Data: 2014-03-16 23:04:20 | |
Autor: __Maciek | |
Cisnienie w oponach | |
Fri, 14 Mar 2014 08:21:40 -0700 (PDT) Prawy <rightbent523@gmail.com>
napisał: Trochę sie pogubiłem w tym wszystkim, aby mieć dobre ci¶nienie w oponach to mam dodać czy odj±ć ci¶nienie atmosferyczne 1013hPa? 3,1415926 :-) No dobra, na poważniej: - Pneumatyka przemysłowa to nie apteka, różnica rzędu kilku procent nie jest istotna, dlatego też spokojnie można przyj±ć że 1at=1atm=1bar itp. Wahania ci¶nienia atmosferycznego też nas nie interesuj±. Jeżeli przyjmiemy że ci¶nienie to wynosi 1at/bar to wystarczy. - W pneumatyce (poza jakimi¶ naukowymi zastosowaniami) najczę¶ciej operuje sie warto¶ci± nadci¶nienia względem ci¶nienia atmosferycznego. To dlatego manometr kompresora, pokazuje 0at (a nie 1at) gdy zbiornik jest "pusty". W rzeczywisto¶ci panuje w nim ci¶nienie atmosferyczne, ale wówczas powietrze w zbiorniku nie jest dla nas użyteczne, bo nie może wykonać żadnej pracy. Naprawdę nie jest przy tym istotne czy Cegielska w TV podała na dzi¶ 990 czy 1020hPa ;-) Czasem (choć raczej to zarzucono) zapisywano jednostki jako atn (atmosfery nadci¶nienia), barg (od gauge - ci¶nienie manometryczne), psig (tak samo). - W prostych słowach - napompuj tak żeby manometr w pistolecie pokazał takie ci¶nienie jak zaleca producent pojazdu. Czyli 2,1at(n)/bar(g) albo 30,5psi(g). |
|