Data: 2015-12-16 21:32:36 | |
Autor: 2late | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
Ostatnio w dwa miesiace 3 razy przebilem detke.
I zastanawiam sie co robie zle bo opony nowe, jezdze tylko po miescie, szosowka, opony 700x23C, lubie nabijac powietrza na maksa 140PSI. Tym razem w polowie drogi do pracy i to juz jest problem. Poprzednio zdarzalo mi sie tylko w zuzytych oponach, tak raz do roku. I tu moje pytanie: lepiej wiecej czy mniej pomopowac? Ma to jakis wplyw? Pozdrawiam -- 2late™ Outspace Communication Inc.® 1999*2015© Stupidity, like virtue, is its own reward |
|
Data: 2015-12-17 02:46:08 | |
Autor: Rowerex | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
W dniu ¶roda, 16 grudnia 2015 22:33:02 UTC+1 u¿ytkownik 2late napisa³:
Ostatnio w dwa miesiace 3 razy przebilem detke. Oponê te¿? ;-) I zastanawiam sie co robie zle bo opony nowe, jezdze tylko po miescie, szosowka, opony 700x23C, lubie nabijac powietrza na maksa 140PSI. Lepiej zbadaæ sprawê - co to za "przebicie", co go mog³o spowodowaæ, jak wygl±da to od strony opony, jak od strony dêtki, czy to by³a "rana ciêta", czy "rana k³uta", mo¿e przetarcie, w którym miejscu, czy na ¶rodku, czy z boku, w którym kole itp. To, ¿e dzwoni±, nic nie znaczy, wa¿ne w którym ko¶ciele - nie poda³e¶ ¿adnych szczegó³ów. A co do pytania o wp³yw ci¶nienia, to nie ma jak odpowiedzieæ - bo i tak i nie. Taka ciekawostka - je¶li najedziesz przednim ko³em na kawa³ek ostrego szk³a lub kawa³ek cienkiego sztywnego drutu, to mo¿e byæ tak, ¿e przednie ko³o zwyczajnie przez tak± przeszkodê przejedzie bez ¿adnej szkody, tyle ¿e zje¿d¿aj±c z niej mo¿e j± podrzuciæ i ustawiæ pionowo, ostr± krawêdzi± do góry, a wtedy na tak chwilowo ustawione niemal pionowo szk³o lub drut nadzieje siê ko³o tylne i pozamiatane... Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2015-12-17 12:13:59 | |
Autor: bans | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
W dniu 2015-12-17 o 11:46, Rowerex pisze:
Taka ciekawostka - je¶li najedziesz przednim ko³em na kawa³ek ostrego szk³a lub kawa³ek cienkiego sztywnego drutu, to mo¿e byæ tak, ¿e przednie ko³o zwyczajnie ¦wiêta Matyldo... :))) A jak cz³owiek ma pecha to na ma¶le z±b z³amie - tylko czy trzeba od razu ostrzegaæ z tego powodu przed jedzeniem mas³a? -- bans |
|
Data: 2015-12-17 03:41:22 | |
Autor: Rowerex | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
W dniu czwartek, 17 grudnia 2015 12:13:59 UTC+1 u¿ytkownik bans napisa³:
W dniu 2015-12-17 o 11:46, Rowerex pisze: ¦wiêta Matyldo... :))) Bez przesady :) Akurat to co opisa³em jest bardzo realne. Z innej beczki - patrz±c na id±cego cz³owieka w pó³butach - jak± szanse dasz kamykowi na to by id±cemu cz³owiekowi wpad³ do buta? Zdarzy³o Ci siê to podczas chodzenia po terenie na którym niby nie ma kamyków, a jednak jeden z³o¶liwy siê znalaz³? Bo mi wiele razy. Zastanów siê nad mo¿liwym mechanizmem takiego wpadania, bo to bardzo ciekawe - przecie¿ kamyki nie skacz±... Potem przyjdzie refleksja, ¿e przebicie tylnego ko³a przeszkod± podrzucon± przez ko³o przednie wcale nie musi byæ takie wyj±tkowe :) W wydaniu terenowym mo¿e byæ to problem jeszcze wiêkszy, ale z innego powodu i tu mog± graæ role ci¶nienia. Otó¿ parê razy odnosi³em wra¿enie, ¿e niektóre zakresy ci¶nieñ w oponie przedniej bardzo sprzyjaj± podrzucaniu przez ni± patyków przy je¼dzie po lesie - nazywa³em to sobie "atakiem w¶ciek³ych patyków". Taki odpowiednio podrzucony patyk trafia w napêd, czêsto w okolice przerzutki, a wtedy dr¿yj haku i przerzutko - mam ramê z hakiem zintegrowanym i raz go z³ama³em (Or³owski twierdzi³, ¿e by³em pierwsz± osob±, która w jego ramie urwa³a hak i musia³ j± naprawiaæ...). Je¶li podczas jednej jazdy po lesie kilka razy zdarza siê ¿e "w¶ciek³e patyki" atakuj± przerzutkê, to cz³owiek przestaje wierzyæ w pecha i zastanawia siê nad realnym mechanizmem takiego zjawiska. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2015-12-17 13:08:27 | |
Autor: ±æê³ñ󶼿 | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
:-))))))))
-- -- - "atak w¶ciek³ych patyków" |
|
Data: 2015-12-17 10:21:07 | |
Autor: qrt | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
Dnia Wed, 16 Dec 2015 21:32:36 +0000, 2late napisa³(a):
Ostatnio w dwa miesiace 3 razy przebilem detke. moze poprostu opony kiepskie? Mia³em kiedy¶ takie - ³apa³y kapcie non stop. Wymieni³em na inne i problem znikn±³. |
|
Data: 2015-12-17 20:43:34 | |
Autor: 2late | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
On 17/12/2015 09:21, qrt wrote:
Dnia Wed, 16 Dec 2015 21:32:36 +0000, 2late napisał(a): Z reguly kupowalem te: http://www.evanscycles.com/products/specialized/all-condition-armadillo-wired-road-tyre-ec063939 Nigdy w nic nie przydzwonilem porzadnie, zaden kraweznik albo co, co najwyzej ostro hamowalem. Raz wyrwalo mi z opony z 2cm kwadratowe gumy z opony, wierzchniej warstwy, tak ze dwa lata temu. Nastepnie kupilem taka sama bo jednak koles w sklepie polecal, pojezdzilem z rok, jak juz wylysiala to przebilem (jakies 2 m-ce temu) i zmienilem na nowa. Nowa po miesiacu przebita, opona i detka do wyrzucenia, cos wiekszego musialo byc, ale nie na tyle ze zaraz zeszlo, tak kilka chwil minelo, poczulem jak postalem na skrzyzowaniu. W koncu poszedlem do innego sklepu, kupilem tansza opone, 'Continental' http://www.halfords.com/cycling/bike-parts/bike-tyres/continental-ultra-gatorskin-700-x-25-bike-tyre i wlasnie przedwczoraj przebilem. Wygrzebalem ni to kamyczek, ni to szklo, z 5mm dlugie i raczej waskie. Teraz mam stresa jak mam 'malo' powietrza (100PSI) bo 'czuje jak jade'. Tym razem mi sie udalo, po drodze do pracy w sklepie rowerowym, na poczekaniu mi wymienili detke, i to za darmo, ale do pracy 40 min sie spoznilem. Pozdrawiam -- 2late™ Outspace Communication Inc.® 1999*2015© Stupidity, like virtue, is its own reward |
|
Data: 2015-12-18 00:30:24 | |
Autor: Ignac | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
W dniu czwartek, 17 grudnia 2015 21:46:44 UTC+1 u¿ytkownik 2late napisa³:
W koncu poszedlem do innego sklepu, kupilem tansza opone, 'Continental' http://www.halfords.com/cycling/bike-parts/bike-tyres/continental-ultra-gatorskin-700-x-25-bike-tyre Reklamowa³bym, z ¿±daniem zwrotu gotówki i stosownymi przeprosinami oraz wyja¶nieniem na pytanie- co to ma byæ? |
|
Data: 2015-12-18 09:47:59 | |
Autor: bans | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
W dniu 2015-12-18 o 09:30, Ignac pisze:
Reklamowa³bym, z ¿±daniem zwrotu gotówki i stosownymi przeprosinami oraz Zwyczajny pech/przypadek - i to ci powie ka¿dy kto trochê je¼dzi i trochê dziur na³apa³. Przebicia opony 3 razy w 2 miesi±ce inaczej nazwaæ nie mo¿na. -- bans |
|
Data: 2015-12-18 09:00:31 | |
Autor: 2late | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
On 18/12/2015 08:47, bans wrote:
W dniu 2015-12-18 o 09:30, Ignac pisze: Dzieki za slowo otuchy :) Czyli rozumiem ze cisnienie nie ma wplywu i moge pompowac jak lubie? :) Pozdrawiam -- 2late™ Outspace Communication Inc.® 1999*2015© Stupidity, like virtue, is its own reward |
|
Data: 2015-12-18 09:31:53 | |
Autor: 2late | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
2late <deadlog_FILTR_@wp.pl> Wrote in message:
On 18/12/2015 08:47, bans wrote: No i Chojnice, 10 minut pó¼niej flaka. Jadê poci±giem. :) -- outspace@mobile -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|
Data: 2015-12-19 10:41:21 | |
Autor: 2late | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
On 18/12/2015 09:31, 2late wrote:
Reklamowałbym, z żądaniem zwrotu gotówki i stosownymi przeprosinami oraz To powyzej to autokorekta z androidowego telefonu. Gdyby ktos niezrozumial to po 300 metrach zeszlo mi powietrze wczoraj ;( Tym razem sprawdze dokladnie co i gdzie jest przebite. Pozdrawiam -- 2late™ Outspace Communication Inc.® 1999*2015© Stupidity, like virtue, is its own reward |
|
Data: 2015-12-18 09:54:26 | |
Autor: bans | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
W dniu 2015-12-18 o 09:30, Ignac pisze:
W dniu czwartek, 17 grudnia 2015 21:46:44 UTC+1 u¿ytkownik 2late napisa³: Pytanie do 2late - sk±d Ignac wzi±³ ten cytat? Skasowa³e¶ jaka¶ wiadomo¶æ? -- bans |
|
Data: 2015-12-18 11:19:16 | |
Autor: Prot Ogenes | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
On 2015-12-18 09:54, bans wrote:
W dniu 2015-12-18 o 09:30, Ignac pisze: Nie skasowa³. Ja pobieram wiadomo¶ci z news.atman.pl i stosunkowo czêsto zdarza siê, ¿e wiadmo¶ci brakuje. pozdr Prot |
|
Data: 2015-12-17 11:53:35 | |
Autor: ToMasz | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
W dniu 16.12.2015 o 22:32, 2late pisze:
Ostatnio w dwa miesiace 3 razy przebilem detke. ze starej zrób płaszcz pomiędzy oponę a nową dętkę. ToMasz |
|
Data: 2015-12-17 12:13:05 | |
Autor: mbut | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
W dniu 17.12.2015 o 11:53, ToMasz pisze:
W dniu 16.12.2015 o 22:32, 2late pisze:Na przebicie nie ma reguły, gorsza jakość gumy, niskie ciśnienie itd. Miałem dobre opony i też łapałem kapcia. pozdr |
|
Data: 2015-12-17 18:41:12 | |
Autor: ToMasz | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
W dniu 17.12.2015 o 12:13, mbut pisze:
W dniu 17.12.2015 o 11:53, ToMasz pisze:nie zgadzam się. reguły są. walniesz w krawężnik - po dętce. możesz jednak dość mocno wpływać na prawdopodobieństwo przebicia. cena opony dętki - ma mały wpływ. tu właśnie niema reguły. można mieć drogą oponę, która waży 210gram i przebić, a można mieć rubenkę która waży 800 gram i jeździć latami bez "kapcia". Jednak napewno prawdopodobienstwo przebicia maleje ze wzrostem grubości warstwy ochronnej. czyli opona anti puncture, albo wkładka, kupiona za 30zł, albo zrobiona ze starej dętki. Ja bym taką wkładkę zrobił z blachy aluminiowej, ale niemam dojścia. nawet do producneta żaluzji. ToMasz |
|
Data: 2015-12-17 11:50:51 | |
Autor: Ignac | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
W dniu czwartek, 17 grudnia 2015 18:41:15 UTC+1 u¿ytkownik ToMasz napisa³:
nie zgadzam siê. regu³y s±. walniesz w krawê¿nik - po dêtce. mo¿esz jednak do¶æ mocno wp³ywaæ na prawdopodobieñstwo przebicia. cena opony dêtki - ma ma³y wp³yw. tu w³a¶nie niema regu³y. mo¿na mieæ drog± oponê, która wa¿y 210gram i przebiæ, a mo¿na mieæ rubenkê która wa¿y 800 gram i je¼dziæ latami bez "kapcia". Jednak napewno prawdopodobienstwo przebicia maleje ze wzrostem grubo¶ci warstwy ochronnej. czyli opona anti puncture, albo wk³adka, kupiona za 30z³, albo zrobiona ze starej dêtki. Ja bym tak± wk³adkê zrobi³ z blachy aluminiowej, ale niemam doj¶cia. nawet do producneta ¿aluzji. Ja akurat ToMasza popieram, bo jestem zwolennikiem innowacji. A wyobra¼cie sobie, ¿e dziêki jego pomys³owi, w ogóle nie ³apiemy kapci. Czy nie by³oby fantastycznie? Nigdy tak nie bêdzie!!! |
|
Data: 2015-12-17 19:19:44 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
Ty sobie na lankach jeździj ;-))
-- -- - Ja bym taką wkładkę zrobił z blachy aluminiowej, ale nie mam dojścia. |
|
Data: 2015-12-17 19:57:13 | |
Autor: JDX | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
On 2015-12-17 18:41, ToMasz wrote:
[...] Ja bym taką wkładkę zrobił z blachy aluminiowej, ale niemam dojścia.Ja pier...ę. Ty to masz pomysły. Adam Słodowy to cienias. :-D |
|
Data: 2015-12-18 07:42:21 | |
Autor: bans | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
W dniu 2015-12-17 o 18:41, ToMasz pisze:
210gram i przebić, a można mieć rubenkę która waży 800 gram Gramów. Ech, teraz już nikt na to nie zwraca uwagi, a 20 lat temu nawet w miesięczniku dla pryszczatych graczy komputerowych bez litości wyśmiewano ten błąd. -- bans |
|
Data: 2015-12-20 14:23:42 | |
Autor: JDX | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
On 2015-12-18 07:42, bans wrote:
[...] Gramów.Zwraca, zwraca, tylko walczyć z wiatrakami za bardzo nie ma ochoty. A "najzabawniejsze" jest to, że nawet na p.m.elektronika ludzie mierzą rezystancję w ohmach (np. 10 ohm), moc w wattach (np. 20 watt), a napięcie i prąd wierzą w wolt/volt i amper, np. 12 wolt i 5 amper. :-D |
|
Data: 2015-12-17 20:03:03 | |
Autor: JDX | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
On 2015-12-16 22:32, 2late wrote:
Ostatnio w dwa miesiace 3 razy przebilem detke.Jeśli opony przyzwoite (aczkolwiek niekoniecznie z najwyższej półki) to jest to po prostu wariancja jak mawiają pokerzyści. Zdaje się dwa lata temu w sierpniu złapałem 3 kapcie, a w ciągu całego roku 6. A w tym roku ani jednego. Co zaś się tyczy jazdy po mieście to jest ona IMO bardzo kapciogenna, zwłaszcza w sobotę i niedzielę gdy na ulicach można spotkać sporo porozbijanych butelek. |
|
Data: 2015-12-17 20:47:38 | |
Autor: 2late | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
On 17/12/2015 07:03, JDX wrote:
On 2015-12-16 22:32, 2late wrote: Dotychczas to ja lapalem kapcie po okolo roku, jak juz opona wylysiala to z 3, jeden po drugim. Ale teraz cos na nowych oponach zaczynam lapac. Pozdrawiam -- 2late™ Outspace Communication Inc.® 1999*2015© Stupidity, like virtue, is its own reward |
|
Data: 2015-12-17 23:53:37 | |
Autor: Ignac | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
W dniu czwartek, 17 grudnia 2015 22:00:44 UTC+1 u¿ytkownik 2late napisa³:
Dotychczas to ja lapalem kapcie po okolo roku, jak juz opona wylysiala to z 3, jeden po drugim. Ale teraz cos na nowych oponach zaczynam lapac. Niewidzialna rêka marketingu, ulepsza produkty. Zrezygnowaæ z produktu, docelowo, kupowaæ inny. |
|
Data: 2015-12-18 15:45:08 | |
Autor: Andrzej Ozieblo | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
W dniu 2015-12-17 o 21:47, 2late pisze:
Dotychczas to ja lapalem kapcie po okolo roku, jak juz opona wylysiala A sprawdziles uwaznie miejsce przebicia na oponie? Ja zawsze przed zdjeciem opony znacze miejce opony i detki przy wentylku. I po znalezieniu dziury w detce szukam uwaznie odpowiedniego miejsca w oponie. Ostatnio zlapalem gume w skladaku, pierwszy raz w tym rowerze (o ile mozna go nazwac rowerem). Odnalazlem stosowne miejsce w oponie i... na poczatku nic nie znalazlem. Ale zaczalem dlubac uwazniej i wyciagnalem kawalek szkielka, oczywiscie wbitego sztorcem. Gdybym nie zastosowal metody znaczenia nigdy tego szkielka nie znalazlbym i co jakis czas lapal kolejne gumy. |
|
Data: 2015-12-19 10:39:09 | |
Autor: 2late | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
On 18/12/2015 02:45, Andrzej Ozieblo wrote:
W dniu 2015-12-17 o 21:47, 2late pisze: Dzisiaj na pewno sprawdze. Ostatnio, jak pisalem, wymienili mi detke w serwisie. Pozdrawiam -- 2late™ Outspace Communication Inc.® 1999*2015© Stupidity, like virtue, is its own reward |
|
Data: 2015-12-21 08:51:40 | |
Autor: 2late | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
On 21/12/2015 08:16, mbut wrote:
Ja od lat tak robię, zaznaczam kredą gdzie był wentyl, to najlepsza metodaDotychczas to ja lapalem kapcie po okolo roku, jak juz opona wylysiala Tez tak robie, nawet sprawdzam detke pod woda czy oby na pewno jest tylko jedna dziurka. Ostatnim razem nie ja zmienialem detke a serwis, stad nie mam pewnosci. Ostatecznie zdecydowalem ze kupie sobie opone skladana i bede wozil zapas. Chociaz jak znam zycie, dopoki bede mial zapas, nic sie nie stanie, az w koncu, ktoregos dnia zapomne. ;) Pozdrawiam -- 2late™ Outspace Communication Inc.® 1999*2015© Stupidity, like virtue, is its own reward |
|
Data: 2015-12-18 09:08:04 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
Mnie się zdarzyło w dwa tygodnie.
Chociaż czyściłem oponę od środka (no szmatami jakimiś). Dętkę naprawiałem (łatkami). Po wstawieniu zupełnie nowej dętki łapanie kapcia się skończyło, opony te same. Może przypadek, a może lepsza guma. Możesz kupić dętkę z żelem, możesz kupić żel antyprzebiciowy. -- -- - Ostatnio w dwa miesiace 3 razy przebilem detke. |
|
Data: 2015-12-18 11:05:33 | |
Autor: m | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
W dniu 18.12.2015 o 09:08, ąćęłńóśźż pisze:
Mnie się zdarzyło w dwa tygodnie. Podobnie u mnie, 3 flaki pod rząd, wymieniłem dętkę na taką antyprzebiciową z decathlona (z której zakładania zdałem relację ponad rok temu) i do dzisiaj spokój - z takim małym wyjątkiem że mi ten płyn antyprzebiciowy zasyfił zaworek i musiałem wymienić bo nie chciało powietrze ani wchodzić ani wchodzić. p. m. |
|
Data: 2015-12-18 12:59:45 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
W Carrefour też są takie dętki.
Inna sprawa jak mi taka dętka eksplodowała przy pompowaniu :-// Kupiłem jakąś trefną serię opon w Ski-Teamie (po reklamacji zwrócili pieniądze), miały odrobinę za dużą średnicę na obręcz i przy pompowaniu nagle BUM rant opony odleciał i strzepy dętki z tym (różowym jak sie okazało) żelem poleciały. Natomiast te dętki z żelem są jednak ciężkie, i to może być czuć przy podrywaniu przedniego koła, po tamtej przygodzie nie zdecydowałem się na nastepną żelową. -- -- - wymieniłem dętkę na taką antyprzebiciową z decathlona |
|
Data: 2015-12-20 02:35:35 | |
Autor: Krystek | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
W dniu 2015-12-18 11:05, m pisze:
W dniu 18.12.2015 o 09:08, ąćęłńóśźż pisze: A jak i czym pompujesz? Bo może taki kompresor samochodowy przedmuchałby wentyl? K. -- http://www.krystek.art.pl/ |
|
Data: 2015-12-20 02:39:44 | |
Autor: m | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
W dniu 20.12.2015 o 02:35, Krystek pisze:
W dniu 2015-12-18 11:05, m pisze: ale po co. Kupiłem klucz do zaworków, garść zaworków dostałem w serwisie, wykręciłem, wkręciłem. Co ciekawe z tymi zaworkami, to trzeba je dostać, nie widziałem jeszcze ich w sprzedaży. p. m. |
|
Data: 2015-12-17 20:53:27 | |
Autor: TheGhost | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie (kilka rad) | |
Co rok w zimie ten sam temat... :-)
Temat nr 1: jest zima Panie Kierowniku. Jak zapewne się uczyłeś w podstawówce powietrze to gaz, który w pewnych sytuacjach pod wpływem temperatury się kurczy lub rozszerza. Innymi słowy - przychodzisz do chłodnej piwnicy (powiezmy 16 st C)i widzisz w rowerze "kapeć" (powiedzmy 2,1MPa). Nabijasz do pełna na mrozie (powiedzmy 3,5MPa), jeżdzisz i wstawiasz rower spowrowrotem do piwnicy. W efekcie tego powietrze pod wpływem wyższej temperatury rozszerza się i dętka nie wytrzymuje. Po to się pompuje dętki samochodowe azotem (ma mniejszą rozszerzalnośc pod wpływme temperatury) Temat nr 2: wkładka kevlarowa w oponie. Przydaje się i bywa na prawdę użyteczna :-) Temat nr 3: sprawdź, czy dobrze nakładasz kolejne detki na obręcz. Czy opaska izolująca nyple od dętki jest właściwie nałożona i czy któraś ze szprych nie wystaje poza nypel (wtedy i wkładka gumowa nie pomoże) Temat nr 4: do opon szerszych (więcej niż 1,95'', czyli 2,10 -2,25'') kupuj odpowiednie dętki (a nie byle co w markecie) Temat nr 5: na targach (nie ważne jakich) widziałem kiedyś coś takiego - https://web.facebook.com/pivnicarowerowa/posts/1048290805192472 . Musze przyznać, że pokaz robił wrazenie (koleś jeździł po kolcach i ciśnienie prawie mu nie schodziło (czy by zeszło po dwóch dniach tego nie wiem). Tak, czy owak tego rozwiązania nie testowałem, natomiast z tego, co zdążyłem się tam dowiedzieć sprzedają nie tylko mlecko uszczelniające, ale i specjalne dętki do kół 26'' i 29;; w rozmiarach 1,95-2,35'' napełniane takim właśnie mleczkiem. Wiecej informacji możesz zobaczyć tutaj - http://www.joes-no-flats.com/?categoryId=13908 , natomiast uprzedzam, że rozwiązania nie testowałem, acz jeśli uszkodzenie powstaje na skutek przebicia podczas jazdy możesz spróbować. Tak, czy owak życzę powodzenia ;-) Pozdrawiam, M. P.S. jak już zauwazysz, że dętka poszła prawdź jakiego rodzaju to jest uszkodzenie (pęknięcie, "snejk" od szprych lub nypli, jakies bliżej nieokreslone "ciało obce w dętce", nieszczelność zaworka, etc.). Być może wszystkie trzy "kapcie" są efektem jednego, siedzącego w płaszczu opony cienkiego drucika (którego zapomniałeś usunąć, acz raczej przypuszczam, że najpewniej ma to związek ze zmianą temperatur) "2late" <deadlog_FILTR_@wp.pl> wrote in message news:n4sl9f.2qk.1outspace.org... Ostatnio w dwa miesiace 3 razy przebilem detke. |
|
Data: 2015-12-24 14:50:46 | |
Autor: J.F. | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie (kilka rad) | |
Dnia Thu, 17 Dec 2015 20:53:27 +0100, TheGhost napisa³(a):
Co rok w zimie ten sam temat... :-) Roznica cisnienia miedzy 16C a powiedzmy 35C jest tak znikoma, ze detka to wytrzyma bez problemu. Zreszta znacznie wiecej wytrzyma - opona ja trzyma. Po to siê pompuje dêtki samochodowe azotem (ma mniejsz± rozszerzalno¶c pod wp³ywme temperatury) Nie ma, a pompuje se glownie dlatego, zeby wycisnac z kierowcy pare zlotych. O ile kiepsko wyksztalcony i naiwny. Dlatego zazwyczaj pompuje sie powietrzem, a azotem to ma sens w F1 i samolotach. J. |
|
Data: 2015-12-27 10:57:22 | |
Autor: ±æê³ñ󶼿 | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie (kilka rad) | |
Dwie dêtki mi strzeli³y na s³oñcu w rowerze w zaparkowanym samochodzie.
-- -- - Roznica cisnienia miedzy 16C a powiedzmy 35C jest tak znikoma, ze detka to wytrzyma bez problemu. |
|
Data: 2015-12-18 09:51:15 | |
Autor: bans | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
W dniu 2015-12-16 o 22:32, 2late pisze:
szosowka, opony 700x23C, lubie nabijac powietrza na maksa 140PSI. No to czemu dałeś linka do opony 700x25 z maksymalnym ciśnieniem 80psi? Jeśli to faktycznie jest ten Gatorskin 25mm i walisz do tego 140psi to ja się raczej dziwię, że ci jeszcze nie eksplodowała :))) -- bans |
|
Data: 2015-12-18 08:59:25 | |
Autor: 2late | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
On 18/12/2015 08:51, bans wrote:
W dniu 2015-12-16 o 22:32, 2late pisze: OK, link jest pierwszy z brzegu. Typ sie zgadza i cena. Opona nie eksplodowala. Pisalem ze przebilem ja zwyczajnie, wlasciwie detke zmienilem bo opona jest w porzadku. Pozdrawiam -- 2late™ Outspace Communication Inc.® 1999*2015© Stupidity, like virtue, is its own reward |
|
Data: 2015-12-18 11:02:11 | |
Autor: bans | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
W dniu 2015-12-18 o 09:59, 2late pisze:
OK, link jest pierwszy z brzegu. Typ sie zgadza i cena. Opona nie Nie wiem czy to ma wpływ akurat w twoim przypadku, ale ja nigdy nie nabijam większego ciśnienia niż jest dozwolone przez producenta. A różnica między 140psi a 80psi jest kolosalna, przecież to jest nabicie 9,5 barów zamiast dozwolonych 5,5 bara! (inna sprawa, że te 80psi z linka wydaje mi się podejrzanie niską wartością jak na oponę 25mm, ile tam masz dokładnie na oponie napisane?) -- bans |
|
Data: 2015-12-19 10:37:15 | |
Autor: 2late | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
On 18/12/2015 10:02, bans wrote:
W dniu 2015-12-18 o 09:59, 2late pisze: Na oponie jest 140PSI. Pozdrawiam -- 2late™ Outspace Communication Inc.® 1999*2015© Stupidity, like virtue, is its own reward |
|
Data: 2015-12-19 21:22:36 | |
Autor: TheGhost | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
Tak, czy owak Kolega Artur ma rację. Nie nabija się raczej opony na maxa (szczególnie teraz w zimie). Poza tym zważ też nie tylko co pisze na oponie, ale również na to, co pisze na dętce (i w sumie co to za dętka) ;-)
Pozdrawiam, M. Na oponie jest 140PSI. |
|
Data: 2015-12-21 07:41:01 | |
Autor: bans | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie. | |
W dniu 2015-12-19 o 21:22, TheGhost pisze:
Tak, czy owak Kolega Artur ma rację. Nie nabija się raczej opony na maxa Wcale tak nie napisałem. Tak wąskie opony (szosówka) zawsze nabijam na maksa - a "maks" to maksymalne ciśnienie dozwolone przez producenta. -- bans |
|