Cieknacy zacisk

Data: 2010-09-27 21:14:32
Autor: RadekNet (www.rejsy-czartery.com)
Cieknacy zacisk
Czesc!

Cieknie mi tylni zacisk hamulcowy w VW Sharanie 97' - tak jakby na wejsciu dzwigni hamulca recznego.
Powiedzcie mi czy to sie regeneruje czy lepiej kupic nowy zacisk? A jesli "nowy" to uzywany czy jednak lepiej nowy?

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2010-09-27 21:29:45
Autor: Tomasz Pyra
Cieknacy zacisk
W dniu 2010-09-27 21:14, RadekNet (www.rejsy-czartery.com) pisze:
[...]

Do zacisków dostępne są zestawy uszczelniaczy - do Twojego myślę że również.

Jeżeli chodzi o nowy, to brałbym albo nowy, albo regenerowany (czyli tak naprawdę używany z nowymi uszczelniaczami).
Używany to już masz teraz... ;)

Data: 2010-09-27 21:40:24
Autor: RadekNet (www.rejsy-czartery.com)
Cieknacy zacisk
W dniu 27.09.2010 21:29, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Musze ceny sprawdzic, ale chyba sie szarpne na nowy z ebaya ;) Bede wtedy mogl to sam wymienic a nie bawic sie u mechanikow.

Swoja droga - stalo sie to 3 dni po przegladzie. To chyba sugeruje bezsens tychze...

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2010-09-28 09:17:33
Autor: Sylwester Łazar
Cieknacy zacisk
Swoja droga - stalo sie to 3 dni po przegladzie. To chyba sugeruje
bezsens tychze...

Pozdr.
Niekoniecznie.
Może nastąpiło przesilenie podczas hamowania na hamowni.
Inaczej przytrafiłoby się to może w drodze.
Nie ma sensu kupować całego zacisku przed zdjęciem i obejrzeniem starego.
1) Zdjąć rano o 8:00 i obejrzeć
2) dokupić gumki lub nowy zacisk
3) wieczorem lub na drugi dzień założyć.

Gumy są dużo mniej odporne na działanie mechaniczne od metalu.
Wymiana metalu, gdy uszkodzone są gumki - nadmiarowość.
Już lepiej dokupić przewody hamulcowe sztywne - miedziane i gumowe.
To i tak trzeba będzie kiedyś wymienić.
Sztywne się ukręcają w starych wozach, a gumowe cały czas się zginają
i dużo zależy od gumy.
Nie ma nic gorszego, gdy mamy nowe klocki, zaciski, płyn hamulcowy,
a ukręci się przewód :-)

Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
i projektowania PCB

Data: 2010-09-28 09:28:48
Autor: J.F.
Cieknacy zacisk
Użytkownik "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)"
Musze ceny sprawdzic, ale chyba sie szarpne na nowy z ebaya ;) Bede wtedy mogl to sam wymienic a nie bawic sie u mechanikow.

Ilosc roboty w obu przypadkach podobna, a uwazac trzeba glownie na plyn - moze bardzo skutecznie lakier rozpuszczac.

Swoja droga - stalo sie to 3 dni po przegladzie. To chyba sugeruje bezsens tychze...

Przeglady nie sa po to zeby wykryc usterki ktore sie zdarza, tylko zebys nie jezdzil z cieknacym zaciskiem :-)

J.

Data: 2010-09-28 09:25:30
Autor: J.F.
Cieknacy zacisk
Użytkownik "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <radek@parts.com.pl>
Cieknie mi tylni zacisk hamulcowy w VW Sharanie 97' - tak jakby na wejsciu dzwigni hamulca recznego.
Powiedzcie mi czy to sie regeneruje czy lepiej kupic nowy zacisk? A jesli "nowy" to uzywany czy jednak lepiej nowy?

Zaciski to sie chyba jeszcze "regeneruje". Czyszczenie tloczka, dwie nowe gumki i bedzie jak nowy.
Chyba ze tloczek ma juz wzery.

Ale cylinderkow to mi powiedzano ze sie juz nie naprawia.
Jesli cylinderek kosztuje ~30zl, to kto by zarobil na samych gumkach :-(

J.

Data: 2010-09-28 09:40:33
Autor: Sylwester Łazar
Cieknacy zacisk
Ale cylinderkow to mi powiedzano ze sie juz nie naprawia.
Jesli cylinderek kosztuje ~30zl, to kto by zarobil na samych gumkach :-(
ASO :-)

S.

Data: 2010-09-28 17:08:27
Autor: J.F.
Cieknacy zacisk
Użytkownik "Sylwester Łazar" <info@alpro.pl> napisał w
Ale cylinderkow to mi powiedzano ze sie juz nie naprawia.
Jesli cylinderek kosztuje ~30zl, to kto by zarobil na samych
gumkach :-(
ASO :-)

ASO byc moze tez woli sprzedac cylinderek za 300 zl, niz gumki za 150 :-)

J.

Data: 2010-09-28 22:06:29
Autor: Cezar
Cieknacy zacisk

Uytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:i7t0d4$eqv$1news.onet.pl...
Uytkownik "Sylwester azar" <info@alpro.pl> napisa w
[...]

 Miaem podobny przypadek w Focusie. Jak rozebraem to okazao si e na trzpieniu od rcznego sa takie wery e wymiana uszczelniaczy nic nie da. Kupiem nowy za 360 pln.

Cezar

Data: 2010-09-28 22:43:26
Autor: RadekNet (www.rejsy-czartery.com)
Cieknacy zacisk
W dniu 28.09.2010 22:06, Cezar pisze:
  Mia�em podobny przypadek w Focusie. Jak rozebra�em to okaza�o si� �e na
trzpieniu od r�cznego sa takie w�ery �e wymiana uszczelniaczy nic nie da.
Kupi�em nowy za 360 pln.

Tego sie wlasnie obawiam, a samochod potrzebny codziennie, wiec glupio by bylo, jakby sie okazalo, ze nowe uszczelki jednak nie pomoga.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2010-09-29 18:17:34
Autor: Sylwester Łazar
Cieknacy zacisk
Tego sie wlasnie obawiam, a samochod potrzebny codziennie, wiec glupio
To zdejmij i obejrzyj.
Raptem 2 śruby. 1h roboty.
S.

Cieknacy zacisk