Ciep艂o w nogi, w ko艅cu :-)

Data: 2012-01-28 11:38:51
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Ciep艂o w nogi, w ko艅cu :-)
Witajcie.

Pisz臋, bo a nu偶 komu艣 si臋 przyda.

Do niedawna, jak si臋 robi艂o poni偶ej -10, gdy jecha艂em powy偶ej
1,5h robi艂o mi si臋 zimno jedynie w palce u n贸g. Musia艂em si臋 zatrzymywa膰 i biega膰.

Kupowa艂em ochraniacze windstopperowe, neoprenowe, u偶ywa艂em torebek itd.
Nie pomaga艂o.

Du偶a r贸偶nica by艂a po kupieniu zimowych SPD shimano. Jednak skorupa buta chroni przed wiatrem. Na wi臋ksze mrozy na but zak艂ada艂em neopren. By艂o cieplutko w ca艂膮 stop臋, opr贸cz palc贸w u n贸g po d艂u偶szej je藕dzie.

Ale w ko艅cu jest odmiana! 呕onka kupi艂a mi wk艂adki do but贸w, wk艂adki aluminium we艂na. Super izoluj膮 stop臋 od spodu. A na wi臋ksze mrozy pomi臋dzy neopren a but pakuj臋 dodatkow膮 star膮 grub膮 skarpet臋. I przez ponad 2,5h jazdy w palce u n贸g by艂o naprawd臋 ciep艂o. Polecam. Nigdy mi nie by艂o tak ciep艂o w stop臋 w zimie jak teraz. A wczoraj jecha艂em przy - 13/14

A swoj膮 drog膮, wczoraj w Lasach Chojnowskich prawy but wpakowa艂em w ka艂u偶臋 pod cienkim lodem w koleinie. Ca艂e szcz臋艣cie, ze przez neopren i but nie nalecia艂o do skarpety. By艂o jakie艣 -14 i do domu wr贸ci艂em z ca艂膮 stop膮. Ale but by艂 oszronion膮 skorup膮. Ochraniacza z buta nie zdj膮艂em, przymarz艂 :-)

Seco

Data: 2012-01-28 11:37:04
Autor: bartek mirek
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
Ja polecam:
1)grube skarpety akrylowe lub merino wool
2)masc rozgrzewajaca na bazie kamfory (oryginalna i tania niemiecka
masc 'ko駍ka' w 500 gr opakowaniach)
2)jazda na dobrych platformach i w odpowiednich do nich butach jak np.
shimano AM 41 jak ktos jezdzi MTB lub AM. lub podobne im tansze buty
typu skate, przy okazji wyrobi sie lepsza technike pedalowania.

Data: 2012-01-28 11:41:40
Autor: piecia aka dracorp
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
Dnia Sat, 28 Jan 2012 11:38:51 +0100, Bartosz 'Seco' Suchecki napisa艂(a):

Du偶a r贸偶nica by艂a po kupieniu zimowych SPD shimano. Jednak skorupa buta
chroni przed wiatrem. Na wi臋ksze mrozy na but zak艂ada艂em neopren. By艂o
cieplutko w ca艂膮 stop臋, opr贸cz palc贸w u n贸g po d艂u偶szej je藕dzie.
No ja si臋 napali艂em na inne ale nie chcia艂o mi si臋 wydawa膰 600z艂 a z tego co pami臋tam, zimowe Shimano by艂y ta艅sze. Dobrze wiedzie膰 偶e warto kupowa膰.

Takie bia艂e a od spodu aluminium?

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-01-28 13:22:07
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Ciep艂o w nogi, w ko艅cu :-)
W dniu 2012-01-28 12:41, piecia aka dracorp pisze:
[...]

Kupi艂em buty zimowe The North Face, taki do -28 stopni. Zwyk艂a cienka bawe艂niana skarpetka wystarczy na mrozy. Patrz膮c jak wygl膮da taki zimowy but nie wiem czy taki SPD za 600 da艂by rad臋 na du偶e mrozy. Musi to by膰 kawa艂 trepa z grub膮 podeszw膮 i ocieplin膮.

[...]

W艂a艣nie takie, has艂o "wk艂adka aluminium we艂na" wygoogluje :)

Seco

Data: 2012-01-28 06:51:23
Autor: Wilk
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
On 28 Sty, 13:22, Bartosz 'Seco' Suchecki
<pisz...@bartosz.maupa.tlen.pl> wrote:

Kupi砮m buty zimowe The North Face, taki do -28 stopni. Zwyk砤 cienka
bawe硁iana skarpetka wystarczy na mrozy. Patrz眂 jak wygl眃a taki zimowy
but nie wiem czy taki SPD za 600 da砨y rad na du縠 mrozy. Musi to by
kawa trepa z grub podeszw i ocieplin.

Nie bardzo zrozumia砮m. Z Twojego pierwszego postu wynika, 縠 te
wk砤dki stosowa砮 w zimowych SPD, z tego 縠 zimowych butach North
Face - to w kt髍ych teraz jest OK?

Osobi禼ie mam z tym spory problem, w skr骳ie na trasach 2h i wi阠ej,
tak poni縠j -5-7'C  nic do ko馽a nie skutkuje, mam nawet pancerne buty
do -50'C (w tym jest ca硑 wewn阾rzny but zrobiony z grubej ociepliny i
wk砤dki aluminium na zewn眛rz) - i te jest jest w nich na rowerze
zimno w palce u n骻 (nie na tyle oczywi禼ie by odmrozi stop, ale
jest wyra糿y dyskomfort). Przy chodzeniu sprawa wygl眃a zupe硁ie
inaczej - tu nie ma 縜dnych k硂pot體, ale na rowerze jest punktowy
nacisk od peda丑w, na co 縜dne ociepliny przy moim kr笨eniu nie
pomagaj. Jedyna rzecz kt髍a skutkuje - do ogrzewacze do but體, z tym
縠 te chemiczne - to loteria, jak si trafi na odpowiedni parti to
s idealne, ale wiele tej chi駍zczyzny jest wybrakowana i nie grzeje
tyle (czasu i odpowiedniej temperatury) co powinno.
Dlatego zastanawiam si nad jakimi ogrzewaczami elektrycznymi - mia
kto z tym jakie do秝iadczenia? Kiedy by taki produkt Sidi (ale
kosztowa koszmarne pieni眃ze) ciekaw jestem czy s jakie ta駍ze
odpowiedniki, ile to czasu poci眊nie, na jakie jest baterie itd.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2012-01-28 20:13:27
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
W dniu 2012-01-28 15:51, Wilk pisze:
[...]

Zimowe North Face s oczywi禼ie butami do chodzenia. Nie napisa砮m

[...]

Racja. No i stopa a szczeg髄nie palce, kt髍e si nie ruszaj podczas rowerowania. Dlatego te IMHO marzn bardziej.

Seco

Data: 2012-01-28 21:37:39
Autor: Lukasz Czarnowski
Ciep艂o w nogi, w ko艅cu :-)
On Sat, 28 Jan 2012 20:13:27 +0100
Bartosz 'Seco' Suchecki <pisz_na@bartosz.maupa.tlen.pl> wrote:

Racja. No i stopa a szczeg贸lnie palce, kt贸re si臋 nie ruszaj膮 podczas rowerowania. Dlatego te偶 IMHO marzn膮 bardziej.

Ot po prostu trzeba co te par臋dziesi膮t minut "przej艣膰 si臋" kawa艂ek, do艣膰
szybko stopy / palce si臋 ogrzewaj膮 i mo偶na jecha膰 dalej.

艁ukasz Czarnowski

Data: 2012-01-29 19:23:25
Autor: tms
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
On 2012-01-28 20:13, Bartosz 'Seco' Suchecki wrote:

Racja. No i stopa a szczeg髄nie palce, kt髍e si nie ruszaj podczas
rowerowania. Dlatego te IMHO marzn bardziej.

Seco

Ja co prawda nie je縟筷 d硊縮zych dystans體 ale na kr髏szych jak mi palce zaczynaj si przech砤dza to stosuj prost gimnastyk: naciskam na d蟪 na peda to palce te w d蟪, ci眊n do g髍y to palce te do g髍y. W moim przypadku pomaga zdecydowanie lepiej ni machanie palcami od r眐 w r阫awiczce.

tms

Data: 2012-01-28 12:35:57
Autor: piecia aka dracorp
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
Dnia Sat, 28 Jan 2012 13:22:07 +0100, Bartosz 'Seco' Suchecki napisa艂(a):

[...]
Mo偶liwe, tym bardziej 偶e najbardziej ci膮gnie od bloka i z przodu od wiatru.
W tamt膮 zim臋 je藕dzi艂em na platformach i w zimowych turystycznych ale nie spd. I og贸lnie na rowerze zawsze by艂o zimniej ni偶 jak si臋 w tych butach chodzi艂o.
Taki feler roweru.

W艂a艣nie takie, has艂o "wk艂adka aluminium we艂na" wygoogluje :)
http://www.czystebuty.eu/wkladki-na-zime-c-4.html U siebie widzia艂em tylko z aluminium, intryguje mnie ten polar na lateksie. Troch臋 brzmi jak emaksem przez sendmail.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-01-28 20:10:12
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Ciep艂o w nogi, w ko艅cu :-)
W dniu 2012-01-28 13:22, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
[...]

Mam oczywi艣cie na my艣li buty do chodzenia!

Seco

Data: 2012-01-28 11:51:15
Autor: Rowerex
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
On 28 Sty, 11:38, Bartosz 'Seco' Suchecki
<pisz...@bartosz.maupa.tlen.pl> wrote:

Ale w ko馽u jest odmiana! 痮nka kupi砤 mi wk砤dki do but體, wk砤dki
aluminium we硁a. Super izoluj stop od spodu.

Ja na stopy zak砤dam worki foliowe, kt髍e co nieco poprawiaj, ale
sama izolacja i brak przewiewno禼i to nie wszystko....

Jaki czas temu na pl.sci.fizyka by akurat w眛ek o izolacji cieplnej
i sporo uwagi po秝i阠ono tam odbijaniu promieniowania podczerwonego
przez folie aluminiowe, kt髍e nieprzypadkowo stosuje si np. w
秔iworach przeznaczonych do nocowania w zimie gdzie w terenie.

By mo縠 spora cz甓 pozytywnego efektu tych wk砤dek do but體 wynika z
tego, 縠 maj foli obijaj眂 podczerwie. Mam zamiar zrobi
eksperyment i owija stopy kuchenn foli aluminiow zamiast woreczk體
foliowych, ewentualnie zastosowa jedno i drugie - ciekawe jakie b阣
efekty.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-01-28 12:01:48
Autor: bartek mirek
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
[...]

Sprawdzalem to: nie marnuj czasu, kuchenna folia aluminiowa sie
pokruszy, polamie.

Data: 2012-01-28 21:10:57
Autor: BoDro
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
W dniu 2012-01-28 21:01, bartek mirek pisze:

Sprawdzalem to: nie marnuj czasu, kuchenna folia aluminiowa sie
pokruszy, polamie.

Te pr骲owa砮m zesz砮j zimy - z podobnym skutkiem :-). Aluminium musia硂by by napylone na foli z tworzywa, by nie uleg硂 takiej destrukcji.
A mo縠 s砤wne walonki - najlepiej sznurowane - by硑by dobr opcj :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2012-01-29 03:35:40
Autor: Rowerex
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
On 28 Sty, 21:10, BoDro <bo...@lolek.pl> wrote:
> [...]

Te pr骲owa砮m zesz砮j zimy - z podobnym skutkiem :-). Aluminium
musia硂by by napylone na foli z tworzywa, by nie uleg硂 takiej destrukcji.

U縴砮m dzisiaj folii samoprzylepnej na rolce, kupionej w jakim
sklepie przemys硂wym, naklei砮m j na worki foliowe, kt髍e zak砤dam na
stopy (marzn mi tylko du縠 paluchy, szczeg髄nie w lewej stopie). Ta
folia jest chyba grubsza od folii kuchennej bo nie pokruszy砤 si. Czy
patent zadzia砤, trudno mi powiedzie, bo nie mam por體nania z
podobnymi warunkami (ko硂 -15 stopni)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-01-29 09:31:16
Autor: Piotr Strze縴sz
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
Witam
Podpisuj si pod kaszem Czarnowskim. Sam je縟筷 w "normalnych"
butach trekingowych. Je糳zi砮m w Tybecie i Andach w
kilkudziesi阠iostopniowych mrozach. Stopy marz硑, najbardziej palce.
Do buta wk砤da砮m dwie pary grubych skarpet. ednio co 45 minut
zsiada砮m z roweru i robi砮m dziesi阠io-pi阾nastominutowy spacer,
mocno naciskaj眂 na podbicie i palce, aby poprawi kr笨enie. Wieczorem
w namiocie na stopy zak砤da砮m puchowe botki, a wychodz眂 za potrzeb,
dorzuca砮m na nie aluminiowe ochraniacze.
Pozdrawiam wszystkich lubi眂ych je糳zi po sniegu:)
Piotr Strze縴sz
www.onthebike.pl

Data: 2012-01-29 09:35:03
Autor: Robert Ostrowski
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
BoDro <bolek@lolek.pl> napisa(a):
A mo縠 s砤wne walonki - najlepiej sznurowane - by硑by dobr opcj :-)

Walonki s idealne na bardzo du縠 mrozy gdy ich materia nie toleruje
najdrobniejszej wilgoci wi阠 jak jest poni縠j minus 16 st c to jest ok gdy
powy縠j wszechobecna s髄 roztapia 秐ieg i walonki b阣 sie rozpada.

Data: 2012-01-29 11:12:35
Autor: BoDro
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
W dniu 2012-01-29 10:35, Robert Ostrowski pisze:

Walonki s idealne na bardzo du縠 mrozy gdy ich materia nie toleruje
najdrobniejszej wilgoci wi阠 jak jest poni縠j minus 16 st c to jest ok gdy
powy縠j wszechobecna s髄 roztapia 秐ieg i walonki b阣 sie rozpada.

s te modele z do舵 gumowan podeszw (nie myli z gumofilcami) czy same "nak砤dki" gumowe na tradycyjne walonki, kt髍e zabezpieczaj doln cz甓 w razie odwil縪wej pogody.

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2012-01-29 14:40:24
Autor: Coaster
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
Robert Ostrowski wrote:
[...]

Namakac tak, ale nie zaraz rozpadac. Ile Ci sie rozpadlo? Z filcu produkowano od zawsze sprzety ciagle narazone na kontakt z wilgocia - apelusze (np. skautowe, kowbojskie) meloniki, uzywano filcu czy wojloku na czapraki pod siodlo - taki material moze nasiaknac wilgocia ale sie nie rozpadnie. Filc/wojlok to bardzo zbity i stosunkowo oporny materialem. Szkodzi mu scieranie dla tego walonki zawsze mialy jakies zabezpieczenie przed wytarciem podeszwy i wilgocia z zewnatrz. Stopa produkuje dosyc duzo wilgoci - przyjmujac Twojej teorie - nawet w 'suchym' czasie powinny sie rozpasc ;-)

Nie trzeba czekac do -16 C, zeby mozna bylo zalozyc walonki. W PRL bylo mozna kupic na zime czarne walonki dla dzieci ze specjalnymi kaloszkami ;-)

PS. Kiedys poruszalismy na pretzlu temat 'zimnych nozek', to buty US Army tzw. Mickey Mouse sa tak jakby z walonkowej rodziny - ich konstrukcja to filc zamkniety z zewnatrz i wewnatrz guma. Ktos tu nawet pisal, ze w nich jezdzil zeszlej zimy i bardzo dobrze sie sprawdzily.

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2012-01-31 10:11:20
Autor: whitey
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
On 28/01/12 20:10, BoDro wrote:
A mo縠 s砤wne walonki - najlepiej sznurowane - by硑by dobr opcj

Juz kiedys pisalem. Walonki tak, ale tylko pod warunkiem ze masz rower
"Ukraina". Wtedy to jest styl i sznyt, w "adaidasach" na ukrainie, jak i
w walonkach na "full carbon" nie ma lansu. Chociaz z drugiej strony to
moze wlasnie jest lans... ;-)

--
whitey

Data: 2012-01-29 09:32:01
Autor: Robert Ostrowski
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
Gdyby ta metoda dawa砤 100 % ciep硂ty to w sklepach zamiast but體 zimowych
by硑by tylko sanda硑 i folie aluminiowe.

Data: 2012-01-29 03:40:55
Autor: Rowerex
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
On 29 Sty, 10:32, "Robert Ostrowski" <robertrobe...@WYTNIJ.gazeta.pl>
wrote:

Gdyby ta metoda dawa砤 100 % ciep硂ty to w sklepach zamiast but體 zimowych
by硑by tylko sanda硑 i folie aluminiowe.

Tu nie chodzi o 100%, ale wykorzystanie praw fizyki i popraw cho鎎y o
10%. Plecak Deutera pod buk砤k ma wewn眛rz pow硂k z napylonym
aluminium, "fanaberia dizajnerska" to raczej nie jest.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-01-29 04:26:16
Autor: Wilk
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
On 29 Sty, 12:40, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:

Tu nie chodzi o 100%, ale wykorzystanie praw fizyki i popraw cho鎎y o
10%. Plecak Deutera pod buk砤k ma wewn眛rz pow硂k z napylonym
aluminium, "fanaberia dizajnerska" to raczej nie jest.

W moich polarnych butach ca硑 but wewn阾rzny ma na zewn眛rz foli
aluminiow - i za wiele to nie daje ;)
Problem nie le縴 w samej izolacji (bo t odpowiednie buty maj w
wystarczaj眂ym stopniu) - tylko przede wszystkim w nacisku od peda丑w
i bezruchu stopy (w por體naniu do chodzenia). Folie to mo縩a stosowa
w do舵 delikatnych butach, kt髍e same z siebie nie maj izolacji,
wtedy to jak倍 r罂nic zrobi; przy grubszych butach - IMO niewielka
r罂nica.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2012-01-29 08:52:36
Autor: Rowerex
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
On 29 Sty, 13:26, Wilk <m-wo...@wp.pl> wrote:
 Folie to mo縩a stosowa
w do舵 delikatnych butach, kt髍e same z siebie nie maj izolacji,
wtedy to jak倍 r罂nic zrobi; przy grubszych butach - IMO niewielka
r罂nica.

Czasem "niewiele" stanowi granic od powa縩iejszego odmro縠nia...

Mo縠 rozwi眤aniem by硑by aero縠l: http://www.aerogel.com/markets/outdoor.html
no bo je秎i alpini禼i twierdz, 縠 im w tym za gor眂o...

Wk砤dki z aero縠lem pono osi眊alne, cho same wk砤dki niewiele
pomagaj w je糳zie rowerem (opinie z forum mtbr), ale gdyby pozosta潮
cz甓 buta tym zaizolowa...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-01-31 09:52:46
Autor: whitey
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
On 29/01/12 12:26, Wilk wrote:
[...]

Wg mnie jakby ta folia byla od wewnatrz na zewnetrznym bucie to by mialo
sens wiekszy. Wydaje mi sie ze podobnie jak w budynku, pomiedzy
aluminium musi byc chociaz warstwa powietrza wtedy dopiero ona odbija
cieplo "do wewnatrz", inaczej zachowuje sie tak samo jak izolator a
aluminium izolatorem nie jest dobrym niestety. Chyba ze te aluminium ma
jakies inne zadanie o ktorym nie wiem.
Z zupelnie innej beczki. Ludzie na budowie zeby im nie utrudniac zycia i
nie nadwyrezac mozgow, maja na panelach izolacyjnych aluminium z dwoch
stron, zeby im sie nie pomieszalo. Jednak z uporem maniala przyklejaja
panele do sciany wewnetrznej (bo pewnie prosciej), ale jak wiadomo
"inzynier to gowno wie, bo my to ziemi tej sol" ;-)

--
whitey

Data: 2012-01-31 02:41:47
Autor: Rowerex
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
On 31 Sty, 10:52, whitey <whiteyzusn...@gazeta.pl> wrote:

[...]

Aluminium to dodatek, a nie g丑wny izolator i ma za zadanie odbija
promieniowanie cieplne (promieniowanie podczerwone), dlatego powinno
by jak najbli縠j trac眂ego ciep硂 cia砤, aby to co odbija nie uleg硂
rozproszeniu. A 縠 samo nie jest izolatorem cieplnym, to lepiej by
dopiero za nim by w砤禼iwy izolator.

Izolator zapobiega utracie ciep砤 przez przewodno舵 ciepln substancji
oraz konwekcj, a aluminium blokuje trzeci przyczyn utraty ciep砤
czyli promieniowanie cieplne.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-01-31 11:01:08
Autor: whitey
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
On 31/01/12 10:41, Rowerex wrote:
[...]

Zasadniczo masz racje, tylko mam watpliwosci co do "powinno byc jak
najblizej tracacego cieplo ciala".
Jak sobie wyobraze wewnetrzny but pokryty aluminium, to wypisz, wymaluj
sytuacja, ktora ma miejsce na budowie. Musisz pilnowac ludzi zeby
przyklejali panele izolacyjne pokryte folia do zewnetrznej sciany, tak
zeby odbijaly cieplo w strone cieplej sciany. Po to zeby moglo zaistniec
takie zjawisko (promieniowanie) potrzeba przestrzeni. Inaczej niestety
aluminium bedzie pelnilo role "izolatora" termicznego a nie reflektora.

--
whitey

Data: 2012-01-31 13:32:19
Autor: Fabian
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
On 31.01.2012 12:01, whitey wrote:
zeby odbijaly cieplo w strone cieplej sciany. Po to zeby moglo zaistniec
takie zjawisko (promieniowanie) potrzeba przestrzeni. Inaczej niestety
aluminium bedzie pelnilo role "izolatora" termicznego a nie reflektora.

Hmm.. Je縠li twierdzisz, 縠 jak nie ma powietrza to nie ma promieniowania to chyba jeszcze lepiej, nie? Wtedy nie ma 縜dnej straty energii.

Fabian.

Data: 2012-02-01 07:06:39
Autor: piecia aka dracorp
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
Dnia Tue, 31 Jan 2012 13:32:19 +0100, Fabian napisa艂(a):

Hmm.. Je偶eli twierdzisz, 偶e jak nie ma powietrza to nie ma
promieniowania to chyba jeszcze lepiej, nie? Wtedy nie ma 偶adnej straty
energii.

To mo偶e w termosach je藕dzi膰.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-01-29 13:25:23
Autor: piecia aka dracorp
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
Dnia Sun, 29 Jan 2012 03:40:55 -0800, Rowerex napisa艂(a):

Tu nie chodzi o 100%, ale wykorzystanie praw fizyki i popraw臋 cho膰by o
10%. Plecak Deutera pod buk艂ak ma wewn膮trz pow艂ok臋 z napylonym
aluminium, "fanaberia dizajnerska" to raczej nie jest.

Pozdr-
-Rowerex
W moim tak nie ma, ale r贸wnie dobrze sam mog臋 w艂o偶y膰.
No chyba ze na pierwszy rzut oka niewidoczna.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-01-29 11:09:44
Autor: BoDro
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
W dniu 2012-01-29 10:32, Robert Ostrowski pisze:

Gdyby ta metoda dawa砤 100 % ciep硂ty to w sklepach zamiast but體 zimowych
by硑by tylko sanda硑 i folie aluminiowe.

problemem folii ("ratunkowej") jest jej zerowa oddychalno舵. Ale mo縩a sobie wyobrazi nak砤dki na palce (np. "skarpetki" z folii termicznej do 1/3 stopy), bo one najbardziej marzn. Ale czy to b阣zie dzia砤 - mam w眛pliwo禼i :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2012-01-29 14:22:42
Autor: Coaster
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
Robert Ostrowski wrote:
Gdyby ta metoda dawa砤 100 % ciep硂ty to w sklepach zamiast but體 zimowych
by硑by tylko sanda硑 i folie aluminiowe.

Sheldon Brown jezdzil przy niskich temperaturach w sandalach i kilku parach welnianych skarpet ;-)

Tu tekst Johna Allena - czlowieka, ktory zajmuje sie obecnie strona Sheldona:
"[...] Sheldon cheerfully explained that sandals, unlike ordinary shoes, do not restrict circulation to the feet, and they stay warm. I followed his example and can confirm this. With two pairs of wool socks inside my SPD sandals, I have been comfortable on days when fingers of ice were forming in puddles on the road. [...]".

Data: 2012-01-29 06:10:44
Autor: Wilk
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
On 29 Sty, 14:22, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

[...]

No pomys ciekawy, tylko brak danych co oni rozumiej przez "niskie
temperatury". Sanda砶i i dwie pary we硁ianych skarpet na mr髗 -
osobi禼ie tego zupe硁ie nie widz.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2012-01-29 18:57:40
Autor: szaman (Baker)
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
On 01/29/2012 03:10 PM, Wilk wrote::

No pomys ciekawy, tylko brak danych co oni rozumiej przez "niskie
temperatury". Sanda砶i i dwie pary we硁ianych skarpet na mr髗 -
osobi禼ie tego zupe硁ie nie widz.

My秎, 縠 to jednak mocno indywidualna sprawa jest. Ka縟y ma inn termik cia砤. Ja np. musz si dosy cienko ubiera, inaczej poc sie jak dzika 秝inia. Innym z dwoma warstwami ubra wi阠ej jest w tym samym czasie zimno...

sz

Data: 2012-01-29 10:45:30
Autor: Wilk
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
On 29 Sty, 18:57, "szaman (Baker)" <pieka...@op.pl> wrote:

[...]

Termika termik - ale sanda砶i z dwoma parami skarpet na mr髗 to ju
troch inna bajka, raczej z tych o Chucku Norrisie ;))
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2012-01-29 21:24:12
Autor: szaman (Baker)
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
On 01/29/2012 07:45 PM, Wilk wrote::

Termika termik - ale sanda砶i z dwoma parami skarpet na mr髗 to ju
troch inna bajka, raczej z tych o Chucku Norrisie ;))

W sumie SPD-y Speca z siateczk u g髍y te zbyt dobrej termiki nie maj. Raczej podobn do sanda丑w:) Chocia mniej w nich wieje, co chyba jest kluczowe.

sz

Data: 2012-01-30 13:50:17
Autor: rmikke
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
Dnia Sun, 29 Jan 2012 06:10:44 -0800 (PST), Wilk naskroba锟/a:

[...]

No pomys=B3 ciekawy, tylko brak danych co oni rozumiej=B1 przez "niskie
temperatury". Sanda=B3ki i dwie pary we=B3nianych skarpet na mr=F3z -
osobi=B6cie tego zupe=B3nie nie widz=EA.

No przeciez wyraznie napisane, od 0 do -5:

rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

Data: 2012-01-29 23:04:00
Autor: Titus Atomicus
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
In article <jg33mh$g6t$1@inews.gazeta.pl>,
 "Robert Ostrowski" <robertrobert1@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

Gdyby ta metoda dawa砤 100 % ciep硂ty to w sklepach zamiast but體 zimowych
by硑by tylko sanda硑 i folie aluminiowe.

Pominales wplyw marketingu na ksztaltowanie gustow kupujacych.

TA

Data: 2012-01-30 09:08:06
Autor: Fabian
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
On 28.01.2012 20:51, Rowerex wrote:
[...]

Folia NRC. Stosowa砮m przy uszczelnianiu letnich spec體 i dzia砤砤 lepiej ni worki foliowe, albo to kwestia autosugestii, bo r罂nica nie by砤 bardzo znacz眂a.

Fabian.

Data: 2012-01-30 09:47:21
Autor: BoDro
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
W dniu 2012-01-30 09:08, Fabian pisze:

Folia NRC. Stosowa砮m przy uszczelnianiu letnich spec體 i dzia砤砤
lepiej ni worki foliowe, albo to kwestia autosugestii, bo r罂nica nie
by砤 bardzo znacz眂a.

Produkty spo縴wcze pakowane s cz阺to w metalizowan foli. Nie wiem, na ile si ona r罂ni od NRC, ale kiedy owin背em cz甓 "palcow" jednej stopy tak w砤秐ie foli metalizowan po ciastkach. Drug stop pozostawi砮m nieowini阾 - dla por體nania. By硂 jak w powiedzeniu: operacja si uda砤, palce obydw骳h st髉 zmarz硑 tak samo :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2012-01-30 16:12:42
Autor: Tomasso
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
U縴tkownik "Rowerex" napisa

Ja na stopy zak砤dam worki foliowe

Ooo... to, to!

Ja dzi za硂縴砮m na skarpety woreczki foliowe, na to buty, a na buty ochraniacze z 1mm neoprenu.

I powiem Wam, 縠 nie by硂 糽e.

Pomys z foli alu nieg硊pi - mo縩aby jakie spo縴wcze opakowanie wykorzysta, np. z kawy mielonej - to jest gruba aluminiowana folia.

R阠e te wytrzyma硑 - dwie pary r阫awiczek z polara z foliowymi ze spo縴wczaka i by硂 mi cieplej ni w narciarskich.

Zgrza砮m si na dystansie 10 km.

Inna sprawa - ile to wszystko wa縴. Jecha砮m dwa razy wolniej ni zwykle.

Data: 2012-01-30 13:55:33
Autor: Wilk
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
On 30 Sty, 16:12, "Tomasso" <t_dabrowski@USUN_TOpoczta.onet.pl> wrote:

Zgrza砮m si na dystansie 10 km.

Tylko o to chodzi, 縠 dystans 10km to jest 縜dna pr骲a dla stroju, do
pracy to ja je縟筷 w adidasach, w sanda砤ch tez bym da rad, na takim
dystansie to si po prostu wiele nie da zmarzn辨. Prawdziwa pr骲a to
si zaczyna dopiero po mniej wi阠ej 1,5-2h, gdy temperatura cia砤 si
stabilizuje (nie ma gwa硉ownej fazy rozgrzania, p蠹niej och硂dzenia)

Inna sprawa - ile to wszystko wa縴. Jecha砮m dwa razy wolniej ni zwykle.

Taki urok jazdy zimowej, pr阣ko禼i zawsze s sporo mniejsze ni latem
--
http://www.wyprawyrowerpwe.neostrada.pl

Data: 2012-01-31 06:55:35
Autor: piecia aka dracorp
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
Dnia Mon, 30 Jan 2012 13:55:33 -0800, Wilk napisa艂(a):

On 30 Sty, 16:12, "Tomasso" <t_dabrowski@USUN_TOpoczta.onet.pl> wrote:

Zgrza艂em si臋 na dystansie 10 km.

Tylko o to chodzi, 偶e dystans 10km to jest 偶adna pr贸ba dla stroju, do
pracy to ja je偶d偶臋 w adidasach, w sanda艂ach tez bym da艂 rad臋, na takim
dystansie to si臋 po prostu wiele nie da zmarzn膮膰. Prawdziwa pr贸ba to si臋
zaczyna dopiero po mniej wi臋cej 1,5-2h, gdy temperatura cia艂a si臋
stabilizuje (nie ma gwa艂townej fazy rozgrzania, p贸藕niej och艂odzenia)
No, ostatnio po pracy poje藕dzi艂em sobie po mie艣cie, tak 1-1.5h. W butach spd letnich w kt贸rych normalnie da si臋 je藕dzi膰. Ale podczas tej jazdy po koniec jechanie chodnikiem to by艂a katorga. Stopy ju偶 wymarz艂y i ka偶dy wstrz膮s powodowa艂 b贸l.

W艂a艣ciwie na kr贸tkich dystansach wystarczy co艣 co chroni przed wiatrem. Ale zatrzyma膰 si臋 w takim stroju na d艂u偶ej to mo偶e by膰 nieciekawe.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-01-31 08:32:10
Autor: ikov
Ciep艂o w nogi, w ko艅cu :-)
[...]

Ja przesta艂em je藕dzi膰 w letnich spd przy ok 0掳C, bo nawet aluminiowa wk艂adka nie pomo偶e gdy zimno wchodzi od wierzchu. Teraz je偶d偶臋 w ci臋偶kich zim贸wkach + 2 pary skarpet i jest ca艂kiem przyjemnie - jedyny problem to to, 偶e buty s膮 do艣膰 dopasowane i gdy robi si臋 ciasno, nie ma izoluj膮cej warstwy powietrza pomi臋dzy stopami a butem i te偶 marznie. Poza tym tak unieruchomione stopy s膮 bardziej podatne na marzni臋cie - pomaga jedynie dokr臋canie korb膮, a po chwili jest ciep艂o wsz臋dzie. Co ciekawe, w styczniu zacz膮艂em je藕dzi膰 rowerem dopiero gdy nadesz艂y mrozy i jak na razie bardzo mi si臋 to podoba.

Ma mrozie jest sucho, czysto, zdrowo - jedyny problem to to, 偶e przy d艂u偶szych (zim膮 40 km to ju偶 troch臋 jest) trasach nie ma jak si臋 napi膰 - nawet bidon termiczny po godzinie marznie, a suche powietrze wyci膮ga wilgo膰 z organizmu nie gorzej nie s艂o艅ce.

Data: 2012-01-31 07:55:28
Autor: piecia aka dracorp
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
Dnia Tue, 31 Jan 2012 08:32:10 +0100, ikov napisa艂(a):

Ma mrozie jest sucho, czysto, zdrowo
No w艂a艣nie zdziwi艂o mnie 偶e ostatnio to powiedzieli w TV, 偶e warto dzieci na dw贸r wyprowadza膰. Bior膮c pod uwag臋 偶e dzisiejsi rodzice s膮 strasznie przewra偶liwieni.

[...]

A camelback? Przy okazji co si臋 najlepiej nadaje na izolacj臋 na rurk臋 lub ca艂y worek?

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-01-31 02:24:51
Autor: Rowerex
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
On 31 Sty, 08:55, piecia aka dracorp <imie.nazwi...@wp.eu> wrote:
Dnia Tue, 31 Jan 2012 08:32:10 +0100, ikov napisa(a):

> Ma mrozie jest sucho, czysto, zdrowo

No w砤秐ie zdziwi硂 mnie 縠 ostatnio to powiedzieli w TV, 縠 warto dzieci
na dw髍 wyprowadza. Bior眂 pod uwag 縠 dzisiejsi rodzice s strasznie
przewra縧iwieni.

> - jedyny problem to to, 縠 przy
> d硊縮zych (zim 40 km to ju troch jest) trasach nie ma jak si napi -
> nawet bidon termiczny po godzinie marznie, a suche powietrze wyci眊a
> wilgo z organizmu nie gorzej nie s硂馽e.

A camelback? Przy okazji co si najlepiej nadaje na izolacj na rurk lub
ca硑 worek?

W砤sne ubranie i cia硂 jako grzejnik :)

Kurtki zimowe kupuj zwykle o dwa rozmiary za du縠, plecak Deutera z 3-
litrowym buk砤kiem zak砤dam pod kurtk, a przy mrozach poni縠j -5 pod
kurtk i na plecak zak砤dam jeszcze du勘 flanelow koszul.

Do ustnika buk砤ka przywi眤a砮m sznurek (kilkana禼ie cm) a na ko馽u
sznurka umie禼i砮m zakr阾k od butelki. Ustnik podczas jazdy schowany
jest pod kurtk, a na wierzchu spod st骿ki ko硁ierza wystaje sznurek z
dyndaj眂 zakr阾k. Je秎i chce mi si pic, to sznurkiem wyci眊am
ustnik spod kurtki, a potem chowam, nie musz wiec niczego rozpina
ani nawet sie zatrzymywa.

Zakr阾ka na sznurku jest po to, by nie wci眊n瓿o sznurka pod kurtk
przez ko硁ierz (im wi阫sza tym lepiej, bo si przyblokuje na
ko硁ierzu). Nap骿 przed jazd powinien by w miar ciep硑, a w plecaku
pod kurtk nawet po trzech godzinach ostanie 硑ki b阣 mia硑 zupe硁ie
zno秐 temperatur.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-01-31 09:12:03
Autor: Fabian
Ciep艂o w nogi, w ko艅cu :-)
On 31.01.2012 08:32, ikov wrote:
[...]

Ja d艂u偶sz膮 zimow膮 (>2h ;)) wycieczk臋 staram si臋 mie膰 ze sob膮 zwyk艂y termos z ciep艂ym napojem.Jak zdarzy si臋 z艂apa膰 gum臋 lub inna awaria nas dopadnie to jest nie do przecenienia :)

Fabian.

Data: 2012-01-31 10:04:22
Autor: ikov
Ciep艂o w nogi, w ko艅cu :-)
Ja d艂u偶sz膮 zimow膮 (>2h ;)) wycieczk臋 staram si臋 mie膰 ze sob膮 zwyk艂y
termos z ciep艂ym napojem.Jak zdarzy si臋 z艂apa膰 gum臋 lub inna awaria nas
dopadnie to jest nie do przecenienia :)

Nie zabieram ze sob膮 plecaka o ile nie musz臋, wszystko poutykane w kieszeniach na plecach (zakryte plecami od spodni z szelkami) i lekk膮 kurtk膮 rowerow膮, na dodatek gdy mo偶liwy jest powr贸t o zmroku to do kieszeni wk艂adam pakiet baterii, 偶eby si臋 na mrozie nie roz艂adowa艂y. Termosu nie upchn臋, bo i tak jestem z lekka opi臋ty tym, co mam.

Teraz troch臋 OT

Jest jeszcze jedna rzecz w takiej je藕dzie, kt贸rej nie ma w innych porach roku: troch臋 wi臋cej strachu. Nieraz je偶d偶臋 po zmroku i mniej ucz臋szczanymi drogami - je艣li co艣 si臋 stanie i nie b臋d臋 w stanie wezwa膰 pomocy, to przy minus kilkunastu stopniach mo偶e by膰 nieciekawie, a to co latem b臋dzie ma艂ym incydentem, zim膮 mo偶e urosn膮膰 do zagro偶enia 偶ycia. No ale patrz膮c w ten spos贸b trzeba by siedzie膰 pod ko艂dr膮.

Dwa lata temu, jako艣 w styczniu w pi臋kny, mro藕ny ranek znajomy rowerzysta (ok 55 lat, ale dawa艂 rad臋 du偶o m艂odszym rowerzystom) wyszed艂 poje藕dzi膰, porobi膰 zdj臋cia. Dosta艂 ataku serca, dodatkowo du偶y mr贸z... ju偶 nie wr贸ci艂. Staram si臋 o tym nie my艣le膰...

Data: 2012-01-31 10:16:37
Autor: whitey
Ciep艂o w nogi, w ko艅cu :-)
On 31/01/12 09:04, ikov wrote:
[...]

Umarl, robiac to co lubi. Ja bym tak chcial na przyklad.

--
whitey

Data: 2012-01-31 11:40:38
Autor: Alfer_z_pracy
Ciep艂o w nogi, w ko艅cu :-)
whitey napisa艂:
Umarl, robiac to co lubi. Ja bym tak chcial na przyklad.

A ja bym wola艂 jednak umrze膰 30 lat p贸藕niej, cho膰by i w niesprzyjaj膮cy spos贸b. Ale co kto lubi ;)

A.

Data: 2012-01-28 14:55:42
Autor: Rafa Wawrzycki
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
Dnia 28 sty 2012 w li禼ie [news:jg0j7v$nlp$1inews.gazeta.pl]
Bartosz 'Seco' Suchecki [pisz_na@bartosz.maupa.tlen.pl] napisa(a):
Du縜 r罂nica by砤 po kupieniu zimowych SPD shimano. Jednak skorupa
buta chroni przed wiatrem. Na wi阫sze mrozy na but zak砤da砮m
neopren. By硂 cieplutko w ca潮 stop, opr骳z palc體 u n骻 po
d硊縮zej je糳zie.

Rozumiem, 縠 but ze dwa numery wi阫szy ni letni?

--
Pozdrawiam,
Rafa Wawrzycki

http://prw.terror404.net/rwawrzycki/
Odpowiadaj眂 na adres prywatny usu WYTNIJ_TO.

Data: 2012-01-28 20:14:13
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
W dniu 2012-01-28 14:55, Rafa Wawrzycki pisze:
[...]

Mo縠 ciut wi阫szy, ale bez szale駍tw :)

Seco

Data: 2012-01-28 22:41:20
Autor: Rafa Wawrzycki
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
Dnia 28 sty 2012 w li禼ie [news:jg1he9$m1t$2inews.gazeta.pl]
Bartosz 'Seco' Suchecki [pisz_na@bartosz.maupa.tlen.pl] napisa(a):
Rozumiem, 縠 but ze dwa numery wi阫szy ni letni?

Mo縠 ciut wi阫szy, ale bez szale駍tw :)

W sumie to i tak tylko na zim, bo na jesie/wiosn pewnie b阣zie za ciep硑. A ja na platformach pomykam w glanach i te ciep硂. Ale tyle co do roboty i nazad, wi阠 bez szale駍tw.

--
Pozdrawiam,
Rafa W.

http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinak

Data: 2012-01-29 21:50:52
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
Rafa Wawrzycki, Sat, 28 Jan 2012 14:55:42 +0100, pl.rec.rowery:
[...]

Ja dwa lata temu kupi砮m Spece Defrostery przez internet, stwierdzi砮m 縠
na zim to trzeba mi buta wi阫szego od letniego (letnie mam Spece Sport),
ale to by b潮d - niepotrzebnie kupi砮m wi阫sze, bo one s (na moje oko)
"nominalnie" nieco wi阫sze i nie ma potrzeby, 縠by by硑 jeszcze wi阫sze. A
same Defrostery to genialne buty. Sprawdzi砮m je "tylko" przy -18 stopniach
przy godzinnej je糳zie i by硂 pi阫nie. :-)

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz.

Data: 2012-01-28 17:04:16
Autor: Robert Ostrowski
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
Bartosz 'Seco' Suchecki <pisz_na@bartosz.maupa.tlen.pl> napisa(a):  Kupowa艂em ochraniacze windstopperowe, neoprenowe, u偶ywa艂em torebek itd.
Nie pomaga艂o.

O tym to juz 5 lat temu przekona砮m si o tym.

Du偶a r贸偶nica by艂a po kupieniu zimowych SPD shimano. Jednak skorupa buta chroni przed wiatrem. Na wi臋ksze mrozy na but zak艂ada艂em neopren.

Ja w mrozy je縟縠 w butkach turystycznych o ro縩ej ocieplinie i w
najcieplejszym nawet przy minus 26 st C nie by硂 zimno. Buty z SPDami
zostawiam na temperatury plusowe.

Data: 2012-01-28 17:47:10
Autor: szaman (Baker)
Ciep艂o w nogi, w ko艅cu :-)
On 01/28/2012 11:38 AM, Bartosz 'Seco' Suchecki wrote::

Kupowa艂em ochraniacze windstopperowe, neoprenowe, u偶ywa艂em torebek itd.
Nie pomaga艂o.

To ja jaki艣 ciep艂y jestem:)

Do ok. 0*C je偶dz臋 bez ochraniaczy (chyba, 偶e trasa wybitnie d艂u偶sza jest) w SPD-ach Speca (siateczka = termika podobna do sanda艂贸w:P)

Poni偶ej zak艂膮dam ochraniacze neoprenowe z Endury. Dzisiaj p贸艂torej godzinki przy -12*C da艂o rad臋:)

Najgorzej w  艂apy, ale o tym pisa艂em par臋 post贸w ni偶ej.

Baker

Data: 2012-01-28 09:58:54
Autor: Wilk
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
On 28 Sty, 17:47, "szaman (Baker)" <pieka...@op.pl> wrote:

Poni縠j zak潮dam ochraniacze neoprenowe z Endury. Dzisiaj p蟪torej
godzinki przy -12*C da硂 rad:)

Da rad to si da (bo temperatury do -10'C to jeszcze nie ekstremum),
tylko co innego dawanie rady a co innego jazda z komfortem termicznym.
Generalnie wiele tego typu opinii jest z wyjazd體 do舵 kr髏kich, a
mr髗 znacznie bardziej daje w ko舵 na trasach d硊縮zych. A brak
takiego komfortu najcz甓ciej objawia si tym, 縠 po je糳zie te palce u
n骻 jeszcze czu leciutko 砤dnych par h.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2012-01-28 19:59:05
Autor: szaman (Baker)
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
On 01/28/2012 06:58 PM, Wilk wrote::
[...]

Oczywi禼ie, 縠 cz硂wiek inaczej si ubiera jak jedzie na przeja縟縦 na 1-2 godzinki, a inaczej jak na 5 godzin przyk砤dowo.
Je秎i z nogami u mnie termicznie w porzadku, to najgorzej jest z palcami u r眐 - tam przy d硊縮zej je糳zie, nawet w najcieplejszych rekawicach narciarskich - palce jeszcze dosy d硊go czuj. Z komfortem termicznym taka jazda ma niewiele wsp髄nego...

sz

Data: 2012-01-29 21:53:50
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
szaman (Baker), Sat, 28 Jan 2012 19:59:05 +0100, pl.rec.rowery:
[...]

Ja na swoim przyk砤dzie zaobserwowa砮m, 縠 najgorzej maj si "ko馽體ki":
palce u st髉 i d硂ni, nos i interes w moim przypadku marzn najbardziej.
Kole縜nka (lekarz!) wysnu砤 teori, 縠 w stopy i d硂nie jest najzimniej, bo
tam dochodzi krew najch硂dniejsza. :-P

Data: 2012-01-28 17:31:31
Autor: piecia aka dracorp
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
Dnia Sat, 28 Jan 2012 17:47:10 +0100, szaman (Baker) napisa艂(a):

[...]

Kumpel tak samo, bez ochraniaczy tylko ewentualnie dodatkowa para skarpet. A ja ju偶 dawno kwicz臋 :).

Ja tam nie wiem jak wy tak mo偶ecie je藕dzi膰. Fakt 偶e ostatnio jako艣 szybko si臋 wych艂adzam. Albo si臋 odzwyczai艂em albo nie daj, starzej臋 si臋.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-01-29 21:51:36
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ciep艂o w nogi, w ko艅cu :-)
szaman (Baker), Sat, 28 Jan 2012 17:47:10 +0100, pl.rec.rowery:
On 01/28/2012 11:38 AM, Bartosz 'Seco' Suchecki wrote::

Kupowa砮m ochraniacze windstopperowe, neoprenowe, u縴wa砮m torebek itd.
Nie pomaga硂.

To ja jaki ciep硑 jestem:)

Ty przy -15 stopniach spa砮 w bac體ce w 秔iworze, w kt髍ym ja mia砨ym
opory spa latem. Ty jeste chory i tyle.
;-P

Data: 2012-01-30 13:12:50
Autor: rmikke
Ciep艂o w nogi, w ko艅cu :-)
Dnia Sat, 28 Jan 2012 11:38:51 +0100, Bartosz 'Seco' Suchecki naskroba锟/a:

[...]

A jaki model (i za ile)?

Ja na razie korzystam z trepow Ecco z uszkodzona podeszwa plus pedaly z pinami,
wlasnie dlatego, ze w butach do zatrzaskow nogi mi marzly przy -10 na siedmiu
kilometrach. Mimo dw贸ch par skarpet i tych wk艂adek z alu.

Data: 2012-01-31 18:42:16
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Ciep艂o w nogi, w ko艅cu :-)
W dniu 2012-01-30 14:12, rmikke pisze:
[...]

Nie pami臋tam modelu. Kosztowa艂y 300 z艂.

Ja na razie korzystam z trepow Ecco z uszkodzona podeszwa plus pedaly z pinami,
wlasnie dlatego, ze w butach do zatrzaskow nogi mi marzly przy -10 na siedmiu
kilometrach. Mimo dw贸ch par skarpet i tych wk艂adek z alu.

Mi teraz nie marzn膮. A zdecydowanie wol臋 spd, jednak kontrola nad rowerem na 艣liskiej nawierzchni jest ciut lepsza :-)

Seco

Data: 2012-01-31 15:26:45
Autor: PeJot
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
W dniu 2012-01-28 11:38, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

Do niedawna, jak si robi硂 poni縠j -10, gdy jecha砮m powy縠j
1,5h robi硂 mi si zimno jedynie w palce u n骻. Musia砮m si zatrzymywa
i biega.

Kupowa砮m ochraniacze windstopperowe, neoprenowe, u縴wa砮m torebek itd.
Nie pomaga硂.
/.../

Na marginesie: mnie je縟縠nie przy -15 deg nie bawi, wol inne formy aktywno禼i.  Swego czasu eksperymentowa砮m z wk砤dkami zrobionymi z folii grzewczych do lusterek samochodowych. Efekty by硑 obiecuj眂e, cho eksperymenty zarzuci砮m z powodu braku sensowych 紃骴e zasilania pojemno禼i kilku Ah. Rzucam pomys, mo縠 kto rozwinie. Co podobnego stosuj my秎iwi i chyba wojsko.

--
P. Jankisz
"Dop髃i nie skorzysta砮m z Internetu, nie wiedzia砮m, 縠 na 秝iecie jest

Data: 2012-01-31 19:07:21
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
W dniu 2012-01-31 15:26, PeJot pisze:
[...]

A co to deg? Ma na my秎i swojskie stopnie? :)

Je秎i przy -15 jest mi ciep硂 we wszystko, to tym fajniej si je糳zi, a bez rowerowania czuj si nieswojo. Oczywi禼ie przy w temperaturach 20-30 stopni na plusie je糳zi si o niebo lepiej.

[...]

Podgrzewane wk砤dki kiedy kosztowa硑 700 z. Du縪 za du縪. Teraz widz, 縠 mo縩a je kupi za 70-160 z, wpisuj眂 na allegro "wk砤dki podgrzewane", "wk砤dki ogrzewaj眂e" To zaczyna mie sens.

Zasilane z trzech baterii AA (ale to drogo wychodzi kupowanie baterii) albo akumulator體 AA (ale trzeba si upewni, czy dzia砤j na akumulatorach. 2-3 godziny podgrzewania dla rowerzysty wystarczy.

Maj眂 to co najwa縩iejsze, czyli nawet te wk砤dki za 70 z, mo縩a elektronicznie wymy秎i zasilanie ogniwami 18650. Wtedy moz馻 zapewne sma縴 stopy przez 5h :-)

Seco

Data: 2012-01-31 21:43:41
Autor: PeJot
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
W dniu 2012-01-31 19:07, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

[...]

Google podaje sporo link體, zar體no do wk砤dek "砤dowanych" przez gotowanie, jak i do tych z w阦lem, w cenach do 50 z. Trzeba by poeksperymentowa, co da si wsadzi do buta.

Elektryczne maty grzewcze do lusterek kosztuj na A. ok. 10 z/sztuk.

Do tego trzeba du縪 wi阠ej energii. Zak砤daj眂 6 W na but, przy 12 V zasilania wychodzi ok. 1A pr眃u. Na 4 godziny u縴tkowania wychodzi 4 Ah@12V, akurat 2 x tyle co 10 akumulatorach AA, a i to przy za硂縠niu, 縠 akumulatory trzymane pod kurtk. W砤秐ie te 4 Ah mnie ostatecznie zniech阠i硂 do dalszych eksperyment體. Nie dlatego, 縠 nie ma takich akumulator體, tylko dlatego 縠 przez reszt roku akumulator by si nudzi.

Data: 2012-02-01 11:03:16
Autor: Pawe艂 Pontek
Ciep艂o w nogi, w ko艅cu :-)
[...]

Ja mam do pracy oko艂o 18 km. Marzni臋cie palc贸w u r膮k i n贸g to dla mnie prawie najwi臋kszy dyskomfort podczas zimowych dojazd贸w. W moim przypadku zaczyna by膰 to uci膮偶liwe od oko艂o 10-tym km (nieca艂e p贸艂 godziny jazdy przez miasto). Co ciekawe, nie zauwa偶y艂em r贸偶nicy, czy by艂o kilka stopni mrozu jak ostatnio, czy oko艂o  -18-20C jak obecnie. Z lenistwa nie optymalizowa艂em stroju do jazdy po mie艣cie.

PABLO

Data: 2012-02-01 11:50:13
Autor: piecia aka dracorp
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
Dnia Wed, 01 Feb 2012 11:03:16 +0100, Pawe艂 Pontek napisa艂(a):

[...]

To mo偶e u ciebie za ciasno w stopach? Skoro temperatura nie ma a偶 takiego wp艂ywu.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-02-02 10:04:53
Autor: Pawe艂 Pontek
Ciep艂o w nogi, w ko艅cu :-)
W dniu 2012-02-01 12:50, piecia aka dracorp pisze:
[...]

Dzisiaj rano (-21C) wykona艂em eksperyment i na buty za艂o偶y艂em ochraniacze przeciwdeszczowe (aby ograniczy膰 ch艂odzenie przez ruch zimnego powietrza przy powierzchni buta). By艂o troch臋 lepiej, ale to jeszcze nie by艂 komfort.

Kiedy zdejmuj臋 buty w pracy skarpety s膮 wilgotne od potu. By膰 mo偶e efekt uczucia zimna pojawia si臋 w艂a艣nie na skutek pogorszenia si臋 w艂a艣ciwo艣ci izolacyjnych skarpet.

Postaram si臋 zrobi膰 kolejny eksperyment i zastosuj臋 vapor-barrier aby nie dopu艣ci膰 do wilgocenia skarpet. Mam takie skarpety vapor barrier do turystyki zimowej, ale wydaje mi si臋, 偶e do zastosowa艅 miejskich wystarcz膮 torebki foliowe za艂o偶one wprost na go艂e stopy (a dopiero na to skarpety, kt贸re dzi臋ki temu pozostan膮 suche).

PABLO

Data: 2012-02-02 16:10:18
Autor: Coaster
Ciep艂o w nogi, w ko艅cu :-)
On 2/2/12 10:04 AM, Pawe艂 Pontek wrote:
[...]

IMHO przy czestym, regularnym, dluzszym stosowaniu folii na stope w zimnych warunkach (de facto sprzyja to zaparzaniu i maceracji skory) nalezy miec na uwadze, niby sprawa dotyczy wyzszych temperatur ale wydaje sie, ze istnieje pewnie - niewielkie ale zawsze - niebezpieczenstwo rozwiniecia sie dolegliwosci - tzw. "trench foot":
http://en.wikipedia.org/wiki/Trench_foot
'Mykniecie' w folii na stopach krotkiej trasy 3-6 km pewnie bylo by OK ale z prawie dwudziestoma km x 2 x 5 juz IMHO trzeba miec baczenie.

Generalnie mysle, ze 'vapor barrier' jest dobre w budownictwie (choc tez nie zawsze) natomiast owijanie sobie ciala w folie kojarzy mi sie z praca w rekawicach gumowych - po dluzszym czasie w takiej rekawicy skora dloni nie wyglada najlepiej ;-)

Bardziej przemawia do mnie tekst z manuala USArmy (Cold Weather Manual):
"Every effort must be made to keep clothing and body as dry as possible."

Swoja droga caly "Cold Weather Manual" to ciekawa lektura.
http://www.globalsecurity.org/military/library/policy/army/fm/31-70/Ch3.htm#s5

--
PoZdR
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2012-02-02 20:54:10
Autor: ppontek
Ciep艂o w nogi, w ko艅cu :-)
W dniu 2012-02-02 16:10, Coaster pisze:

[...]

No ale to przecie偶 standard w turystyce zimowej, szczeg贸lnie na terenach podbiegunowych.

Bardziej przemawia do mnie tekst z manuala USArmy (Cold Weather Manual):
"Every effort must be made to keep clothing and body as dry as possible."

Czasem lepiej aby 'clothing' by艂 suchy (bo tylko wtedy izoluje/grzeje), kosztem wilgotnego cia艂a.

PABLO

Data: 2012-02-02 20:41:54
Autor: ppontek
Ciep艂o w nogi, w ko艅cu :-)
W dniu 2012-02-02 10:04, Pawe艂 Pontek pisze:
[...]

[...]

[...]

Testowa艂em podczas powrotu z pracy.

Efekt R E W E L A C Y J N Y !!!
.... ca艂a droga w komfortowych warunkach, ciep艂o w nogi, zero b贸lu z zimna - bajka! R臋ce oczywi艣cie zmarz艂y do b贸lu.

Na go艂e stopy za艂o偶y艂em zwyk艂e torebki 艣niadaniowe. Na to za艂o偶y艂em ten sam zestaw skarpet co zwykle - jedna cieniutka i jedna 艣rednia we艂niana.
Po dotarciu do domu (nieca艂a godzina jazdy) skarpety i buty suchutkie (zero potu), w nogi ciep艂o.

Zatem vapor-barrier dzia艂a i pozwala na skuteczne zabezpieczenie si臋 przed zimnem bez konieczno艣ci stosowania drogich, zimowych but贸w (je偶d偶臋 w lekkich butach wiosenno/jesiennych)!

PABLO

Data: 2012-02-03 11:07:33
Autor: Pawe艂 Pontek
Ciep艂o w nogi, w ko艅cu :-)
W dniu 2012-02-02 20:41, ppontek pisze:
[...]

Dzisiaj rano (-21 C) podczas przejazdu do pracy (18km, nieca艂a godzinka jazdy) powt贸rzy艂em eksperyment i znowu by艂o znacznie cieplej (komfort cieplny, bez b贸lu zmarzni臋tych st贸p) w por贸wnaniu z przejazdem bez torebek 艣niadaniowych na stopach (warunki: [temperatura, wiatr, dystans, czas jazdy, itp.] podobne, ten sam zestaw ubrania).

PABLO

Data: 2012-02-01 13:25:05
Autor: rmikke
Ciep艂o w nogi, w ko艅cu :-)
Dnia Wed, 01 Feb 2012 11:03:16 +0100, =?UTF-8?B?UGF3ZcWCIFBvbnRlaw==?=
naskroba锟/a:

[...]

No to moze czas zoptymalizowac?

Z rekawicami latwiej, da sie kupic na rozne temperatury chocby w Decathlonie.
Mi trzy pary pokrywaja zakres do -20 stopni na dystanse po miescie. W
najgrubszych przejechalem ponad 100km przy temperaturach -10 - -15 i tez bylo
dobrze.

Z butami jest... drozej. Ja mam to szczescie, ze posiadam buty z uszkodzona
podeszwa, do chodzenia sie nie nadaja, ale do rowerowania mi ich nie szkoda
(inaczej to bym sie bal, ze piny zniszcza podeszwe, a bez pinow - ze mi sie noga
slizgac bedzie) - i mam cieplow nogi.

A jak sie te buty skoncza, to sprawdze te, ktorych Seco uzywa...

Data: 2012-02-01 14:56:44
Autor: Pawe Pontek
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
W dniu 2012-02-01 14:25, rmikke pisze:
[...]

Pytanie czy warto na te kilka/kilkana禼ie dni w skali roku ?

Posiadam odpowiedni sprz阾, ale oszcz阣zam go na wycieczki zimowe w g髍y (w阣r體ka na nartach, biwaki w namiotach) - tam to jest kwestia "by albo nie by", w mie禼ie, podczas dojazd體 do pracy nie ma to takiego znaczenia. Generalnie do jazdy po mie禼ie u縴wam ciuch體, ze szmateks體.

[...]

Je縠li chodzi o r阫awice, to z mojego do秝iadczenia wynika, 縠 dobrze si sprawdza podobnie jak w ubiorze zasadniczym, ochrona r眐 "na cebulk" - czyli np. cienkie r阫awiczki polarowe (5-cio palczaste) na d硂 i na to 砤pawice (najlepiej takie z jednym palcem). Grube r阫awice s ma硂 praktyczne no i nie zapewniaj a takiej izolacji.

[...]

Mam solidne buty do w阣r體ek, ale mi ich szkoda na miejsk s髄. Wydaje mi si, 縠 gdyby ochroni buty, kt髍e u縴wam od wiatru/zimnego powietrza - np. jakie torebki lub ochraniacze, uzupe硁i ca硂舵 o 2 pary we硁ianych skarpet, to by硂by znacznie lepiej. Ale leniwy jestem ... z zaci秐i阾ymi z阞ami czekam na ocieplenie :-)

Ciekawe jak by si sprawdzi硑 skorupy (mi阫kie buty z tworzywa, takie jak do wspinaczki g髍skiej).

PABLO

Data: 2012-02-01 14:25:48
Autor: rmikke
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
Dnia Wed, 01 Feb 2012 14:56:44 +0100, =?ISO-8859-2?Q?Pawe=B3_Pontek?=
naskroba锟/a:

[...]

Pytanie czy warto na te kilka/kilkana锟絚ie dni w skali roku ?

Jakos niedawno (ten lub poprzedni tydzien) Uniwersytet w Cambridge opublikowal
wyniki pomiarow z kilku tysiecy stacji meteo z ostatnich pietnastu lat. Wynika z
nich, ze zadnego Globalnego Ocieplenia nie ma, a nawet spodziewaja sie "malej
epoki lodowcowej", jak w XVII wieku.

Posiadam odpowiedni sprz锟絫, ale oszcz锟絛zam go na wycieczki zimowe w g锟絩y (w锟絛r锟絯ka na nartach, biwaki w namiotach) - tam to jest kwestia "by锟 albo nie by锟", w mie锟絚ie, podczas dojazd锟絯 do pracy nie ma to takiego znaczenia. Generalnie do jazdy po mie锟絚ie u锟統wam ciuch锟絯, ze szmateks锟絯.

A ja wszystko, co bawelniane, przepacam na smierc, a ze i tak do roboty musze
sie przebrac, to kupilem troche tych nowoczesnych szmatek i nie zaluje.

[...]

Je锟絜li chodzi o r锟絢awice, to z mojego do锟絯iadczenia wynika, 锟絜 dobrze si锟 sprawdza podobnie jak w ubiorze zasadniczym, ochrona r锟絢 "na cebulk锟" - czyli np. cienkie r锟絢awiczki polarowe (5-cio palczaste) na d锟給锟 i na to 锟絘pawice (najlepiej takie z jednym palcem).

Nooo, to juz jest zestaw z grubej rury, na parogodzinny wypad na mrozie.
Oraz, trzeba te zewnetrzne troche wieksze dobrac, zeby calosc nie uciskala.
I raczej jednak nie jednopalczaste, chyba ze sie ma torpedo.

Grube r锟絢awice s锟 ma锟給 praktyczne no i nie zapewniaj锟 a锟 takiej izolacji.

Te moje najgrubsze sa ciensze i mieksze od narciarskich, obsluga normalnych
hamulcow i gripshifta zupelnie nie sprawia problemow.

[...]

Mam solidne buty do w锟絛r锟絯ek, ale mi ich szkoda na miejsk锟 s锟絣.

Mi przede wszystkim zrobilo sie szkoda roweru na sol (jeden amortyzator
stracilem), teraz od pierwszego solenia jezdze takim, co ma wszystko kryte...

Wydaje mi si锟, 锟絜 gdyby ochroni锟 buty, kt锟絩e u锟統wam od wiatru/zimnego
powietrza
- np. jakie锟 torebki lub ochraniacze, uzupe锟絥i锟 ca锟給锟斤拷 o 2 pary we锟絥ianych skarpet, to by锟給by znacznie lepiej. Ale leniwy jestem ... z zaci锟絥i锟絫ymi z锟絙ami czekam na ocieplenie :-)

No to znaczy, ze ja sybaryta jestem, wole sie ubrac :D

Data: 2012-02-01 21:49:14
Autor: Krzy艣 Cierpi臋tnik
Ciep艂o w nogi, w ko艅cu :-)
rmikke wrote:

I raczej jednak nie jednopalczaste, chyba ze sie ma torpedo.

Albo gripshifta?

--
艢mier膰 Google Groups, 艣mier膰 bramkom www-news.

Data: 2012-02-02 12:31:59
Autor: rmikke
Ciep艂o w nogi, w ko艅cu :-)
Dnia Wed, 01 Feb 2012 21:49:14 +0100, =?utf-8?Q?Krzy=C5=9B_Cierpi=C4=99tnik?=
naskroba锟/a:

rmikke wrote:

I raczej jednak nie jednopalczaste, chyba ze sie ma torpedo.

Albo gripshifta?

Hamulcow na gripshifta jeszcze nie widzialem...

Data: 2012-02-02 20:37:03
Autor: Krzy艣 Cierpi臋tnik
Ciep艂o w nogi, w ko艅cu :-)
rmikke wrote:
Dnia Wed, 01 Feb 2012 21:49:14 +0100, Krzy艣 Cierpi臋tnik naskroba艂/a:
rmikke wrote:

I raczej jednak nie jednopalczaste, chyba ze sie ma torpedo.
Albo gripshifta?
Hamulcow na gripshifta jeszcze nie widzialem...

A. Widocznie nie kumam problemu wciskania klamki w jednopalczastych. Ale
ja mam sporsze klamki szosowe, wi臋c mo偶e dlatego.

--
艢mier膰 Google Groups, 艣mier膰 bramkom www-news.

Data: 2012-02-02 09:56:05
Autor: Pawe Pontek
Ciep硂 w nogi, w ko馽u :-)
W dniu 2012-02-01 15:25, rmikke pisze:
[...]

Nie mam na my秎i bawe硁y! W szmateksach (jak si dobrze poszuka) s dost阷ne takie same ciuchy - polary, goretexy, ba - nawet dedykowane ciuchy rowerowe najlepszych marek. Wydaje si nawet, 縠 mog by lepsze ni te w sklepach bo s to oryginalne wykonania na rynek zachodni (cz阺to z czas體 przed odchudzaniem koszt體 produkcji) a nie wersje "na wsch骴".

Mi przede wszystkim zrobilo sie szkoda roweru na sol

Na miasto mam rower, kt髍ego mi nie szkoda.

PABLO

Ciep艂o w nogi, w ko艅cu :-)