Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Cienias - kolejna ods³ona

Cienias - kolejna ods³ona

Data: 2009-06-13 22:23:23
Autor: Tomasz Pyra
Cienias - kolejna ods³ona
Mój CC nadal chory, szukam dalszego natchnienia.

Podmienione by³y ju¿ wszystkie podzespo³y poza samym blokiem silnika i g³owic±. Rozrz±d ustawiony poprawnie, za³o¿ony katalizator.

Po wci¶niêciu gazu do dechy wkrêca siê tylko do 5000rpm i dalej nie chce, na obrotach powy¿ej 3000 wyra¼nie s³abnie. Jak wciskam gaz delikatnie, to wchodzi na wysokie obroty.

Po wizycie na hamowni jest znana bezpo¶rednia przyczyna takiego stanu rzeczy - silnik dostaje za du¿o paliwa, po prostu jest zalewany.

Jak wciskam gaz delikatnie, ECU pracuje w pêtli zamkniêtej, sterowany sond± lambda. Dziêki sondzie ECU dobiera odpowiedni± dawkê paliwa i dlatego silnik dzia³a dobrze i wchodzi na wysokie obroty. Sonda jest raczej sprawna - raz ¿e dzia³a, a dwa ¿e wymiana nie pomaga.

Jak wciskam gaz do dechy, ECU pracuje w pêtli otwartej, korzysta z map wtrysku i czujników w celu okre¶lenia ilo¶ci powietrza docieraj±cego do silnika. Gdzie¶ tu jest problem, bo obliczona dawka paliwa jest znacznie wiêksza od dawki któr± powinien dostaæ silnik.

Wykres AFR z hamowni pokazuje:
1500rpm AFR=14
3000rpm AFR=13.5
5000rpm AFR=10.5

Czyli im wy¿sze obroty (i wiêksza ilo¶æ przep³ywaj±cego powietrza), tym b³±d wiêkszy. Prawid³owa mieszanka to wspó³czynnik AFR minimalnie 13.5-14. Ni¿sza warto¶æ oznacza wiêcej paliwa w powietrzu.

Problem z ca³± pewno¶ci± jest w sterowaniu.
Maj±c pod³±czony silnik do komputera diagnostycznego sprawdza³em d³ugo¶æ otwarcia wtryskiwaczy podczas pracy w pêtli otwartej i na mapach w tych samych sytuacjach.
Czyli np. przy stabilnych 4000rpm na luzie, przy lekko wci¶niêtym gazie, czas otwarcia wtrysku podczas pracy na mapach by³ d³u¿szy o oko³o 40% ni¿ podczas pracy sterowanej sond±. Im wy¿sze obroty tym ró¿nica wiêksza - i st±d zalewanie na wysokich obrotach.

Wymiana komputera na inny nic nie zmienia - wiêc to nie komputer jest problemem. Po skasowaniu adaptacji, sytuacja siê powtarza. Dla pewno¶ci wymieni³em jeszcze komplet wtryskiwaczy - równie¿ bez rezultatu.

Czujniki u¿ywane do sterowania wtryskiem to czujnik podci¶nienia w kolektorze, czujnik temperatury powietrza i czujnik po³o¿enia przepustnicy. Wymieni³em je na inne, z innego samochodu - równie¿ nic siê nie poprawi³o.

Problem wydaje siê dotyczyæ pomiaru ilo¶ci zasysanego powietrza, ale czujniki s± sprawdzone przez podmianê.
Ca³y kolektor i przepustnicê obejrza³em, nic nie jest zatkane, zasyfione, w takiej samej konfiguracji jeszcze kiedy¶ dzia³a³o to dobrze. Wymontowanie, manewrowanie czy czê¶ciowe przys³anianie filtra powietrza nic nie daje.
Nie jest to raczej problem lewego powietrza (bo wtedy raczej mieszanka by³aby zbyt uboga).

No wiêc co mo¿e byæ?

No i niestety jutrzejszy rajd mi przepada... Tzn. pojadê jako pilot.
Bo takim autem jechaæ nie chcê - raz ¿e mi brakuje ponad 30KM, a dwa ¿e rozwalê sobie katalizator takimi spalinami.

Najwy¿szy czas to ju¿ naprawiæ, jeden mechanik to "ju¿ gdzie¶ s³ysza³" o tym moim magicznym przypadku nim do niego zadzwoni³em.
Póki co umówiony jestem na wtorek do ASO Fiata - mo¿e oni maj± jakie¶ magiczne sposoby na zdiagnozowanie tego (tzn. maj± firmowy komputer diagnostyczny).

Data: 2009-06-13 22:25:13
Autor: Robert Rêdziak
Cienias - kolejna ods³ona
On Sat, 13 Jun 2009 22:23:23 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Czyli im wy¿sze obroty (i wiêksza ilo¶æ przep³ywaj±cego powietrza), tym b³±d wiêkszy. Prawid³owa mieszanka to wspó³czynnik AFR minimalnie 13.5-14. Ni¿sza warto¶æ oznacza wiêcej paliwa w powietrzu.

 Nawet 12.5 (lambda=0.85) jest ca³kiem OK. 14 przy WOT to IMHO za
 ubogo.

No wiêc co mo¿e byæ?

 Ci¶nienie paliwa na listwie sprawdza³e¶? Mo¿e jest za wysokie
 ci¶nienie? Je¶li przy 3000obr ECU chodzi w pêtli zamkniêtej, to
 AFR=13.5 to wci±¿ za du¿o.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rêdziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-06-14 00:54:55
Autor: Tomasz Pyra
Cienias - kolejna ods³ona
Robert Rêdziak pisze:
On Sat, 13 Jun 2009 22:23:23 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Czyli im wy¿sze obroty (i wiêksza ilo¶æ przep³ywaj±cego powietrza), tym b³±d wiêkszy. Prawid³owa mieszanka to wspó³czynnik AFR minimalnie 13.5-14. Ni¿sza warto¶æ oznacza wiêcej paliwa w powietrzu.

 Nawet 12.5 (lambda=0.85) jest ca³kiem OK. 14 przy WOT to IMHO za
 ubogo.

No 12.5 to ju¿ chyba jednak sporo, przynajmniej w obecnej konfiguracji. Jak AFR spada poni¿ej 13 to ju¿ widaæ na wykresie ¿e silnik zaczyna s³abowaæ.
Niemniej niech nawet bêdzie, ale 10.5 to ju¿ zalany w trupa :)


No wiêc co mo¿e byæ?

 Ci¶nienie paliwa na listwie sprawdza³e¶? Mo¿e jest za wysokie
 ci¶nienie? Je¶li przy 3000obr ECU chodzi w pêtli zamkniêtej, to
 AFR=13.5 to wci±¿ za du¿o.

To jest raczej z pêtli zamkniêtej - dane s± z pomiaru mocy na hamowni z gazem do dechy, a on wtedy powinien i¶æ na mapach od pocz±tku.

Data: 2009-06-14 00:12:49
Autor: Robert Rêdziak
Cienias - kolejna ods³ona
On Sun, 14 Jun 2009 00:54:55 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

No 12.5 to ju¿ chyba jednak sporo, przynajmniej w obecnej konfiguracji. Jak AFR spada poni¿ej 13 to ju¿ widaæ na wykresie ¿e silnik zaczyna s³abowaæ.

 Zale¿y od silnika, ale przyjmuje siê, ze lambda=0.85-0.95 to
 jest zakres najwiêkszej mocy. Ale bezpieczniej bêdzie nawet
 trochê za bogato, nie bêdzie stuka³.

To jest raczej z pêtli zamkniêtej - dane s± z pomiaru mocy na hamowni z gazem do dechy, a on wtedy powinien i¶æ na mapach od pocz±tku.

 Znaczy z otwartej? Bo jak z zamkniêtej, to powinno staæ na 14.7.
 Mimo wszystko ja bym sprawdzi³ ci¶nienie na listwie.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rêdziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-06-14 07:44:28
Autor: Tomasz Pyra
Cienias - kolejna ods³ona
Robert Rêdziak pisze:

To jest raczej z pêtli zamkniêtej - dane s± z pomiaru mocy na hamowni z gazem do dechy, a on wtedy powinien i¶æ na mapach od pocz±tku.

 Znaczy z otwartej?

Tak, tak - z otwartej.

 Mimo wszystko ja bym sprawdzi³ ci¶nienie na listwie.

Jest ok, 3.1bar, równie¿ na wysokich obrotach - tyle ile powinno.

Data: 2009-06-14 06:03:23
Autor: Robert Rêdziak
Cienias - kolejna ods³ona
On Sun, 14 Jun 2009 07:44:28 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

 Mimo wszystko ja bym sprawdzi³ ci¶nienie na listwie.

Jest ok, 3.1bar, równie¿ na wysokich obrotach - tyle ile powinno.

 Wtryskiwacze te¿ w³a¶ciwe, poprzednik nie wsadzi³ czasem
 wiêkszych?  `

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rêdziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-06-14 08:43:20
Autor: Tomasz Pyra
Cienias - kolejna ods³ona
Robert Rêdziak pisze:
On Sun, 14 Jun 2009 07:44:28 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

 Mimo wszystko ja bym sprawdzi³ ci¶nienie na listwie.
Jest ok, 3.1bar, równie¿ na wysokich obrotach - tyle ile powinno.

 Wtryskiwacze te¿ w³a¶ciwe, poprzednik nie wsadzi³ czasem
 wiêkszych?  `

W³a¶ciwe, po¿yczy³em drugi komplet (równie¿ w³a¶ciwych) i nic siê nie poprawia.

Data: 2009-06-14 07:39:19
Autor: Robert Rêdziak
Cienias - kolejna ods³ona
On Sun, 14 Jun 2009 08:43:20 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

W³a¶ciwe, po¿yczy³em drugi komplet (równie¿ w³a¶ciwych) i nic siê nie poprawia.

 No to zosta³a tylko jedna mo¿liwo¶æ. Twój samochód cierpi na
 gêsi± chujniê :)

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rêdziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-06-15 18:56:57
Autor: Tomasz Pyra
Cienias - kolejna ods³ona
Robert Rêdziak pisze:
On Sun, 14 Jun 2009 08:43:20 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

W³a¶ciwe, po¿yczy³em drugi komplet (równie¿ w³a¶ciwych) i nic siê nie poprawia.

 No to zosta³a tylko jedna mo¿liwo¶æ. Twój samochód cierpi na
 gêsi± chujniê :)

Kolega zdiagnozowa³ ¿e ten samochód jest przeklêty.

Data: 2009-06-15 22:03:24
Autor: Karolek
Cienias - kolejna ods³ona

U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:h15ukn$kma$1atlantis.news.neostrada.pl...
Robert Rêdziak pisze:
On Sun, 14 Jun 2009 08:43:20 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

W³a¶ciwe, po¿yczy³em drugi komplet (równie¿ w³a¶ciwych) i nic siê nie poprawia.

 No to zosta³a tylko jedna mo¿liwo¶æ. Twój samochód cierpi na
 gêsi± chujniê :)

Kolega zdiagnozowa³ ¿e ten samochód jest przeklêty.

A ja Ci mowie zebys sie zainteresowal ta kompresja.
16 barow to za duzo, szczegolnie ze piszesz ze tyle na sucho wychodzi.
IMHO to swietnie tlumaczy tajemniczosc tej usterki.






Karolek

Data: 2009-06-16 20:31:47
Autor: Tomasz Pyra
Cienias - kolejna ods³ona
Karolek pisze:

A ja Ci mowie zebys sie zainteresowal ta kompresja.
16 barow to za duzo, szczegolnie ze piszesz ze tyle na sucho wychodzi.
IMHO to swietnie tlumaczy tajemniczosc tej usterki.

Tzn. niezbyt t³umaczy to, ¿e ECU ka¿e siê wtryskiwaczom otwieraæ 1.5x d³u¿ej na mapach ni¿ przy sterowaniu lambd±, co jak pokaza³a hamownia jest bezpo¶redni± przyczyn± zamulenia silnika.

Ale faktycznie zdejmê te¿ g³owicê i popatrzê co tam pod ni± widaæ.
Chocia¿ górê t³oków ju¿ ogl±da³em (po zdjêciu pokrywy zaworów widaæ je ca³kiem dobrze przez otwór ¶wiecy), a góra komory spalania to g³ównie zawory i otwór ¶wiecy, wiêc te¿ nie ma siê za bardzo gdzie zalepiæ.
Ale sprawdzê.

Data: 2009-06-16 22:21:09
Autor: Karolek
Cienias - kolejna ods³ona

U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:h18oij$fvs$1atlantis.news.neostrada.pl...
Karolek pisze:

A ja Ci mowie zebys sie zainteresowal ta kompresja.
16 barow to za duzo, szczegolnie ze piszesz ze tyle na sucho wychodzi.
IMHO to swietnie tlumaczy tajemniczosc tej usterki.

Tzn. niezbyt t³umaczy to, ¿e ECU ka¿e siê wtryskiwaczom otwieraæ 1.5x d³u¿ej na mapach ni¿ przy sterowaniu lambd±, co jak pokaza³a hamownia jest bezpo¶redni± przyczyn± zamulenia silnika.


To moze tlumaczyc nieprawidlowe spalanie, a wtedy to ciezko przewidziec jak sie ECU w takich warunkach zachowa.
Jezeli zachodzi spalanie detonacyjne to mozesz sprobowac zalac go 98 zamiast 95 i poobserwowac czy jest jakas zauwazalana roznica.

Ale faktycznie zdejmê te¿ g³owicê i popatrzê co tam pod ni± widaæ.
Chocia¿ górê t³oków ju¿ ogl±da³em (po zdjêciu pokrywy zaworów widaæ je ca³kiem dobrze przez otwór ¶wiecy), a góra komory spalania to g³ównie zawory i otwór ¶wiecy, wiêc te¿ nie ma siê za bardzo gdzie zalepiæ.
Ale sprawdzê.

Nie sadze aby sie "zalepil". IMHO to ktos planowal glowice i zdjal za duzo materialu i stad ten zwiekszony stopien sprezania, a co za tym idzie cisnienie.
Jezeli mowisz ze na sucho ma 16 barow to jest to za duzo, wiec jak go olejem zalejesz to bedzie juz o wiele za duzo... to nie jest cisnienie jakie powinno panowac w silniku benzynowym.
Jak bedziesz mial pecha to jeszcze glowice uszkodzisz.
Ja to bym zwalil ta glowice i dal grubsza uszczelke pod glowice, moze cos pomoze.





Karolek

Data: 2009-06-14 11:42:32
Autor: J.F.
Cienias - kolejna ods³ona
On Sun, 14 Jun 2009 08:43:20 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
Robert Rêdziak pisze:
 Mimo wszystko ja bym sprawdzi³ ci¶nienie na listwie.
Jest ok, 3.1bar, równie¿ na wysokich obrotach - tyle ile powinno.

 Wtryskiwacze te¿ w³a¶ciwe, poprzednik nie wsadzi³ czasem
 wiêkszych?  `

W³a¶ciwe, po¿yczy³em drugi komplet (równie¿ w³a¶ciwych) i nic siê nie poprawia.

Jestes pewien tego cisnienia ? Choc jesli tyle pisza w instrukcji i
tyle pochodzi z fabrycznych elementow to dwa bledy naraz malo
prawdopodobne.

Paliwo wlasciwe czy kombinowanego pochodzenia ? Bo tak rozsadnie myslac, to pozostalo:
-przeplywomierz/MAP jest ignorowany w tej fazie, a z TPS cos za duzo
 przychodzi.
-obroty cos za duze komp wyczuwa ? -w oryginale te wtryskiwacze jakos inaczej podlaczone,
-dolot zmieniony i zle mierzy ilosc powietrza.
-tak sie zastanawiam czy mozliwe ze jednak cos w zaworach
 i ze do silnika trafia mniej powietrza niz komputer zaklada .. no ale
 w sumie powinno byc to wykryte .. zaraz - jaki tam jest czujnik ?  MAP, drutowy, klapkowy ?

No chyba ze jeszcze jakies niuanse - np czujnik temperatury powietrza
lub silnika - moze ciagle "na ssaniu" pracuje ? Podmieniales, ale nie
zauwazyles ze do tego kompa jest inny typ ..

Pozostaje ci sie z kims zamienic na same silniki :-)

J.

Data: 2009-06-14 11:57:18
Autor: J.F.
Cienias - kolejna ods³ona
On Sun, 14 Jun 2009 11:42:32 +0200,  J.F. wrote:
 Wtryskiwacze te¿ w³a¶ciwe, poprzednik nie wsadzi³ czasem
 wiêkszych?  `
W³a¶ciwe, po¿yczy³em drugi komplet (równie¿ w³a¶ciwych) i nic siê nie poprawia.
Jestes pewien tego cisnienia ? Choc jesli tyle pisza w instrukcji i
tyle pochodzi z fabrycznych elementow to dwa bledy naraz malo
prawdopodobne.

Jeszcze drobiazg - sprawdz inny, sprawny samochod jak to w nim
wyglada. Jaki jest czas otwarcia wtryskow bez sondy i z sonda.

To powinno wyjasnic czy u ciebie komputer za duzo dawkuje, czy wtryski
za duzo wlewaja.

J.

Data: 2009-06-13 22:49:34
Autor: V-Tec
Cienias - kolejna ods³ona
Tomasz Pyra pisze:
Mój CC nadal chory, szukam dalszego natchnienia.

nieee, nie wierzê. Jeszcze go nie pu¶ci³e¶ ze skarpy do morza?? ;)


--
Pozdr,
W.

Data: 2009-06-13 22:56:00
Autor: ¿ó³ta piêta
Cienias - kolejna ods³ona
nieee, nie wierzê. Jeszcze go nie pu¶ci³e¶ ze skarpy do morza?? ;)

to juz nudne jest :)

Data: 2009-06-13 23:06:59
Autor: Tomasz Pyra
Cienias - kolejna ods³ona
V-Tec pisze:
Tomasz Pyra pisze:
Mój CC nadal chory, szukam dalszego natchnienia.

nieee, nie wierzê. Jeszcze go nie pu¶ci³e¶ ze skarpy do morza?? ;)

Traktuje sprawê ambicjonalnie - albo ja, albo on.

Data: 2009-06-13 23:13:52
Autor: Alex81
Cienias - kolejna ods³ona
In article <h114vl$c50$1@nemesis.news.neostrada.pl>, hellfire@spam.spam.spam says...
> nieee, nie wierzê. Jeszcze go nie pu¶ci³e¶ ze skarpy do morza?? ;)
Traktuje sprawê ambicjonalnie - albo ja, albo on.
Który¶ z Was leci ze skarpy? ;)

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-06-13 23:19:19
Autor: Karolek
Cienias - kolejna ods³ona

U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:h114vl$c50$1nemesis.news.neostrada.pl...
V-Tec pisze:
Tomasz Pyra pisze:
Mój CC nadal chory, szukam dalszego natchnienia.

nieee, nie wierzê. Jeszcze go nie pu¶ci³e¶ ze skarpy do morza?? ;)

Traktuje sprawê ambicjonalnie - albo ja, albo on.

Teraz juz nie pamietam, ale czy kompresje sprawdzales?
Podgrzewanie sondy lambda dziala?




Karolek

Data: 2009-06-14 00:07:00
Autor: Tomasz Pyra
Cienias - kolejna ods³ona
Karolek pisze:

Traktuje sprawê ambicjonalnie - albo ja, albo on.

Teraz juz nie pamietam, ale czy kompresje sprawdzales?

16 bar we wszystkich cylindrach

Podgrzewanie sondy lambda dziala?

Dzia³a

Data: 2009-06-14 00:49:12
Autor: Karolek
Cienias - kolejna ods³ona

U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:h11825$hu2$1atlantis.news.neostrada.pl...
Karolek pisze:

Traktuje sprawê ambicjonalnie - albo ja, albo on.

Teraz juz nie pamietam, ale czy kompresje sprawdzales?

16 bar we wszystkich cylindrach

Cos mi tu nie gra.
Chyba cisnienie powinno byc w okolicach 13 barow... w nowym silniku.





Karolek

Data: 2009-06-14 00:14:04
Autor: Robert Rêdziak
Cienias - kolejna ods³ona
On Sun, 14 Jun 2009 00:49:12 +0200, Karolek <dragnospam@o2.pl>
wrote:

Chyba cisnienie powinno byc w okolicach 13 barow... w nowym silniku.

 13, 16, co za ró¿nica? Mo¿e byæ doprê¿ony, mo¿e byæ zawalony
 nagarem. Wa¿ne, ¿e równe. Na d³ugich wa³kach móg³by mieæ np. 9 i
 te¿ by by³o dobrze.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rêdziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-06-14 09:39:15
Autor: Karolek
Cienias - kolejna ods³ona

U¿ytkownik "Robert Rêdziak" <rekin@gm.wkurw.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrnh38g6c.b4c.rekinlazarus.wkurw.org...
On Sun, 14 Jun 2009 00:49:12 +0200, Karolek <dragnospam@o2.pl>
wrote:

Chyba cisnienie powinno byc w okolicach 13 barow... w nowym silniku.

13, 16, co za ró¿nica? Mo¿e byæ doprê¿ony, mo¿e byæ zawalony
nagarem.

Uwazam ze za duza roznica... a przyczyna moze byc splanowana glowica, za mocno splanowana.

Wa¿ne, ¿e równe. Na d³ugich wa³kach móg³by mieæ np. 9 i
te¿ by by³o dobrze.

9 to by bylo dosc normlane dla silnika z jakims tam sporym juz przebiegiem, ale 16 to dla mnie dziwne jest, tyle to maja dorzniete diesle ;P
IMHO za wysokie cisnienie bedzie mialo zly wplyw na prace silnika.





Karolek

Data: 2009-06-14 07:48:30
Autor: Tomasz Pyra
Cienias - kolejna ods³ona
Karolek pisze:

U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:h11825$hu2$1atlantis.news.neostrada.pl...
Karolek pisze:

Traktuje sprawê ambicjonalnie - albo ja, albo on.

Teraz juz nie pamietam, ale czy kompresje sprawdzales?

16 bar we wszystkich cylindrach

Cos mi tu nie gra.
Chyba cisnienie powinno byc w okolicach 13 barow... w nowym silniku.

Bo nowy to pewnie niedotarty.

AFAIRidea³ dla silnika o stopniu sprê¿ania 10, to oko³o 18bar (taki wynik siê uzyskuje przy próbie olejowej na szczelnym silniku).

16 to po prostu zupe³nie szczelny silnik (test robiony na sucho). Stopieñ sprê¿ania mam 10.2

Podobno nagarem nie jest "doprê¿any"

Data: 2009-06-14 09:35:23
Autor: Karolek
Cienias - kolejna ods³ona

U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:h123hh$h3h$1nemesis.news.neostrada.pl...

Bo nowy to pewnie niedotarty.

AFAIRidea³ dla silnika o stopniu sprê¿ania 10, to oko³o 18bar (taki wynik siê uzyskuje przy próbie olejowej na szczelnym silniku).

16 to po prostu zupe³nie szczelny silnik (test robiony na sucho). Stopieñ sprê¿ania mam 10.2

Podobno nagarem nie jest "doprê¿any"

Jak Ty to liczysz?
Mi wychodzi ze przy 16 barach masz stopien sprezania jakies 12,8
IMHO za duzo, jeszcze pare barow i mozesz zamiast swiec wtryskiwacze zamontowac i ON lac ;>
Jakie lejesz paliwo? 95?
Nalej 98 i zobacz czy cos sie zmieni.
Moze ktos planowal glowice i duzo zebral materialu...
IMHO za duza kompresja nie jest wskazana.





Karolek

Data: 2009-06-14 21:15:39
Autor: Krzysiek Kielczewski
Cienias - kolejna odsłona
On 2009-06-13, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:

Mój CC nadal chory, szukam dalszego natchnienia.

nieee, nie wierzê. Jeszcze go nie pu¶ci³e¶ ze skarpy do morza?? ;)

Traktuje sprawê ambicjonalnie - albo ja, albo on.

Nie przejmuj siê, masz równie¿ grono kibiców trzymaj±cych za Ciebie
kciuki :) Tylko opisz dok³adnie jak Ci siê uda drania zwalczyæ...

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2009-06-13 23:43:02
Autor: zkruk [Lodz]
Cienias - kolejna ods³ona
Tomasz Pyra wrote:
Jak wciskam gaz do dechy, ECU pracuje w pêtli otwartej, korzysta z map
wtrysku i czujników w celu okre¶lenia ilo¶ci powietrza docieraj±cego
do silnika. Gdzie¶ tu jest problem, bo obliczona dawka paliwa jest
znacznie wiêksza od dawki któr± powinien dostaæ silnik.

Wykres AFR z hamowni pokazuje:
1500rpm AFR=14
3000rpm AFR=13.5
5000rpm AFR=10.5

Czyli im wy¿sze obroty (i wiêksza ilo¶æ przep³ywaj±cego powietrza),
tym b³±d wiêkszy. Prawid³owa mieszanka to wspó³czynnik AFR minimalnie
13.5-14. Ni¿sza warto¶æ oznacza wiêcej paliwa w powietrzu.

krótko mówi±c, Twój CC jest przygotowany w pe³ni do zakucia i uturbienia :)
potrzebuje tylko pompeczki która poda odpowiedni± dawkê paliwa...



--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic £odzi

Data: 2009-06-13 22:26:02
Autor: Robert Rêdziak
Cienias - kolejna ods³ona
On Sat, 13 Jun 2009 23:43:02 +0200, zkruk [Lodz]
<zkruk_spam_@gazeta.pl> wrote:

krótko mówi±c, Twój CC jest przygotowany w pe³ni do zakucia i uturbienia :)
potrzebuje tylko pompeczki która poda odpowiedni± dawkê paliwa...

 Pompeczkê paliwa to on ju¿ ma, brakuje mu pompeczki powietrza.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rêdziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2009-06-14 11:24:41
Autor: zkruk [Lodz]
Cienias - kolejna ods³ona
Robert Rêdziak wrote:

krótko mówi±c, Twój CC jest przygotowany w pe³ni do zakucia i
uturbienia :) potrzebuje tylko pompeczki która poda odpowiedni±
dawkê paliwa...

Pompeczkê paliwa to on ju¿ ma, brakuje mu pompeczki powietrza.

oczywi¶cie to w³a¶nie mia³em na my¶li... ;]
za du¿o pracy :/

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic £odzi

Data: 2009-06-15 00:56:55
Autor: marek 'moa' piotrowski
Cienias - kolejna ods³ona
Tomasz Pyra pisze:

Problem wydaje siê dotyczyæ pomiaru ilo¶ci zasysanego powietrza, ale czujniki s± sprawdzone przez podmianê.

wi±zka? skoro to przeszczep to mo¿e gdzie¶ jest jaki¶ zimny lut or something?
--
moa

Data: 2009-06-15 22:05:00
Autor: Tomasz Pyra
Cienias - kolejna ods³ona
marek 'moa' piotrowski pisze:
Tomasz Pyra pisze:

Problem wydaje siê dotyczyæ pomiaru ilo¶ci zasysanego powietrza, ale czujniki s± sprawdzone przez podmianê.

wi±zka? skoro to przeszczep to mo¿e gdzie¶ jest jaki¶ zimny lut or something?

Wymieni³em

Cienias - kolejna ods³ona

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona