Data: 2009-08-25 08:11:53 | |
Autor: Camel | |
Ciezko odpala | |
Witam
Jesli mi auto postoi jeden dzien to baardzo ciezko odpala. Trzeba pokrecic 3-4 sek zanim ruszy, az przygasaja ikonki na desce rozdzielczej. Jak juz odpali pierwszy raz potem juz jest ok. Slaby akumulator ? Auto dosc dlugo stalo a ja teraz robie krotkie trasy po max. 30 km. Auto to Singum 2.2 DTI, moze to znowu jakas 'typowa' usterka tego modelu ? Pozdrawiam Camel |
|
Data: 2009-08-25 05:34:43 | |
Autor: placek | |
Ciezko odpala | |
On 25 Sie, 08:11, Camel <"camel[no-spam]"@hoga.pl> wrote:
Witam Sprawdz czy masz dobrze dobrany akumulator do samochodu, jest szansa że masz "za duży" akumulator i po poprostu może być nie doładowywany na krótkich trasach i przez to jest za słaby żeby uruchomić silnik. Jeżeli jest w porządku to sprawdz instalacje elektryczną - regulator napięcia i alternator być może jest uszkodzony i niedoładowuje. Wieksze sklepy (hurtownie) z częściami samochodowymi mają na stanie urządzenie do badania akumulatorów i alternatorów, przy okazji sprawdzisz czy masz dobrze dobrany akumulator. placek |
|
Data: 2009-08-25 14:44:04 | |
Autor: Grzegorz Prędki | |
Ciezko odpala | |
Sprawdz czy masz dobrze dobrany akumulator do samochodu, jest szansa Jak juz to za maly. W takim 307 2,0HDI akumulator byl slabszy niz w Volvo 850 2,5 benzyna. Na zachodzie nie maja takich mrozow i do diesli montuja za male akumulatory. |
|
Data: 2009-08-27 00:01:05 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
Ciezko odpala | |
Grzegorz Prędki pisze:
Sprawdz czy masz dobrze dobrany akumulator do samochodu, jest szansa Nie wiem jaki aku mialo volvo, ale w mojej 307 2.0HDi *orginalny* aku przezyl od 2002 do wczesnej wiosny 2009... |
|
Data: 2009-08-25 16:14:25 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Ciezko odpala | |
placek pisze:
Sprawdz czy masz dobrze dobrany akumulator do samochodu, jest szansa Urban legend. Ważny jest ogólny bilans energetyczny w danym profilu użytkowania. Gdy jest on dodatni, to każdy akumulator będzie naładowany. Jeśli jest ujemny, to każdy się w końcu rozładuje. Tylko że przy dużym potrwa to dłużej. Bardziej pojemny akumulator (w granicach rozsądku) ma w zasadzie tylko dwie wady: masa i cena. Za to ma większy zapas prądu do rozruchu w zimę, dłużej też pokręci w razie jakichś chwilowych problemów z zapaleniem. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2009-08-25 08:41:03 | |
Autor: dziadekJacek | |
Ciezko odpala | |
Ja bym obstawiał jakieś zwarcie w układzie elektrycznym które rozładowuje akumulator albo sprzęcior (alarm, radio itp) które w trybie czuwania wpierdziela prąd jak maUpa kit :)
-- dziadekJacek http://www.youtube.com/user/trajanz |
|
Data: 2009-08-25 09:36:09 | |
Autor: LA | |
Ciezko odpala | |
Użytkownik "Camel" <"camel[no-spam]"@hoga.pl> napisał w wiadomości news:h6vvba$7dg$1news.onet.pl... Witam Sprawdź prąd ładowania, może regulator napięcia się skichał. A akumulator nie za stary? |
|
Data: 2009-08-25 09:39:21 | |
Autor: Bastion | |
Ciezko odpala | |
Użytkownik "Camel" <"camel[no-spam]"@hoga.pl> napisał w wiadomości news:h6vvba$7dg$1news.onet.pl... Witam Typowe dla opli DTI jest zapowietrzanie silnika. Sprobuj na noc parkowac z gorki (maska nizej) jezeli pomoze to napewno zapowietrza sie silnik. |
|
Data: 2009-08-25 09:52:24 | |
Autor: Camel | |
Ciezko odpala | |
Bastion pisze:
Użytkownik "Camel" <"camel[no-spam]"@hoga.pl> napisał w wiadomościWitam Porada ciekawa ale malo realna, wlasciciel nie pozwoli rozkopac podlogi w garazu :) Pozdrawiam Camel |
|
Data: 2009-08-25 10:02:51 | |
Autor: Michas | |
Ciezko odpala | |
Porada ciekawa ale malo realna, wlasciciel nie pozwoli rozkopac podlogi ... ale może pozwoli podłożyć ze dwie trzy deski pod tylne koła, ew pozwoli jedną noc nie parkować w garażu.. M. |
|
Data: 2009-08-25 10:24:47 | |
Autor: Camel | |
Ciezko odpala | |
Michas pisze:
WitamPorada ciekawa ale malo realna, wlasciciel nie pozwoli rozkopac podlogi Sorry, myslalem, ze to glupi zart ... Deski moge podlozyc, z parkowaniem poza garazem problem bonie dosc, ze wszedzie plasko (wiem, deski) to jeszcze na osiedlu kradna na potege i napewno cos sie z auta przyda ... Jak duze musi byc to nachylenie ? Dodam, ze to nie pierwszy opel dti ktorym jezdze i nie bylo problemow z zapowietrzaniem sie silnika. Pozdrawiam Camel |
|
Data: 2009-08-25 11:48:29 | |
Autor: Bastion | |
Ciezko odpala | |
Użytkownik "Camel" <"camel[no-spam]"@hoga.pl> napisał w wiadomości Sorry, myslalem, ze to glupi zart ... Deski moge podlozyc, z parkowaniem Wystarczy jakies 15 cm roznicy poziomow, poczytaj tez to http://www.zafiraklub.pl/forum/viewtopic.php?t=16 |
|
Data: 2009-08-25 12:23:25 | |
Autor: dziadekJacek | |
Ciezko odpala | |
Ale czy nie wpływa to na pracę silnika? Wydaje mi się że jeśli byłby nieszczelny układ paliwowy to powietrze dostające się do układu powodowałby chyba nierówną pracę silnika?
-- dziadekJacek http://www.youtube.com/user/trajanz |
|
Data: 2009-08-25 12:58:22 | |
Autor: Camel | |
Ciezko odpala | |
dziadekJacek pisze:
Ale czy nie wpływa to na pracę silnika? Wydaje mi się że jeśli byłby nieszczelny układ paliwowy to powietrze dostające się do układu powodowałby chyba nierówną pracę silnika?Witam Jak odpali pracuje rowniutko, bez niespodzianek. Doleje jakiegos specyfiku czyszczacego wtryski i wybieram sie w 600 km trase w weekend, podladuje sie aku. Potem zobacze co dalej. Pozdrawiam Camel |
|
Data: 2009-08-25 13:08:32 | |
Autor: krzysiek82 | |
Ciezko odpala | |
Camel pisze:
Jak odpali pracuje rowniutko, bez niespodzianek. Doleje jakiegos specyfiku czyszczacego wtryski i wybieram sie w 600 km trase w weekend, podladuje sie aku. Potem zobacze co dalej. Wyjmij aku naładuj, załóż do auta i po problemie. Po dłuższym postoju prędzej czy później każdy aku się rozładuje to normalne zjawisko. A jeśli mowa o zapowietrzaniu układu to zapewne jest jakaś nieszczelność w układzie. Na przyszłość nie jeździj dieslem do ostatniej kropelki. -- krzysiek82 |
|
Data: 2009-08-25 14:55:10 | |
Autor: mz | |
Ciezko odpala | |
u mnie w zafirze aku po miesiącu stania działa bez problemu. Aku tez nie nowe (kupione z autem)
|
|
Data: 2009-08-25 16:05:43 | |
Autor: krzysiek82 | |
Ciezko odpala | |
mz pisze:
u mnie w zafirze aku po miesiącu stania działa bez problemu. Aku tez nie nowe (kupione z autem)To żaden argument, z aku jak z kobietami niektóre bardziej lub mniej kapryśne są :) -- krzysiek82 |
|
Data: 2009-08-25 16:17:17 | |
Autor: Bastion | |
Ciezko odpala | |
Użytkownik "dziadekJacek" <jacek_poszepszynskiBEZTEGO@gazeta.PRECZZEZESPAMEM.pl> napisał w wiadomości news:h70e2s$n4q$1inews.gazeta.pl... Ale czy nie wpływa to na pracę silnika? Wydaje mi się że jeśli byłbypowodowałby chyba nierówną pracę silnika? W DTi opla jest pompa wtryskowa bosch vp 44, w rzeczywistosci pelni ona role pompy "ssaco-tlaczacej" zasysa ON z baku i wtryskuje ja do komory spalania. Jezeli pompa nie pracuje to do nieszczelnego ukladu paliwego dostaje sie powietrze a ON splywa sila grawitacji z filtru paliwa i pompy vp 44 przewodami powrotnymi/przelewowymi do baku. Dlatego problemy z odpalaniem nie wystepuja jezeli parkuje sie z gorki. W przypadku pracujacej pompy uklad paliwowy znajduje sie w lekkim podcisnieniu i sila rzeczy sam sie "uszczelnia", druga sprawa, ze w czasie pracy pompy masz staly doplyw ON i te pare pecherzykow powietrza nic nie robi w porownaniu z sucha pompa vp 44. Przed splywaniem ropy przez powroty powinien chronic zawor zwrotny pompy wtryskowej i to wlasnie jego wymiana (bo jest zapieczony, albo urwala sie sprezynka) pomaga w 50% ale to jest tylko leczenie skutkow a nie zlikwidowanie przyczyny zapowietrzenia. Temat zapowietrzania sie oplowskiego DTL/DTI jest bardzo szeroko opisany na forach/grupach opla. |
|
Data: 2009-08-25 22:03:45 | |
Autor: Przemek | |
Ciezko odpala | |
Bastion wrote:
Użytkownik "dziadekJacek"To dziwne bo jako posiadacz astry z silnikiem dth stwierdzam ze nie ma tam czegos takiego jak przewod przelewowy - powrotny do baku - ON z przelewow wraca z powrotem do pompy na ssanie - to tak w kwestii formalnej gdyby ktos szukal przewodu powrotnego bo rzeczywiscie sie zapowietrza ale paliwo raczej wykapuje przez nieszczelnosci albo wraca przewodem zasilajacym |
|
Data: 2009-08-25 15:22:46 | |
Autor: Nex@pl | |
Ciezko odpala | |
Camel pisze:
Witam Tulejki w rozruszniku...? Jeżeli ciężko odpala (czyli wolno, rozrusznik powinien niemal "gwizdać") to tulejki plus ew. szczotki powinny załatwic sprawę. |
|
Data: 2009-08-25 15:54:23 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Ciezko odpala | |
Może być słaby aku, dodatkowo można sprawdzić swiece żarowe.
Akurat sa tanie i dobre aku w promocji w Makro Cash (produkcja Centra), weź największy jaki się zmieści wymiarami. JaC -- -- - Trzeba pokrecic 3-4 sek zanim ruszy, az przygasaja ikonki na desce rozdzielczej. |
|
Data: 2009-08-25 16:07:27 | |
Autor: krzysiek82 | |
Ciezko odpala | |
ąćęłńóśźż pisze:
weź największy jaki się zmieści wymiarami. sorry ale to najgłupsza rada jaką słyszałem. -- krzysiek82 |
|
Data: 2009-08-25 15:09:52 | |
Autor: Waldek Godel | |
Ciezko odpala | |
Dnia Tue, 25 Aug 2009 16:07:27 +0200, krzysiek82 napisał(a):
sorry ale to najgłupsza rada jaką słyszałem. śmieciowa rada od śmiecia - po co go karmisz? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-08-25 16:11:52 | |
Autor: krzysiek82 | |
Ciezko odpala | |
Waldek Godel pisze:
śmieciowa rada od śmiecia - po co go karmisz? żeby przypadkiem właściciel auta nie podchwycił tego tematu i nie kupił aku zgodnie z tą sugestią :) -- krzysiek82 |
|
Data: 2009-08-25 18:26:00 | |
Autor: Grejon | |
Ciezko odpala | |
krzysiek82 pisze:
ąćęłńóśźż pisze: Ale że niby czemu? Jeśli miejsce w aucie mam dostosowane pod aku 74-80 Ah to czemu mam takiego nie kupić? -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ |
|
Data: 2009-08-25 18:20:24 | |
Autor: Nex@pl | |
Ciezko odpala | |
Camel pisze:
Witam Najlepiej nagraj to uruchamianie :) |