 16:22:54
Autor: W
Ciekawostki z dalekiego kraju
witek wystukał, co następuje:

[...]

Nie wiedziałem/nie chciało mi się wnikać/kombinować a miałem KK pod ręką więc zwyczajna wymiana plastiku była prostsza ;-)

Data: 2012-07-31 23:10:56
Autor: Krzysiek
W dniu wtorek, 31 lipca 2012 17:59:00 UTC+2 użytkownik witek napisał:

a bylo jej powiedziec, zeby puscila jako credit i by przeszlo.

a nie skonczylo by sie w stylu polskim?
"ale dolicze 2% do ceny"? ;)

Data: 2012-08-01 08:32:15
Autor: witek
On 08/01/2012 08:10 AM, Krzysiek wrote:
W dniu wtorek, 31 lipca 2012 17:59:00 UTC+2 użytkownik witek napisał:

a bylo jej powiedziec, zeby puscila jako credit i by przeszlo.

a nie skonczylo by sie w stylu polskim?
"ale dolicze 2% do ceny"? ;)

nie spotkalem nigdy takich numerow. nawet przy minimalnych platnosciach ponizej dolara.
"Promocje gotowkowe" biora sie raczej z faktu wolnego obrotu platnosciami  przez vise i mastercard. Firma woli stracic ale miec gotowke natychmiast niz za kilka dni. Dotyczy to zwykle malych firemek, ktore zyja z dnia na dzien na granicy zera.
Innym powodem jest mozliwosc cofniecia transakcji i jest sie w plecy.
Dla niektorych jak widac to spore obciazenie.

Ciekawostki z dalekiego kraju