Data: 2010-07-29 11:17:45 | |
Autor: Pawel \"O'Pajak\" | |
Cisnienie w ukladzie hamulcowym | |
Powitanko,
.... Pewnie zalezy jak mocno "depne";-), ale jakiego rzedu sa to wielkosci w typowym osobowym samochodzie (civic)? Przewody hamulcowe (sztywne) nie wygladaja najlepiej. Na roznych forach czytalem, ze ludzie wymieniaja na miedziane. Rurki miedziane mozna kupic bez problemu w zwojach i w odcinkach (sztywniejsze), koncowki - narazie nie namierzylem, ale pewnie tez da sie kupic, zaciskarke gdzies widzialem. Skoro producenci samochodow tego materialu nie stosuja, tylko jakies rdzewiejace g*, to jakas przyczyna musi byc, tylko gdzie jest haczyk? Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->: > pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl <<<<******* |
|
Data: 2010-07-29 10:30:41 | |
Autor: to | |
Cisnienie w ukladzie hamulcowym | |
Pawel \"O'Pajak\" wrote:
Na roznych forach czytalem, ze ludzie To jest gĹupi pomysĹ raczej, jak Ci coĹ nie wyjdzie i w coĹ walniesz to potem sam bÄdziesz za szkodÄ pĹaciĹ. W ogĂłle co to za eksperymenty na hamulcach? Przewody do cifa to raczej nie majÄ tek. A ludzie róşne rzeczy robiÄ , ja bym siÄ przesadnie opiniami "z for" nie kierowaĹ. ;-) -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-07-29 13:35:03 | |
Autor: bratPit[pr] | |
Cisnienie w ukladzie hamulcowym | |
Na roznych forach czytalem, ze ludzie to nie jest gĹupi pomysĹ tylko procedura serwisowa, sztywnych przewodĂłw (stalowych) nie kupisz później na aftermarket nawet w ASO, katalog przewiduje rurÄ miedzianÄ z metra, koĹcĂłwki i zaciskanie na wymiar w aucie - tak przynajmniej jest to w Oplu, brat |
|
Data: 2010-07-29 12:16:07 | |
Autor: Wojtek | |
Cisnienie w ukladzie hamulcowym | |
Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <opajak1@gazeta.pl> napisał w wiadomości tylko gdzie jest haczyk? Cena Miedziane przewody hamulcowe produkuje : http://pwpnet.pl/ Pozdrawiam |
|
Data: 2010-07-29 17:45:46 | |
Autor: Pawel O'Pajak | |
Cisnienie w ukladzie hamulcowym | |
Powitanko,
Miedziane przewody hamulcowe produkuje : http://pwpnet.pl/ Dzieki za namiar, szkoda, ze cen sie wstydza (i to tak bardzo, ze nie odbieraja telefonu), ale jutro bede dalej atakowal. Oczywiscie wole kupic gotowe fachowo zrobione, ale jak sie nie da, to sam sie naucze i zrobie. Nie bedzie "druciarstwa", zamierzam to zrobic porzadnie, ale niekoniecznie za 20% ceny samochodu. Jeszcze raz dziekuje wszystkim za rady. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->: > pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl <<<<******* |
|
Data: 2010-07-29 12:23:32 | |
Autor: J.F. | |
Cisnienie w ukladzie hamulcowym | |
Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <opajak1@gazeta.pl> napisał
... Pewnie zalezy jak mocno "depne";-), ale jakiego rzedu sa to wielkosci w typowym osobowym samochodzie (civic)? Cos mi chodzi po glowie ze regulator tylu dzialal na okolo 30at. Ale tak od drugiej strony podchodzac - jesli tloczek z przodu ma ~4cm i powinien prawie tone nacisku dawac, to tak 50-100 at nalezy sie spodziewac. Skoro producenci samochodow tego materialu nie stosuja, tylko jakies rdzewiejace g*, to jakas przyczyna musi byc, tylko gdzie jest haczyk? Cena ? A swoja droga - w gotowe przewody patrzyles ? Moze nie takie drogie jak sie wydaje. J. |
|
Data: 2010-07-30 00:08:13 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Cisnienie w ukladzie hamulcowym | |
Pawel "O'Pajak" pisze:
Powitanko, U mnie przy solidnym depnięciu dochodzi do 100bar, ale to już jest bardzo mocne naciśnięcie. W sporcie wymogi bezpieczeństwa mówią o przewodach hamulcowych odpornych na ciśnienie 1000bar. Przewody hamulcowe (sztywne) nie wygladaja najlepiej. Na roznych forach czytalem, ze ludzie wymieniaja na miedziane. Rurki miedziane mozna kupic bez problemu w zwojach i w odcinkach (sztywniejsze), koncowki - narazie nie namierzylem, ale pewnie tez da sie kupic, zaciskarke gdzies widzialem. Nie kombinuj z żadnymi rurkami ogólnego przeznaczenia, a kup po prostu przewody hamulcowe. Można kupić gotowe z końcówkami w każdej możliwej długości, w hurtowni w katalogu nawet będą mieli długości dla Twojego samochodu i nie będziesz musiał nawet nic mierzyć i potem zastanawiać się jak zagospodarować kilka centymetrów które pewnie zawsze zrobisz za dużo. Zarabianie przewodów samemu ma kiepski sens jeżeli planujesz to robić rzadko. W dodatku tanie zaciskarki dają zakończenia kiepskiej jakości, a takie kupne są robione na sprzęcie dużo wyższej jakości. W dodatku same końcówki są dość drogie (chyba że będziesz używał starych) i jak masz kupić zwój i zaciskarkę i końcówki, to taniej kupić po prostu gotowe przewody. |
|
Data: 2010-07-30 01:43:34 | |
Autor: Pawel O'Pajak | |
Cisnienie w ukladzie hamulcowym | |
Powitanko,
W dodatku same końcówki są dość drogie (chyba że będziesz używał starych) i jak masz kupić zwój i zaciskarkę i końcówki, to taniej kupić po prostu gotowe przewody. Poza linkiem od Wojtka nigdzie ich nie znalazlem. Intercars nie ma, wiecej nie znam. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->: > pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl <<<<******* |
|
Data: 2010-07-30 02:05:28 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Cisnienie w ukladzie hamulcowym | |
Pawel O'Pajak pisze:
Powitanko, No ja niedawno w intercarsie właśnie byłem i kupiłem przewody hamulcowe. Mają papierowy katalog w którym chyba wszystkie marki i modele i do nich podane wszystkie długości przewodów hamulcowych wraz z gwintami końcówek. W internetowym katalogu nie widzę, więc trzeba zadzwonić. Ja byłem w Gdańsku na Piekarniczej i tam na pewno taki katalog mają (nie wiem jak w innych placówkach), ale zawsze możesz zadzwonić tam i zamówić. |
|
Data: 2010-07-30 01:50:18 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Cisnienie w ukladzie hamulcowym | |
Tomasz Pyra pisze:
Pawel "O'Pajak" pisze: Pomyłka moja. Zał. J mówi że przewody hydrauliczne muszą być odporne na ciśnienie 280bar i temperaturę 232C, a jeżeli ciśnienie robocze układu przekracza 140bar, to przewód musi być odporny na ciśnienie dwukrotnie większe. |