[OT] Cięta riposta Urala (psx extreme) na artykuł z onet.pl

Data: 2009-12-08 17:54:06
Autor: kamil_pl
[OT] Cięta riposta Urala (psx extreme) na artykuł z onet.pl
Kilka dni temu na onecie pojawił się artykuł "Mity na temat konsol" w którym autor K. Woźniak gloryfikował wyższość PC jako platformy do grania nad konsolami. Pisał m. in. o tym że PC jest od razu po wyjęciu z pudełka gotowy do grania a do konsoli nalezy dokupić zawsze wiele elementów bez których nie mozna grać jak karty pamięci, dyski twarde, drugie pady, kierownice itp. Pisał że zwykły kabel po podpięcia konsoli pod monitor/TV to koszt 90 zł wzwyż a średnia cena nowej gry to 260 zł. Znalazły się też informacje typu "konsolę można użyć jako odtwarzacz do filmów, ale po co skoro mozna podłączyć komputer do telewizora", co ciekawe na tym samym portalu nagle pojawiła się riposta człowieka (z psx extreme?) który odwraca kota ogonem, w artykule "Obalamy mity na temat Pecetów", ciekawe na jakiej zasadzie publikuje się artykuły w tym znanym od 96r. portalu? Poza tym, to jakaś wojna cały czas jest w naszym kraju czy co? Skąd ta wzajemna niechęć i obrażenie (szczególnie tutaj górują PC gracze patrząc po ilości obraźliwych postów i komentarzy pod w/w artyklułami).

Mity na temat konsol
http://gry.onet.pl/28061,1587140,1,artykul.html
Obalamy mity na temat Pecetów
http://gry.onet.pl/28061,1588714,1,artykul.html

Data: 2009-12-08 12:29:37
Autor: SzalonyKapelusznik
On 8 Gru, 17:54, "kamil_pl" <dzejnasSKASUJ...@wp.pl> wrote:
[...]

Obalamy mity na temat Pecetówhttp://gry.onet.pl/28061,1588714,1,artykul..html

TO je onet. Czego sie spodziewales?

Data: 2009-12-09 01:58:02
Autor: neuro
Cięta riposta Urala (psx extreme) na artykuł z onet.pl
On Dec 8, 9:29 pm, SzalonyKapelusznik <szalonykapelusz...@gmail.com>
wrote:

TO je onet. Czego sie spodziewales?

    I to jest niestety jedyny słuszny wniosek. Artykuły na tego typu
portalach należy olewać ciepłym żóltym płynem,
inaczej można dostać zajadów lub - co gorsza - wrzodów ;> Autorami są
zazwyczaj studenci zatrudniani na krótkoterminowe umowy,
by "na szybko" dorobić, stąd poziom merytoryczny treści jest taki, a
nie inny.

pozdr,
p.

Data: 2009-12-08 19:20:31
Autor: Jakec
Dnia Tue, 8 Dec 2009 17:54:06 +0100, kamil_pl napisał(a):

[...]

No jakby ten tekst ukazał się na newsach to od razu wiadomo - troll... Ale
tutaj? Prowokacja jakaś, czy co?

Gościu pisze takie bzdury, że szok... Najgorsze, że do ludków, którzy nigdy
nie mieli kontaktu z konsolami to może dotrzeć i umocnią się w swojej
niewiedzy...

zal.pl

3mcie się.

--
Waldek "Jakec" Bulkowski

Data: 2009-12-09 07:12:45
Autor: KILu
kamil_pl wrote:
Poza tym, to jakaś wojna cały czas jest w
naszym kraju czy co?

I to jaka wojna! Wystarczy rzut okiem na komentarze pod tekstem Urala
(tego pierwszego nawet nie otwieralem) - jad leje sie strumieniami,
argumenty sa wybitnie jednostronne i stronnicze, "jest tak jak mysle i
koniec, a autor jest glupi". Zupelnie jak jakas sekta, mohery,
nacjonalisci... dzieciaki? Nawet nie probowalbym wdawac sie w dyskusje z
ludzmi na takim poziomie. Przez paru pieniaczy z klapkami na oczach rynek
konsol nie upadnie, wiec... niech sobie krzycza. Inna sprawa, ze ten
serwis powinien zadbac o to, by w publikowanych (na jakiej zasadzie?)
tekstach byla choc odrobina obiektywnosci.

--
KILu

Data: 2009-12-08 22:38:51
Autor: Dentarg
Cięta riposta Urala (psx extreme) na artykuł z onet.pl
A mi się wydaje, że to kwestia tego, że kogoś nie stać na PC i
konsolę.
Dlatego, żeby się dowartościować powiela durne opinie, wybiera bardzo
stronnicze argumenty,
udaje, że się zna na temacie a konsoli nawet w domu nie miał. (w drugą
stronę to samo).
Tak naprawdę granie na PC i konsoli to podobna kasa, PC droższy ale
gry 2 razy tańsze, wychodzi podobnie
po roku grania.

Po za tym Ci pieniacze na forach i stronach tematycznych najczęściej
mają 13 lat, i nie mają nic innego do roboty.
Ja tam wolę pograć w jakąś grę (na konsoli czy na PC, obojętne), niż
bić bezsensownie pianę na forum onetu.

pzdr,
Dentarg

Data: 2009-12-09 16:43:37
Autor: Moltisanti
Cięta riposta Urala (psx extreme) na artykuł z onet.pl

Użytkownik "Dentarg" :

A mi się wydaje, że to kwestia tego, że kogoś nie stać na PC i
konsolę.

Mysle ze nie o kase chodzi a o doswiadczenie (w posiadaniu obu sprzetow)
i o moment w zyciu gracza w jakim sie znajdujemy.
Ja mialem w pewnym momencie mega wypasiony pc,
mimo iz od poczatku bylem konsolowcem, pamietam jak odpalilem
cos w wysokiej rozdzialce, siadlem przed monitorem i nie moglem
sie nadziwic jakie to wszystko ladne. Pamietam ze nie w glowie
mi byly argumenty jakie teraz pewnie sam bym przytoczyl, typu
wygodny fotel, pad w reku, duzy tv, bezkonfiktowosci itp.

Liczyly sie wtedy przerozne benchmarki, fps`y no i podziwianie szczegolowej
grafiki w wysokiej rozdzialce. Zycie konsolowca wydawalo sie wtedy takie
ubogie :)

Dzis, czy tez jak zawsze, mimo iz jestem glownie konsolowcem
czy raczej graczem bez wgledu
na platforme, to mysle ze jakby mi ktos postawil tip top PC z kilkoma
top grami na 22" lcd to chetnie zasiadlbym w odleglosci jednego metra
z nosem od monitora.

Moltisanti

Data: 2009-12-09 17:05:07
Autor: Meanthord
Użytkownik "Dentarg" <lukasz.jozwinski@gmail.com> napisał w wiadomości news:a748f491-2033-4cd8-b932-cb55c085a96fm16g2000yqc.googlegroups.com...
Tak naprawdę granie na PC i konsoli to podobna kasa, PC droższy ale
gry 2 razy tańsze, wychodzi podobnie
po roku grania.

    Nie zgodze sie, granie na konsolach jest ZNACZNIE drozsze. Combo PS3 + w miare dobry TV LCD + jedna tylko gra "nowosc" = masakra cenowa. Juz nie wspomne o opcji Wii + 2x zestaw kontrolerow, bo to w ogole jakas farsa. Gry na PC sa tanie, w przewazajacej wiekszosci w polskich wersjach, do tego konfiguracji sprzetowej juz tak czesto zmieniac jak kiedys nie trzeba. Zupelnie inna sprawa to wygoda i ogolny feeling, ale mowimy tylko o kosztach, a te sa niestety jednoznaczne.

Pozdr.
Meanthord

Data: 2009-12-09 17:20:17
Autor: CeSaR
Cięta riposta Urala (psx extreme) na artykuł z onet.pl
   Nie zgodze sie, granie na konsolach jest ZNACZNIE drozsze. Combo PS3 + w miare dobry TV LCD + jedna tylko gra "nowosc" = masakra cenowa.

Kupowałeś TV do konsoli?

Data: 2009-12-09 19:15:55
Autor: Meanthord

Użytkownik "CeSaR" <adres@mail.com> napisał w wiadomości news:hfoio2$4ef$1news.onet.pl...
   Nie zgodze sie, granie na konsolach jest ZNACZNIE drozsze. Combo PS3 + w miare dobry TV LCD + jedna tylko gra "nowosc" = masakra cenowa.

Kupowałeś TV do konsoli?

    Mialem CRT, wiec kupic musialem. Malo kto mial juz wczesniej LCD po premierze iXa, w 2005 roku takie TV byly jeszcze kosmicznie drogie.

Pozdr.
Meanthord

Data: 2009-12-11 09:08:42
Autor: CeSaR
[...]

OK. Źle się wyraziłem: kupowałeś LCD TYLKO ze względu na konsolę?
Bo o ile monitor w komputerze jest w zasadzie dedykowany tylko do komputera (wiem, można i dvd i tv ale...) o tyle LCD służy do celów wielorakich IMO.

Data: 2009-12-11 12:03:23
Autor: kamil_pl

Użytkownik "CeSaR" <adres@mail.com> napisał w wiadomości news:hfsumb$6d7$1news.onet.pl...
[...]

Ja od siebie powiem tak. X'a kupiłem w 2007 roku i przez 2 lata grałem na CRT, było mi z tym dobrze, jednak po namowach m. in. na tej grupie kupiłem TV LCD tylko ze względu na konsolę, bo nie mam kanałów HD i jakoś mnie do nich nie pali, tak samo do odtwarzaczy blu ray, dlatego wybrałem model HD ready czyli 720p i bez tunera mpeg czwartego, który w Łodzi wg planów rozwoju naziemnej TV cyfrowej może przydać się dopiero w 2011 roku najwcześniej. Nie żałuję zakupu bo faktycznie gry zyskały.

Data: 2009-12-13 13:00:39
Autor: Mithos
CeSaR pisze:
OK. Źle się wyraziłem: kupowałeś LCD TYLKO ze względu na konsolę?
Bo o ile monitor w komputerze jest w zasadzie dedykowany tylko do komputera (wiem, można i dvd i tv ale...) o tyle LCD służy do celów wielorakich IMO.

Ja TV używam w zasadzie wyłączenie do konsoli i filmów (dvd), więc dla mnie zakup TV do konsoli to tak jak zakup monitora do PC.

--
Mithos

Data: 2009-12-10 11:46:05
Autor: Dawid Per
W dniu 2009-12-09 17:20, CeSaR pisze:
    Nie zgodze sie, granie na konsolach jest ZNACZNIE drozsze. Combo PS3 +
w miare dobry TV LCD + jedna tylko gra "nowosc" = masakra cenowa.

Kupowałeś TV do konsoli?

  Ja kupowałem specjalnie dla konsoli - wcześniej nie miałem wcale (a teraz przez większość czasu używam na nim PC :).

  Nie mogę zrozumieć czemu niektórzy ciągle mierzą innych swoją miarą. "Jak ja mam telewizor LCD, to wszyscy mają i do tego dokupują konsolę", otóż nie wszyscy, niektórzy nie mają nawet crt (ja ps2 miałem podpięte do 19" LCD np. wcześniej, dopiero razem z X360 kupiłem 32" LCD) i koszt wówczas (1500 konsola + 300 gry + 3500 lcd zabił wypasione PC :)

D.

Data: 2009-12-09 23:45:27
Autor: Artur Bross
Cięta riposta Urala (psx extreme) na artykuł z onet.pl
Radze wszystkim grupowiczom przeczytac wspomniany artykul: http://gry.onet.pl/28061,1587140,1,artykul.html bo na jego przykladzie, swietnie widac, ze punkt widzenia, zalezy od punktu siedzenia.

Ciekawe jest to, ze kazdy, zarowno ten ZA jak i PRZECIW ma racje, na swoj sposob. Latwiej tez zrozumiec, dlaczego ktos, kto jest dajmy na to oddanym nintendowcem, bedzie do upadlego bronic swoich racji.

Majac, na przyszlosc, gdzies w tyle glowy, wspomniany wczesniej artykul, bedzie latwiej zrozumiec punkt widzenia tych, ktorzy uwazaja Forze za gre lepsza od Gran Turismo - jako jeden z wielu przykladow.

Na koniec, dla wszystkich tych, ktorzy o tym zapominaja na codzien, krotka geneza tego, dlaczego istnieja wojny konsol czy platform PC vs. Mac vs. Linux.

Chodzi TYLKO o to, ze konsole/komputery to w zasadzie jedyne gadzety XXI wieku, na ktore nas stac. Klocimy sie zajadle, chcac miec swoje zdanie w potoku roznych opinii. Gdyby, dajmy na to, kazdego z nas, bylo stac na samochod typu ferrari, lamborgini czy porshe - wojny o to, ktory samochod jest najlepszy bylyby jeszcze bardziej zaciete - dlatego, ze marek samochodow jest o wiele wiecej niz producentow konsol.

Jako, ze nie stac nas na nic wiecej, nasze elektroniczne zabawki staja sie idealnym punktem sporow, o to kto ma najlepszy sprzet.

Niestety, jestesmy tylko ludzmi i niestety powod tych klotni jest bardzo prozaiczny. Ot co!

Oby nam sie!

:-)

Data: 2009-12-12 22:57:43
Autor: Tomek Wojciechowski
Artur Bross wrote:
[...]

Teraz to nie ma sensu. Co za różnica kto jaki ma sprzęt skoro i tak na wszystkich platformach są te same gry (no może z wyjątkiem Nintendo).
A co do Mac, pc czy linux do przecież wiadomo, że Mac jest najlepszy tylko, że najdroższy. Skoro już PC to wiadomo, że linux wo Szwindows się do niczego nie nadaje

Data: 2009-12-13 11:38:41
Autor: Cezar
Użytkownik "Tomek Wojciechowski" <wojciet@vp.pl> napisał w wiadomości news:hg13kn$8hv$1news.onet.pl...
A co do Mac, pc czy linux do przecież wiadomo, że Mac jest najlepszy tylko, że najdroższy. Skoro już PC to wiadomo, że linux wo Szwindows się do niczego nie nadaje

Dlaczego 'wiadomo' ? Ja wolę PC, to raz. I wolę Windows niż Linuxa. Instaluję i nie mam problemu. I nie chce mi się babrać przy niczym innym

--
Pozdr.
Cezar. PSN: Caesar_PL

Data: 2009-12-10 11:43:08
Autor: dziki
Użytkownik "kamil_pl" <dzejnasSKASUJ_TO@wp.pl> napisał w wiadomości news:hfm0bk$fbf$1achot.icm.edu.pl...

Mity na temat konsol
http://gry.onet.pl/28061,1587140,1,artykul.html
Obalamy mity na temat Pecetów
http://gry.onet.pl/28061,1588714,1,artykul.html

takie bzdury zwykle pisza ci co nie maja stycznosci z dana platforma. Np. nie mam konsoli, ale wiem najlepiej, ze gry na nie sa dla dzieci, albo nie mam PieCa, ale wiem, ze wszystkie gry sie wieszaja, albo nie chca sie odpalic bez grzebania recznie w rejestrach, czy jakichs plikach ini.

pozdrawiam,
dziki.

[OT] Cięta riposta Urala (psx extreme) na artykuł z onet.pl