Ciezko jest zostac zydowskim swietym

Data: 2011-01-15 19:27:35
Autor: boukun
Ciezko jest zostac zydowskim swietym
Walentyn hrabia Potocki, znany takze jako Abraham ben Abraham (ur.
okolo 1720, zm. 24 maja 1749 w Wilnie) to jedyny polski arystokrata,
ktory oficjalnie zmienil wyznanie z katolicyzmu na judaizm.
W tradycji zydowskiej uznawany jest za meczennika za wiare (zginal
spalony zywcem na stosie).

Mlody Walentyn Potocki i jego przyjaciel Zaremba przybyli do Paryza by
studiowac. Tam, poznali starego Zyda, wlasciciela winiarni, ktory
zainteresowal ich nieznana im zupelnie teologia judaizmu.
- Tym Zydem byl pochodzacy z Polski Menahem Man ben Arieh Leb z
Wizunia, ktory pozniej byl uwieziony, torturowany i zabity w Wilnie 3
lipca 1749 w wieku 70 lat.

Mlodzi Polacy postanowili nauczyc sie jezyka hebrajskiego, co udalo im
sie w ciagu 6 miesiecy. Z powodu fascynacji judaizmem postanowili
wyjechac do Amsterdamu, ktory byl jednym z nielicznych miejsc w
Europie, gdzie chrzescijanin, nie obawiajac sie kary, mogl przyjac
judaizm.

Potocki zdecydowal, ze najpierw pojedzie do Rzymu; tam przekonal sie,
ze nie chce byc dluzej katolikiem,  po sprawdzeniu naocznie jake
sprawuje rzady antypapiez Benedykt XIV
(... - dzis na swiecie urzeduje kilkunastu antypapiezy. Urzedujacy
obecnie na calym swiecie antypapieze to; Grzegorz XVIII, Jan XX, Pius
XIII, Linus II, Walerian, Michal oraz przynajmniej siedmiu Piotrow II.
Antypapieze uwazaja, ze w Watykanie zasiada uzurpator, a Benedykta XVI
traktuja jako heretykow.

Papiezem o imieniu Michal mianowal sie Amerykanin David Allen Bawden.
Na konklawe przybylo szesc osob, w tym jego rodzice. Michal I mieszka
ze swoja matka w Kansas.

W USA działa tez prawdziwy Kosciol katolicki pod przywodztwem Piusa
XIII. Na konklawe telefonicznie głosowalo na niego kilkadziesiat osob.
Z komina malej chatki w lesie uniosl sie bialy dym, a w swiat poszedl
komunikat "Habemus Papam!".
Uznaje go kilkadziesiat rodzin.

Na znacznie wieksze poparcie moze liczyc Manuel Alonso Corral (od
zeszlego roku Piotr II).
Hiszpanski agent ubezpieczeniowy, ktoremu objawila sie Matka Boska i
wyjawila, ze Watykan opanowali masoni i komunisci...).

Potocki wyjechal do Amsterdamu, gdzie oficjalnie przyjal judaizm,
zmieniajac nazwisko na Abraham ben Abraham, czyli Abraham syn proroka
Abrahama (jako ojca wszystkich Zydow. Potocki (a wlasciwie Abraham) po
krotkim pobycie w Niemczech (ten kraj nie spodobal mu sie) postanowil
wrocic do Polski, gdzie osiedlil sie w gminie zydowskiej w Ilji (w
wojewodztwie wilenskim).

Chociaz staral sie ukrywac swoje pochodzenie (aby uniknac kary za
apostazje), to jednak dowiedzialo sie o tym wielu Zydow.
Kiedys ostro zwrocil uwage pewnemu chlopcu, ze przeszkadza innym w
modlitwie. Ojciec tego chlopca w zlosci doniosl wladzom, ze
poszukiwany ger cedek (czyli konwertyta) ukrywa sie w miescie. Potocki
(Abraham) zostal aresztowany i mimo blagan swojej matki i przyjaciol
stanowczo odmawial powrotu do wiary katolickiej.
Po dlugim uwiezieniu byl oskarzony przez Inkwizycje o herezje i
zgodnie z owczesnym prawem zostal zywcem spalony na stosie w Wilnie.

Jeden z miejsowych Zydow - Lejzor Ziskes (o malo "semickim" wygladzie)
z narazeniem zycia zblizyl sie do wypalonego stosu i zebral czesc
popiolow meczennika, ktore nastepnie pochowano na zydowskim cmentarzu.
Juz po smierci hrabiego przybyl goniec z listem od krola, ktory go
ulaskawial.

Przyjaciel Potockiego Zaremba wrocil wczesniej do Polski; tu ozenil
sie ze szlachcianka i mial syna. Pamietal jednak o swoim
postanowieniu, aby przyjac judaizm. Zabral zone i dziecko do
Amsterdamu, gdzie poddal sie obrzezaniu, jego zona rowniez przyjela
judaizm i oboje wyjechali do Palestyny.

Grob Potockiego (Abrahama) w Wilnie, na cmentarzu zydowskim w
dzielnicy Snipiszki byl otaczany czcia az do zniszczenia calego
cmentarza przez nazistow w czasie II wojny.

Literatura zydowska wielokrotnie wspomina o istnieniu polskiego
arystokraty, spalonego na stosie w Wilnie dnia 7 sivana 5509 r. (wg
kalendarza zydowskiego), za to, ze porzucil katolicyzm dla judaizmu.

Data: 2011-01-15 20:50:43
Autor: Heretyk
Ciezko jest zostac zydowskim swietym

[...]
Po dlugim uwiezieniu byl oskarzony przez Inkwizycje o herezje

Łżesz jak bura suka. Inkwizycja w Polsce praktycznie nie odgrywała żadnej roli i dość szybko została zlikwidowana. Melchior z Mościsk, ostatni polski inkwizytor, umarł w 1591 roku.

--

H.

Data: 2011-01-15 21:36:04
Autor: Kontroler Ruchu

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:igspcp$42d$1mx1.internetia.pl...
[...]

Słuchaj no boukun, skoro wszyscy są żydami to kim ty jesteś?

Data: 2011-01-15 21:49:57
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Kontroler Ruchu" <judwa@mazurskiezadupie.de> napisał w wiadomości news:4d32054d$0$2444$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Przecież to nastojaszczyj jewriej. Jak w filmie "Cud purymowy"!

Data: 2011-01-15 22:42:41
Autor: boukun

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4d32087c$0$2440$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Akurat dobry film dla tępych goi...

boukun

Data: 2011-01-16 03:29:24
Autor:
> [...]

> Użytkownik "Kontroler Ruchu" <judwa@mazurskiezadupie.de> napisał w wiadomości

> Przecież to nastojaszczyj jewriej. Jak w filmie "Cud purymowy"!

Skoro film uwazasz za dobry, wiec jest dobry i dla ciebie, wiec to znaczy ze
jestes tepym gojem? ;) --

Data: 2011-01-16 12:05:54
Autor: boukun

Użytkownik <kiepsk@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:igtomk$fne$1inews.gazeta.pl...

> [...]

Akurat dobry film dla tępych goi...

Skoro film uwazasz za dobry, wiec jest dobry i dla ciebie, wiec to znaczy ze

Ty nic nie kumasz, film jest akurat dobry dla ciebie...
Takim prymitywnym filmikiem chcą zamknąć gęby Polakom, którzy wskazują, że Polską rządzą zakonspirowani Żydzi... świadomi swojej przynależności narodowej...

boukun

Data: 2011-01-16 23:21:49
Autor:
> [...]

Takim prymitywnym filmikiem chcą zamknąć gęby Polakom, którzy wskazują, że Polską rządzą zakonspirowani Żydzi... świadomi swojej przynależności narodowej...

Prosze: przekaz kontakt ze mna komus ponad soba, zbyt zalatujesz cebula tych,
z ktorymi walczysz ;)

Data: 2011-01-15 22:43:44
Autor: boukun
[...]

Polak z krwi i kości, wzorcowy przykład prawdziwego Polaka...

boukun

Data: 2011-01-16 03:27:52
Autor:
Ciezko jest zostac zydowskim swietym

> Słuchaj no boukun, skoro wszyscy są żydami to kim ty jesteś?

Polak z krwi i kości, wzorcowy przykład prawdziwego Polaka...

A poniewaz -jak wykazaly badania genetyczne- wszyscy ludzie na calej planecie
sa ze soba spokrewnieni najdalej do 7 pokolenia wstecz to i jestes krewnym
wszystkich istniejacych obecnie zydow. Gratuluje czystosci rasowej ;P

Data: 2011-01-16 12:09:41
Autor: boukun

Użytkownik <kiepsk@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:igtojo$fks$1inews.gazeta.pl...

> [...]

sa ze soba spokrewnieni najdalej do 7 pokolenia wstecz to i jestes krewnym
wszystkich istniejacych obecnie zydow. Gratuluje czystosci rasowej ;P

Pierdolenie kotka, za pomocą młotka. Polak wie, że jest Polakiem, Żyd wie, że jest Żydem...
Tożsamości narodowościowej swoich rodziców nie można zakłamać ani zdradzić... Każdy człowiek do jakiejś tożsamości narodowościowej się poczuwa, jednym z tego kryteriów jest język, którym sie posługuje od urodzenia, ale to kryterium akurat nie jest zasadą stwierdzającą o przynależności narodowej....

boukun

Data: 2011-01-16 05:29:11
Autor: Alex
Ciezko jest zostac zydowskim swietym

Bokun , czyś pan na łeb upadł.
Przecież w tym teście o "Potockim" nie ma jednego prawdziwego
zdania, co jest łatwe do ustalnia dla środnio kumatego
maturzysty.
Panie!
Weź pan jakieś książki i się doucz jak wyglądało życie w Rzeczypospolitej
w osiemnastym wieku.
Sytuacje opisane są po prostu niemożliwe, a zwałszcza w przypadku arystokraty.
Nie wiem kto i po co pisze takie brednie, to jednak na Panu ciąży odpowiedzialność
za ich rozpowszechnianie.

Alex

Data: 2011-01-16 12:13:09
Autor: boukun

Użytkownik "Alex" <parus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:4d32742a$1$2447$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Za czasów sanacji Polską rządzili Żydzi, tzw, szlachta mojżeszowa. Ich potomkowie rządzą Polską do dziś, z nadania dziedzicznego...

boukun

Ciezko jest zostac zydowskim swietym