Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Cios w plecy

Cios w plecy

Data: 2015-02-03 07:33:42
Autor: J.F.
Cios w plecy

Zaslyszane w radio: krajowa rada bezpieczenstwa ruchu drogowego
przeprowadzila badanie wsrod obywateli.

Obywatele czuja sie bezpiecznie na drogach i chca jezdzic szybciej.

I to zaledwie po dwoch latach prowadzenie ambitnego programu poprawy
bezpieczenstwa planowanego na lata 2013-2020 :-)
W ramach ktorego przeprowadzo np kampanie "10 mniej, zwolnij" i
"predkosc zabija".

J. P.S.
http://www.krbrd.gov.pl/files/gallery/fotob-4.jpg

Nie rozumiem ... to jest jakies uzasadnienie dla 50 w miastach, czy
zadne - 50 czy 80, i tak martwy ? Czy przy 50 kierowca troche wyhamuje i uderzy 30 ...

Data: 2015-02-03 00:39:47
Autor: Jimiasty
Cios w plecy
W dniu wtorek, 3 lutego 2015 07:33:42 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Nie rozumiem ... to jest jakies uzasadnienie dla 50 w miastach, czy
zadne - 50 czy 80, i tak martwy ? Czy przy 50 kierowca troche wyhamuje i uderzy 30 ...

No przeciez na tym obrazku ktory podlinkowales jest napisane:
"nie ma wypadku bez udzialu predkosci". Wiec na razie przeforsuja 30km/h
a docelowo bedzie to 0, slownie zero.

--
Pozdro.
Jimiasty

Data: 2015-02-03 09:58:21
Autor: J.F.
Cios w plecy
Użytkownik "Jimiasty"  napisał w wiadomo¶ci grup
W dniu wtorek, 3 lutego 2015 07:33:42 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Nie rozumiem ... to jest jakies uzasadnienie dla 50 w miastach, czy
zadne - 50 czy 80, i tak martwy ?
Czy przy 50 kierowca troche wyhamuje i uderzy 30 ...

No przeciez na tym obrazku ktory podlinkowales jest napisane:
"nie ma wypadku bez udzialu predkosci". Wiec na razie przeforsuja 30km/h
a docelowo bedzie to 0, slownie zero.

No prawde mowi±c to taki jest logiczny wniosek z wykresu :-)
Szczegolnie jak sie da pieszym pierwszenstwo na przejsciach.



J.

Data: 2015-02-03 20:21:41
Autor: Gotfryd Smolik news
Cios w plecy
On Tue, 3 Feb 2015, J.F. wrote:

Użytkownik "Jimiasty"  napisał
No przeciez na tym obrazku ktory podlinkowales jest napisane:
"nie ma wypadku bez udzialu predkosci". Wiec na razie przeforsuja 30km/h
a docelowo bedzie to 0, slownie zero.

No prawde mowi±c to taki jest logiczny wniosek z wykresu :-)

  E, nie - bo o bezpieczeństwie decyduje jeszcze możliwo¶ć
dożycia do momentu dojechania do celu ;)

Szczegolnie jak sie da pieszym pierwszenstwo na przejsciach.

  IMO (od zawsze) - wła¶nie nie.
  Po prostu kierowca będzie wiedział to samo, co wie zbliżaj±c
się do skrzyżowania.
  Dzi¶ jest tak, że sporo kierowców bazuje na tezie "bo tamten
musi" (i wcale nie dotyczy to tylko przej¶ć i tylko kolizji
z pieszymi), a dopiero po wypadku jest zaskoczony "no jak
to".
  Brak podstawy "bo tamten musi" raczej *zmniejsza* liczbę
błędnych wymuszeń.
  Prawda, powinien być zakaz "utrudniania ruchu" w obrębie
przej¶cia, tak jak przy skrzyżowaniu (i dotycz±cy pieszych).

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-02-03 08:55:08
Autor: Gotfryd Smolik news
Cios w plecy
On Tue, 3 Feb 2015, J.F. wrote:

Zaslyszane w radio: krajowa rada bezpieczenstwa ruchu drogowego
przeprowadzila badanie wsrod obywateli.

Obywatele czuja sie bezpiecznie na drogach i chca jezdzic szybciej.

  To tak dla ¶cisło¶ci - obywatele czy kierowcy (czuj± się bezpiecznie),
albo jak kto woli, czy to jest opinia obejmuj±ca pieszych (że chc±
jeĽdzić szybciej :P)?

P.S.
http://www.krbrd.gov.pl/files/gallery/fotob-4.jpg

Nie rozumiem ... to jest jakies uzasadnienie dla 50 w miastach, czy
zadne - 50 czy 80, i tak martwy ?
Czy przy 50 kierowca troche wyhamuje i uderzy 30 ...

  Chyba to drugie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-02-03 10:17:50
Autor: J.F.
Cios w plecy
Użytkownik "Gotfryd Smolik news"  napisał w wiadomo¶ci
On Tue, 3 Feb 2015, J.F. wrote:
Zaslyszane w radio: krajowa rada bezpieczenstwa ruchu drogowego
przeprowadzila badanie wsrod obywateli.
Obywatele czuja sie bezpiecznie na drogach i chca jezdzic szybciej.

 To tak dla ¶cisło¶ci - obywatele czy kierowcy (czuj± się bezpiecznie),
albo jak kto woli, czy to jest opinia obejmuj±ca pieszych (że chc±
jeĽdzić szybciej :P)?

Uslyszalem, ze piesi tez sa zadowoleni, wiec osmielilem sie napisac "obywatele".

O,
http://m.wyborcza.biz/biznes/1,106501,17349058,Polacy_chca_jezdzic_szybciej_i____placic_wyzsze_mandaty.html

Domyslam sie, ze rzad szybko zaspokoi obywateli ... i podniesie mandaty :-)

J.

Data: 2015-02-03 12:32:48
Autor: Pawel O'Pajak
Cios w plecy

Powitanko,

Zaslyszane w radio: krajowa rada bezpieczenstwa ruchu drogowego
przeprowadzila badanie wsrod obywateli.

Juz w samym tytule popelniasz blad. Zakladasz bowiem, ze dla KRBRD wynik badania jest "ciosem w plecy". Otoz drogi kolego jest dokladnie odwrotnie. To "woda na mlyn" tej instytucji. Z jeszcze wiekszym zapalem wezma sie do roboty, by wychowywac spoleczenstwo. Oni nie kieruja sie glosem wiekszosci (to akurat slusznie), nie kieruja sie tez, rzecz jasna, zdrowym rozsadkiem, oni kieruja sie wlasnym zdaniem. Uwazaja, ze wiedza najlepiej. Posluchaj sobie takiego mojego "ulubienca" - Galasa. Ten gosc uwaza, ze wie najlepiej i jesli fakty nie pasuja do teorii, to tym gorzej dla faktow. Ta rada sklada sie wylacznie z takich ludzi.
Nie ma dla nich zadnego znaczenia, ze jadac 50 jedziesz 2 razy dluzej niz jadac 100, ze w zwiazku z tym bedziesz bardziej zmeczony, dluzej przebywasz na drodze i wieksze bedzie prawdopodobienstwo wypadku. Oni nie sa w stanie opanowac samochodu jadacego wiecej niz 50 i sa przekonani, ze nikt nie potrafi.
Poza sprawami zwiazanymi ze znikoma wiedza i praktyka czlonkow KRBRD, jest jeszcze sprawa pieniedzy. Kierowcow wydoic najlatwiej, mozna dowolnie podnosic podatki i mandaty, nikt nie pisnie. Eh, gdybysmy mieli taki "dar przekonywania" jak gornicy...

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

Data: 2015-02-03 12:47:02
Autor: Heraklit
Cios w plecy
Był sobie taki dzień: 3 luty (wtorek), gdy o godzinie 12:32 *Pawel
O'Pajak* naskrobał(a):

Eh, gdybysmy mieli taki "dar przekonywania" jak gornicy...
Ale górnicy to też kierowcy. Może ich przekonasz dodania kilku
postulatów?

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2015-02-03 12:43:48

Data: 2015-02-03 14:23:44
Autor: Jacek Maciejewski
Cios w plecy
Dnia Tue, 03 Feb 2015 12:32:48 +0100, Pawel O'Pajak napisał(a):

Nie ma dla nich zadnego znaczenia, ze jadac 50 jedziesz 2 razy dluzej niz jadac 100, ze w zwiazku z tym bedziesz bardziej zmeczony, dluzej przebywasz na drodze i wieksze bedzie prawdopodobienstwo wypadku.

E=0,5mV^2. Polecam uwadze t± dwójkę :)
--
Jacek

Data: 2015-02-03 14:37:38
Autor: yabba
Cios w plecy
Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:862i2ss1c9ak.d7tyfymtojw9.dlg40tude.net...
Dnia Tue, 03 Feb 2015 12:32:48 +0100, Pawel O'Pajak napisał(a):

Nie ma dla nich zadnego znaczenia, ze jadac 50 jedziesz 2 razy dluzej
niz jadac 100, ze w zwiazku z tym bedziesz bardziej zmeczony, dluzej
przebywasz na drodze i wieksze bedzie prawdopodobienstwo wypadku.

E=0,5mV^2. Polecam uwadze t± dwójkę :)


Strach latać samolotem.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-02-03 14:37:58
Autor: RoMan Mandziejewicz
Cios w plecy
Hello yabba,

Tuesday, February 3, 2015, 2:37:38 PM, you wrote:

Nie ma dla nich zadnego znaczenia, ze jadac 50 jedziesz 2 razy dluzej
niz jadac 100, ze w zwiazku z tym bedziesz bardziej zmeczony, dluzej
przebywasz na drodze i wieksze bedzie prawdopodobienstwo wypadku.
E=0,5mV^2. Polecam uwadze t± dwójkę :)
Strach latać samolotem.

Lataj nisko i powoli!

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2015-02-03 15:38:52
Autor: Jacek Maciejewski
Cios w plecy
Dnia Tue, 3 Feb 2015 14:37:38 +0100, yabba napisał(a):

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:862i2ss1c9ak.d7tyfymtojw9.dlg40tude.net...
Dnia Tue, 03 Feb 2015 12:32:48 +0100, Pawel O'Pajak napisał(a):

Nie ma dla nich zadnego znaczenia, ze jadac 50 jedziesz 2 razy dluzej
niz jadac 100, ze w zwiazku z tym bedziesz bardziej zmeczony, dluzej
przebywasz na drodze i wieksze bedzie prawdopodobienstwo wypadku.

E=0,5mV^2. Polecam uwadze t± dwójkę :)


Strach latać samolotem.

Strach się bać :)
--
Jacek

Data: 2015-02-03 20:28:53
Autor: Gotfryd Smolik news
Cios w plecy
On Tue, 3 Feb 2015, yabba wrote:

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał
E=0,5mV^2. Polecam uwadze t± dwójkę :)

Strach latać samolotem.

  Jak dojdzie do czołówki to i owszem.
  Albo kolizji z pieszym (dla pieszego).
  Gesto¶ć samolotów NA RAZIE jest na tyle mała, że czołówki
można policzyć na palcach, a najtragiczniejsza z nich
miała miejsce na styku "powietrze-ziemia" (na pasie
startowym).

  Ergo, najbardziej bać się trzeba JAZDY samolotem :>

  Ale jak gęsto¶ć machin latajacych zbliży się do gęsto¶ci
pojazdów na autostradzie, to pewnie jak piszesz ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-02-03 16:02:23
Autor: t-1
Cios w plecy
W dniu 2015-02-03 o 14:23, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Tue, 03 Feb 2015 12:32:48 +0100, Pawel O'Pajak napisał(a):

Nie ma dla nich zadnego znaczenia, ze jadac 50 jedziesz 2 razy dluzej
niz jadac 100, ze w zwiazku z tym bedziesz bardziej zmeczony, dluzej
przebywasz na drodze i wieksze bedzie prawdopodobienstwo wypadku.

E=0,5mV^2. Polecam uwadze t± dwójkę :)


Proszę, nie tylko Golas ale i o¶wieceni s± przeciw.

Data: 2015-02-03 19:16:35
Autor: Jacek Maciejewski
Cios w plecy
Dnia Tue, 03 Feb 2015 16:02:23 +0100, t-1 napisał(a):

W dniu 2015-02-03 o 14:23, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Tue, 03 Feb 2015 12:32:48 +0100, Pawel O'Pajak napisał(a):

Nie ma dla nich zadnego znaczenia, ze jadac 50 jedziesz 2 razy dluzej
niz jadac 100, ze w zwiazku z tym bedziesz bardziej zmeczony, dluzej
przebywasz na drodze i wieksze bedzie prawdopodobienstwo wypadku.

E=0,5mV^2. Polecam uwadze t± dwójkę :)


Proszę, nie tylko Golas ale i o¶wieceni s± przeciw.

Miło że uważasz mnie za o¶wieconego :) ale gdzie ty tu widzisz
sprzeciw?? I przeciw czemu?? :)
--
Jacek

Data: 2015-02-03 22:50:13
Autor: Pawel O'Pajak
Cios w plecy
Powitanko,

E=0,5mV^2. Polecam uwadze t± dwójkę :)

No ale co ma z tego niby wynikac? Ze wiecej energii musza wytracic hamulce? So what? Od tego sa. Nie mowimy o jezdzie wyczynowej, tylko o normalnym ruchu. Kazdy, kto ma pare godzin wyjezdzone, wie mniej wiecej gdzie sie zatrzyma przy danej predkosci. Jak nie wie, to sie dowie w miej, lub bardziej brutalny sposob. Nie widze powodow, by na 3 pasmowej drodze przy sprzyjajacych warunkach jechac 50. To, ze paru kapeluszom z jakies rady predkosc powyzej 50 wydaje sie zabojcza, nie znaczy, ze normalny przecietny kierowca jak ja nie jest w stanie opanowac samochodu przy np. 80.
A skoro juz o fizyke zahaczamy, to jakos pewniej sie czuje w moim Volvo o m=1600kg, niz w skodzince o m cos kolo 1000kg;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

Data: 2015-02-03 23:03:20
Autor: Shrek
Cios w plecy
On 2015-02-03 22:50, Pawel O'Pajak wrote:
Powitanko,

E=0,5mV^2. Polecam uwadze t± dwójkę :)

No ale co ma z tego niby wynikac? Ze wiecej energii musza wytracic
hamulce? So what? Od tego sa. Nie mowimy o jezdzie wyczynowej, tylko o
normalnym ruchu. Kazdy, kto ma pare godzin wyjezdzone, wie mniej wiecej
gdzie sie zatrzyma przy danej predkosci.

Nie demagoguj:P NIe chodzi o to, że kto¶ jad±c 80 nie będzie potrafił ocenic kiedy wcisn±ć hamulec, żeby się zatrzymać przed ¶wiatłami, a o to co się stanie jak jednak w co¶ przypierdoli ( z różnych powodów, aczkolwiek nie z tego co powyyżej;). I tu nie ma co dyskutować - skutki s± proporcjonalne do kwadratu prędko¶ci. Można też sprowadzać sprawę do absurdów, ale nie o to chodzi. Po prostu poruszanie się pojazdami mechanicznymi wi±że się z ryzykiem, a to skutki tego ryzyka niew±tpliwie zależ± od prędko¶ci. Nie ma się co napinać - "nie b±dĽ pan gł±b...";)

Shrek.

Data: 2015-02-03 18:08:44
Autor: J.F.
Cios w plecy
Użytkownik "Pawel O'Pajak"  napisał w wiadomo¶ci
Zaslyszane w radio: krajowa rada bezpieczenstwa ruchu drogowego
przeprowadzila badanie wsrod obywateli.

Juz w samym tytule popelniasz blad. Zakladasz bowiem, ze dla KRBRD wynik badania jest "ciosem w plecy". Otoz drogi kolego jest dokladnie odwrotnie. To "woda na mlyn" tej instytucji. Z jeszcze wiekszym zapalem wezma sie do roboty, by wychowywac spoleczenstwo. Oni nie kieruja sie glosem wiekszosci (to akurat slusznie), nie kieruja sie tez, rzecz jasna, zdrowym rozsadkiem, oni kieruja sie wlasnym zdaniem.

Ale na dwoje babka wrozyła - ktos moze uznac, ze skoro jest bezpiecznie, to caly program do roku 2020 zostal zrealizowany i można ich zwolnic :-)
Ale sami moga tez uznac, ze plany do 2020 zrealizowano i czas na nastepny krok - np 30 na obszarze zabudowanym :-)

Ktos może tez uznac, ze obywatele nie zycza sobie dalszego spowalniania.
A przypominam ze wybory blisko, bardzo blisko :-)

Uwazaja, ze wiedza najlepiej. Posluchaj sobie takiego mojego "ulubienca" - Galasa. Ten gosc uwaza, ze wie najlepiej i jesli fakty nie pasuja do teorii, to tym gorzej dla faktow. Ta rada sklada sie wylacznie z takich ludzi.

Nie ma dla nich zadnego znaczenia, ze jadac 50 jedziesz 2 razy dluzej niz jadac 100, ze w zwiazku z tym bedziesz bardziej zmeczony, dluzej przebywasz na drodze i wieksze bedzie prawdopodobienstwo wypadku.

Zawsze mozna zamontowac tachograf :-)

Poza sprawami zwiazanymi ze znikoma wiedza i praktyka czlonkow KRBRD, jest jeszcze sprawa pieniedzy. Kierowcow wydoic najlatwiej, mozna dowolnie podnosic podatki i mandaty, nikt nie pisnie. Eh, gdybysmy mieli taki "dar przekonywania" jak gornicy...

Wybory blisko, ale my d* jestesmy :-)

J.

Data: 2015-02-03 23:49:17
Autor: jerzu
Cios w plecy
On Tue, 3 Feb 2015 18:08:44 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Ale na dwoje babka wrozyła - ktos moze uznac, ze skoro jest bezpiecznie, to caly program do roku 2020 zostal zrealizowany i można ich zwolnic :-)

Nikogo nie będą zwalniać. Ba, nawet będą tworzyć nowe stołki.



"Międzynarodowi eksperci Banku Światowego ds. bezpieczeństwa ruchu
drogowego sÄ… zgodni, ĹĽe Polska potrzebuje silnej Instytucji WiodÄ…cej
do spraw bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD). Krajowa Rada
Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego opublikowała właśnie najważniejsze
wstępne zalecenia, które mają poprawić system zarządzania
bezpieczeństwem ruchu drogowego w Polsce.

Pierwsze rekomendacje dotyczÄ… struktury instytucjonalnej, systemu
finansowania oraz edukacji w obszarze bezpieczeństwa ruchu drogowego.
MIiR na ich podstawie przygotowuje zmiany konieczne do wzmocnienia
bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce. Publikacja „Sprawozdania
wstępnego o ustanowieniu Instytucji Wiodącej ds. bezpieczeństwa ruchu
drogowego”, ma otworzyć dyskusję i pomóc zbudować konsensus wokół
proponowanych rozwiązań. To pierwszy krok w procesie konsultacji
proponowanych rozwiązań, które w perspektywie długoterminowej powinny
zapewnić trwałą poprawę systemu zarządzania bezpieczeństwem ruchu
drogowego. Doświadczenia międzynarodowe wskazują bowiem, że większa
skuteczność zarządzania bezpieczeństwem jest jednym kluczowych
warunkĂłw poprawy jego stanu w ruchu drogowym.

TwĂłrcy raportu zarekomendowali wdroĹĽenie w Polsce systemowych zmian w
zakresie organu zarzÄ…dzajÄ…cego BRD ze stworzeniem docelowego modelu
opartego o kompetentnÄ…, niezaleĹĽnÄ… i silnÄ… InstytucjÄ™ WiodÄ…cÄ… do spraw
bezpieczeństwa ruchu drogowego. Takie rozwiązanie powinno zapewnić
lepszą realizację Narodowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
W opinii Banku Światowego, zapewnienie bezpieczeństwa ruchu drogowego
wymaga interdyscyplinarnego podejścia oraz koordynacji kompetencji
wielu instytucji rządowych zajmujących się między innymi: inżynierią,
edukacjÄ…, nadzorem oraz ratownictwem.

Aby umożliwić szybkie rozpoczęcie procesu zmian zaproponowano również
rozwiązania pośrednie wskazujące na konieczność podkreślenia wagi
bezpieczeństwa drogowego w pracach rządu oraz kompetencyjnego
wzmocnienia istniejących struktur Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu
Drogowego oraz jej organu wykonawczego Sekretariatu Krajowej Rady.

Prace nad koniecznymi zmianami będą kontynuowane w ramach bieżącej
współpracy Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz Banku
Światowego. Od września 2014 r. Bank Światowy pracuje nad kompleksowym
raportem dotyczącym bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce."

--
Pozdrawiam - Dariusz NiemczyĹ„ski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2015-02-04 00:49:55
Autor: J.F.
Cios w plecy
Dnia Tue, 03 Feb 2015 23:49:17 +0100, jerzu napisał(a):
On Tue, 3 Feb 2015 18:08:44 +0100, "J.F."
Ale na dwoje babka wrozyła - ktos moze uznac, ze skoro jest bezpiecznie, to caly program do roku 2020 zostal zrealizowany i można ich zwolnic :-)

Nikogo nie będą zwalniać. Ba, nawet będą tworzyć nowe stołki.

"Międzynarodowi eksperci Banku Światowego ds. bezpieczeństwa ruchu
drogowego sÄ… zgodni, ĹĽe Polska potrzebuje silnej Instytucji WiodÄ…cej
do spraw bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD). Krajowa Rada
Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego opublikowała właśnie najważniejsze
wstępne zalecenia, które mają poprawić system zarządzania
bezpieczeństwem ruchu drogowego w Polsce.

Hm ... ale jak to rozumiec - ze KR juz sie poczula Instytucja Wiodaca,
czy miedzynarodowi eksperci doszli do wniosku ze sie nie sprawdzila i
potrzebujemy nowej, lepszej, silniejszej :-)

Pierwsze rekomendacje dotyczÄ… struktury instytucjonalnej, systemu
finansowania oraz edukacji w obszarze bezpieczeństwa ruchu drogowego.
MIiR na ich podstawie przygotowuje zmiany konieczne do wzmocnienia
bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce. Publikacja „Sprawozdania
wstępnego o ustanowieniu Instytucji Wiodącej ds. bezpieczeństwa ruchu
drogowego”, ma otworzyć dyskusję i pomóc zbudować konsensus wokół
proponowanych rozwiązań. To pierwszy krok w procesie konsultacji

Hm ... brzmi jak wyrok, czy KRBRD zostanie, a obok powola sie IW ? J.

Data: 2015-02-03 18:14:27
Autor: Shrek
Cios w plecy
On 2015-02-03 12:32, Pawel O'Pajak wrote:

Eh, gdybysmy mieli
taki "dar przekonywania" jak gornicy...

Ale to już było - równie dobrze możesz założyć partię mężczyzn czy rudych, albo w ogóle ludzi:P

Shrek.

Data: 2015-02-03 23:34:53
Autor: Tomasz Pyra
Cios w plecy
Dnia Tue, 03 Feb 2015 12:32:48 +0100, Pawel O'Pajak napisał(a):

Powitanko,

Zaslyszane w radio: krajowa rada bezpieczenstwa ruchu drogowego
przeprowadzila badanie wsrod obywateli.

Juz w samym tytule popelniasz blad. Zakladasz bowiem, ze dla KRBRD wynik badania jest "ciosem w plecy". Otoz drogi kolego jest dokladnie odwrotnie. To "woda na mlyn" tej instytucji. Z jeszcze wiekszym zapalem wezma sie do roboty, by wychowywac spoleczenstwo.

No taki wła¶nie wydĽwięk płynie z tego:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,17349058,Polacy_chca_szybciej_jezdzic_i____placic_wyzsze_mandaty.html

Ale tak ogólnie to co¶ mi się te dane nie trzymaj± kupy.
Zwłaszcza to zadowolenie ze stanu bezpieczeństwa - o ile pozostałe
odpowiedzi trudno jako¶ weryfikować, to jednak obraz przeciętnego
użytkownika dróg, który czuje się jak jedyny rozs±dny atakowany zewsz±d
przez stada czychaj±cych na jego życie jako¶ nie pasuje mi do twierdzenia
że połowa jest zadowolona ze stanu bezpieczeństwa.

Chętnie bym zobaczył t± ankietę, jakie dokładnie były pytania i jakie
odpowiedzi były dostępne.
Bo to mi wygl±da w najlepszym razie na kretywne obrabianie wyników.

Data: 2015-02-03 23:44:03
Autor: Tomasz Pyra
Cios w plecy
Dnia Tue, 3 Feb 2015 23:34:53 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

Chętnie bym zobaczył tą ankietę, jakie dokładnie były pytania i jakie
odpowiedzi były dostępne.

Mam:
http://krbrd.gov.pl/files/file/Badanie-postaw-spoleczenstwa-wzgledem-bezpieczenstwa-ruchu-drogowego-2014.pdf

No i od razu inaczej brzmi: Jeżeli chodzi o zagrożenie wypadkami – czy uważa Pan(i), że po polskich
drogach podróżuje się bezpiecznie?

zdecydowanie tak/ raczej tak/ raczej nie/ zdecydowanie nie

4%/39%/40%/17%
czyli nie "prawie połowa", a 4% jest zadowolone z poziomu bezpieczeństwa :)

Reszta pytań dość standardowo - obraz szybkiego i bezpiecznego kierowcy,
otoczonego stadem baranĂłw, dla ktĂłrych jest jak najbardziej za surowym
karaniem :)

Data: 2015-02-04 09:15:03
Autor: Maciek
Cios w plecy
W dniu 2015-02-03 o 23:44, Tomasz Pyra pisze:
Mam:
http://krbrd.gov.pl/files/file/Badanie-postaw-spoleczenstwa-wzgledem-bezpieczenstwa-ruchu-drogowego-2014.pdf
Bardzo to Ĺ‚adnie opracowane, ale mam takie pytanie retoryczne: po ch*
płacić jakiejś łajzie za graficzną prezentację wyników ankiety, jeśli na
jednej stronie umieszcza ona śliczne wykresy, na których na górze strony
"zawsze" oznacza siÄ™ na czerwono, "nigdy" na zielono, a na dole
odwrotnie??? Chyba, że to takie kreowanie rzeczywistości dla "góry",
ktĂłra tylko oglÄ…da obrazki.

--
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2015-02-05 18:02:22
Autor: Alf/red/
Cios w plecy
On 04/02/15 09:15, Maciek wrote:
po ch* płacić jakiejś łajzie za graficzną prezentację wyników ankiety

....oraz za zwroty "sytuacja uległa poprawie" (pierwsza strona wniosków).
Długo się opierała i zawzięcie, aż wreszcie uległa :(

Dziękuję również za wartościowe uwagi "Kierowcy to w większości osoby między 25 a 60 rokiem życia". Rozumiem, że ci między 73 a 74 rokiem to mniejszość? Ciekawe!

Strona 2. Jedynie 44% badanych deklaruje, ĹĽe byliby w stanie
udzielić pierwszej pomocy. Jedynie?? To dużo! Sprawdźmy więc, jak by wyglądała ta pomoc. Ile uciśnięć? "Takiej [prawidłowej] odpowiedzi udzieliło zaledwie 22% ankietowanych". No pięknie, resztę właśnie wypłoszyliście, że nie potrafią, więc już nie będą deklarować. Ja bym jednak wolał być ratowany z np. 15:2 (stare zalecenia) niż w ogóle...

Dalej. "Inne niebezpieczne zachowania pieszych na naszych
drogach to [...] chodzenie po ulicy zamiast po chodniku". Ciekawe dlaczego? Czy dlatego, ĹĽe na chodniku parkujÄ… samochody? Czy ot tak, dla adrenaliny lub z lenistwa?

"Ponad połowa rowerzystów przyznaje, że nigdy nie nosi
kasków rowerowych". Straszne! Śmiertelne! Miałem na rowerze kilka przewrotek. Bez kasku. Miałem uszkodzone: nadgarstek, kolano, podbródek. Co mi by pomógł kask? Widziałem kiedyś małą dziewczynkę na małym rowerku. Na głowie czapka z pomponem, bo to jesień była, na pomponie zatknięty kask. Hura, jestem bezpieczna!

"Ponad 1/3 kierowców przyznaje, że podczas jazdy samochodem lub motocyklem rozmawiają przez telefon komórkowy wymagający trzymania w ręku". Dobrzy są! Motocykl, kask - i rozmawia przez telefon trzymany w ręce. Pewnie jeszcze prawej.


Sorki że mi się ulało...

--
Alf/red/

Data: 2015-02-05 18:47:59
Autor: Cavallino
Cios w plecy

Użytkownik "Alf/red/" <fake_1502@ump.waw.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Dalej. "Inne niebezpieczne zachowania pieszych na naszych
drogach to [...] chodzenie po ulicy zamiast po chodniku". Ciekawe dlaczego? Czy dlatego, ĹĽe na chodniku parkujÄ… samochody? Czy ot tak, dla adrenaliny lub z lenistwa?

Pewnie zwykły kretynizm, w rodzaju rowerzystów jadących jezdnią, wzdłuż i obok nowiutkiej ścieżki rowerowej.

Data: 2015-02-05 23:50:18
Autor: Tomasz Pyra
Cios w plecy
Dnia Thu, 5 Feb 2015 18:47:59 +0100, Cavallino napisał(a):

Użytkownik "Alf/red/" <fake_1502@ump.waw.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:

Dalej. "Inne niebezpieczne zachowania pieszych na naszych
drogach to [...] chodzenie po ulicy zamiast po chodniku". Ciekawe dlaczego? Czy dlatego, że na chodniku parkuj± samochody? Czy ot tak, dla adrenaliny lub z lenistwa?

Pewnie zwykły kretynizm, w rodzaju rowerzystów jad±cych jezdni±, wzdłuż i obok nowiutkiej ¶cieżki rowerowej.

Ale pieszych id±cych jezdni± wzdłuż chodnika, to chyba nie widziałem :)

Data: 2015-02-06 00:22:26
Autor: Pawel O'Pajak
Cios w plecy
Powitanko,

Ale pieszych id±cych jezdni± wzdłuż chodnika, to chyba nie widziałem:)

Malo widziales, bardzo czeste zachowanie.
Czasem podjezdzam do takich i przez szczekaczke: "A nie wygodniej by bylo po chodniku?". Przerazenie w oczach;-)


Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

Data: 2015-02-06 09:18:47
Autor: RoMan Mandziejewicz
Cios w plecy
Hello Tomasz,

Thursday, February 5, 2015, 11:50:18 PM, you wrote:

Dalej. "Inne niebezpieczne zachowania pieszych na naszych
drogach to [...] chodzenie po ulicy zamiast po chodniku". Ciekawe dlaczego? Czy dlatego, że na chodniku parkuj± samochody? Czy ot tak, dla adrenaliny lub z lenistwa?
Pewnie zwykły kretynizm, w rodzaju rowerzystów jad±cych jezdni±, wzdłuż i
obok nowiutkiej ¶cieżki rowerowej.
Ale pieszych id±cych jezdni± wzdłuż chodnika, to chyba nie widziałem :)

Nie widziałe¶ mamu¶ z dziećmi w wózeczkach na mało uczęszczanych
ulicach, jak im po chodniku niewygodnie i jad± ulic±?

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2015-02-06 19:28:46
Autor: Shrek
Cios w plecy
On 2015-02-05 18:47, Cavallino wrote:

Pewnie zwykły kretynizm, w rodzaju rowerzystów jadących jezdnią, wzdłuż
i obok nowiutkiej ścieżki rowerowej.

Zwykle ma to jednak jakieĹ› uzasadnienie;)

Shrek.

Data: 2015-02-03 15:49:33
Autor: t-1
Cios w plecy
W dniu 2015-02-03 o 07:33, J.F. pisze:

Zaslyszane w radio: krajowa rada bezpieczenstwa ruchu drogowego
przeprowadzila badanie wsrod obywateli.

Obywatele czuja sie bezpiecznie na drogach i chca jezdzic szybciej.

I to zaledwie po dwoch latach prowadzenie ambitnego programu poprawy
bezpieczenstwa planowanego na lata 2013-2020 :-)
W ramach ktorego przeprowadzo np kampanie "10 mniej, zwolnij" i
"predkosc zabija".

J.

P.S.
http://www.krbrd.gov.pl/files/gallery/fotob-4.jpg

Nie rozumiem ... to jest jakies uzasadnienie dla 50 w miastach, czy
zadne - 50 czy 80, i tak martwy ?
Czy przy 50 kierowca troche wyhamuje i uderzy 30 ...


Ciekawe, jak zmniejszenie dopuszczalnej szybko¶ci wpływa na spadek PKB.
Opinie obywateli opieraj± się bowiem na naturalnej obserwacji, że jak jeĽdzi się szybciej to więcej się na ogół zarabia.

Data: 2015-02-03 16:08:26
Autor: Liwiusz
Cios w plecy
W dniu 2015-02-03 o 15:49, t-1 pisze:
W dniu 2015-02-03 o 07:33, J.F. pisze:

Zaslyszane w radio: krajowa rada bezpieczenstwa ruchu drogowego
przeprowadzila badanie wsrod obywateli.

Obywatele czuja sie bezpiecznie na drogach i chca jezdzic szybciej.

I to zaledwie po dwoch latach prowadzenie ambitnego programu poprawy
bezpieczenstwa planowanego na lata 2013-2020 :-)
W ramach ktorego przeprowadzo np kampanie "10 mniej, zwolnij" i
"predkosc zabija".

J.

P.S.
http://www.krbrd.gov.pl/files/gallery/fotob-4.jpg

Nie rozumiem ... to jest jakies uzasadnienie dla 50 w miastach, czy
zadne - 50 czy 80, i tak martwy ?
Czy przy 50 kierowca troche wyhamuje i uderzy 30 ...


Ciekawe, jak zmniejszenie dopuszczalnej szybkości wpływa na spadek PKB.
Opinie obywateli opierajÄ… siÄ™ bowiem na naturalnej obserwacji, ĹĽe jak
jeździ się szybciej to więcej się na ogół zarabia.

W normalnym ustroju. U nas nie ma znaczenia, urzędnik poczeka na łapówkę.

--
Liwiusz

Data: 2015-02-03 18:03:28
Autor: J.F.
Cios w plecy
Użytkownik "t-1"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:maqn5j$k4c$1@pippin.nask.net.pl...
P.S.
http://www.krbrd.gov.pl/files/gallery/fotob-4.jpg
Nie rozumiem ... to jest jakies uzasadnienie dla 50 w miastach, czy
zadne - 50 czy 80, i tak martwy ?
Czy przy 50 kierowca troche wyhamuje i uderzy 30 ...


Ciekawe, jak zmniejszenie dopuszczalnej szybko¶ci wpływa na spadek PKB.
Opinie obywateli opieraj± się bowiem na naturalnej obserwacji, że jak jeĽdzi się szybciej to więcej się na ogół zarabia.

Dobrze wplywa, im obywatel dluzej jedzie, tym wiecej ludzi musi pracowac i bezrobotnych ubywa :-)

J.

Data: 2015-02-03 18:16:16
Autor: Shrek
Cios w plecy
On 2015-02-03 15:49, t-1 wrote:

Ciekawe, jak zmniejszenie dopuszczalnej szybko¶ci wpływa na spadek PKB.
Opinie obywateli opieraj± się bowiem na naturalnej obserwacji, że jak
jeĽdzi się szybciej to więcej się na ogół zarabia.

To powinni¶my mieć najwyższy po Niemacach:P

Shrek.

Cios w plecy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona