Ciśnienie w oponocha

Data: 2015-03-17 09:20:55
Autor: Heraklit
Ciśnienie w oponocha
Jakie powinno być ciśnienie w oponach 26' ("góral") przy wadze
rowerzysty 84kg? --
Pozdrawiam,

Post stworzono 2015-03-17 09:19:30

Data: 2015-03-17 09:46:39
Autor: Nuel
Ciśnienie w oponocha
W dniu 2015-03-17 o 09:20, Heraklit pisze:
Jakie powinno być ciśnienie w oponach 26' ("góral") przy wadze
rowerzysty 84kg?

Widze, że wiosna przyszła....;)

Na oponach masz napisaną dopuszczalną wartośc ciśnienia. Jak lubisz jeżdzic na flakach, to mozesz tak pompować;)

Ja preferuje maksymalne dopuszczalne cisnienie - ale ja właściwie tylko po asfalcie jeżdze.

Pozdrówka
Nuel

Data: 2015-03-17 09:55:24
Autor: Budzik
Ciśnienie w oponocha
Użytkownik Heraklit rafal@f12.pl ...

Jakie powinno być ciśnienie w oponach 26' ("góral") przy wadze
rowerzysty 84kg?
Takie zeby sie wygodnie jezdziło...

Data: 2015-03-17 03:26:16
Autor: Rowerex
Ciśnienie w oponocha
W dniu wtorek, 17 marca 2015 10:55:35 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik Heraklit rafal@f12.pl ...

> Jakie powinno być ciśnienie w oponach 26' ("góral") przy wadze
> rowerzysty 84kg? > Takie zeby sie wygodnie jezdziło...

Na to pytanie nie jest wcale tak prosto odpowiedzieć! Wszystko zależy od tego,
 po co autorowi odpowiedź. Niedawno szukałem jakichś informacji, danych, wykresów itp mówiących o
 zależności między szerokością opony, ciśnieniem, obciążeniem a ugięciem opony
 rowerowej... i w zasadzie niczego ciekawego nie znalazłem. Można ewentualnie
 coś znaleźć o oponach samochodowych, ale rowerowe mają się do nich nijak
 (nie ten kształt)

Ja chciałem określić różnicę między ciśnieniem w kole przednim i tylnym, tak by
 w obu uzyskać to samo ugięcie - skończyło się na tym, że wykonałem kilka
 eksperymentów z różnymi ciśnieniami, a ugięcie badałem pośrednio, sprawdzając
 różnicę w obrotach wykonanych przez obydwa koła na krótkim dystansie, np.
 kilkadziesiąt metrów)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2015-03-17 11:37:03
Autor: sp33dy
Ciśnienie w oponocha
W dniu 2015-03-17 o 09:20, Heraklit pisze:
Jakie powinno być ciśnienie w oponach 26' ("góral") przy wadze
rowerzysty 84kg?

Nie ma jednej konkretnej wartości.
Przy podobnej wadze ładuję na miasto 3,5 bar, ale już na teren lepiej jest dać mniej, np. 2,8 bar. Jeśli na mieście będziesz miał za niskie ciśnienie to jest ryzyko złapania snake'a. Natomiast przy zbyt dużym ciśnieniu w terenie koło niedokładnie wybiera nierówności (nie mówiąc o przejeżdżaniu przez jakieś korzenie itp.), przez co jeździ się strasznie niewygodnie, a i jest większe ryzyko przebicia dętki (ew. rozszczelnienia bezdętkowca).

--
sp33dy

Data: 2015-03-18 18:31:33
Autor: babinicz
Ciśnienie w oponocha

Użytkownik "Heraklit" <rafal@f12.pl> napisał w wiadomości news:vdnxgws182ww.pma7g2ycd4uf$.dlg40tude.net...
Jakie powinno być ciśnienie w oponach 26' ("góral") przy wadze
rowerzysty 84kg?

-- Pozdrawiam,

Post stworzono 2015-03-17 09:19:30

A może byś jeszcze podał pełne dane opony.
np: 26x2,0 albo 26x1,75, a może 26x1,0  bo dla każdej z nich właściwe ciśnienie "robocze" będzie inne.

Dla bardzo popularnego  rozmiaru 26x2,0 najcześciej przyjmuje się od 2,5-5,0 bar  - czasami do 4,5 - (gdzie 2,5 bar jest dla małego Jasia bez nadwagi  a 5,0 dla  p.Grycanki - nie znam imiona).

Jeśli masz rozmiar 26x2,0 proponuję przy Twojej masie 4,5 bar/at - stanowiący kompomis pomiędzy  dobrym toczeniem a jeszcze w miarę możliwą amortyzacją.

Pozdrawiam
marmar

Data: 2015-03-19 10:40:20
Autor: sp33dy
Ciśnienie w oponocha
W dniu 2015-03-18 o 18:31, babinicz pisze:
[...]

To i tak zależy od tego, po jakim terenie będzie jeździł.

Pozdrawiam
marmar

--
sp33dy

Data: 2015-03-20 02:39:30
Autor: __Maciek
Ciśnienie w oponocha
Tue, 17 Mar 2015 09:20:55 +0100 Heraklit <rafal@f12.pl> napisał:

Jakie powinno być ciśnienie w oponach 26' ("góral") przy wadze
rowerzysty 84kg?

Sam dobierz

- za małe ciśnienie - łatwo uszkodzić dętkę np. przy wjeździe na
krawężnik itp., jedzie się ciężko, wolniej, gorzej się kieruje rowerem

- za duże ciśnienie - opony prawie nie amortyzują, każde dupnięcie,
dziura w drodze przenosi się na siodełko

Znajdź swój "złoty środek".

Ja ważę 100kg, mam opony 26"x2" i ładuję do tylnej 3,5bar a do
przedniej 3,2bar. Rower stalowy, ciężki, sztywny.

Data: 2015-03-20 22:00:20
Autor: Czesław Wiśniak
Ciśnienie w oponocha

[...]

To ja waze 80kg i w goralu do miasta i twarde szutry 26x2 semilicki mam 4-4,2. Na asfalt 26x1,6 laduje 4,5, a w teren to juz zalezy od charakterystyki bieznika i warunkow, miedzy 2-3bar

Data: 2015-03-20 22:40:12
Autor: Akarm
Ciśnienie w oponocha
W dniu 2015-03-20 o 22:00, Czesław Wiśniak pisze:
do tylnej 3,5bar a do
przedniej 3,2bar.

To ja waze 80kg i w goralu do miasta i twarde szutry 26x2 semilicki mam
4-4,2. Na asfalt 26x1,6 laduje 4,5, a w teren to juz zalezy od
 miedzy 2-3bar

A z jaką dokładnością mierzycie głębokość bieżnika? Wybieracie charakterystykę mieszanki gumy w zależności od warunków jazdy?
Nie wiem, jak ludzie mogli kiedyś jeździć nie znając tak podstawowych parametrów. Pomyśleć, że potrafili pompować dotąd, aż uznawali, że ugięcie przy ściskaniu palcami jest akurat. Zgroza!

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2015-03-21 08:37:42
Autor: m
Ciśnienie w oponocha
W dniu 20.03.2015 o 22:40, Akarm pisze:
[...]

Moje palce nie odróżniają ciśnienia 2.5atm i 4atm, a różnica w jeździe jest istotna.

p. m.

Data: 2015-03-23 02:50:17
Autor: rmikke
Ciśnienie w oponocha
W dniu sobota, 21 marca 2015 08:37:44 UTC+1 użytkownik m napisał:

> [...]
> ugięcie przy ściskaniu palcami jest akurat. Zgroza!

Moje palce nie odróżniają ciśnienia 2.5atm i 4atm, a różnica w jeździe jest istotna.

Różnica między 4 a 5 jest również wyraźnie odczuwalna
i jakoś nie widzę wykrywania jej palcami.

Data: 2015-03-23 07:37:31
Autor: bans
Ciśnienie w oponocha
W dniu 2015-03-21 o 08:37, m pisze:

Moje palce nie odróżniają ciśnienia 2.5atm i 4atm,

Toż to niemal kalectwo! :P

--
bans

Data: 2015-03-23 02:48:49
Autor: rmikke
Ciśnienie w oponocha
W dniu piątek, 20 marca 2015 22:40:10 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:

> [...]

Nie wiem, jak ludzie mogli kiedyś jeździć nie znając tak podstawowych parametrów. Pomyśleć, że potrafili pompować dotąd, aż uznawali, że ugięcie przy ściskaniu palcami jest akurat. Zgroza!

Może ja jestem kaleką. ale...

Owszem, mogę pompować, aż uznam że wystarczy i tak jeździć.
Ale wolę nabić do dopuszczalnych 5bar - i do tego potrzebuję
jednak manometru.

Data: 2015-03-21 04:31:23
Autor: rzymo
Ciśnienie w oponocha
W dniu wtorek, 17 marca 2015 09:22:57 UTC+1 użytkownik Heraklit napisał:
Jakie powinno być ciśnienie w oponach 26' ("góral") przy wadze
rowerzysty 84kg?

Ważę kilka kilogramów mniej. Opony Race King 2.2" na szerokich obręczach (55-56mm szerokości, podobna wysokość nad obręcz).

Tylko teren: 1.5-1.8atm, tylko twarde: 3.0 - 3.2atm. Mieszane to różnie, przez większość czasu trzymam 2.0 - 2.5atm.

Ciśnienie w oponocha