Data: 2009-08-25 09:39:21 | |
Autor: Bastion | |
Ciezko odpala | |
Użytkownik "Camel" <"camel[no-spam]"@hoga.pl> napisał w wiadomości news:h6vvba$7dg$1news.onet.pl... Witam Typowe dla opli DTI jest zapowietrzanie silnika. Sprobuj na noc parkowac z gorki (maska nizej) jezeli pomoze to napewno zapowietrza sie silnik. |
|
Data: 2009-08-25 09:52:24 | |
Autor: Camel | |
Ciezko odpala | |
Bastion pisze:
Użytkownik "Camel" <"camel[no-spam]"@hoga.pl> napisał w wiadomościWitam Porada ciekawa ale malo realna, wlasciciel nie pozwoli rozkopac podlogi w garazu :) Pozdrawiam Camel |
|
Data: 2009-08-25 10:02:51 | |
Autor: Michas | |
Ciezko odpala | |
Porada ciekawa ale malo realna, wlasciciel nie pozwoli rozkopac podlogi ... ale może pozwoli podłożyć ze dwie trzy deski pod tylne koła, ew pozwoli jedną noc nie parkować w garażu.. M. |
|
Data: 2009-08-25 10:24:47 | |
Autor: Camel | |
Ciezko odpala | |
Michas pisze:
WitamPorada ciekawa ale malo realna, wlasciciel nie pozwoli rozkopac podlogi Sorry, myslalem, ze to glupi zart ... Deski moge podlozyc, z parkowaniem poza garazem problem bonie dosc, ze wszedzie plasko (wiem, deski) to jeszcze na osiedlu kradna na potege i napewno cos sie z auta przyda ... Jak duze musi byc to nachylenie ? Dodam, ze to nie pierwszy opel dti ktorym jezdze i nie bylo problemow z zapowietrzaniem sie silnika. Pozdrawiam Camel |
|
Data: 2009-08-25 11:48:29 | |
Autor: Bastion | |
Ciezko odpala | |
Użytkownik "Camel" <"camel[no-spam]"@hoga.pl> napisał w wiadomości Sorry, myslalem, ze to glupi zart ... Deski moge podlozyc, z parkowaniem Wystarczy jakies 15 cm roznicy poziomow, poczytaj tez to http://www.zafiraklub.pl/forum/viewtopic.php?t=16 |
|
Data: 2009-08-25 12:23:25 | |
Autor: dziadekJacek | |
Ciezko odpala | |
Ale czy nie wpływa to na pracę silnika? Wydaje mi się że jeśli byłby nieszczelny układ paliwowy to powietrze dostające się do układu powodowałby chyba nierówną pracę silnika?
-- dziadekJacek http://www.youtube.com/user/trajanz |
|
Data: 2009-08-25 12:58:22 | |
Autor: Camel | |
Ciezko odpala | |
dziadekJacek pisze:
Ale czy nie wpływa to na pracę silnika? Wydaje mi się że jeśli byłby nieszczelny układ paliwowy to powietrze dostające się do układu powodowałby chyba nierówną pracę silnika?Witam Jak odpali pracuje rowniutko, bez niespodzianek. Doleje jakiegos specyfiku czyszczacego wtryski i wybieram sie w 600 km trase w weekend, podladuje sie aku. Potem zobacze co dalej. Pozdrawiam Camel |
|
Data: 2009-08-25 13:08:32 | |
Autor: krzysiek82 | |
Ciezko odpala | |
Camel pisze:
Jak odpali pracuje rowniutko, bez niespodzianek. Doleje jakiegos specyfiku czyszczacego wtryski i wybieram sie w 600 km trase w weekend, podladuje sie aku. Potem zobacze co dalej. Wyjmij aku naładuj, załóż do auta i po problemie. Po dłuższym postoju prędzej czy później każdy aku się rozładuje to normalne zjawisko. A jeśli mowa o zapowietrzaniu układu to zapewne jest jakaś nieszczelność w układzie. Na przyszłość nie jeździj dieslem do ostatniej kropelki. -- krzysiek82 |
|
Data: 2009-08-25 14:55:10 | |
Autor: mz | |
Ciezko odpala | |
u mnie w zafirze aku po miesiącu stania działa bez problemu. Aku tez nie nowe (kupione z autem)
|
|
Data: 2009-08-25 16:05:43 | |
Autor: krzysiek82 | |
Ciezko odpala | |
mz pisze:
u mnie w zafirze aku po miesiącu stania działa bez problemu. Aku tez nie nowe (kupione z autem)To żaden argument, z aku jak z kobietami niektóre bardziej lub mniej kapryśne są :) -- krzysiek82 |
|
Data: 2009-08-25 16:17:17 | |
Autor: Bastion | |
Ciezko odpala | |
Użytkownik "dziadekJacek" <jacek_poszepszynskiBEZTEGO@gazeta.PRECZZEZESPAMEM.pl> napisał w wiadomości news:h70e2s$n4q$1inews.gazeta.pl... Ale czy nie wpływa to na pracę silnika? Wydaje mi się że jeśli byłbypowodowałby chyba nierówną pracę silnika? W DTi opla jest pompa wtryskowa bosch vp 44, w rzeczywistosci pelni ona role pompy "ssaco-tlaczacej" zasysa ON z baku i wtryskuje ja do komory spalania. Jezeli pompa nie pracuje to do nieszczelnego ukladu paliwego dostaje sie powietrze a ON splywa sila grawitacji z filtru paliwa i pompy vp 44 przewodami powrotnymi/przelewowymi do baku. Dlatego problemy z odpalaniem nie wystepuja jezeli parkuje sie z gorki. W przypadku pracujacej pompy uklad paliwowy znajduje sie w lekkim podcisnieniu i sila rzeczy sam sie "uszczelnia", druga sprawa, ze w czasie pracy pompy masz staly doplyw ON i te pare pecherzykow powietrza nic nie robi w porownaniu z sucha pompa vp 44. Przed splywaniem ropy przez powroty powinien chronic zawor zwrotny pompy wtryskowej i to wlasnie jego wymiana (bo jest zapieczony, albo urwala sie sprezynka) pomaga w 50% ale to jest tylko leczenie skutkow a nie zlikwidowanie przyczyny zapowietrzenia. Temat zapowietrzania sie oplowskiego DTL/DTI jest bardzo szeroko opisany na forach/grupach opla. |
|
Data: 2009-08-25 22:03:45 | |
Autor: Przemek | |
Ciezko odpala | |
Bastion wrote:
Użytkownik "dziadekJacek"To dziwne bo jako posiadacz astry z silnikiem dth stwierdzam ze nie ma tam czegos takiego jak przewod przelewowy - powrotny do baku - ON z przelewow wraca z powrotem do pompy na ssanie - to tak w kwestii formalnej gdyby ktos szukal przewodu powrotnego bo rzeczywiscie sie zapowietrza ale paliwo raczej wykapuje przez nieszczelnosci albo wraca przewodem zasilajacym |
|