Citek leci w kulki po raz kolejny

Data: 2012-07-10 15:31:05
Autor: koala
Citek leci w kulki po raz kolejny
Własnie na mailu pojawił mi się komunikat Citka co do opłat i prowizji do konta Citi Direct...

Pod płaszczykiem jakichś mumijnych regulacji po raz kolejny podnoszą opłaty...

Dla przypomnienia:

Jakieś 3 lata temu było tak że prowadzenie kosztowało ryczałtowo jakąś kwotę nie pamiętam ile - chyba były jakieś zwolnienia

jakieś 2 lata temu było przelewy przychodzące minimum 2000 = zwolenienie z opłaty za prowadzenie(bodajże 6 zł)...karta była wtedy gratis. i naciągneli mnie na opłatę za zmianę typu konta w tym momencie - bo efektywnie konto byłoby grati ale opłata była 20 zł...

Potem chyba z rok temu wprowadzili kretyńską opłatę za kartę debetową niezależną od wpływów ale od kwoty płatności bezgotówkowych...kretyńską bo kto mając od nich kredytówkę będzie używał do płacenia debetówkę...
(w odsądzanym od czci i wiary mBanku płacenie kredytówką się liczy do limitu i to jest trochę lepsze jednak)
Ale była wtedy marchewka - konto było darmo niezależnie od obrotów..

A teraz opłaty za debetówkę są (w dodatku wyższe o złotówkę)...i znowu przywracają limit wpływów...
Jak do tej pory nie chciało mi się likwidować debetówki u nich...to teraz zlikwiduję...tak dla przykładu. Infolinia dezinformuje że się nie da tego zrobić ale się da zamieniając kartę na kartę identyfikacyjną (darmową)

Konto trzymam jako "wpłatomat z interfejsem białkowym" z którego korzystam parokrotnie w roku...chyba już czas poszukać alternatywy.

Pozdr,
Koala

Data: 2012-07-10 13:47:45
Autor: Wemif
koala <koala_pd@poczta.fm> wrote:

A teraz opłaty za debetówkę są (w dodatku wyższe o złotówkę)...i znowu przywracają limit wpływów...

Jeśli masz u nich KK, zadzwoń do nich, może zwolnią Cię z opłaty za
konto i kartę debetową, mi zaproponowali na zawsze za darmo (tyle, że to oni do mnie zadzwonili z propozycją a nie ja do nich).

a.

Data: 2012-07-10 16:22:04
Autor: koala
On 2012-07-10 15:47, Wemif wrote:

Jeśli masz u nich KK, zadzwoń do nich, może zwolnią Cię z opłaty za
konto i kartę debetową, mi zaproponowali na zawsze za darmo (tyle,
że to oni do mnie zadzwonili z propozycją a nie ja do nich).

Przy okazji następnego ichniego dzwonienia (spamują telefonicznie około raz, 2 razy w miesiącu) zapewne spróbuję...kredytówki mam u nich darmowe...tak z rok temu próbowałem do nich dzwonić z takim zapytaniem co do debetówki...ale odbiłem się od "muru" - oczywiscie na rybkę pytałem o "możliwość" rezygnacji z debetówki - wtedy własnie użyto dezinformacji jakoby się nie dało.
Na razie nie chciało mi się z tej debetówki rezygnować...a co do przechodzenia na golda...to mam lekkie opory bo sytuacja może czasem nie pozwolić na przewalenie w tę i nazad 12 tysi co miesiąc a wtedy prowizja byłaby już niebotyczna ;-P

Pozdr,
Koala

Data: 2012-07-10 16:16:00
Autor: xbartx
Dnia Tue, 10 Jul 2012 16:22:04 +0200, koala napisał(a):

[...]
przechodzenia na golda...to mam lekkie opory bo sytuacja moĹźe czasem nie
pozwolić na przewalenie w tę i nazad 12 tysi co miesiąc a wtedy prowizja
byłaby już niebotyczna ;-P

U nich to zazwyczaj tak działa, że dzwonisz i mówisz że chciałbyś zamknąć konto etc. Albo przełączą od razu albo ktoś oddzwoni, żeby negocjować. Pamiętam też miał jakąś dłuższą chwilę pierwszego Directa i zrezygnowałem. Pani zadzwoniła i zaczęła kusić, że zrobi mi je darmowe - żaden zysk skoro i tak miałem, później jeszcze jakiś fant chciała wrzucić w stylu 50 zł na konto jak coś tam zrobię ale się nie dałem i zamknąłem.

--
xbartx

Data: 2012-07-11 00:25:35
Autor: Piotr
Citek leci w kulki po raz kolejny
Użytkownik "Wemif" wystukał w wiadomości:

Jeśli masz u nich KK, zadzwoń do nich, może zwolnią Cię z opłaty za
konto i kartę debetową, mi zaproponowali na zawsze za darmo (tyle,
że to oni do mnie zadzwonili z propozycją a nie ja do nich).

No właśnie, mi kilka lat temu (2-3) też zaproponowali darmowe konto na zawsze i tylko pod tym warunkiem się zgodziłem a teraz przysłali pismo o wprowadzeniu opłat.
Czy jest jakaś szansa żeby odszukać to nagranie rozmowy i się na nie powołać?

Piotr

Data: 2012-07-11 01:29:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Citek leci w kulki po raz kolejny

"Piotr" jtia4q$tg1$1@news.vectranet.pl

[...]

Mnie dali na piśmie, że wszystko mam mieć za
free na zawsze, o ile wleję co miesiąc 2kpln.

**IMO** Citi to rozsądny bank i raczej łatwo tam o zwolnienie z opłaty.

Data: 2012-07-11 17:06:17
Autor: lolekanabolek
W dniu 2012-07-11 00:25, Piotr pisze:
[...]

też mam to na piśmie, że konto, kartę, bankomaty mam za friko
a jak wleję co miesiąc 1,5k to i KK będzie darmowa

dzisiaj dzwoniłem i się pytałem, dla mnie warunki się nie zmieniają, nadal mam wszystko za friko

Marcin

Data: 2012-07-11 00:03:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Citek leci w kulki po raz kolejny

"koala" jthaso$ian$1@usenet.news.interia.pl

Jakieś 3 lata temu było tak że prowadzenie kosztowało ryczałtowo jakąś kwotę nie pamiętam ile - chyba były jakieś zwolnienia

Mnie zwolnili całkowicie z wszelkich opłat prowadzących. Jedynie proponują
mi ratalną spłatę kredytówki, gdy przekroczę limit -- teraz właśnie do mnie
zadzwoniono i wyjaśniono mi, że limit karty jest przekroczony, i że kwota
do najbliższej spłaty jest spora, zatem mogę rozłożyć spłatę na raty, o ile
chcę... Oczywiście nie chciałem. :) Nawet nie pytałem, ile to by kosztowało.
I oczywiście zechciałem (jak zawsze w takiej sytuacji) podniesienia limitu.
Tu (jak zwykle) zaproponowano mi przełączenie do osoby kompetentnej -- i też
(jak zazwyczaj) zrezygnowałem z przełączenia. :)

[...]

U mnie kredytówka miała być za free jakiś czas -- wymogłem zmianę umowy tak,
aby mieć zapis tej bezpłatności. :) Po tym okresie bezpłatność mi przedłużono,
choć spóźniłem się z wypowiedzeniem na czas. W zamian delikatnie zapytano mnie,
czy mógłbym zrezygnować z papierowego wyciągu. Oczywiście zrezygnowałem.

Jakiś czas (chyba po roku) później opłatę pobrano i po netowej interwencji
oddzwoniono do mnie i poinformowano mnie o wystornowaniu opłaty. :) A później
dano mi wszystkie prowadzenia za free, o ile będę lał co miesiąc 2kpln. Gdy
któregoś razy na oszczędnym walały się złotówki, a miesiąc chylił się ku
końcowi, zadzwoniono do mnie i zaproponowano mi, abym zabrał pieniądze
z oszczędnego, po czym je wlał ponownie na ROR w celu uniknięcia opłaty...

Gdy dzwoniono do mnie w sprawie storna, jechałem dość szybko całkiem leśną
drogą. Moje rozumowanie było takie -- im szybciej człowiek jedzie tym mu
trudniej trafić do celu, jakim jest drzewo. ;) A droga była piaszczysta,
niepewna, z dość dużym wyprzedzeniem należało reagować, :) aby nie
okaleczyć ;) któregoś z tych drzew. :)

[...]

Ja w tym wpłatomacie chyba jeszcze ani razu nie wpłacałem. :)

-=-

Citi na razie jawi się mi jako bank przyjazny.
Dostałem od nich 150 wiśni w zamian za dodatkowe karty kredytowe.

Matce w Biedronce ukradziono kredytówkę Citi, za nową Citi ściął matce 3 dychy.
Poza tym nie wziął na razie nic ani ode mnie, ani od matki w ,,nowożytnej erze
współpracy'', czyli od lipca 2007 roku. Wcześniej ciął mi dychę miesięcznie za
nic, :) to znaczy -- za ROR.

Data: 2012-07-11 08:15:04
Autor: Iksiński

Użytkownik "koala" <koala_pd@poczta.fm> napisał w wiadomości news:jthaso$ian$1usenet.news.interia.pl...

Jak do tej pory nie chciało mi się likwidować debetówki u nich...to teraz zlikwiduję...tak dla przykładu.

Prawdopodobnie nie Ty jeden. Ja im zapewnię odpływ co najmniej kilku klientów.

Przy okazji: orientuje się ktoś, czy do zwolnienia z opłaty za konto wpływy muszą być z tytułu umowy o pracę, itp.?
Czy mogą być wrzutki z innych kont?

Data: 2012-07-11 10:29:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Citek leci w kulki po raz kolejny

"Iksiński" jtj5lg$nnr$1@node2.news.atman.pl

Przy okazji: orientuje się ktoś, czy do zwolnienia z opłaty
za konto wpływy muszą być z tytułu umowy o pracę, itp.?
Czy mogą być wrzutki z innych kont?

Mogą być wrzutki z innych kont, nawet ratalne, ale chyba muszą
być zewnętrzne. Środki lane wewnętrznie ;) **chyba** nie są wliczane.

Data: 2012-07-13 09:13:15
Autor: koala
On 2012-07-11 10:29, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

Kiedyś były uwzględniane nawet wewnętrzne...lałem wtedy z oszczędnościowego...po chwili kasa tam wracała...a prowizji nie bywało.
tyle że trzeba być cięzkim idiotą żeby na tym ichnim oszczędnościowym coś trzymać...wisi mi tam deczko ponad 100 zł żeby konta nie zamknęli (to tak offtopicznie)

Pozdr,
Koala

Data: 2012-07-13 13:08:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Citek leci w kulki po raz kolejny

"koala" jtohqg$4uo$1@usenet.news.interia.pl

Kiedyś były uwzględniane nawet wewnętrzne...lałem wtedy
z oszczędnościowego...po chwili kasa tam wracała...a prowizji
nie bywało. tyle że trzeba być cięzkim idiotą żeby na tym
ichnim oszczędnościowym

Jakoś tak mi (ale delikatniej) tłumaczono w tym banku, gdy
miałem tam swego czasu nadmiar pieniędzy. Oprocentowanie
było niskie, a belką po swej głowie obrywałem...

coś trzymać...wisi mi tam deczko ponad 100 zł żeby konta nie zamknęli (to tak offtopicznie)

U mnie teraz tam zazwyczaj są grosze -- odsetki z poprzedniego miesiąca.
(zlewać za free można tylko raz w miesiącu) Wpłacam na ROR 2kpln i jeśli
nie zdążę zabrać tego samego dnia -- lokuję je na oszczędnym i zabieram
stamtąd następnego dnia ,,roboczego''. Inna sprawa, że spłata kredytówki
w Citi też coś chłonie, ale jakoś nie zawsze ;) synchronizuję ze sobą te
operacje -- dość często (z nawyku) spłacam kredytówkę bezpośrednio...

Data: 2012-07-13 01:24:59
Autor: eisenberg
Citek leci w kulki po raz kolejny
On 11 Lip, 08:15, Iksiński
<grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> wrote:
U ytkownik "koala" <koala...@poczta.fm> napisa w wiadomo cinews:jthaso$ian$1usenet.news.interia.pl...

> Jak do tej pory nie chcia o mi si likwidowa debet wki u nich...to teraz
> zlikwiduj ...tak dla przyk adu.

Prawdopodobnie nie Ty jeden. Ja im zapewni odp yw co najmniej kilku
klient w.

Przy okazji: orientuje si kto , czy do zwolnienia z op aty za konto wp ywy
musz by z tytu u umowy o prac , itp.?
Czy mog by wrzutki z innych kont?

Wyrobiłem debetówkę 2 miechy temu, żeby mieć możliwość korzystania z
bankomatów za free i z ichnich wpłatomatów. 100 PLN transakcji kartą
to mała uciążliwość, bo jednocześnie polikwidowałem debetówki w
mBanku. I przyjdzie zastrzec, tyle zyskają. Nie kapuję takiego
postępowania - przecież teraz Citi direct prawie niczym nie różni się
od Citi one, którego nie chciałem. Wrrr!

Data: 2012-07-13 15:07:23
Autor: koala
On 2012-07-13 10:24, eisenberg wrote:

[...]

Teraz jest 500 zamiast 100 jak było...(bodajże...bo nie chce mi się sprawdzać w nowej "tabeli kar")
a nawet 100 to była uciązliwość gdy się ma kredytówkę - już wolę mBankowe wliczanie transakcji kredytówką.

Pozdr,
Koala

Citek leci w kulki po raz kolejny