Cinkciarz-kupno walut.

Data: 2012-04-18 20:28:11
Autor: egonost
Cinkciarz-kupno walut.
Spłacam kredyt we frankach przez kupno franków w kantorze online. Wczoraj kupiłem CHF w cinkciarz.pl. Dzisiaj wieczorem jeszcze nie mam pieniędzy. Czemu to tak długo u nich trwa? Może ma ktoś jakąś teorię na ten temat? Czy ktoś może podzielić się swoimi doświadczeniami? Może polecić lepszy kantor? Mam konto w Polbanku, oni tez mają konto w tym samym banku, a mimo to czeka się dosyć długo.

Data: 2012-04-18 14:04:35
Autor: Stiwi
Cinkciarz-kupno walut.
On Apr 18, 8:28 pm, egonost <x...@gazeta.pl> wrote:
Spłacam kredyt we frankach przez kupno franków w kantorze online.
Wczoraj kupiłem CHF w cinkciarz.pl. Dzisiaj wieczorem jeszcze nie mam
pieniędzy. Czemu to tak długo u nich trwa? Może ma kto¶ jak±¶ teorię na
ten temat? Czy kto¶ może podzielić się swoimi do¶wiadczeniami? Może
polecić lepszy kantor? Mam konto w Polbanku, oni tez maj± konto w tym
samym banku, a mimo to czeka się dosyć długo.

Ogolnie tak to juz jest z Cinkciarz.pl
Transakcja tam bez upominiania sie o swoje srodki nalezy do rzadkosci.
Chocby wczoraj zlecalem transakcje wymiany EUR z WBK na PLN w
MultiBanku (oba banku online obsluguja w teorii).
Czas zawarcia transakcji to 10:30, wplata wyslana niezwlocznie
(wewnetrzny przelew walutowy WBK), za kazdym rowniez razem dolaczam
potwierdzenie przelewu.
Teoretycznie pisza w regulaminie, ze transakcje realizuja w 60 minut
do maksymalnie 8h godzin pracy kantoru (kantor pracuje 08:00-17:00).
Po 12h "pracy kantoru", czyli o 12:30 dzisiaj wyslalem im wiadomosc z
zapytaniem o sankcjach karnych w przypadku nie wywiazania sie z
regulaminowego czasu realizacji transakcji. Skoro klient za anulowanie
transakcji musi placic 10%, to dlaczego Cinkciarz moze byc bezkarny?

Zawsze po upomnieniu sie dzwoni jakas pani informujac o realizacji
przelewu. Oczywiscie slowem nie wspomniala o zlamaniu regulaminu przez
Cinkciarz, jak rowniez nie przeprasza za opoznienie. Odburknela, ze
przelew wychodzacy zostal odbity, jasne, wewnetrzny w MultiBanku w
PLN.

Transakcja zostala zrealizowana o 16:00, wiec po 15,5h pracy kantoru.
To prawie 2x tyle niz przewiduje ich regulamin. Na pewno mozna by ich
podac za to np. do UKOiK, bo ich regulamin nie zastrzega mozliwosci
dluzszego czasu realizacji transakcji, a nie daje rowniez
uzytkownikowi mozliwosci jej anulowania w przypadku nie wywiazania sie
przez Cinkciarz z umowy.

Dla przykladu w Walutomacie, zaksiegowanie wplaty z WBK zajmuje max 30
minut i wyplata do bankow w ktorych maja konta tez nie dluzej jak 30
minut. Wiec mozna obrocic wymiane w 60 minut. Cinkciarz kreci i celowo
przetrzymuje srodki klientow na noc (zwlaszcza wieksze kwoty), nie
widze tutaj innego wyjasnienia.

Cinkciarz slaby serwis, dobre kursy, placi (co najwazniejsze), ale
jest daleki od idealu. Korzystam z niego jak w Walutomacie nie ma
dobrych ofert przy wiekszych wahaniach kursowych.

Stiwi

Data: 2012-04-19 17:23:45
Autor: egonost
Cinkciarz-kupno walut.
No niestety, ale tak jak piszesz, też się musiałem upominać. 17-go kupowałem CHF wqieczorem. Dzisiaj 19-go po 15:00 mam dopiero na koncie.Wykonałem kilka telefonów, meili do różnych osób tam pracuj±cych i każdy odpowiedział inaczej. Jedni, że nie wyrabiaj± się z przelewami, inni, że jaka¶ awaria w Polbanku, jeszcze inni, że jaki¶ system nawala. S± mało wiarygodni.

Data: 2012-04-23 08:08:45
Autor: xbartx
Cinkciarz-kupno walut.
Dnia Wed, 18 Apr 2012 14:04:35 -0700, Stiwi napisał(a):

[...]

Co do Walutomatu to mogę potwierdzić. Przeprowadziłem już kilkadziesiąt transakcji i nigdy żadnego zgrzytu a pieniądze pojawiają się w BZBWK bardzo szybko (teraz czas na przetestowanie Aliora). Fakt, że biorą opłatę za transakcję ale chyba jest większa pewność, że otrzymamy pieniądze, bo tak naprawdę oni operują na pieniądzach wpłaconych przez klientów do walutomatu a nie na jakiś swoich zasobach, które różnie mogą wyglądać.

--
xbartx

Data: 2012-04-18 20:32:07
Autor: Borys Pogoreło
Cinkciarz-kupno walut.
Dnia Wed, 18 Apr 2012 20:28:11 +0200, egonost napisał(a):

Spłacam kredyt we frankach przez kupno franków w kantorze online. Wczoraj kupiłem CHF w cinkciarz.pl. Dzisiaj wieczorem jeszcze nie mam pieniędzy. Czemu to tak długo u nich trwa? Może ma kto¶ jak±¶ teorię na ten temat? Czy kto¶ może podzielić się swoimi do¶wiadczeniami? Może polecić lepszy kantor? Mam konto w Polbanku, oni tez maj± konto w tym samym banku, a mimo to czeka się dosyć długo.

 Przelewy walutowe wewn±trz jednego banku wcale nie musz± i¶ć online.

 mBank potrafi w takim przypadku trzymać kasę i przez 3 dni (choć to akurat
było testowane na EUR i SEPA).

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2012-04-18 20:49:36
Autor: mx
Cinkciarz-kupno walut.
[...]

A Alior z internetowykantor potrafi zaksięgować w kilka minut. Jeszcze u nich z t± wyższ± kultur± nienajgorzej.

Data: 2012-04-18 21:56:48
Autor: Wiktor
Cinkciarz-kupno walut.
W dniu 2012-04-18 20:28, egonost pisze:
[...]

https://cinkciarz.pl/kantor/czas-realizacji-transakcji

Z Twojego konta w Polbanku do nich CHF może iść 48h-72h.
Z ich konta na Twoje w Polbanku kolejne 48h-72h.

Czyli w sumie max 6 dni. W tym czasie kurs waluty może się znacznie zmienić.
Dlatego osobiście korzystam z internetowykantor.pl.

--
Wiktor

Data: 2012-04-18 22:39:20
Autor: Jacek Midura
Cinkciarz-kupno walut.
Dnia 2012-04-18, o godz. 21:56:48
Wiktor <wiktor79@poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]

Z Twojego konta w Polbanku do nich CHF może iść 48h-72h.
Z ich konta na Twoje w Polbanku kolejne 48h-72h.

Ale przecież przy kupnie franków do kantoru wysyłasz złotówki, a nie
franki.

Czyli w sumie max 6 dni. W tym czasie kurs waluty moĹĽe siÄ™ znacznie
zmienić. Dlatego osobiście korzystam z internetowykantor.pl.

Nic siÄ™ nie zmieni, bo w Cinkciarzu transakcja kupna waluty jest
zawierana (i ustalany jest kurs wymiany) przed wysłaniem złotówek do
kantoru. Dzięki temu też z góry wiadomo, ile ich tam trzeba przelać.
Moim zdaniem duĹĽo sensowniejsze rozwiÄ…zanie niĹĽ to
internetowokantorowe. Ale co kto lubi. --
Jacek Midura

Data: 2012-04-18 22:53:10
Autor: Borys Pogoreło
Cinkciarz-kupno walut.
Dnia Wed, 18 Apr 2012 21:56:48 +0200, Wiktor napisał(a):

Z Twojego konta w Polbanku do nich CHF może i¶ć 48h-72h.
Z ich konta na Twoje w Polbanku kolejne 48h-72h.

Czyli w sumie max 6 dni. W tym czasie kurs waluty może się znacznie zmienić.
Dlatego osobi¶cie korzystam z internetowykantor.pl.

 W Cinkciarzu dokładnie wiesz, ile dostaniesz. Przy tworzeniu transakcji
najpierw odpytujesz o aktualny kurs i masz 15 sekund na akceptację (jak na
fx). I po takim kursie rozlicz± walutę, na wpłatę masz okre¶lony czas.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2012-04-18 22:55:50
Autor: RobertS
Cinkciarz-kupno walut.
W dniu 2012-04-18 22:53, Borys Pogoreło pisze:
[...]

tak samo jest w domwaluty.pl i inkantor.pl, preferuję ten pierwszy, robię przelew PLN z Multibanku i jeszcze w tym samym dniu mam CHF na koncie w DB

RobertS

Cinkciarz-kupno walut.