Ciemne zacieki z perforacji - przyczyna

Data: 2009-09-28 18:48:35
Autor: Fereby
Ciemne zacieki z perforacji - przyczyna
Ostatnio wywołując w rozcieńczonym, podgrzanym A-49 stwierdziłem iż zapomniałem o małej pokrywce na Krokusa 2000 (posiadany litr przerywacza octowego nie wystarczał do pkrycia 5 błon małoobrazkowych). Po wylaniu wywoływacza i wlaniu przerywacza poszedłem po pokrywkę - co zajęło około półtorej minuty - a potem już pobracałem koreksem przez te 30 s. (Przyjmę wszelką krytykę, że wywoływacz należało po prostu zostawić w koreksie i wylać dopiero po powrocie z pokrywką, ewentualnie wlać do koreksu wodę). Efektem było nie tylko większe zadymienie "górnych" błon, ale również pojawienie się na nich ciemnych smug od perforacji, których nie ma na błonach dolnych. Okazuje się więc, że nie tylko niedostateczne mieszanie, powoduje powstanie smug od perforacji, a również zbyt późne wlanie przerywacza oraz najpewniej wyczerpany przerywacz. Fereby --

Ciemne zacieki z perforacji - przyczyna