Cieszyn -> Słowacja -> Wiedeń. Czeska winieta?

Data: 2009-03-03 20:18:28
Autor: andreas
Cieszyn -> Słowacja -> Wiedeń. Czeska winieta?
Witam.

ViaMichelin radzi mi jechać z Katowic do Wiednia przez Cieszyn a potem Słowację i każe kupić czeską, słowacką i austriacka winietę.
Słusznie radzi? Rzeczywiście na tym kawałku Czech wjadę na płatną autostradę?
Proponujecie może jakąś inną drogę? Za dawnych czasów jechałem na Wiedeń przez Brno.

--
andreas

Data: 2009-03-03 21:03:46
Autor: Naro
andreas pisze:
[...]

Przez ten kawałek Czech nie trzeba winiety.

Jeśli jedziesz tylko do Wiednia, to jak pojedziesz przez Brno nie musisz   kupować austriackiej winiety. Droga całkiem ok. Po stronie czeskiej prawie non stop autostrada.

Data: 2009-03-03 21:27:24
Autor: andreas

Użytkownik "Naro" <narol007@gmail.com> napisał w wiadomości news:gok2f9$84d$1inews.gazeta.pl...
andreas pisze:
[...]

Nie chcę na siłę oszczędzać na winietach. Bardziej mi sie ich wypisywać i kleić nie chce :)
Można więc założyć, że chciałbym tylko wiedzieć jak najlepiej (wygodniej) jest dojechać.
Więc radzisz na Brno czy na Bratysławę?

--
andreas

Data: 2009-03-03 21:36:35
Autor: Cavallino
Użytkownik "andreas" <andreas@yahoo.com> napisał w wiadomości news:

[...]

Bratysława.
Dojazd do samego Wiednia lepszy.

Data: 2009-03-05 00:12:32
Autor: The_EaGle
Cavallino pisze:
[...]

Na tej autostradzie radzę uważać na miśków 155km/h to dla nich "niemożliwa prędkość"...

Jak to ktoś napisał na na pl.rec.motocykle tam trzeba jechać albo przepisowo albo tak żeby pepiczkową skodą cię nie dogonili... ;)

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2009-03-04 08:57:37
Autor: Rafal
> [...]

nie chce :)
Można więc założyć, że chciałbym tylko wiedzieć jak najlepiej (wygodniej)

UMHO zależy gdzie w wiedniu masz punkt docelowy, i .. o ktorej jedziesz...
Do Cieszyna to ta sama droga, potem albo jedziesz w kierunku Ołomuńca io Brna, albo w kierunku Słowacji (Zylina) i potem A do Bratysławy.

Trasa przez Czechy (ołomuniec - Brno) jest spoko i szczerze mowiąc to ja ją preferuję - prawie cały czas droga dwujezdniowa (albo jednojezdniowa ale o dwóch pasach na kierunek), sporo ekspresówek, kawałek autostrady (choć ta ostatnia o kiepskawej nawierzchni, ale bez przesady) - jedzie się dość komfortowo. Gorzej jest między Mikulovem a Wiedniem - bo tam budują autostradę, ale generalne przejezdność całkiem dobra. Trzeba kupić czeską winietę (i tylko takową, chyba ze w A jedziesz gdzieś za Wiedeń)

Droga przez Żylinę:
Bardzo kiepski odcinek z Cieszyna do Żyliny - wąsko, przejazdy przez miasteczka, sporo TIR-ów. To nie jest długi odcinek, ale czasu się na niego sporo traci. Ale widziałem że Czesi budują tam coś (ekspresówkę) - nie wiem, może już skończyli.. jeśli nie, to ten odcinek daje "popalić" .. chyba że jedziesz go nocą albo w niedzielę..

Potem od Żyliny jest dobra A która.. nagle kończy się w Powazskiej Bystrzycy (chyba) i trzeba zjechac do miasta. Przejazd kijowy, w korkach, wśród TIR-ów. Potem A i już jest spoko, aż do Wiednia. Faktycznie dobry wjazd do Wiednia - wpadasz autostradą praktycznie do samego centrum (jak wcześniej nie ugrzęźniesz w korku w okolicy lotniska :P )
Trzeba kupić winiety: SK i A

JA zdecydowanie preferuję wariant czeski - słowackji - ze względu na te dwa zapchane i korkogenne odcinki zupełnie mi nie przypadł do gustu (jechałem ze 3 razy i pewnie prędko nie powtórzę.. przez cCzechy jechałem ze 20 razy - jest lepiej (nigdy tam w korku nie ugrzęzłem)

Data: 2009-03-04 07:07:33
Autor: GreGG
andreas pisze:
[...]

ViaMichelin radzi do d...y. Raz się dałem nabrać.

Dopóki nie wybudują autostrady do Żiliny, nie ma co się tam pchać. Jedź na Cieszyn, Brno.
Będziesz miał prawie cały czas dwupasmówkę, bo Czesi już chyba ostatni odcinek 10 km do
Cieszyna ukończyli (ale może się mylę). Jedyna męka to jazda od granicy do Wiednia, musisz
przyjąć godzinę, bo Austriacy zaspali i dopiero przed półtora roku zaczęli tam budować autostradę...

Data: 2009-03-04 08:29:54
Autor: Usrobo
GreGG pisze:
andreas pisze:
[...]

cały śląsk jezdzi przez brno
ale za cieszynem jest kawałek zwykłej drogi potem wskakujesz na autostradę i jedziesz prawie az do austriackiej granicy
potem znowu kawałek drogi 1 pasmowej przez granicę i ok 30km juz w austrii wskakujesz na autostrade

droga alternatywna przez słowację
w cieszynie kręcisz w lewo na Mosty u Jablonkowa i na Słowację
potem lecisz elegancko do bratysławy, wiekszosc drogi to juz nowa autostrada. praktycznie tylko przy Cadcy nie ma autostrady

michal

Data: 2009-03-04 10:12:33
Autor: JKK

Użytkownik "Usrobo" <usrobo@op.pl> napisał w wiadomości news:golalj$dvf$1news.onet.pl...
ale za cieszynem jest kawałek zwykłej drogi

Mówisz o starej drodze ?
IMHO trzeba się teraz nieźle nakombinować,
żeby trafić na starą drogę do Frydka-Mistka
i uniknąć płacenia winiety na tym odcinku
- znaki od razu "wyrzucają" gdzieś w bok,
na nową drogę, gdzie już winieta jest wymagana.

Pzdr

JKK

Data: 2009-03-04 10:06:41
Autor: Smerf
Cieszyn -> Słowacja -> Wiedeń. Czeska winieta?
jedz przez czechy kolo ostravy wjezdzasz na autostrade, do olomunca potem masz droge szybkiego ruchu, dwa pasu do brna za brnem nie kierujesz sie na bratyslawe tylko jedziesz na wieden jakies 70 km taka poszerzona droga.

mar

Data: 2009-03-04 10:14:09
Autor: JKK

Użytkownik "Smerf" <smerf28@o2.pl> napisał w wiadomości news:golgrq$7rj$1nemesis.news.neostrada.pl...
jedz przez czechy kolo ostravy wjezdzasz na autostrade, do olomunca potem masz droge szybkiego ruchu, dwa pasu do brna

OIDP pamiętam to do Ołomuńca była szybkiego ruchu,
a do Brna autostrada.

Pzdr

JKK

Data: 2009-03-04 10:32:31
Autor: Smerf
Użytkownik "JKK" <j_k_kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisał w wiadomości news:golgp1$5so$1news.wp.pl...

OIDP pamiętam to do Ołomuńca była szybkiego ruchu,

tutaj nie jestem na 100% pewien

a do Brna autostrada.

z olomunca do brna droga szybkiego ruchu na 100%

A i jeszcze ciekawostka pomiedzy Olomuncem a Brnem po prawej stronie mijasz Slavkov u Brna czyli słynne Austerlitz. Zawsze sie tam chcialem zatrzymac ale przewaznie jadac tam mam sporo kilometrow przed soba.

pzdr
mar

Data: 2009-03-04 14:47:33
Autor: Rafal
> [...]

> OIDP pamiętam to do Ołomuńca była szybkiego ruchu,

Cieszyn - Frydek Mistek - ekspresówka
Frydek Mistek - Hranice - jednojezdniowa ale po 2 pasy na kierunek, momentami kolizyjne skrzyżowania, momentami niekolizyjne.. generalnei dziwna droga, niekoniecznie bezpieczna kierunki ruchu oddziela jedynie linia na jezdni a nie barierka), ale jedzie się dobrze - trzeba tylko pamietać że tam obowiazuje 90 a policaje dość często polują..
Od hranice do OLomouc - niby ekspresówka, ale zbudowana na parametrach autostrady (pasy ruchu szerokości 3.75, łuki łagodne)
Od Olomouc do Brna - najpierw ekspresówka, potem jakaś stara autostrada o garbatej conieco i strasznie głośnej nawierzchni, ale spoko - bez przesady :)
od Brna do Mikulova - najpierw ekspresówka - w miarę nowa i pustawa - jedzie sięsuper, po jakichś 30km robi sięzwykła droga, ale z racji małego ruchu jedzie się dobrze.
Od Mikulova - nie wiem co aktualnie jest bo tam trwała budowa autostrady

> [...]

A i jeszcze ciekawostka pomiedzy Olomuncem a Brnem po prawej stronie mijasz Slavkov u Brna czyli słynne Austerlitz. Zawsze sie tam chcialem zatrzymac ale przewaznie jadac tam mam sporo kilometrow przed soba.

to z ciekawostek - jakieś 40km za Brnem jedzie się pasem lotniska wojskowego a po prawej stronie (jadą w kierunku Brna) w krzakach widać jakieś stare samoloty / śmigłowce wojskowe :)

--

Cieszyn -> Słowacja -> Wiedeń. Czeska winieta?