Ciepłe paluszki

Data: 2009-12-05 20:26:51
Autor: PeJot
Ciepłe paluszki
Czołem.

Kiedyś nie miałem z tym kłopotu, ale człowiek coraz starszy się robi :>   Dziś na 2.5 godzinnym spacerku zmarzłem w palce stóp przy temperaturze +5 deg. Kiedyś nie miałem z tym kłopotu. Skarpetka grubsza itd. Jakieś sprawdzone, skuteczne sposoby, bez inwestycji w hi-tech ochraniacze ? But SPD dosyć luźny, ale nie na tyle luźny żeby wepchać tam ogrzewacz narciarski.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-12-05 11:45:20
Autor: Saurus
Ciepłe paluszki
Mnie trochę pomagało luźniejsze wiązanie buta i właśnie wkładka
ocieplająca :) Teraz mam inne buty.

Data: 2009-12-05 19:32:05
Autor: Jan Srzednicki
Ciepłe paluszki
On 2009-12-05, PeJot wrote:
Czołem.

Kiedyś nie miałem z tym kłopotu, ale człowiek coraz starszy się robi :>   Dziś na 2.5 godzinnym spacerku zmarzłem w palce stĂłp przy temperaturze +5 deg. Kiedyś nie miałem z tym kłopotu. Skarpetka grubsza itd. Jakieś sprawdzone, skuteczne sposoby, bez inwestycji w hi-tech ochraniacze ? But SPD dosyć luĹşny, ale nie na tyle luĹşny Ĺźeby wepchać tam ogrzewacz narciarski.

Wkładka filcowo-aluminiowa.

Data: 2009-12-05 20:42:32
Autor: BoDro
Ciepłe paluszki
Jan Srzednicki pisze:

Wkładka filcowo-aluminiowa.

ale marzną raczej same palce ( przynajmniej u mnie ), a nie stopa od spodu. A może opatulić tylko okolice przedniej części stopy kawałkami folii ratunkowej :-). Czyli dwie pary cienkich skarpetek, a między nimi folia :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-12-05 20:43:58
Autor: stefandora
Ciepłe paluszki
BoDro wrote:
Jan Srzednicki pisze:

[...]

Jeżeli dobrze pamiętam, to niejaka Jane pisała na łamach precla o takich własnej roboty właśnie "czubkach" na palce :)

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-12-05 21:04:26
Autor: BoDro
Ciepłe paluszki
stefandora pisze:

Jeżeli dobrze pamiętam, to niejaka Jane pisała na łamach precla o takich własnej roboty właśnie "czubkach" na palce :)

no właśnie o czymś takim myślałem - bo jeśli folia ogranicza utratę ciepła np. u ofiary wypadku, u której organizm nie funkcjonuje prawidłowo (ciśnienie, krążenie itp.), to tym bardziej powinna pomóc nożnym paluszkom zdrowego cyklisty :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-12-05 21:06:02
Autor: stefandora
Ciepłe paluszki
BoDro wrote:
stefandora pisze:

[...]

Myślę, że nawet sama przetestuję :)

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-12-05 21:06:30
Autor: PeJot
Ciepłe paluszki
BoDro pisze:
stefandora pisze:

[...]

Ale ta folia zdaje się ma odbijać ciepło wypromieniowane, a nie w przypadku buta przewodzone do podeszwy i czubka.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-12-05 21:41:32
Autor: BoDro
Ciepłe paluszki
PeJot pisze:

Ale ta folia zdaje się ma odbijać ciepło wypromieniowane, a nie w przypadku buta przewodzone do podeszwy i czubka.

co nieco o wykorzystaniu folii NRC z Wikipedii:

"W przypadku przemoczenia butów 10-15 cm pasek folii można owinąć wokół stóp srebrną warstwą do skóry, a na to założyć suche skarpetki"

http://pl.wikipedia.org/wiki/Folia_NRC

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-12-05 21:03:18
Autor: PeJot
Ciepłe paluszki
On 2009-12-05, PeJot wrote:
Czołem.

[...]

Na przykład. Grube toto jest ? Nie powinienem wyrzucać z buta wkładki na płaskostopie, ona nie jest zbyt gruba.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-12-05 20:09:09
Autor: Jan Srzednicki
Ciepłe paluszki
On 2009-12-05, PeJot wrote:
Czołem.

[...]

Cienkie, po upchnięciu ze 3mm.

Data: 2009-12-05 21:10:54
Autor: PeJot
Ciepłe paluszki
Jan Srzednicki pisze:

Cienkie, po upchnięciu ze 3mm.

Powinno się zmieścić. W obuwniczych pytać ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-12-05 21:13:34
Autor: stefandora
Ciepłe paluszki
PeJot wrote:
Jan Srzednicki pisze:

Cienkie, po upchnięciu ze 3mm.

Powinno się zmieścić. W obuwniczych pytać ?

Są nawet w auchanach i innych takich.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-12-05 21:15:53
Autor: PeJot
Ciepłe paluszki
stefandora pisze:
PeJot wrote:
Jan Srzednicki pisze:

Cienkie, po upchnięciu ze 3mm.

Powinno się zmieścić. W obuwniczych pytać ?

Są nawet w auchanach i innych takich.

Dzięki za trop. Oby było skuteczne. Chodzi mi po głowie jeszcze mata grzejna na akumulator :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-12-05 21:20:02
Autor: stefandora
Ciepłe paluszki
PeJot wrote:
stefandora pisze:
PeJot wrote:
Jan Srzednicki pisze:

Cienkie, po upchnięciu ze 3mm.

Powinno się zmieścić. W obuwniczych pytać ?

Są nawet w auchanach i innych takich.

Dzięki za trop. Oby było skuteczne. Chodzi mi po głowie jeszcze mata grzejna na akumulator :)

Idź na całość!! :)

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-12-05 21:24:10
Autor: PeJot
Ciepłe paluszki
stefandora pisze:
PeJot wrote:
stefandora pisze:
PeJot wrote:
Jan Srzednicki pisze:

[...]

Mata grzejna do podgrzewania lusterek samochodowych, do tego akumulator motocyklowy 6 V i ........ lecę do urzędu patentowego :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-12-05 21:38:08
Autor: MadMan
Ciepłe paluszki
Dnia Sat, 05 Dec 2009 21:24:10 +0100, PeJot napisał(a):

Mata grzejna do podgrzewania lusterek samochodowych, do tego akumulator motocyklowy 6 V i ........ lecę do urzędu patentowego :)

Ja kiedyś myślałem o podgrzewaniu gripów z dynama rowerowego, ale 3W na
2 gripy to chyba za mało, do tego skąd takie grzałki wziąć?

--
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-12-05 20:50:53
Autor: Krzysiek
Ciepłe paluszki
Dnia Sat, 05 Dec 2009 21:38:08 +0100, MadMan napisał(a):

[...]

ja to rozwiązałem nieco prosciej - ogrzewane rękawiczki (paskudnie marzne w dłonie - i tylko w dłonie)
W takie motocyklowe nie miałem ochoty inwestować, więc zrobiłem sam na bazie 2 rekawiczek bawełnianych (teraz wziąłbym cienki polar) i kabla z drutem grzejnym, który naszyłem od wewnątrz. Koszt pomijalny w zasadzie, roboty na 2h. Efekt rewelacyjny. :)
Zakaładam te bawełniane rękawiczki, na to rekawiczki z windstoperu, podłaczam kabelek do aku w sakwie i mam cudowne 20W / dłoń.
Poezja :)

--
Krzysiek

Data: 2009-12-05 22:36:29
Autor: PeJot
Ciepłe paluszki
Krzysiek pisze:

Zakaładam te bawełniane rękawiczki, na to rekawiczki z windstoperu, podłaczam kabelek do aku w sakwie i mam cudowne 20W / dłoń.

20 watów to sporo, nie za gorąco w ręce ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-12-05 22:17:25
Autor: Krzysiek
Ciepłe paluszki
Dnia Sat, 05 Dec 2009 22:36:29 +0100, PeJot napisał(a):

20 watów to sporo, nie za gorąco w ręce ?

W sumie to Twój post sprowokował mnie do tego, żeby pojść po miernik :P

No więc troche sie pomyliłem - to jest faktycznie równo 20W, ale w sumie.  Czyli 10W na dłoń.
I to jest komfortowo - nie da się tym przegrzać. Jak temperatura otoczenia spada poniżej zera to te 10W/dłoń jest to dla mnie akurat tyle, żeby nie marznac w palce podczas jazdy. --
Krzysiek

Data: 2009-12-07 07:28:06
Autor: Tomek
Ciepłe paluszki
Krzysiek pisze:
kabla z drutem grzejnym
Potrzebuję do trochę innego zastosowania, ale pomysł ten sam, więc zapytam: gdzie kupić taki drut?

Data: 2009-12-07 06:49:32
Autor: Krzysiek
Ciepłe paluszki
Dnia Mon, 07 Dec 2009 07:28:06 +0100, Tomek napisał(a):

Krzysiek pisze:
kabla z
drutem grzejnym
Potrzebuję do trochę innego zastosowania, ale pomysł ten sam, więc
zapytam: gdzie kupić taki drut?

allegro -> "drut oporowy"
chociaż ja akurat swój wyprułem ze starej maty grzejnej - takiej do podgrzewania siedzen w samochodzie. --
Krzysiek

Data: 2009-12-06 15:29:40
Autor: szaman
Ciepłe paluszki
stefandora wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Są nawet w auchanach i innych takich.

i na targach za grosze jakieś

sz

Data: 2009-12-05 22:57:11
Autor: ToMasz
Ciepłe paluszki
PeJot pisze:
[...]

krem do stóp. nie żartuje. miałem kiedyś taki mocno aromatyczny,
powodował ze skóra mniej sie pociła, a jednocześnie była natłuszczona.
ten mocno aromatyczny środek powodował podobne rozgrzewanie, jakie
stosują stare babcie na korzonki.

ToMasz

Data: 2009-12-05 14:17:37
Autor: Marek
Ciepłe paluszki
Hmmm... mam wrażenie, że maści rozgrzewające działają rozgrzewająco
tak, jak alkohol. To raczej subiektywne uczucie ciepła spowodowane
podrażnieniem zakończeń nerwowych w skórze. Czyli lepiej się nimi nie
rozgrzewać ;). Ale to tylko wrażenie poparte niewielką praktyką.
Ja już pogodziłem się z faktem, że mi na silnym mrozie, mimo
wełnianych skarpet, nogi marzną. Gdy to już zbyt dokuczliwe, po prostu
kawałek idę pieszo. Marsz skutecznie pobudza krążenie w stopach.
Czy ktoś tu już próbował wspomnianego patentu z folią NRC? Wydaje się,
że skoro nie przepuszcza wilgoci, będzie ułatwiać kumulowanie się potu
w skarpecie, czyli zmniejszając, jednocześnie zwiększy przewodność
cieplną. Bo nawet mokra wełna grzeje mniej niż sucha.

--
Marek

Data: 2009-12-05 23:38:53
Autor: BoDro
Ciepłe paluszki
Marek pisze:

[...]

ale zakładam, że opatulone folią będą tylko okolice palców, a nie cała stopa - bo palce najbardziej cierpią - i "oddychalność" zbytnio nie ucierpi.

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-12-07 23:54:47
Autor: Pirx
Ciepłe paluszki
On 5 Gru, 23:38, BoDro <bo...@lolek.pl> wrote:
Marek pisze:

> [...]

stopa - bo palce najbardziej cierpią - i "oddychalność" zbytnio nie ucierpi.

Równie dobrze możesz gazetą palce owinąć - efekt taki sam będzie, choć
gazeta ciut lepsza od tej durnej folii (próbowałem). Zadaniem folii
jest jak już ktoś pisał utrudnienie wypromieniowania ciepła z zasady
nieruchomej ofiary wypadku, a nie zapierniczającego rowerzysty,
którego omywa zimne powietrze.
Ja sobie wymyśliełm, że podstawą będzie za duży but (o numer) i gruba
skarpeta lub lepiej dwie cieńsze wraz z wkładką z "niby filcu", czyli
tą z folią na spodzie, a na to ochraniacz. Mam zamiar kupić najtańszy
but Shimano (MT21) i wypróbować.

Data: 2009-12-08 09:42:41
Autor: BoDro
Ciepłe paluszki
Pirx pisze:

Równie dobrze możesz gazetą palce owinąć - efekt taki sam będzie, choć
gazeta ciut lepsza od tej durnej folii (próbowałem).

gazeta świetna sprawa (izolacyjność, łatwość pozbycia się, cena), ale sprawdzi się raczej jako dodatkowa izolacja pod koszulkę, gdy z różnych względów nie chcemy zabierać ciepłej bluzy - np. wyjeżdżamy latem wcześnie rano (a poranek  może być dość chłodny). Nie wiem jednak, czy sprawdzi się w bucie ze względów na jej mechaniczną "słabość" - po prostu może się rozleźć lub zamienić w gluta pod wpływem potu :-)

Ja sobie wymyśliłem, że podstawą będzie za duży but (o numer) i gruba
skarpeta lub lepiej dwie cieńsze wraz z wkładką z "niby filcu", czyli
tą z folią na spodzie, a na to ochraniacz. Mam zamiar kupić najtańszy
but Shimano (MT21) i wypróbować.

Większe buty to - jak tu wspominano - jest jakiś sposób. Kiedy biorę rower z platformami i zakładam relatywnie luźne glany, to marznę w palce dużo mniej, niż w dość ciasnych jednak espedach.

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-12-06 08:04:13
Autor: PeJot
Ciepłe paluszki
Marek pisze:
[...]

Krążenie jak krążenie, odnoszę wrażenie że chyba najprostsze byłoby nie używanie butów SPD przy tych temperaturach. W cywilnych butach stopa cokolwiek pracuje na zginanie, co generuje trochę ciepła.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-12-06 16:40:55
Autor: PeJot
Ciepłe paluszki
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-12-06, PeJot wrote:
Marek pisze:
[...]

A czemu by nie ? Chodzi mi o ten staw, który pracuje przy stawaniu na palce. W SPDach szkielet sztywny, ten staw nie może pracować, chyba że but wyjątkowo luźny.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-12-05 23:11:51
Autor: BoDro
Ciepłe paluszki
ToMasz pisze:

[...]

a może połączyć ten babciny sposób z elektryką :-)

http://www.hammacher.com/publish/71850.asp

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-12-05 23:13:23
Autor: stefandora
Ciepłe paluszki
ToMasz wrote:

[...]

Bengaj?

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-12-06 11:56:50
Autor: mmateusz
Ciepłe paluszki
[...]

a czapkę ciepłą miał? ;)

a tak na serio to czytalem ostatnio podręcznik górsko-alpinistyczny i tam w
sekcji ubioru była taka rada:
jak ci zimno w stopy/dłonie, to załóż cieplejszą czapkę.
wbrew pozorom działa i jest na to nawet teoretyczne wytlumaczenie:
przez głowę tracimy podobno ~40% ciepła, wiec jak mamy za cienką/brak czapki to
organizm zmniejsza cyrkulację krwi w mniej waznych czesciach ciała (palce) i robi nam się w nie zimno.

okazuje się, że babcie miały rację :P
--
mk

Data: 2009-12-06 16:42:40
Autor: PeJot
Ciepłe paluszki
mmateusz@poczta.onet.pl pisze:
[...]

/.../

Nic nowego, ale czapkę miałem :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-12-07 07:17:25
Autor: PeJot
Ciepłe paluszki
PeJot pisze:
[...]

Po przemyśleniu - coś w tym musi być. W głowę nie zmarzłem podczas jazdy, ale faktem jest że po drodze było 10 minut szybkiego zjazdu, podczas którego wsadziłem na głowę wszystko co miałem. To by tłumaczyło dlaczego zmarzły mi później stopy, tylko dlaczego nie zmarzłem w ręce, a rękawiczek nie było ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-12-06 15:32:41
Autor: szaman
Ciepłe paluszki
PeJot wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

[...]

Też kombinowałem i kombinowałem, aż w końcu parę tygodni temu kupiłem ochraniacze. Endura MT520 chyba. Ciepłe są faktycznie bardzo. Nie wiem jeszcze jak z woodoodpornością. No i jeszcze na prawdziwym mrozie też nie udało się ich przetestować - coś za ciepło za oknem...
Ich wadą neistety jest cena. No i fakt, że sam piszesz, że bez inwestycji w ochraniacze wolisz:)

pozdrawiam ciepło:P
szaman

Ciepłe paluszki