[historia] Ciężarówka z Gliwic?

Data: 2009-10-03 01:46:51
Autor: Rabbit McCroolick
[historia] Ciężarówka z Gliwic?

Dziś oglądałem Polską Kronikę Filmową z 1947 r. była w niej mowa o wystawie przemysłowej na Śląsku Opolskim. Pojawiła się przy tym informacja o prototypie ciężarówki skonstruuowanej przez inż. Wieczorka w Państwowych Zakładach Samochodowych w Gliwicach. W sieci znalazłem zdjęcia protptypu bez nadwozia a w PKF pokazan był model przedstawiający docelowy wygląd o ile dobrze zapamiętałem ciężarówki o oznaczeniu SC6 W35. Ma może ktoś bliższe informacje o tym projekcie? To konstrukcja własna, czy wzorowana (np. na konstrukcjach niemieckich)? Że nie weszła do produkcj to wiadomo (pewnie z powodu podjęcia licencyjnej produkcji GAZ 51 - Lublina 51 i wejściem do produkcji Stara 20, który był zaawansowaną konstrukcją opartą na przedwojennym PZInż 703), ale na jakim etapie przerwano pracę nad tą konstrukcją? Nie ma o niej nawet wzmianki u A. Zielińskiego w "Polskich konstrukcjach motoryzacyjnych 1947 - 1960" :-(

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Niezależny Portal Żar: http://zary.info/
Największe żarskie forum dyskusyjne: http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=149
ZlikwidujMY lubuskie!: http://lubuskie.blogspot.com/
Liceum Ogólnokształcące im. S. Banacha: http://www.lozagan.pl/

Data: 2009-10-03 08:47:17
Autor: szwagier
[historia] Ciężarówka z Gliwic?
Gliwicki Bumar-Labedy produkuje to teraz jako PT-91 Twardy ;)

szwagier

[historia] Ciężarówka z Gliwic?