Ciężka sprawa z Getin Bank (dłuuugie)

Data: 2009-10-01 10:48:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Ciężka sprawa z Getin Bank (dłuuugie)

"rosak" h9qp9u$f1h$1@inews.gazeta.pl

Wiem, że jedynym winnym tej zaległości jestem ja sam ponieważ podpisałem
umowę i nikogo nie obchodzi czy ją czytałem czy nie, to zrozumiałe. Uważam
jednak że praktyki stosowane przez getin bank są skrajnie nieuczciwe i
niemoralne. Wiem też z różnych źródeł (głównie z mediów) że nie jestem
jedynym "pokrzywdzonym" w podobny sposób przez getin bank.

Gdyby w tym kraju było jakieś państwo, gdyby tu były jakieś instytucje
utrzymywane z płaconych podatków, Getin by zniknął w tak zwanym oka
mgnieniu, ale tu nie ma stosownej opieki instytucji państwowych,
a nie ma, bo społeczeństwo polskie uważa, że takie instytucje nie
są potrzebne, zaś podatki płaci się, aby płacić. :)

Ze skubania takich jak Ty żyją Getiny, Lukasy, Sygmy...
Bogatszych skubie (skubał za mojej ,,kadencji'' ;) -- lat temu 10,
może nadal skubie) PeKaO, pośrednich ING... Taka mentalność, takie
zwyczaje, takie moralne przygotowanie...

Co zrobić? Nie wiem. Na przyszłość unikać Getinów -- zazwyczaj nie
kąsają od razu solidnie; najpierw lekko nadgryzają i testują klienta. :)
Gdy poczujesz takie łaskotanie ;) -- odejdź bez wdawania się w zażyłości.
Te banki żyją dzięki temu, że klienci (skołowani, potrzebujący nagłej pomoc
finansowej) przeoczą jakieś ważne elementy umowy. A przeoczenie jest łatwe,
bo te umowy (i warunki w nich zapisane) są celowo zawikłane. :)

W ogóle szukaj współpracy z ludźmi prostymi, jasno wykładającymi swoje
warunki i dbającymi o Ciebie w czasie, gdy masz trudności. A do dobroczyńców
typu Getin, Sygma czy Lukas podchodź z najwyższą ostrożnością, mając pewność
co do tego, że jeśli Cię nawet jakimś cudem nie okradną z pieniędzy, to
przynajmniej z czasu. :)

Kot miauczy, pies szczeka, a nieuczciwi ludzie kradną i oszukują.

Gdy w Polsce (czymkolwiek to jest) zabraknie przyzwolenia społecznego
na okradanie i na oszukiwanie, Getiny czy Lukasy wymrą. :) Na razie
większość (zdecydowana większość) Polaków popiera nieuczciwość i walczy
z nią doraźnymi, lokalnymi, zazwyczaj nieskutecznymi, domowymi sposobami...

Jak długo będziesz spotykał się z odpowiedziami typu:

 -- sam sobie jesteś winny

tak długo, Getiny będą górą i najlepszym sposobem będzie unikanie ich. :)

Mnie Getin oszukiwał (ale nie zdołał okraść z pieniędzy -- okradł z czasu)
i spotkałem w oddziale ludzi oszukanych przez Getin. I tak sobie myślę -- do
kogo może mieć pretensję człowiek pobity przez podchmielonych nastolatków,
jeśli wszedł na ,,dyskotekę''? IMO do siebie, bo na ,,dyskotece'' panują
właśnie takie zasady -- ktoś kogoś stale bije. :) Tam nie tańczy się. :)
Tak mi klarował kiedyś kolega, który odwiedzał dyskoteki; zmarł ,,na serce''
przed 10 laty -- miał cukrzycę i był moim rówieśnikiem.

Trzeba zbudowania nowej kultury, aby na dyskotekach tańczono, nie bito się po twarzach.
Ani Ty, ani ja, ani inni z tej grupy -- nikt z nas nie zmieni ,,bankowości po polsku''. :)
Można by zbudować lobby i kasować arbitralnie (po przeczytaniu Twego postu) jakieś banki.
Ale (jak sam widzisz) nie ma na to zapotrzebowania ,,społecznego''.

Data: 2009-10-11 18:30:17
Autor: noraa
_Ciężka_sprawa_z_Getin_Bank_(dłuuugie)

ja swoja wtope zaliczylam za granica, podpisalam wszystko jak leci, bo niby taka biegla jestem z jezykiem.. No i pozniej zaczelo sie prostowanie wszystkiego przez infolinie i dowiadywanie sie co ja wasciwie podpisalam..
Faktem jest, ze pierwsze \"nie wiedzialam\" zazwyczaj odpuszczaja, pozniej dopiero placzesz i placisz:) Z drugiej strony to lekcja bezcenna, a zachodnie uslugi i standardy to poziom u nas nieosiagalny przez najblizszych kilka lat..
Teraz wiem czego chce, CZYTAM UWAZNIE co mi sie podklada do podpisania i nie mam problemu z tym, zeby poprosic o dokumenty do przeczytania z wyprzedzeniem..
Teraz przenioslam wlasnie KK do GB i na razie nie porownywalabym ich z Sygma, ale splacam wszystko w terminie, wiec na razie wszystko jest jak nalezy i watpie ze dam im zarobic...
Szczerze mowiac to mam nadzieje ze po  polaczeniu z Noble getin podniesie poziom swoich uslug i zgodnie z obietnica zacznie stawiac na trwale relacje z klientami rezygnujac z nabijania ich w butelke..
we will see..

Data: 2009-10-12 12:09:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Ciężka sprawa z Getin Bank (dł uuugie)

"noraa" hat87p$7ja$1@z-news.wcss.wroc.pl

Teraz wiem czego chce, CZYTAM UWAZNIE co mi sie podklada do podpisania i

nie mam problemu z tym, zeby poprosic o dokumenty do przeczytania z wyprzedzeniem..

Z tym ja nie mam problemu od dawna. Ale co z tego, że ja nie mam, skoro
banki i nne instytucje czy osoby -- mają problem z udostepnieniem mi
takich dokumentów?

[...]

Noble i Getin mają tego samego właściciela, więc to jakby ten sam bank. :)
(jeśli nie właściciela, to głównego współwłaściciela czy jakoś tak)

Ciężka sprawa z Getin Bank (dłuuugie)