Cisnienie sprezania

Data: 2011-01-30 21:19:41
Autor: news-gazeta
Cisnienie sprezania
Witam.
Pomiar w silniku benzynowym pokazał: 10,5 ; 10 ; 9,5 ; 0
Ostatni cylinder nie nabija cisnienia.
Wlalem troszke oleju ze strzykawki i znowu pomiar - cisnienie momentalnie nabił do 20 bar.

Czego się spodziewać po zdjęciu głowicy?

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2011-01-30 20:21:51
Autor: to
Cisnienie sprezania
begin news-gazeta
[...]

Prawdopodobnie pierścienie.

Data: 2011-01-30 21:37:08
Autor: sth
Cisnienie sprezania
Prawdopodobnie pierścienie.

raczej bledu w wykonaniu pomiaru. niemozliwe zeby z zera uszczelnil az tak bardzo sam olej.

Data: 2011-01-30 22:05:46
Autor: Tomasz Pyra
Cisnienie sprezania
W dniu 2011-01-30 21:19, news-gazeta pisze:
[...]

Przy takiej różnicy, to chyba tylko braku pierścieni tłokowych.
Jesteś pewien że to było zero, a nie np. 2bary?

Data: 2011-01-30 22:09:24
Autor: sth
Cisnienie sprezania
Przy takiej różnicy, to chyba tylko braku pierścieni tłokowych.
Jesteś pewien że to było zero, a nie np. 2bary?

o tym samym pomyslalem. przeciez niemozliwoscia jest zeby bez oleju bylo zero a z olejem komprecha 2x wieksza niz nominal. no chyba ze zalal mazutem czy smołą. jezeli mial 2 bary to pewno uszczelke wydmuchalo.

Data: 2011-01-30 22:24:53
Autor: news-gazeta
Cisnienie sprezania
sth pisze:
[...]

Podczas krecenia rozrusznikiem manometr podbijal wskazowke jakby do 3 bar i momentalnie spadał z powrotem do zera. Najpierw myslalem ze wypalony albo zawieszony zawor - ale zbiła mnie z tropu ta próba z olejem. Faktycznie momentalnie podbił do 20 barów. Powinienem jeszcze raz zrobić próbe?
Bardzo ważny element - zdecydowałem się na sprawdzenie ciśnienia sprężania bo samochód jest słaby oraz znika płyn chłodniczy w powolnym tempie.
Nie ma żadnej mazi w zbiorniczku ani nic w oleju.

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2011-01-30 22:47:25
Autor: sth
Cisnienie sprezania
Podczas krecenia rozrusznikiem manometr podbijal wskazowke jakby do 3 bar i momentalnie spadał z powrotem do zera.

uszkodzony zaworek w manometrze. nie moze spadac po podbiciu.
jezeli znika ci plyn to juz jestem pewien ze uszczelka poszla.

Data: 2011-01-30 23:43:24
Autor: Olo
Cisnienie sprezania
On 2011-01-30 22:47, sth wrote:
[...]

niekoniecznie
ja miałem bardzo małą nieszczelność w chłodnicy - płyn uciekał tylko pod ciśnieniem (maksymalnie rozgrzany) i od razu się ulatniał w postaci pary...

Data: 2011-01-30 23:50:19
Autor: sth
Cisnienie sprezania
niekoniecznie
ja miałem bardzo małą nieszczelność w chłodnicy - płyn uciekał tylko pod ciśnieniem (maksymalnie rozgrzany) i od razu się ulatniał w postaci pary...

a jaki to ma zwiazek z tematem ?

Data: 2011-01-31 00:26:12
Autor: Olo
Cisnienie sprezania
On 2011-01-30 23:50, sth wrote:

a jaki to ma zwiazek z tematem ?

"jezeli znika ci plyn to juz jestem pewien ze uszczelka poszla. "
ogarniasz?

Data: 2011-01-31 10:01:48
Autor: sth
Cisnienie sprezania
"jezeli znika ci plyn to juz jestem pewien ze uszczelka poszla. "
ogarniasz?

ty nie ogarniasz tematu

Data: 2011-01-31 00:40:03
Autor: Tomasz Pyra
Cisnienie sprezania
W dniu 2011-01-30 22:24, news-gazeta pisze:
sth pisze:
[...]

Czyli tak naprawdę nie wiadomo jakie masz tam ciśnienie, ale wiadomo że mniejsze niż w innych.
Gdyby zawór zwrotny na manometrze trzymał jak należy, to pewnie nadmuchałoby więcej.

Możesz spróbować nabić na manometrze 5bar kompresorem (albo innym cylindrem) i wtedy "dopompować" w tym czwartym cylindrze - zobaczysz wtedy czy jest powyżej tych 5 bar.
Możesz też po prostu psiknąć WD-40 w zaworek zwrotny manometru - może zacznie być czulszy.

Najpierw myslalem ze
wypalony albo zawieszony zawor - ale zbiła mnie z tropu ta próba z
olejem.

A ile tego oleju dałeś? I jaką pojemność i stopień sprężania ma silnik?

Bo jak to "troszkę" oleju to np. 20ml, a cylinder ma np. 30ml objętość komory spalania, to sama objętość oleju podbije ciśnienie kompresji trzykrotnie.

Data: 2011-01-31 00:04:05
Autor: kogutek
Cisnienie sprezania
news-gazeta <news-gazeta@news.pl> napisał(a):
[...]

Mślę że napiszesz co się stało. Co my wróżki jesteśmy. Ja bym jeszcze raz
sprawdził ciśnienie manometrem. Jak znowu wyjdzie nic albo dużo mniej na IV to
głowica bez względu na pzrepowiednie i tak do zdjęcia. Na mój gust, jak
powtórny pomiar będzie podobny, przepalila się uszczelka pomiędzy cylindrami.
Historia zna takie przypadki. To co robileś to w silniku można uznać za pomiar
statyczny. W czasie pracy wszystko dzieje się tak szybko że ma jeszcze szansę
zrobić jakieś ciśnienie żeby zasac do cylindra mieszanke i ją spalić. A że
sprawość w takim ukladzie robi się do dupy to jest sląby i więcej pali. W tej
chwili bez względu na IV cylinder widać ze silnik jest w kiepskim stanie za
duża rożnica pomiędzy I i III. --

Data: 2011-01-31 04:12:48
Autor: MarcinJM
Cisnienie sprezania
[...]

Z tego co sie orientuje to 20 bar jest wartoscia fizycznie niemozliwa do osiagniecia w benzyniaku.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-01-31 08:00:36
Autor: Wojtek
Cisnienie sprezania
Z tego co sie orientuje to 20 bar jest wartoscia fizycznie niemozliwa do osiagniecia w benzyniaku.
Chyba że gar zalał się płynem chłodniczym i poprostu zmniejszyło komorę....

--
Wojtek

Data: 2011-01-31 08:36:42
Autor: MarcinJM
Cisnienie sprezania
W dniu 2011-01-31 08:00, Wojtek pisze:
Z tego co sie orientuje to 20 bar jest wartoscia fizycznie niemozliwa do
osiagniecia w benzyniaku.
Chyba że gar zalał się płynem chłodniczym i poprostu zmniejszyło komorę....

Ale pierwszy pomiar dal okolice zera. Przy takiej nieszczelnosci plyn czy olej uzyty do uszczelnienia natychmiast wydmuchaloby na dol i po 2-3 obrocie znowu bylyby okolice zera.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-01-31 09:08:49
Autor: Robert_J
Cisnienie sprezania
Czego się spodziewać po zdjęciu głowicy?

Tak jak powiedział Tomasz, błędnego pomiaru. Zanim zdejmiesz głowicę proponuję powtórzyć pomiary. Pracujący tłok nawet bez pieścieni wytwarza ciśninie >0...

Data: 2011-01-31 16:01:06
Autor: krzysiek82
Cisnienie sprezania
W dniu 2011-01-31 09:08, Robert_J pisze:
Czego się spodziewać po zdjęciu głowicy?

Tak jak powiedział Tomasz, błędnego pomiaru. Zanim zdejmiesz głowicę
proponuję powtórzyć pomiary. Pracujący tłok nawet bez pieścieni wytwarza
ciśninie >0...

pytanie w temacie mam, jak sprawdzić kompresje w silniku z elektroniczną przepustnicą (bez linki) należy zdjąć przepustnicę na czas pomiaru?

--
krzysiek82

Data: 2011-01-31 16:07:03
Autor: MarcinJM
Cisnienie sprezania
W dniu 2011-01-31 16:01, krzysiek82 pisze:
[...]

Przeciez podczas krecenia powinna normalnie sie otwierac.

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-01-31 16:05:43
Autor: krzysiek82
Cisnienie sprezania
W dniu 2011-01-31 16:07, MarcinJM pisze:
Przeciez podczas krecenia powinna normalnie sie otwierac.

ale się nie otwiera, u mnie w z18xe otwiera się momentalnie po tym jak silnik się uruchomi, jak się nie uruchomi jest zamknięta.

--
krzysiek82

Data: 2011-01-31 17:05:31
Autor: Robert_J
Cisnienie sprezania
ale się nie otwiera, u mnie w z18xe otwiera się momentalnie po tym jak silnik się uruchomi, jak się nie uruchomi jest zamknięta.

Może odkręcić kolektor?

Data: 2011-01-31 17:53:31
Autor: sth
Cisnienie sprezania

Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał w wiadomości news:ii6mke$46n$1news.onet.pl...
ale się nie otwiera, u mnie w z18xe otwiera się momentalnie po tym jak silnik się uruchomi, jak się nie uruchomi jest zamknięta.

Może odkręcić kolektor?

a moze lepiej elektrycznie zasymulowac uruchomienie silnika? skad przepustnica wie ze silnik chodzi?

Data: 2011-02-01 11:41:36
Autor: krzysiek82
Cisnienie sprezania
W dniu 2011-01-31 17:53, sth pisze:
  > a moze lepiej elektrycznie zasymulowac uruchomienie silnika? skad
przepustnica wie ze silnik chodzi?

Tylko jak to zrobić?

--
krzysiek82

Data: 2011-01-31 22:45:13
Autor: Tomasz Pyra
Cisnienie sprezania
[...]

A nie otwiera się jak kręcisz rozrusznikiem z wciśniętym gazem?
Zawsze możesz odkręcić od niej silniczek i otworzyć ją ręcznie.

Cisnienie sprezania