Data: 2015-12-17 20:53:27 | |
Autor: TheGhost | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie (kilka rad) | |
Co rok w zimie ten sam temat... :-)
Temat nr 1: jest zima Panie Kierowniku. Jak zapewne się uczyłeś w podstawówce powietrze to gaz, który w pewnych sytuacjach pod wpływem temperatury się kurczy lub rozszerza. Innymi słowy - przychodzisz do chłodnej piwnicy (powiezmy 16 st C)i widzisz w rowerze "kapeć" (powiedzmy 2,1MPa). Nabijasz do pełna na mrozie (powiedzmy 3,5MPa), jeżdzisz i wstawiasz rower spowrowrotem do piwnicy. W efekcie tego powietrze pod wpływem wyższej temperatury rozszerza się i dętka nie wytrzymuje. Po to się pompuje dętki samochodowe azotem (ma mniejszą rozszerzalnośc pod wpływme temperatury) Temat nr 2: wkładka kevlarowa w oponie. Przydaje się i bywa na prawdę użyteczna :-) Temat nr 3: sprawdź, czy dobrze nakładasz kolejne detki na obręcz. Czy opaska izolująca nyple od dętki jest właściwie nałożona i czy któraś ze szprych nie wystaje poza nypel (wtedy i wkładka gumowa nie pomoże) Temat nr 4: do opon szerszych (więcej niż 1,95'', czyli 2,10 -2,25'') kupuj odpowiednie dętki (a nie byle co w markecie) Temat nr 5: na targach (nie ważne jakich) widziałem kiedyś coś takiego - https://web.facebook.com/pivnicarowerowa/posts/1048290805192472 . Musze przyznać, że pokaz robił wrazenie (koleś jeździł po kolcach i ciśnienie prawie mu nie schodziło (czy by zeszło po dwóch dniach tego nie wiem). Tak, czy owak tego rozwiązania nie testowałem, natomiast z tego, co zdążyłem się tam dowiedzieć sprzedają nie tylko mlecko uszczelniające, ale i specjalne dętki do kół 26'' i 29;; w rozmiarach 1,95-2,35'' napełniane takim właśnie mleczkiem. Wiecej informacji możesz zobaczyć tutaj - http://www.joes-no-flats.com/?categoryId=13908 , natomiast uprzedzam, że rozwiązania nie testowałem, acz jeśli uszkodzenie powstaje na skutek przebicia podczas jazdy możesz spróbować. Tak, czy owak życzę powodzenia ;-) Pozdrawiam, M. P.S. jak już zauwazysz, że dętka poszła prawdź jakiego rodzaju to jest uszkodzenie (pęknięcie, "snejk" od szprych lub nypli, jakies bliżej nieokreslone "ciało obce w dętce", nieszczelność zaworka, etc.). Być może wszystkie trzy "kapcie" są efektem jednego, siedzącego w płaszczu opony cienkiego drucika (którego zapomniałeś usunąć, acz raczej przypuszczam, że najpewniej ma to związek ze zmianą temperatur) "2late" <deadlog_FILTR_@wp.pl> wrote in message news:n4sl9f.2qk.1outspace.org... Ostatnio w dwa miesiace 3 razy przebilem detke. |
|
Data: 2015-12-24 14:50:46 | |
Autor: J.F. | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie (kilka rad) | |
Dnia Thu, 17 Dec 2015 20:53:27 +0100, TheGhost napisa³(a):
Co rok w zimie ten sam temat... :-) Roznica cisnienia miedzy 16C a powiedzmy 35C jest tak znikoma, ze detka to wytrzyma bez problemu. Zreszta znacznie wiecej wytrzyma - opona ja trzyma. Po to siê pompuje dêtki samochodowe azotem (ma mniejsz± rozszerzalno¶c pod wp³ywme temperatury) Nie ma, a pompuje se glownie dlatego, zeby wycisnac z kierowcy pare zlotych. O ile kiepsko wyksztalcony i naiwny. Dlatego zazwyczaj pompuje sie powietrzem, a azotem to ma sens w F1 i samolotach. J. |
|
Data: 2015-12-27 10:57:22 | |
Autor: ±æê³ñ󶼿 | |
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie (kilka rad) | |
Dwie dêtki mi strzeli³y na s³oñcu w rowerze w zaparkowanym samochodzie.
-- -- - Roznica cisnienia miedzy 16C a powiedzmy 35C jest tak znikoma, ze detka to wytrzyma bez problemu. |
|