Data: 2009-09-01 00:42:03 | |
Autor: choczsz | |
Ciekawy przypadek | |
On 1 Wrz, 07:54, megrims <megrims-NOS...@NOSPAM.interia.pl> wrote:
BMW320d e90 Sadze ze samo zatankowanie pod korek mialo znaczenie, a pracujacy motor nie mial. Przychodza mi do glowy dwie przyczyny 1. rozszerzalnosc temperaturowa paliwa 2. zmiana objetosci zbiornika pod wplywem temperatury. Mam u siebie instalacje LPG, w zwiazku z tym czesto poziom benzyny mam w okolicach rezerwy i czy lato czy zima to obserwuje co nastepuje: rano, kiedy auto jest zimne, kontrolka rezerwy sie nie pali, wskaznik poziomu beznyny jest wyraznie powyzej rezerwy. Po przejechaniu kilku kilometrow (=nagrzaniu) wskazowka wskazuje sporo (o kilka litrow!!!) mniejszy poziom benzyny, zapala sie kontrolka rezerwy. Na drugi dzien to samo. Zbiornik mam z tworzywa, ale moze w jakis sposob sie odksztalca pod wplywem wyzszej temperatury zwiekszajac nieco swoja objetosc? |
|
Data: 2009-09-01 20:28:58 | |
Autor: Jacek | |
Ciekawy przypadek | |
Użytkownik "choczsz" <zovyoyhr@jadamspam.pl> napisał w wiadomości news:8004e012-6c59-4b19-8124-6120167ec10633g2000vbe.googlegroups.com...
Sadze ze samo zatankowanie pod korek mialo znaczenie, a pracujacy motor nie mial. Przychodza mi do glowy dwie przyczyny 1. rozszerzalnosc temperaturowa paliwa 2. zmiana objetosci zbiornika pod wplywem temperatury. Mam u siebie instalacje LPG, w zwiazku z tym czesto poziom benzyny mam w okolicach rezerwy i czy lato czy zima to obserwuje co nastepuje: rano, kiedy auto jest zimne, kontrolka rezerwy sie nie pali, wskaznik poziomu beznyny jest wyraznie powyzej rezerwy. Po przejechaniu kilku kilometrow (=nagrzaniu) wskazowka wskazuje sporo (o kilka litrow!!!) mniejszy poziom benzyny, zapala sie kontrolka rezerwy. Na drugi dzien to samo. Zbiornik mam z tworzywa, ale moze w jakis sposob sie odksztalca pod wplywem wyzszej temperatury zwiekszajac nieco swoja objetosc? -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- nieco czyli pare litrów? wolne żarty. stojąc w garażu masz pewien poziom paliwa. jadąc płyn w baku sie znacznie przemieszcza, co przy małej jego ilości powoduje, ze wskaźnik paliwa częściej siega dna niż podczas postoju. A ze wskazania są i tak w jakimś stopniu tłumione, to zauważasz, ze po przejechaniu kilku skrzyżowań znikneło z baku kilka litrów. A stojąc parenaście minut w miejscu samochód cudownie mnoży paliwo :) -- Stoout prywatnie Vectra 1.8 LPG '97 & Uniden 520 / Lemm 900 służbowo Berlingo 1.6 HDI '08 & Alan28 / ML145 |
|