Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Cienkie opony, wiÄ™ksze obrÄ™cze - MTB

Cienkie opony, większe obręcze - MTB

Data: 2014-05-20 11:43:31
Autor: Piotr Kosewski
Cienkie opony, większe obręcze - MTB
On 2014-05-20 10:54, Vikku wrote:
Mam 2 rowery gĂłrskie.

Drobna dygresja. "Rowery górskie" mają koła w różnych rozmiarach :).
Zapewne masz na myśli 26", ale na wszelki wypadek potwierdź. A jak
nie jesteĹ› pewien, to sprawdĹş :).

Ponieważ mam potrzebę szybszego poruszania się po mieście tak sobie
myślę czy nie przerobić jednego z górali na rowerek miejski.
Myślę o zakupie większych obręczy i bardziej szosowych opon.
Czy takie cos ma sens?

Niewielki.
Za to naprawdę dużo sensu ma po prostu założenie miejskich opon.
Duże czy małe - kwestia drugorzędna. Najważniejszy jest bieżnik.
Druga w kolejności jest wytrzymałość na ciśnienie. Jeśli kupisz
opony choćby i 2" wytrzymujące ciśnienie w okolicy 5 bar, to
jechały będą doskonale.
Trzecia w kolejności jest IMO odporność na przebicia, bo żadna
opona nie oszczędzi Ci tyle, ile stracisz zmieniając dętkę (albo
pchając rower do domu :P). Dopiero po przejściu z wysokiego bieżnika
na slicki można sobie uzmysłowić, ile syfu jest w miastach: szkło,
druty, gwoĹşdzie...
Kolorowa pineska na środku drogi szybkiego ruchu? Już taką "zebrałem"
dwa razy.

Poza tym gorÄ…co odradzam szosowe opony do miasta. Jazda na takich
oponach to przyjemność... na szosie. I to raczej tej niemieckiej
lub francuskiej, a nie polskiej. Na autostradÄ™ rowerem nie wjedziesz.
Realia miejskie: dziury, tory, koleiny, krawężniki, DDRy z kostki,
więcej krawężników, kratki kanalizacyjne...
Ubite drogi ziemne w lasach są gładsze. :)

Jakie max obręcze wejdą do takiego górala (bez amortyzatora).

Zależy od roweru. Jak już zostało napisane - 622 i niska opona
mogą się zmieścić, ale raczej tylko do tarcz.

A może nie ma to sensu i lepiej za 300 pln kupić coś używanego do miasta?

Lepiej kupić wysokiej klasy gładkie opony. 300 zł starczy.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-05-20 16:57:00
Autor: ivo.andric
Cienkie opony, większe obręcze - MTB
Piotr Kosewski wrote:

Trzecia w kolejno¶ci jest IMO odporno¶ć na przebicia, bo żadna
opona nie oszczędzi Ci tyle, ile stracisz zmieniaj±c dętkę (albo
pchaj±c rower do domu :P). Dopiero po przej¶ciu z wysokiego bieżnika
na slicki można sobie uzmysłowić, ile syfu jest w miastach: szkło,
druty, gwoĽdzie...
Kolorowa pineska na ¶rodku drogi szybkiego ruchu? Już tak± "zebrałem"
dwa razy.

Potwierdzam w calej rozciaglosci. Szkoda czasu i nerwow na slicki /
semislicki. Bezpieczniej zalozyc 1.75 / 1.5 i bieznikiem typu kenda
K831A czy CST C1313. Dobrze napompowana ladnie idzie po twardym (plaskie
czolo) i nie lapie snejkow. Kendy zalozylem wczesna wiosna i po 2kkm nie
widac specjalnego zuzycia i tylko 1 raz sciagalem detke. Poprzedni sezon
to kilkanascie latek przy ok 5kkm (maxxis wormdrive).
Przejazdy przez krawezniki, polbruk tez sa na plus dla ww kendy w
stosunku do semisclikow.
I jeszcze jedno - kenda szumi / buczy juz od kilkunastu km/h. Jest to
troche irytujace.

v

Data: 2014-05-20 20:55:33
Autor: Piotr Kosewski
Cienkie opony, większe obręcze - MTB
On 2014-05-20 16:57, ivo.andric wrote:
Potwierdzam w calej rozciaglosci. Szkoda czasu i nerwow na slicki /
semislicki. Bezpieczniej zalozyc 1.75 / 1.5 i bieznikiem typu kenda
K831A czy CST C1313. Dobrze napompowana ladnie idzie po twardym (plaskie
czolo) i nie lapie snejkow. Kendy zalozylem wczesna wiosna i po 2kkm nie
widac specjalnego zuzycia i tylko 1 raz sciagalem detke. Poprzedni sezon
to kilkanascie latek przy ok 5kkm (maxxis wormdrive).
Przejazdy przez krawezniki, polbruk tez sa na plus dla ww kendy w
stosunku do semisclikow.
I jeszcze jedno - kenda szumi / buczy juz od kilkunastu km/h. Jest to
troche irytujace.

Wszystkie wysokie klocki buczÄ…. M.in. tak rozchodzÄ… siÄ™ te tajemicze
opory :P.

Co do samych opon - można zrobić tak, jak napisałeś, ale nie koniecznie.
Gładka opona z dobrą wkładką antyprzebiciową sprawdzi się nie gorzej,
a będzie miała różne inne zalety (m.in. lepsze czyszczenie z błota).

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-05-20 23:39:31
Autor: Marek
Cienkie opony, większe obręcze - MTB
W dniu 2014-05-20 16:57, ivo.andric pisze:


Potwierdzam w calej rozciaglosci. Szkoda czasu i nerwow na slicki /
semislicki. Bezpieczniej zalozyc 1.75 / 1.5 i bieznikiem typu kenda
K831A czy CST C1313. Dobrze napompowana ladnie idzie po twardym (plaskie
czolo) i nie lapie snejkow. Kendy zalozylem wczesna wiosna i po 2kkm nie
widac specjalnego zuzycia i tylko 1 raz sciagalem detke. Poprzedni sezon
to kilkanascie latek przy ok 5kkm (maxxis wormdrive).
Przejazdy przez krawezniki, polbruk tez sa na plus dla ww kendy w
stosunku do semisclikow.
I jeszcze jedno - kenda szumi / buczy juz od kilkunastu km/h. Jest to
troche irytujace.


Z ciekawo¶ci spytam - co masz przeciwko semislickom? Zastosowałem w swoim cross'ie:

http://www.ceneo.pl/28577335

Schwalbe Hurricane Performance i uważam, że s± fantastyczne. Poruszaj± się bezgło¶nie praktycznie, po asfalcie, czy kostce, w miarę odporne na przebicia. Ubity grunt - bez zastrzeżeń. Krawężniki - nawet nie s±dziłem, że można z tym mieć jakie¶ problemy. Sypki piach - trzeba powalczyć, ale da się jechać - co¶ za co¶.

--
Pozdrawiam
Marek

Data: 2014-05-25 00:06:29
Autor: ivo.andric
Cienkie opony, większe obręcze - MT B
Marek wrote:


Z ciekawo¶ci spytam - co masz przeciwko semislickom? Zastosowałem w swoim cross'ie:

http://www.ceneo.pl/28577335

Schwalbe Hurricane Performance i uważam, że s± fantastyczne. Poruszaj± się bezgło¶nie praktycznie, po asfalcie, czy kostce, w miarę odporne na przebicia. Ubity grunt - bez zastrzeżeń. Krawężniki - nawet nie s±dziłem, że można z tym mieć jakie¶ problemy. Sypki piach - trzeba powalczyć, ale da się jechać - co¶ za co¶.

nic, ale to aobsolutnie nic nie mam przeciwko semislickom. dwa
poprzednie sezony przejezdzilem wlasnie na nich. ale syf na sciezkach /
drogach zdecydowanie przemawia na korzysc wspomnianej kendy. nie jest to
opona idealna ale placilem za nie po 20 zl za szt. pewnie gdyby nie
czeste snejki dalej jezdzilbym na semislickach bo jezdzilo mi sie ok.
ale tez jestem zadowolony ze zmiany.

v

Data: 2014-05-26 14:58:24
Autor: Marek
Cienkie opony, większe obręcze - MT B
W dniu 2014-05-25 00:06, ivo.andric pisze:


nic, ale to aobsolutnie nic nie mam przeciwko semislickom.

A to Ľle musiałem zrozumieć Twoje intencje.

dwa
poprzednie sezony przejezdzilem wlasnie na nich. ale syf na sciezkach /
drogach zdecydowanie przemawia na korzysc wspomnianej kendy.

Prawda.

nie jest to
opona idealna ale placilem za nie po 20 zl za szt. pewnie gdyby nie
czeste snejki dalej jezdzilbym na semislickach bo jezdzilo mi sie ok.
ale tez jestem zadowolony ze zmiany.

Snejki tylko na niedopompowanych oponach - jak się domy¶lam. Swoj± drog± próbowałem kiedy¶ tej techniki. Nie rozumiem jej przydatno¶ci. Na asfalcie masakra bo ręczn± mał± pompk± nie dopompujesz no i też bez sensu przy podróży mieszanej: raz teren raz asfalt. Po drugie w terenie też katastrofa bo rower ciężej się porusza, na byle przeszkodzie łapiesz flaka, wzrost przyczepno¶ci na piachu - problematyczny. Może w laboratorium da się to wykazać ale ja tego nie dostrzegłem. Pompuję teraz normalnie i nie rozważam innych opcji.

Nie dalej jak wczoraj miałem ciekawy teren do do¶wiadczeń. Jechałem non stop pod górę, czasem do¶ć ostre podjazdy, po zdezelowanym bruku, którym spływał strumień po ulewie sprzed 2 dni. Wła¶nie na tych semislickach. Zdarzało się, że tylna opona traciła przyczepno¶ć na ćwierć obrotu koła gdy mocno cisn±łem ale gdy ze¶lizgiwała się miedzy kamienie, natychmiast można było jechać normalnie dalej. Troche wkurzaj±ce to było ale dało się cał± trasę przejechać spokojnie.Gdybym planował jazdę wył±cznie po tej trasie to założyłbym bardziej klockowat± oponę np. trekkingow± Shwalbe SAM (zdemontowałem te opony przed założeniem semislicków). No ale nigdy tak nie jest, że trasa na całej długo¶ci jest tego samego rodzaju. Więc dałem sobie spokój. Tak więc wydaje mi się, że teraz mam w miarę uniwersalne opony. Bezgło¶ne, z niskim oporem toczenia i w terenie nie beznadziejne. Zero snejków. Tak więc osobi¶cie zadowolony z kompromisu jestem.

--
Pozdrawiam
Marek

Cienkie opony, większe obręcze - MTB

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona