Data: 2009-07-15 09:33:31 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Ciśnienie w kołach -- Fordy | |
Ciśnienie w kołach -- Fordy
Ponoć w Fordach jest coś do kontroli cśnienia w ogumieniu. Jeśli jest i ktoś to ma -- jak to działa? Czy można w czasie jazdy zmienić ciśnienie w kołach? -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2009-07-15 10:14:09 | |
Autor: WIHEDCNF | |
Ciśnienie w kołach -- Fordy | |
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" Ponoć w Fordach jest coś do kontroli cśnienia w ogumieniu. w twojej dzielnicy google nie działa? system monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPMS) http://ec.europa.eu/information_society/activities/intelligentcar/technologies/tech_19/index_pl.htm |
|
Data: 2009-07-15 10:24:33 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Ciśnienie w kołach -- Fordy | |
"WIHEDCNF" h3k3pn$ar5$1@mx1.internetia.pl w twojej dzielnicy google nie działa? Od południa mają działać. system monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPMS) Czyli to mierzy średnicę kół, nie ciśnienie. :) Wolałbym coś, co mierzy ciśnienie i daje możliwość jego zmieniania w czasie jazdy. :) BTW -- na grupie bywały dywagacje typu: zmiana ciśnienia daje zmianę szybkości obrotowej czy nie daje? Tłumaczono, że średnica opony maleje, ale nie maleje jej obwód, więc szybkość obrotowa nie ulega zmianie. Inni dodawali, że jednak i obwód ulega zmianie bo opona rozciąga się pod wpływem zwiększonego ciśnienia... -=- Zbyt duże ciśnienie daje w przednim napędzie zwiększone zużycie opon -- w trakcie ruszania. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2009-07-15 11:01:20 | |
Autor: CeSaR | |
Ciśnienie w kołach -- Fordy | |
Czyli to mierzy średnicę kół, nie ciśnienie. :) http://allegro.pl/item683240205_skot_transporter_opancerzony_kolowy_pa_ko.html C |
|
Data: 2009-07-15 11:23:02 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Ciśnienie w kołach -- Fordy | |
"CeSaR" h3k5sb$vpp$1@news.onet.pl Czyli to mierzy średnicę kół, nie ciśnienie. :) http://allegro.pl/item683240205_skot_transporter_opancerzony_kolowy_pa_ko.html A w cywilnych samochodach tego nie ma? -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2009-07-15 11:32:10 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Ciśnienie w kołach -- Fordy | |
Eneuel Leszek Ciszewski wydusił z siebie te słowy:
"CeSaR" h3k5sb$vpp$1@news.onet.pl w wielu "uterenowionych" ciężarówkach oraz w Hammerach. Widzialem takie systemy też w samochodach terenowych ale to były chyba konstrukcje wlasne. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-07-15 11:36:12 | |
Autor: CeSaR | |
Ciśnienie w kołach -- Fordy | |
A w cywilnych samochodach tego nie ma? W osobowych? Nie sądzę. A jaka miałaby być "funkcja celu" takiego rozwiązania? Zmiana prześwitu? Polecam Citroena z hydro. C |
|
Data: 2009-07-15 14:24:12 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Ciśnienie w kołach -- Fordy | |
"CeSaR" h3k7tm$5dh$1@news.onet.pl W osobowych? Nie sądzę. A jaka miałaby być "funkcja celu" takiego rozwiązania? Zmiana prześwitu? Polecam Citroena z hydro. Prześwit zmienia się zawieszeniem, nie ciśnieniem. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2009-07-15 15:03:29 | |
Autor: CeSaR | |
Ciśnienie w kołach -- Fordy | |
W osobowych? Nie sądzę. A jaka miałaby być "funkcja celu" takiego rozwiązania? Zmiana prześwitu? Polecam Citroena z hydro. Pytam się po co ci regulacja ciśnienia w kołach samochodu osobowego. C |
|
Data: 2009-07-15 15:25:26 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Ciśnienie w kołach -- Fordy | |
"CeSaR" h3kk2b$7p3$1@news.onet.pl Prześwit zmienia się zawieszeniem, nie ciśnieniem. Pytam się po co ci regulacja ciśnienia w kołach samochodu osobowego. Zmniejszałbym ciśnienie na dziurawym asfalcie. W ogóle mile widziane jest zmienianie i kontrolowanie ciśnienia w czasie jazdy. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2009-07-16 12:05:12 | |
Autor: CeSaR | |
Ciśnienie w kołach -- Fordy | |
Zmniejszałbym ciśnienie na dziurawym asfalcie. Tiaaa.... W ogóle mile widziane jest zmienianie i kontrolowanie ciśnienia w czasie jazdy. Pewnie tak. Ażdziw bierze, że do tej pory nikt na to nie wpadł. Jednak kup sobie Citroena z hydro. Dziurawy asfalt zniknie. C |
|
Data: 2009-07-15 12:30:49 | |
Autor: J.F. | |
Ciśnienie w kołach -- Fordy | |
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:h3k3o5$b17$1inews.gazeta.pl...
BTW -- na grupie bywały dywagacje typu: zmiana ciśnienia daje zmianę Ale wiesz - obwod opony jest ze stali... Zbyt duże ciśnienie daje w przednim napędzie zwiększone nie tylko. Po czesci normalnego przebiegu bedziesz mial opony na bokach dobre, a na srodku juz nie. J. |
|
Data: 2009-07-15 14:21:43 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Ciśnienie w kołach -- Fordy | |
"J.F." h3kb4o$e6a$1@news.onet.pl Ale wiesz - obwod opony jest ze stali... TZN.? Zbyt duże ciśnienie daje w przednim napędzie zwiększone nie tylko. Po czesci normalnego przebiegu bedziesz mial opony na bokach dobre, a na srodku juz nie. Tak -- przy ciśnieniu 2 razy mniejszym niż zalecane. :) -=- Ciśnienie musi być uzależnione od obciążenia -- im wyższe obciążenie, tym wyższe ciśnienie. Od szybkości -- im większa szybkości, tym wyższe ciśnienie; od podłoża... Od temperatury... -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2009-07-15 14:36:20 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Ciśnienie w kołach -- Fordy | |
Eneuel Leszek Ciszewski wydusił z siebie te słowy:
"J.F." h3kb4o$e6a$1@news.onet.pl tzn ze obwód opony sie nie zmieni pod wpływem cisnienia w oponie - bo stal nie jest znów az tak rozciągliwa, jakby sie moglo wydawac :P \
ehhh... Nadmierne zuzycie opony na jej srodku świadczy o jeździe na ZBYT DUŻYM cisnieniu, a nie zbyt małym. Nadmierne zużycie opony na krawędziach, a nie na srodku swiadczy o ZBYT MAŁYM cisnieniu. ps. i wcale róznice nie musza być, jak to ujałeś - tyle, ze błędnie, "dwa razy mniejsze/większe" -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-07-15 15:33:19 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Ciśnienie w kołach -- Fordy | |
"Kuba (aka cita)" h3kig7$qok$1@inews.gazeta.pl tzn ze obwód opony sie nie zmieni pod wpływem cisnienia w oponie - bo stal nie jest znów az tak rozciągliwa, jakby sie moglo wydawac :P Nadal nie rozumiem. Nadmierne zuzycie opony na jej srodku świadczy o jeździe na ZBYT DUŻYM cisnieniu, a nie zbyt małym. Zgadza się. ps. i wcale róznice nie musza być, jak to ujałeś - tyle, ze błędnie, "dwa razy mniejsze/większe" Jeździłem z różnym ciśnieniem i jakoś zdjęcie 15% ciśnienia nie daje efektu typu -- szybciej na bokach lub szybciej w środku. Natomiast na komfort jazdy ma wpływ ogromny. Na przyczepność ma także duży wpływ. Co więcej -- Dębice wyjeździły się szybciej na środku, choć nigdy nie miałem nadmiernego ciśnienia. (bo i skąd, skoro powietrza nie przybywa samoczynnie) Inne marki wyrabiały się równomiernie, chyba że miałem źle ustawioną geometrię. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2009-07-15 21:17:12 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Ciśnienie w kołach -- Fordy | |
Eneuel Leszek Ciszewski wydusił z siebie te słowy:
"Kuba (aka cita)" h3kig7$qok$1@inews.gazeta.pl ale nie rozumiem, czego nie rozumiesz.
kwestia przejechanych kilometrów, jakości opony, troche szczęscia/przypadku
po prostu wyjeżdzenie srodka jest typowe dla zbyt wysokiego cisnienia i nic wiecej. Wcale nie mówie, ze nie moze być innych przyczyn. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-07-16 00:18:38 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Ciśnienie w kołach -- Fordy | |
"Kuba (aka cita)" h3l9vr$els$1@inews.gazeta.pl Jeździłem z różnym ciśnieniem i jakoś zdjęcie 15% ciśnienia nie daje kwestia przejechanych kilometrów, jakości opony, troche szczęscia/przypadku Teraz juz rozumiem, dlaczego opony sa metalowe. ;) Może az tak mocno nie zdzierałem opon, ale nieraz wzorki bieznika ginęły zupełnie. :) BTW -- na łysych oponach nie można jechać w czasie deszczu. :) Co więcej -- Dębice wyjeździły się szybciej na środku, choć nigdy nie po prostu wyjeżdzenie srodka jest typowe dla zbyt wysokiego cisnienia i nic wiecej. Wcale nie mówie, ze nie moze być innych przyczyn. Ciśnienie było regularnie mierzone i nigdy nie było (na zimnych oponach) zbyt dużego ani nawet maksymalnie dopuszczalnego. Zawsze z przodu było 1.8 a z tyłu 2. IMO trzeba zwiększyć do 3 lub zmniejszyć do 1, aby zobaczyć opisane efekty nierównomiernego zużycia. Aby było jasne -- jeździłem ;) i na 3 (samochód odskakiwał od jezdni) i na 1, i na mniejszym ciśnieniu. Ja w każdym razie zamierzam zejść do 1.7 w swoim Volvo. Na razie nie jeżdżę -- chyba rozwaliłem sobie nerki. :) Przeziębiłem się. Przemokłem -- ulewny deszcz potrafił spaść znienacka i choć zabrałem dwie kurtki oraz parasol -- nie zdążyłem przed takim deszczem, co poskutkowało dość szybko przeziębieniem. Ale gdy już wsiądę, chyba zmniejszę ciśnienie. Dzięki Bogu jest teraz tak gorąco -- dobrze mi ta temperatura robi na te nerki. :) Niby mogę iść do sauny lub kąpać się w wannie, ale kto chce chodzić do sauny latem? :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2009-07-15 22:19:20 | |
Autor: J.F. | |
Cinienie w kołach -- Fordy | |
On Wed, 15 Jul 2009 15:33:19 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
"Kuba (aka cita)" h3kig7$qok$1@inews.gazeta.pl Pod bieznikem opony kryje sie kord czy jak kto woli opasanie. Czesto zrobione ze stali. A to juz nie tak latwo rozciagnac. Jeździłem z różnym ciśnieniem i jakoś zdjęcie 15% ciśnienia nie daje Daje. Natomiast na komfort jazdy ma wpływ ogromny. Nie zauwazylem, Na przyczepność ma także duży wpływ. tez nie zauwazylem. Co więcej -- Dębice wyjeździły się szybciej na środku, choć nigdy nie Za duzo napompowane na poczatku ? Ewenualnie w mrozna zime, a potem zrobilo sie cieplej.. J. |
|
Data: 2009-07-16 00:25:14 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Ciśnienie w kołach -- Fordy | |
"J.F." nuds55pbit9tb7s4sohfkhb8m2pumbk070@4ax.com Pod bieznikem opony kryje sie kord czy jak kto woli opasanie. Czesto Jednak opona zmienia swoją średnicę i swój obwód. :) Jeździłem z różnym ciśnieniem i jakoś zdjęcie 15% ciśnienia nie daje Daje. Natomiast na komfort jazdy ma wpływ ogromny. Nie zauwazylem, Chyba kpisz. :) Na przyczepność ma także duży wpływ. tez nie zauwazylem. Aha... Co więcej -- Dębice wyjeździły się szybciej na środku, choć nigdy nie Za duzo napompowane na poczatku ? Już pisałem -- od początku do końca było ciśnienie 1.8 z przodu i 2 z tyłu. Zalecane minimalnie jest takie, ale dopuszczalne jest wyższe. Zawsze dbałem, aby tyle właśnie mieć. Od czasu do czasu podnosiłem -- gdy miałem spore obciążenie, ale raczej rzadko. Na tych oponach nie było wyższe. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2009-07-16 00:58:45 | |
Autor: J.F. | |
Cinienie w kołach -- Fordy | |
On Thu, 16 Jul 2009 00:25:14 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
"J.F." nuds55pbit9tb7s4sohfkhb8m2pumbk070@4ax.com O pomijalnie male ilosci. Bo przy wiekszych to stal peka :-) Chyba kpisz. :)Natomiast na komfort jazdy ma wpływ ogromny.Nie zauwazylem, Nie zauwazylem. Widac mam twarda *, albo miekki fotel :-) Co więcej -- Dębice wyjeździły się szybciej na środku, choć nigdy nieZa duzo napompowane na poczatku ? A manometr dawno temu legalizowales ? :-) J. |
|
Data: 2009-07-16 01:05:55 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Ci?nienie w kołach -- Fordy | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ekns5595mq6vtfsbsm32otraadtnk0c2pj4ax.com... Jednak opona zmienia swoją średnicę i swój obwód. :) O pomijalnie male ilosci. Bo przy wiekszych to stal peka :-) http://ec.europa.eu/information_society/activities/intelligentcar/technologies/tech_19/index_pl.htm Od tego zaczyna się ten wątek. Większość pośrednich układów TPMS wykrywa zbyt niskie ciśnienie, wykorzystując fakt, że niedopompowane koło ma nieco mniejszą średnicę niż koło odpowiednio napompowane, przez co musi obracać się częściej, by pokonać określoną odległość. Ale Ty nie od dziś jawisz się mi jako ten, kto żyje w świecie innym niż mi znany... -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2009-07-16 07:40:26 | |
Autor: J.F. | |
Cisnienie w kolach -- Fordy | |
On Thu, 16 Jul 2009 01:05:55 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Pomiedzy "elektronika potrafi wykryc 0.1% roznice predkosci obrotowej", a "ma to jakiekolwiek znaczenie dla kierowcy" roznica jest spora. Ale Ty nie od dziś jawisz się mi jako ten, kto żyje w świecie innym niż mi znany... To daj log z GPS jak osiagasz srednia 100km/h na zwyklej drodze krajowej, bez 4 pasow :-) A tak swoja droga to czasem i ja mam wrazenie ze po innych drogach jezdze niz Wy. Tiry mi drogi nie zajezdzaja, kierowcy sa uprzejmi, jakies niebezpieczne manewry widuje raz na rok .. a moze to ja jestem tym piratem na ktorego inni klna ? :-) J. |
|
Data: 2009-07-16 09:11:25 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Ci?nienie w kołach -- Fordy | |
Eneuel Leszek Ciszewski wydusił z siebie te słowy:
Od tego zaczyna się ten wątek. a to dziwne, bo te czujniki, ktore widzialem byly indukcyjnymi czujnikami montowanymi wewnątrz felgi -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-07-16 11:52:39 | |
Autor: J.F. | |
Ci?nienie w kołach -- Fordy | |
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:h3mjr2$3up$1inews.gazeta.pl...
Eneuel Leszek Ciszewski wydusił z siebie te słowy: Sa dwie metody - rzeczywiste czujniki cisnienia wewnatrz felg, i posrednia metoda przez pomiar predkosci kol. Ta druga obecnie za darmo - tzn wykorzystuje sie czujniki od ABS [ESP, TCS i co tam je jeszcze uzywa], trzeba tylko software rozbudowac. No i odpadaja uszkodzenia pierwszych czujnikow, rozladowane baterie itp, choc dochodza inne wady. a przy okazji maly wykresik http://www-nrd.nhtsa.dot.gov/pdf/esv/esv19/05-0082-O.pdf Jak sie zmienia "rolling radius" w zaleznosci od cisnienia. O 3mm czyli 1% w zakresie 0.5 - 3.0 atm. J. |
|
Data: 2009-07-15 11:11:21 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Ciśnienie w kołach -- Fordy | |
Eneuel Leszek Ciszewski wydusił z siebie te słowy:
Ciśnienie w kołach -- Fordy w wielu markach stosuje sie tyakie czujniki, ale jak sama nazwa wskazuje to są czujniki, a nie pompki :P One wykrywają spadej cisnienia, poniżej jakiejs tam granicy i sygnalizują na desce, niektore mierzą cisnienie w sposob ciągły i podają wartość wyrażoną w barach. Nic wiecej. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-07-15 11:20:36 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Ciśnienie w kołach -- Fordy | |
"Kuba (aka cita)" h3k6fs$o5l$1@inews.gazeta.pl w wielu markach stosuje sie tyakie czujniki, ale jak sama nazwa wskazuje to są czujniki, a nie pompki :P Dziękuję za odpowiedź. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|
Data: 2009-07-15 12:04:15 | |
Autor: Katanka | |
Ciśnienie w kołach -- Fordy | |
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
"Kuba (aka cita)" h3k6fs$o5l$1@inews.gazeta.pl Do tego w Fordzie mi odradzili, bo ponoć na naszych drogach w koleinach i dziurach to jest o dupę rozbić i ciągle czujnik alarmuje, że coś jest nie tak. -- Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy katanka24@interia.pl | PSN: Katanka_PL www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl www.Katanka.vel.pl | www.PzwKobiernice.pl |
|
Data: 2009-07-15 12:05:33 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Ciśnienie w kołach -- Fordy | |
Katanka wydusił z siebie te słowy:
Eneuel Leszek Ciszewski wrote: zawsze mozna serwisowo wyłączyc. ps. w innych markach też bywa z tym problem. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-07-15 12:12:31 | |
Autor: Katanka | |
Ciśnienie w kołach -- Fordy | |
Kuba (aka cita) wrote:
Do tego w Fordzie mi odradzili, bo ponoć na naszych drogach w Pierwotnie chciałem tę opcję, ale wreszcie zdecydowałem tego nie brać. -- Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy katanka24@interia.pl | PSN: Katanka_PL www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl www.Katanka.vel.pl | www.PzwKobiernice.pl |
|
Data: 2009-07-15 12:33:47 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Ciśnienie w kołach -- Fordy | |
Katanka wydusił z siebie te słowy:
przy zakupie nowego ... też bym nie brał. Jest ona ... zbędna. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|