Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie (kilka rad)

Data: 2015-12-17 20:53:27
Autor: TheGhost
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie (kilka rad)
Co rok w zimie ten sam temat... :-)

Temat nr 1: jest zima Panie Kierowniku. Jak zapewne się uczyłeś w podstawówce powietrze to gaz, który w pewnych sytuacjach pod wpływem temperatury się kurczy lub rozszerza. Innymi słowy - przychodzisz do chłodnej piwnicy (powiezmy 16 st C)i widzisz w rowerze "kapeć" (powiedzmy 2,1MPa). Nabijasz do pełna na mrozie (powiedzmy 3,5MPa), jeżdzisz i wstawiasz rower spowrowrotem do piwnicy. W efekcie tego powietrze pod wpływem wyższej temperatury rozszerza się i dętka nie wytrzymuje. Po to się pompuje dętki samochodowe azotem (ma mniejszą rozszerzalnośc pod wpływme temperatury)
Temat nr 2: wkładka kevlarowa w oponie. Przydaje się i bywa na prawdę użyteczna :-)
Temat nr 3: sprawdź, czy dobrze nakładasz kolejne detki na obręcz. Czy opaska izolująca nyple od dętki jest właściwie nałożona i czy któraś ze szprych nie wystaje poza nypel (wtedy i wkładka gumowa nie pomoże)
Temat nr 4: do opon szerszych (więcej niż 1,95'', czyli 2,10 -2,25'') kupuj odpowiednie dętki (a nie byle co w markecie)
Temat nr 5: na targach (nie ważne jakich) widziałem kiedyś coś takiego - https://web.facebook.com/pivnicarowerowa/posts/1048290805192472 . Musze przyznać, że pokaz robił wrazenie (koleś jeździł po kolcach i ciśnienie prawie mu nie schodziło (czy by zeszło po dwóch dniach tego nie wiem). Tak, czy owak tego rozwiązania nie testowałem, natomiast z tego, co zdążyłem się tam dowiedzieć sprzedają nie tylko mlecko uszczelniające, ale i specjalne dętki do kół 26'' i 29;; w rozmiarach 1,95-2,35'' napełniane takim właśnie mleczkiem. Wiecej informacji możesz zobaczyć tutaj - http://www.joes-no-flats.com/?categoryId=13908 , natomiast uprzedzam, że rozwiązania nie testowałem, acz jeśli uszkodzenie powstaje na skutek przebicia podczas jazdy możesz spróbować. Tak, czy owak życzę powodzenia ;-)

Pozdrawiam, M.

P.S. jak już zauwazysz, że dętka poszła prawdź jakiego rodzaju to jest uszkodzenie (pęknięcie, "snejk" od szprych lub nypli, jakies bliżej nieokreslone "ciało obce w dętce", nieszczelność zaworka, etc.). Być może wszystkie trzy "kapcie" są efektem jednego, siedzącego w płaszczu opony cienkiego drucika (którego zapomniałeś usunąć, acz raczej przypuszczam, że najpewniej ma to związek ze zmianą temperatur)

"2late" <deadlog_FILTR_@wp.pl> wrote in message news:n4sl9f.2qk.1outspace.org...
Ostatnio w dwa miesiace 3 razy przebilem detke.
I zastanawiam sie co robie zle bo opony nowe, jezdze tylko po miescie, szosowka, opony 700x23C, lubie nabijac powietrza na maksa 140PSI.
Tym razem w polowie drogi do pracy i to juz jest problem. Poprzednio zdarzalo mi sie tylko w zuzytych oponach, tak raz do roku.
I tu moje pytanie: lepiej wiecej czy mniej pomopowac? Ma to jakis wplyw?

Pozdrawiam
-- 2late™ Outspace Communication Inc.® 1999*2015©

Data: 2015-12-24 14:50:46
Autor: J.F.
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie (kilka rad)
Dnia Thu, 17 Dec 2015 20:53:27 +0100, TheGhost napisa³(a):
Co rok w zimie ten sam temat... :-)
Temat nr 1: jest zima Panie Kierowniku. Jak zapewne siê uczy³e¶ w podstawówce powietrze to gaz, który w pewnych sytuacjach pod wp³ywem temperatury siê kurczy lub rozszerza. Innymi s³owy - przychodzisz do ch³odnej piwnicy (powiezmy 16 st C)i widzisz w rowerze "kapeæ" (powiedzmy 2,1MPa). Nabijasz do pe³na na mrozie (powiedzmy 3,5MPa), je¿dzisz i wstawiasz rower spowrowrotem do piwnicy. W efekcie tego powietrze pod wp³ywem wy¿szej temperatury rozszerza siê i dêtka nie wytrzymuje.

Roznica cisnienia miedzy 16C a powiedzmy 35C jest tak znikoma, ze
detka to wytrzyma bez problemu. Zreszta znacznie wiecej wytrzyma - opona ja trzyma.

Po to siê pompuje dêtki samochodowe azotem (ma mniejsz± rozszerzalno¶c pod wp³ywme temperatury)

Nie ma, a pompuje se glownie dlatego, zeby wycisnac z kierowcy pare
zlotych. O ile kiepsko wyksztalcony i naiwny. Dlatego zazwyczaj pompuje sie powietrzem, a azotem to ma sens w F1 i
samolotach.

J.

Data: 2015-12-27 10:57:22
Autor: ±æê³ñ󶼿
Cisnienie w oponach a wrazliwosc na przebicie (kilka rad)
Dwie dêtki mi strzeli³y na s³oñcu w rowerze w zaparkowanym samochodzie.

-- -- -