Data: 2015-12-04 12:28:03 | |
Autor: atm | |
Cisnienie nie ma wplywu na predkosc.... :] | |
ot taka ciekawostka dla tych, ktorzy sie z tym jeszcze nie spotkali:
https://janheine.wordpress.com/2015/01/26/the-tire-pressure-revolution/ |
|
Data: 2015-12-04 13:43:11 | |
Autor: bans | |
Cisnienie nie ma wplywu na predkosc.... :] | |
W dniu 2015-12-04 o 12:28, atm pisze:
ot taka ciekawostka dla tych, ktorzy sie z tym jeszcze nie spotkali: Najpierw piszą "tire pressure has almost no effect on a tire’s speed." a potem ciśnieniach "from 4.5 and 9 bar (65 and 130 psi).". I jeszcze to "almost"... Ty dodatkowo pogłębiasz bałagan dając już kompletnie nie oddający sensu artykułu tytuł posta "Cisnienie nie ma wplywu na predkosc.... :]" -- bans |
|
Data: 2015-12-04 14:02:14 | |
Autor: atm | |
Cisnienie nie ma wplywu na predkosc.... :] | |
On 2015-12-04 13:43, bans wrote:
W dniu 2015-12-04 o 12:28, atm pisze: Ktore "almost" masz na mysli? Bo to z ponizszego fragmentu wraz z zamieszczonym w artykule wykresem jest bardzo czytelne i pozwalajace wyciagnac wnioski: "There is no relationship between tire pressure and performance in the tested range. (Lower and higher pressures are unsafe to ride.) The graph above shows some variation in power output (lower is better), but there is no trend. The CX tubular rolls fastest at 5.5 bar, the CX clincher is a little faster at 6 bar, while the Rubino is fastest at 9 bar, but almost as fast at 6.5 bar." Wyniki z tego testu pokazuja, ze sytuacja nie jest tak jednoznaczna jak mozna byloby oczekiwac bazujac na tym co przez wiele lat bylo dominujaca opinia. A czy tytul poglebia? To juz zalezy od czytajacego czy poprzestanie na tytule czy jednak tych kilka kropek i usmieszek spowoduje, ze siegnie glebiej. |
|
Data: 2015-12-04 15:07:25 | |
Autor: Andrzej Ozieblo | |
Cisnienie nie ma wplywu na predkosc.... :] | |
W dniu 2015-12-04 o 14:02, atm pisze:
"There is no relationship between tire pressure and performance in the Ale to ma jakies znaczenie dla torowcow. Testowany zakres: 4.5-9 bar to i tak wysokie cisnienie dla zwyklego smiertelnika rowerowego. W innym miejscu pisza, ze cisnienie ponizej lub powyzej tego zakresu jest niebezpieczne dla jazdy. Torowej i scigacko-szosowej moze tak. W miejskim rowerze (skladak) pompuje do 3.5 bara. Podobnie w MTB. Ale zonie pompuje MTB ok. 2.5 bara, bo lepszy komfort. W miejskim skladaku czuje duza roznice, nie tyle w predkosci, ale w intesywnosci wysilku, miedzy 2 i 3.5 bara. |
|
Data: 2015-12-04 15:39:07 | |
Autor: komandir | |
Cisnienie nie ma wplywu na predkosc.... :] | |
W dniu 2015-12-04 o 15:07, Andrzej Ozieblo pisze:
W dniu 2015-12-04 o 14:02, atm pisze:To oczywiste, że jest różnica prędkości (a w zasadzie wysiłku wkładanego w jazdę) pomiędzy 1,5 a 3,5 bara. Warto jednak zwrócić uwagę na fragment z dyskusji: "However, higher tire pressure also increases the frequency of the vibrations. So the bike feels faster, even if you go at the same speed." -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2015-12-04 17:13:36 | |
Autor: atm | |
Cisnienie nie ma wplywu na predkosc.... :] | |
On 2015-12-04 15:07, Andrzej Ozieblo wrote:
W dniu 2015-12-04 o 14:02, atm pisze: Ja tez to odczuwam, podobnie zreszta w samochodzie. Jakos ciezko jest mi przyjac, ze to ogolna zasada. |