Cienkie opony, większe obręcze - MTB

Data: 2014-05-21 13:24:17
Autor: Maciek
Cienkie opony, większe obręcze - MTB
Ponieważ mam potrzebę szybszego poruszania się po mieście tak sobie myślę czy nie przerobić jednego z górali na rowerek miejski.
Myślę o zakupie większych obręczy i bardziej szosowych opon.

Też miałem taką potrzebę, długo jeździłem po mieście na dość
grubych semi-slickach 2.0 aż mi się w końcu znudziły.
Chęć zmiany wygrała ;-)

Co by Cię trochę uświadomić...
Ogólnie na slickach średnia V oczywiście  wzrasta, tylko nie spodziewaj się cudów
i nie myśl, że rower sam za Ciebie pojedzie ;-)
Orientacyjnie średnia prędkość w mieście przy szacowanym podobnym wydatku energetycznym
(nie zmieniałem stylu jazdy) wzrosła mi o ~2km/h.
Lepiej to wygląda poza miastem, gdzie nie robi się częstych stopów (brak świateł itp.).

Czy takie cos ma sens?

Moje zdanie również takie jak większości osób, nie kombinuj za bardzo, kup tylko dobre opony.
Na miasto coś wytrzymałego weź. Osobiście polecam Durano Plus 26' 1.35,
ciężkie ale dość pancerne. Po dobiciu powietrza na krawężnikach nie do zarąbania,
nie przebiłem jeszcze dętki w żaden sposób.
Z przyczepnością w mieście nie mam najmniejszych problemów,
za to sajgon jest na bezdrożach.

Jakie max obręcze wejdą do takiego górala (bez amortyzatora).

i jeszcze jedna uwaga... bez jakiejkolwiek amortyzacji będzie bardzo twardo, o komforcie nie ma co w ogóle wspominać.

Cienkie opony, większe obręcze - MTB