Ciśnienie w oponocha

Data: 2015-03-20 02:39:30
Autor: __Maciek
Ciśnienie w oponocha
Tue, 17 Mar 2015 09:20:55 +0100 Heraklit <rafal@f12.pl> napisał:

Jakie powinno być ciśnienie w oponach 26' ("góral") przy wadze
rowerzysty 84kg?

Sam dobierz

- za małe ciśnienie - łatwo uszkodzić dętkę np. przy wjeździe na
krawężnik itp., jedzie się ciężko, wolniej, gorzej się kieruje rowerem

- za duże ciśnienie - opony prawie nie amortyzują, każde dupnięcie,
dziura w drodze przenosi się na siodełko

Znajdź swój "złoty środek".

Ja ważę 100kg, mam opony 26"x2" i ładuję do tylnej 3,5bar a do
przedniej 3,2bar. Rower stalowy, ciężki, sztywny.

Data: 2015-03-20 22:00:20
Autor: Czesław Wiśniak
Ciśnienie w oponocha

[...]

To ja waze 80kg i w goralu do miasta i twarde szutry 26x2 semilicki mam 4-4,2. Na asfalt 26x1,6 laduje 4,5, a w teren to juz zalezy od charakterystyki bieznika i warunkow, miedzy 2-3bar

Data: 2015-03-20 22:40:12
Autor: Akarm
Ciśnienie w oponocha
W dniu 2015-03-20 o 22:00, Czesław Wiśniak pisze:
do tylnej 3,5bar a do
przedniej 3,2bar.

To ja waze 80kg i w goralu do miasta i twarde szutry 26x2 semilicki mam
4-4,2. Na asfalt 26x1,6 laduje 4,5, a w teren to juz zalezy od
 miedzy 2-3bar

A z jaką dokładnością mierzycie głębokość bieżnika? Wybieracie charakterystykę mieszanki gumy w zależności od warunków jazdy?
Nie wiem, jak ludzie mogli kiedyś jeździć nie znając tak podstawowych parametrów. Pomyśleć, że potrafili pompować dotąd, aż uznawali, że ugięcie przy ściskaniu palcami jest akurat. Zgroza!

--
           Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

Data: 2015-03-21 08:37:42
Autor: m
Ciśnienie w oponocha
W dniu 20.03.2015 o 22:40, Akarm pisze:
[...]

Moje palce nie odróżniają ciśnienia 2.5atm i 4atm, a różnica w jeździe jest istotna.

p. m.

Data: 2015-03-23 02:50:17
Autor: rmikke
Ciśnienie w oponocha
W dniu sobota, 21 marca 2015 08:37:44 UTC+1 użytkownik m napisał:

> [...]
> ugięcie przy ściskaniu palcami jest akurat. Zgroza!

Moje palce nie odróżniają ciśnienia 2.5atm i 4atm, a różnica w jeździe jest istotna.

Różnica między 4 a 5 jest również wyraźnie odczuwalna
i jakoś nie widzę wykrywania jej palcami.

Data: 2015-03-23 07:37:31
Autor: bans
Ciśnienie w oponocha
W dniu 2015-03-21 o 08:37, m pisze:

Moje palce nie odróżniają ciśnienia 2.5atm i 4atm,

Toż to niemal kalectwo! :P

--
bans

Data: 2015-03-23 02:48:49
Autor: rmikke
Ciśnienie w oponocha
W dniu piątek, 20 marca 2015 22:40:10 UTC+1 użytkownik Akarm napisał:

> [...]

Nie wiem, jak ludzie mogli kiedyś jeździć nie znając tak podstawowych parametrów. Pomyśleć, że potrafili pompować dotąd, aż uznawali, że ugięcie przy ściskaniu palcami jest akurat. Zgroza!

Może ja jestem kaleką. ale...

Owszem, mogę pompować, aż uznam że wystarczy i tak jeździć.
Ale wolę nabić do dopuszczalnych 5bar - i do tego potrzebuję
jednak manometru.

Ciśnienie w oponocha