Cisnienie w ukladzie hamulcowym

Data: 2010-07-30 00:08:13
Autor: Tomasz Pyra
Cisnienie w ukladzie hamulcowym
Pawel "O'Pajak" pisze:
Powitanko,

... Pewnie zalezy jak mocno "depne";-), ale jakiego rzedu sa to wielkosci w typowym osobowym samochodzie (civic)?

U mnie przy solidnym depnięciu dochodzi do 100bar, ale to już jest bardzo mocne naciśnięcie.

W sporcie wymogi bezpieczeństwa mówią o przewodach hamulcowych odpornych na ciśnienie 1000bar.

Przewody hamulcowe (sztywne) nie wygladaja najlepiej. Na roznych forach czytalem, ze ludzie wymieniaja na miedziane. Rurki miedziane mozna kupic bez problemu w zwojach i w odcinkach (sztywniejsze), koncowki - narazie nie namierzylem, ale pewnie tez da sie kupic, zaciskarke gdzies widzialem.

Nie kombinuj z żadnymi rurkami ogólnego przeznaczenia, a kup po prostu przewody hamulcowe.
Można kupić gotowe z końcówkami w każdej możliwej długości, w hurtowni w katalogu nawet będą mieli długości dla Twojego samochodu i nie będziesz musiał nawet nic mierzyć i potem zastanawiać się jak zagospodarować kilka centymetrów które pewnie zawsze zrobisz za dużo.

Zarabianie przewodów samemu ma kiepski sens jeżeli planujesz to robić rzadko. W dodatku tanie zaciskarki dają zakończenia kiepskiej jakości, a takie kupne są robione na sprzęcie dużo wyższej jakości.

W dodatku same końcówki są dość drogie (chyba że będziesz używał starych) i jak masz kupić zwój i zaciskarkę i końcówki, to taniej kupić po prostu gotowe przewody.

Data: 2010-07-30 01:43:34
Autor: Pawel O'Pajak
[...]

Poza linkiem od Wojtka nigdzie ich nie znalazlem. Intercars nie ma, wiecej nie znam.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2010-07-30 02:05:28
Autor: Tomasz Pyra
Cisnienie w ukladzie hamulcowym
Pawel O'Pajak pisze:
Powitanko,

[...]

No ja niedawno w intercarsie właśnie byłem i kupiłem przewody hamulcowe.

Mają papierowy katalog w którym chyba wszystkie marki i modele i do nich podane wszystkie długości przewodów hamulcowych wraz z gwintami końcówek.

W internetowym katalogu nie widzę, więc trzeba zadzwonić.
Ja byłem w Gdańsku na Piekarniczej i tam na pewno taki katalog mają (nie wiem jak w innych placówkach), ale zawsze możesz zadzwonić tam i zamówić.

Data: 2010-07-30 01:50:18
Autor: Tomasz Pyra
Tomasz Pyra pisze:
Pawel "O'Pajak" pisze:
[...]

Pomyłka moja.
Zał. J mówi że przewody hydrauliczne muszą być odporne na ciśnienie 280bar i temperaturę 232C, a jeżeli ciśnienie robocze układu przekracza 140bar, to przewód musi być odporny na ciśnienie dwukrotnie większe.

Cisnienie w ukladzie hamulcowym