Ciezki wybor..kino SONY

Data: 2009-11-29 14:02:58
Autor: Marek
Ciezki wybor..kino SONY
od razu mowie ze nie znam sie na tym kompletnie
przegladam specyfikacje i nie wiem na co zworic uwage
rodzaje Dolby, DTS ES,  HD od tego wszystkiego boli glowa..

posiadam TV SONY 40 Bravia Z5500, PS3
i chcialbym to wpiac w calosc,
tak aby ogladac filmy z PS3, grac na PS3 i ogladac TV
przy skozystaniu z zestawu kina domowego bez przelaczania kabli itp

brakuje mi zestawu glownikow, wstepnie znalazlem modele
HT-SF2300 HT-SF360 HT-SF100 ale naprawde nie mam pojecia
czym sie kierowac przy zakupie,

nie chce tez wydawac majatku, ale ma to spelniac standardy
bym po prostu nie plakal ze to czegos nie ma a moglem dopacic 200zl

licze na wasza porade

acha pokoik jakies 5x4m zalezy mi na czystosci dzwieku nie mocy

Data: 2009-11-29 18:17:46
Autor: DeSola
Ciezki wybor..kino SONY
Witam!!!

Również posiadam bravie (w5500)

Kierując się podobną logiką co ty (wszystko z sony - więc kino też) kupiłem zestaw kina domowego sony (ampli dg520 i zestaw głośników sony fr6600 + jakieś dvd w zestawie wszystko)

Jestem niezawodolony i odradzam Tobie taką opcję !

Po pierwsze oczekiwałem, że bravia sync spowoduje, że wystarczy mi 1 pilot do wszystkiego. Okazało się to nieprawdą a był to jeden z ważnych powodów zakupu kina właśnie sony.
Po drugie, sama jakość głośników jest słaba !

Proponuję skierować się w stronę JAMO, JBL, a sprzęt kupić np. denona i koniecznie brać głośniki z subem (po dodaniu suba mój zestaw zaczął już grać lepiej)
Mój znajomy tak zrobił i różnica w dźwięku na jego korzyść jest porażająca!

Niestety nie wszystko co ma znaczek sony jest dobre i nie ma firm które wszystko robią dobre, jeśli chodzi o głośniki sony do kina - szału nie ma :-) ostatnie informacje prasowe o fatalnej sytuacji finansowej sony potwierdziły moje obawy.

pozdrawiam

Maciek

Data: 2009-11-30 01:26:32
Autor: Marek
Ciezki wybor..kino SONY

Użytkownik "DeSola" <pablo8791@op.pl> napisał w wiadomości news:heuabm$eav$1news.onet.pl...
[...]

no wlasnie sie nad jakoscia zastanawiam
bo jako co ale amlituner to moglbym kupic SONY, a glosniki innej firmy
tylko czy warto? oczywiscie chcialbym by mialo to DLNA, ale to
chyba juz nie na moja kieszen

[...]

JBL mam w aucie i jest OK
dzwiek to dla mnie podstawa i solidny bas

Niestety nie wszystko co ma znaczek sony jest dobre i nie ma firm które wszystko robią dobre, jeśli chodzi o głośniki sony do kina - szału nie ma

i to wiem DAEWO wytwarza mikrofale i samochody
wiec jak mozna byc dobrym we wszytskim, no nie da sie

:-) ostatnie informacje prasowe o fatalnej sytuacji finansowej sony potwierdziły moje obawy.

a tego nie wiem, moze link?
sytuacje SONY ratuja ich sklepy gdzie jest cholernie drogo

pozdrawiam

Maciek

rowniez
Kris

Data: 2009-11-30 09:30:26
Autor: DeSola
Ciezki wybor..kino SONY

no wlasnie sie nad jakoscia zastanawiam
bo jako co ale amlituner to moglbym kupic SONY, a glosniki innej firmy
tylko czy warto? oczywiscie chcialbym by mialo to DLNA, ale to
chyba juz nie na moja kieszen

No chyba nie warto, z uwagi na to, że przynajmniej mój wspomniany ampli dg520 za dużo do zaoferowania nie ma :(
Np. głupia zmiana tone/bass wymaga kilkunastu kliknięc pilotem i wejścia w jakieś dziwne menu, a moim zdaniem takie podstawowe regulacje mogłyby być sterowane jakimś pokrętłem
Proponowałbym DENONA

a tego nie wiem, moze link?
sytuacje SONY ratuja ich sklepy gdzie jest cholernie drogo

No właśnie to że są tak drodzy ich niszczy - konkretnie niszczy ich samsung.

Tu jest link ale stary ze stycznia

http://www.chip.pl/news/wydarzenia/statystyka/2009/01/klopoty-w-sony

ostatnie newsy na ten temat czytałem z m-c temu na onecie- sony zamierza uderzyć w stronę on-line content - żeby za pośrednictwem naszych bravii można było uzyskać dostęp do jak największej zawartości on-line w tym do filmów itp. W trakcie przedstawiania prezentacji akcjonariuszom prezesowi zadano pytania : wszystko dobrze proszę pana, ale gdzie jest kasa?

pozdrawiam

Maciek

Data: 2009-11-30 17:33:42
Autor: Moltisanti
Ciezki wybor..kino SONY

Uzytkownik "DeSola" :

Np. głupia zmiana tone/bass wymaga kilkunastu kliknięc pilotem i wejścia w jakieś dziwne menu, a moim zdaniem takie podstawowe regulacje mogłyby być sterowane jakimś pokrętłem
Proponowałbym DENONA

Przyganial kociol garnkowi.... :)
Denon to jest jedno
wielko nieporozumienie w obsludze. Te 2 stronne piloty to jest jakis zart.
Dobrze ze sprzet nadrabia jakoscia, bo inaczej dawno wyladowalby
na allegro. Na plus tez warto dodac ze ma sporo skale podbicia
np. sopranow w przeciwienstwie do innych.
Z sony w obsludze nie mialem wiekszych problemow.

Ogolnie srednio polecam.

Moltisanti

Data: 2009-11-30 19:24:30
Autor: DeSola
Ciezki wybor..kino SONY
Przyganial kociol garnkowi.... :)
Denon to jest jedno
wielko nieporozumienie w obsludze. Te 2 stronne piloty to jest jakis zart.

Nie wiedzialem ze maja 2 stronne :-) czy tez trzeba wykonac 20 klikniec, zeby zmienic tone lub bass?

Dobrze ze sprzet nadrabia jakoscia, bo inaczej dawno wyladowalby
na allegro. Na plus tez warto dodac ze ma sporo skale podbicia

No wlasnie - kd powinno przede wszystkim swietnie grac. A denon jest pod tym wzgledem lepszy imho od sony...

pozdrawiam

Maciek

Data: 2009-12-01 00:01:13
Autor: jerzu
Ciezki wybor..kino SONY
On Mon, 30 Nov 2009 19:24:30 +0100, "DeSola" <pablo8791@op.pl> wrote:

Nie wiedzialem ze maja 2 stronne :-) czy tez trzeba wykonac 20 klikniec, zeby zmienic tone lub bass?

Denon teścia to dla mnie czarna magia...

-> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

Data: 2009-12-03 13:38:50
Autor: Ziomall
Ciezki wybor..kino SONY
Przyganial kociol garnkowi.... :)
Denon to jest jedno
wielko nieporozumienie w obsludze. Te 2 stronne piloty to jest jakis zart.

Mam Denona (AVR 1906), akurat tu pilot jest jednostonny. Zmiana basu/ sopranu to klikniecie kilkukrotne jednego przycisku (ampli przelacza sie pomiedzy trybami wysokie/niskie/flatON/OFF). Nie wiem co moze dyc w tym skomplikowanego?

Ziomall

Data: 2009-12-03 19:33:06
Autor: Moltisanti
Ciezki wybor..kino SONY

Uzytkownik "Ziomall":

Przyganial kociol garnkowi.... :)
Denon to jest jedno
wielko nieporozumienie w obsludze. Te 2 stronne piloty to jest jakis zart.

Mam Denona (AVR 1906), akurat tu pilot jest jednostonny.

Moze idz sie przewietrz, wroc i przeczytaj jeszcze raz, hint:   "Te 2 stronne piloty to jest jakis zart" M.

Data: 2009-12-04 06:56:35
Autor: Ziomall
Ciezki wybor..kino SONY

[...]

Druga czesc odpowiedzi dotyczyla:

"Denon tescia to dla mnie czarna magia..."

Odpowiedzialem moze troche za ogolnie i co niekktorzy tego nie ogarneli ;) Tak znam sasady usenetu.

Ziomall

Data: 2009-12-02 07:30:09
Autor: KILu
Ciezki wybor..kino SONY
Marek wrote:
JBL mam w aucie i jest OK
dzwiek to dla mnie podstawa i solidny bas

Bas basowi nierowny. W KD czesto liczy sie potezne łupanie, wiec sub
wydaje sie nieodzowny, ale juz w przypadku muzyki priorytety sa zupelnie
inne. Chyba, ze sluchasz wylacznie hip hopu lub czegos podobnego, gdzie
jedna z glownych skladowych jest "łup, łup...". :)

i to wiem DAEWO wytwarza mikrofale i samochody
wiec jak mozna byc dobrym we wszytskim, no nie da sie

Konglomerat Samsunga robi wszystko (wliczajac maszyny przemyslowe,
budowanie, ubezpieczenia i chyba nawet przemysl spozywczy), a w wielu
dziedzinach jest potentatem (w elektronice glownie jako dostawca
podzespolow). :) Zreszta Sony to tez wiele dziedzin, powiazanych jedynie
nazwa marki.

KILu

Data: 2009-11-30 08:08:02
Autor: Bartłomiej Zieliński
Ciezki wybor..kino SONY
Użytkownik DeSola napisał:
Po pierwsze oczekiwałem, że bravia sync spowoduje, że wystarczy mi 1 pilot
do wszystkiego.

Może lepiej było kupić pilot uniwersalny ;-)
Ja też często kieruję się taką wydumaną kompatybilnością (Panasonic/Technics), ale bez pilota uniwersalnego nie obyło się.

Proponuję skierować się w stronę JAMO, JBL, a sprzęt kupić np. denona i
koniecznie brać głośniki z subem (po dodaniu suba mój zestaw zaczął już grać
lepiej)

A ja bym przede wszystkim poszedł w dobre głośniki frontowe, odtwarzające bas na tyle wiernie, że sub nie będzie praktycznie potrzebny. Niekiedy w zestawach z subem głośniki mogą być tak zestrojone, że tego basu bez suba nie ma. I o ile przy KD nie stwarza to problemu, to już do słuchania muzyki nadaje się średnio.

Data: 2009-11-30 08:25:08
Autor: Piotr F.
Ciezki wybor..kino SONY
Bartłomiej Zieliński pisze:
Użytkownik DeSola napisał:
[...]

Podpisuje sie rowniez pod tym. Dobre glosniki na przod i mozna sie obejsc bez sub-a, a jednoczesnie bedziemy mieli fajny sprzet do sluchania muzyki stereo.

Data: 2009-11-30 09:32:55
Autor: DeSola
Ciezki wybor..kino SONY

[...]

Masz dużo racji, bo moje kd sony było pierwszym kinem jakie kupiłem i zdziwiłem się odkrywając, że np. słuchając radia i generalnie przy większości sytuacji grają tylko te 2 kolumny :) Jakbym miał 2 raz kupować, to wolałbym kupić dwie duże drugie jak najlepsze kolumny frontowe i ewentualnie później dokupować resztę. Co do braku suba to podejrzewam, że przy dobrych kolumnach (nie sony) pewnie by tak było jak mówisz, ale u mnie dopiero z subem wszystko zaczęło ładnie grać

100% racji z tym żeby jak najlepsze fronty brać

pozdrawiam

M.

Data: 2009-11-30 12:14:08
Autor: Bartłomiej Zieliński
Ciezki wybor..kino SONY
Użytkownik DeSola napisał:
Co do braku suba to podejrzewam, że przy dobrych kolumnach (nie sony)
pewnie by tak było jak mówisz, ale u mnie dopiero z subem wszystko
zaczęło ładnie grać

No więc ja byłem bardzo pozytywnie zaskoczony kolumnami Tonsil Disco-110 (trójdrożne, zamknięte), które kupiłem na Allegro poniżej ceny nowych głośników do tychże kolumn ;-) A pewnie nie jest to najwyższa półka ;-) Poprzednie kolumny (też Tonsil, tylko że dwudrożne) grały dużo słabiej.
I wyszło mi na to, że sub przydaje się tylko w KD.

Data: 2009-11-30 18:35:48
Autor: Moltisanti
Ciezki wybor..kino SONY

Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" :

[...]

Sub to nieodzwony element "kina domowego"  i jest tak
samo wazny jak kazdy inny glosnik.
Kinow domowe - jezeli mowimy o glosnikach bez suba
to jest kastracja.
Mozna jedynie zrobic taki myk aby kupic za pieniadze
przeznaczone na 5.1 lepszy zestaw 5.0 a w przyszlosci dozbierac
do suba, ale koniecznie go dokupic.

M.

Data: 2009-12-01 09:37:32
Autor: Bartłomiej Zieliński
Ciezki wybor..kino SONY
Użytkownik Moltisanti napisał:
Kinow domowe - jezeli mowimy o glosnikach bez suba
to jest kastracja.

Jednak uważam, że jeśli kogoś stać na naprawdę dobre głośniki, szczególnie frontowe, to sub nie będzie potrzebny. Ale takie głośniki kosztują dużo, dużo więcej, niż typowy zestaw 5.1, a przy KD wierność odtwarzania muzyki nie jest parametrem kluczowym. Co innego w muzyce...

Data: 2010-01-15 19:59:00
Autor: Axel
Ciezki wybor..kino SONY

"Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> wrote in message news:hevr0i$v8b$1polsl.pl...

[...]

A ja zostalem bardzo pozytywnie zaskoczony pilotem do ampli Onkyo TX-SR507. To, ze bede mogl tym pilotem sterowac DVD tej samej firmy - to sie spodziewalem, ale okazalo sie, ze bez problemow moge go uzyc do obslugi:
- TV Samsung
- tunera sat
- nagrywarki Panasonica (tu niestety nie udaje mi sie ustawic timera do nagrania, ale wszystkie pozostale najczesciej uzywane funkcje dzialaja.
W tej chwili (w przeciwienstwie do mojej rodziny ;-) praktycznie uzywam tylko jednego pilota.

--
Axel

Data: 2009-11-30 08:26:47
Autor: Piotr F.
Ciezki wybor..kino SONY
Marek pisze:
[...]

Zastanow sie ile masz na to do wydania.? Dosc istotne nawet jakbys chcial porady od kogos.

Data: 2009-11-30 15:35:08
Autor: Marek
Ciezki wybor..kino SONY

Użytkownik "Piotr F." <owd@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hevs3o$d1f$2news.onet.pl...
Zastanow sie ile masz na to do wydania.? Dosc istotne nawet jakbys chcial porady od kogos.

ok 2-3 tys

Ciezki wybor..kino SONY