Ciśnienie w oponocha

Data: 2015-03-17 09:55:24
Autor: Budzik
Ciśnienie w oponocha
Użytkownik Heraklit rafal@f12.pl ...

Jakie powinno być ciśnienie w oponach 26' ("góral") przy wadze
rowerzysty 84kg?
Takie zeby sie wygodnie jezdziło...

Data: 2015-03-17 03:26:16
Autor: Rowerex
Ciśnienie w oponocha
W dniu wtorek, 17 marca 2015 10:55:35 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik Heraklit rafal@f12.pl ...

> Jakie powinno być ciśnienie w oponach 26' ("góral") przy wadze
> rowerzysty 84kg? > Takie zeby sie wygodnie jezdziło...

Na to pytanie nie jest wcale tak prosto odpowiedzieć! Wszystko zależy od tego,
 po co autorowi odpowiedź. Niedawno szukałem jakichś informacji, danych, wykresów itp mówiących o
 zależności między szerokością opony, ciśnieniem, obciążeniem a ugięciem opony
 rowerowej... i w zasadzie niczego ciekawego nie znalazłem. Można ewentualnie
 coś znaleźć o oponach samochodowych, ale rowerowe mają się do nich nijak
 (nie ten kształt)

Ja chciałem określić różnicę między ciśnieniem w kole przednim i tylnym, tak by
 w obu uzyskać to samo ugięcie - skończyło się na tym, że wykonałem kilka
 eksperymentów z różnymi ciśnieniami, a ugięcie badałem pośrednio, sprawdzając
 różnicę w obrotach wykonanych przez obydwa koła na krótkim dystansie, np.
 kilkadziesiąt metrów)

Pozdr-
-Rowerex

Ciśnienie w oponocha