Ci¶nienie w oponach 195 50R15

Data: 2010-04-12 09:36:45
Autor: kml
Ci¶nienie w oponach 195 50R15

U¿ytkownik "Lets rocK" <mpower@NOSUPERSPAMchello.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpuhgl$sjo$1node2.news.atman.pl...
Jakie powinno byæ prawid³owe ci¶nienie w oponach 195 50R15?

Sprawd¼ w instrukcji od samochodu. Je¿eli takowej nie posiadasz to na: 1)wlewie paliwa, 2) w schowku pasa¿era, 2) na s³upku od strony kierowcy/pasarzera jest tabelka z ci¶nieniami dla rozmiaru opon i obci±¿enia.

kml

Data: 2010-04-12 10:00:03
Autor: Lets rocK
Ci¶nienie w oponach 195 50R15
U¿ytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpuiig$qva$1inews.gazeta.pl...

[...]

Producent podaje 2.0 dla 2 osób lub 2.1 dla obci±¿onego auta i prêdko¶ci > 160 KM/h.
Ale... to odnosi siê do 155/165 65R13 (nie pamietam konkretnych wymiarów)... A nie do 195 50R15 i aluminiowych felg.

Data: 2010-04-12 10:03:02
Autor: kml
Ci¶nienie w oponach 195 50R15

U¿ytkownik "Lets rocK" <mpower@NOSUPERSPAMchello.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpuksa$t2m$1node2.news.atman.pl...

Producent podaje 2.0 dla 2 osób lub 2.1 dla obci±¿onego auta i prêdko¶ci > 160 KM/h.
Ale... to odnosi siê do 155/165 65R13 (nie pamietam konkretnych wymiarów)... A nie do 195 50R15 i aluminiowych felg.

Felgi nie maj± znaczenia :) A czy rozmiar, którego u¿ywasz jest dopuszczonym zamiennikiem czy po prostu siê takie mieszcz± w nadkola? :)

kml

Data: 2010-04-12 08:07:47
Autor: to
Ci¶nienie w oponach 195 50R15
kml wrote:

Felgi nie majÄ… znaczenia :)

Ależ mają.

A czy rozmiar, którego używasz jest
dopuszczonym zamiennikiem czy po prostu siÄ™ takie mieszczÄ… w nadkola? :)

Gołym okiem widać, że nie jest... I pewnie właśnie to jest główna przyczyna przyspieszonego zużycia elementów zawieszenia.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-12 10:17:46
Autor: Lets rocK
Ciśnienie w oponach 195 50R1 5
Gołym okiem widać, że nie jest... I pewnie właśnie to jest główna
przyczyna przyspieszonego zużycia elementów zawieszenia.

No właśnie. Wydaje mi się, że zawieszenie z powodu rozmiaru opon musi przenosić znacznie większe obciążenia. Ale z drugiej strony... przez 2 lata użytkowania auta z lewej strony nigdy nie pojawił się żaden luz. Często oglądam swoje auto od spodu podczas prac przy nim. A może jest jeszcze jakaś inna przyczyna nadmiernego zużywania się elementów z prawej strony? Zbieżność? Problem z felgą? Jeszcze coś innego? Piszę jeszcze raz, nie zwracałbym na to uwagi, gdyby nie to, że coś muszę robić przy aucie (przód, zawieszenie), a to łącznik stablizatora, a to tuleje wahacza, gumy, poduszki etc. Irytuje mnie to niesamowicie.

Data: 2010-04-12 08:39:46
Autor: to
Lets rocK wrote:

No właśnie. Wydaje mi się, że zawieszenie z powodu rozmiaru opon musi
przenosić znacznie większe obciążenia.

Tak właśnie jest.

[...]

Powiedz przede wszystkim, czy zużywają Ci się TE SAME elementy zawieszenia, czy po prostu w końcu coś padło co działa już od N lat? Jeśli to drugie to nie ma czym się przejmować, z prawej strony zwykle szybciej padają elementy zawieszenia bo po prostu po prawej jest więcej dziur.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-12 12:03:15
Autor: Lets rocK
Ciśnienie w oponach 195 50R1 5
Powiedz przede wszystkim, czy zużywają Ci się TE SAME elementy
zawieszenia, czy po prostu w końcu coś padło co działa już od N lat?

Nie koniecznie. Na szczęście, choć np. gumy łączników stabilizatora zużywają się bardzo szybko...

Jeśli to drugie to nie ma czym się przejmować, z prawej strony zwykle
szybciej padają elementy zawieszenia bo po prostu po prawej jest więcej
dziur.

Teraz jak to zrobie to zwrócę uwagę co zostało wymienione.

Data: 2010-04-12 10:30:24
Autor: Rafa³ Grzelak
Lets rocK wrote:

> [...]

musi przenosić znacznie większe obciążenia. Ale z drugiej
strony... przez 2 lata użytkowania auta z lewej strony nigdy nie

Nie wiem gdzie jezdzisz, ale np. w Waw ulice bywaja mocno poniszczone
po prawej stronie auta (przy skraju jezdni), a stosunkowo równe i
całe przy osi jezdni.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2010-04-12 12:01:42
Autor: Lets rocK
Ciśnienie w oponach 195 50R1 5
Nie wiem gdzie jezdzisz, ale np. w Waw ulice bywaja mocno poniszczone
po prawej stronie auta (przy skraju jezdni), a stosunkowo równe i
całe przy osi jezdni.

Warszawa + Warszawa -> Nowy Dwór Maz -> Warszawa.

Data: 2010-04-12 11:17:49
Autor: Czarek Daniluk
Lets rocK pisze:

[...]

Tak - stan prawej strony dróg którymi się poruszasz ;P

Pozdrawiam !!

Data: 2010-04-12 13:17:53
Autor: MaćkuPićku
W dniu 2010-04-12 10:07, to pisze:

[...]

To gołym okiem powiem Ci że podstawowy rozmiar dla tej Hondy to albo 175/65R14 albo 185/60R14. W bogatszych wersjach (mocniejszych) montowano także seryjnie opony 195/50R15 i jest to jak najbardziej fabryczny rozmiar (czasem nawet 195/55R15) FABRYCZNIE.

CO do istoty wÄ…tku:

W moim samochodzie (silnik 1.6 116 KM) jest fabrycznie 185/60R14 i zalecane ciśnienie to 2.2 a przy obciążonym aucie lub >160km/h zalecane ciśnienie to 2,4 atm.
Ja jeżdżę na 2.3 przód/tył i jest OK. Auto prowadzi się pewnie i nie pływa.

Dużo zależy też od opon i stylu jazdy. Czy masz miękkie opony (bocznie) czy twarde. i jak dynamicznie latasz po zakrętach. Opona różnie pracuje.

Jako kierownik prawie indentycznej Hondy skłaniam się do stwierdzenia że to dziury i ruch prawostronny - prawodziurowy wywalają zawieszkę która w naszych samochodach daje frajdę z jazdy ale się szybko zużywa.
--
Maciek "Sołtys"
Kraków

Data: 2010-04-12 13:23:42
Autor: to
MaćkuPićku wrote:

[...]

Opierałem się na tym co napisał właściciel: "Producent podaje 2.0 dla 2 osób lub 2.1 dla obciążonego auta i prędkości > 160 KM/h. Ale... to odnosi się do 155/165 65R13".
 --
cokolwiek

Data: 2010-04-12 11:16:41
Autor: Czarek Daniluk
Lets rocK pisze:
[...]

Golf 3 Variant TDI dla tego samego rozmiaru - samochód bez ³adunku i 1 osoba 2.3/2.3 a przy pe³nym obci±¿eniu podaj± 2.6/3.2 - w Hondzie mo¿e byæ ciut mniej.

Pozdrawiam !!

Ci¶nienie w oponach 195 50R15