Citi KK - propozycja (nie) do odrzucenia...

Data: 2010-11-19 01:37:26
Autor: luc
Citi KK - propozycja (nie) do odrzucenia...
Ledwo co dostałem od Citi ich kartę - miała być ZTM, ale po całej
masie perturbacji, wyjaśniania mam platynową MC na warunkach
jubileuszowych - a już dzwonią z propozycją spożytkowania środków w
inny sposób. Otóż proponują wykonanie przelewu z limitu KK z
rozłożeniem na raty oprocentowane na 12%. Pytanie, czy to się opłaca?
Przy założeniu, że biorę przelew, wrzucam na jakieś konto
oszczędnościowe i potem jak najszybciej to możliwe spłacam.

Pani przeprowadziła symulację dla 10k pln, na 12 miesięcy. Raty wyszły
w wysokości 888,49 pln, z czego pierwsza "wyrównująca" ma mieć
wysokość 808 pln, a odsetki to podobno 20 pln. Jeśli "pożyczkę" spłacę
przed zapłaceniem pierwszej raty, to muszę również dodać 3%
rekompensaty (tak to nazwała) od 10k pln. Czyli pierwszą ratę trzeba
zapłacić, a potem już można "bezkarnie" spłacić całość zobowiązania.
Reasumując - wyjęcie 10k pln na grace period będzie kosztowało 20 pln.

Pytanie - czy korzystaliście z takich propozycji (na ile rat
najkorzystniej to rozłożyć?), czy może jednak jest tu gdzieś ukryty
jakiś haczyk i lepiej trzymać się od tego z daleka? Na razie kazałem
pani zadzwonić z propozycją w dzień po zamknięciu wyciągu, bo
przelewanie kasy tuż przed zamknięciem wyciągu nie ma sensu.

pzdrwm
luc

Data: 2010-11-19 10:43:40
Autor: Dzynks
W dniu 2010-11-19 10:37, luc pisze:
[...]

Zaciągasz kredyt na 12% po to aby mieć z tego "zysk" w wysokości 3-5,8% na koncie oszczędnościowym ?

--
Dzynks

Data: 2010-11-19 10:45:44
Autor: MarekZ
Użytkownik "luc" <bananek@gmx.net> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:02539195-9df7-4d0c-aa0e-61e76e8c3688@a37g2000yqi.googlegroups.com...
[...]

Pytasz nas czy 5% (bo tyle chyba zazwyczaj obecnie bywa na kontach oszczędnościowych) to więcej niż 12%?

To może ja odpowiem w imieniu grupy: nie jesteśmy do końca pewni. :D

A poważniej: dlaczego uważasz, że w tej ofercie występuje grace-period?

Data: 2010-11-19 02:20:17
Autor: luc
On 19 Lis, 10:45, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
Użytkownik "luc" <bana...@gmx.net> napisał w wiadomości grup

> [...]

To może ja odpowiem w imieniu grupy: nie jesteśmy do końca pewni. :D

A poważniej: dlaczego uważasz, że w tej ofercie występuje grace-period?

Tak wywnioskowałem z rozmowy - że pierwsza rata pojawia się na
następnym wyciągu. Ale jeśli tak nie jest, to oczywiście nie ma to
sensu.
Z resztą specjalnie pytałem się, czy jeśli spłacę wszystko po
zapłaceniu pierwszej raty (by uniknąć 3% rekompensaty), to moim
kosztem będzie 20 pln odsetek (z pierwszej raty), to pani przytaknęła..
Ale nie mam tego na piśmie, więc dlatego zapytałem się na grupie o
Wasze doświadczenia...

pzdrwm
luc

Data: 2010-11-19 10:44:58
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 19 Nov 2010 02:20:17 -0800, luc napisał(a):

Tak wywnioskowałem z rozmowy - że pierwsza rata pojawia się na następnym
wyciągu. Ale jeśli tak nie jest, to oczywiście nie ma to sensu.

Citi będzie do Ciebie często dzwonił. Ogólnie żadna z ich "propozycji dodatkowych" nie jest warta uwagi.

Sama w sobie karta jest bardzo dobra.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-11-19 02:58:17
Autor: luc
On 19 Lis, 11:44, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:
> [...]

> wyciągu. Ale jeśli tak nie jest, to oczywiście nie ma to sensu.

Citi będzie do Ciebie często dzwonił. Ogólnie żadna z ich "propozycji

Skusiłem się na to opłacanie rachunków z limitu karty, bo do
codziennych płatności to PolbankEra górą ;-)

pzdrwm
luc

Data: 2010-11-19 10:45:48
Autor: Liwiusz
[...]

   Musisz już sobie sam wyliczyć, generalnie wolę korzystać z kredytu odnawialnego na koncie, niż w karcie.

   Też mam kartę Citi, również zaczęli do mnie dzwonić z propozycją kredytu. W pewnych okresach co tydzień. Zaczęło to być na tyle irytujące, że w pewnym momencie przestałem podawać im swój adres, pesel, co - na szczęście - skutecznie uniemożliwia im przedstawienie specjalnej "informacji" dla mnie.

[...]

   Może poproś panią, aby przesłała, albo wskazała linka do konkretnej umowy? Bo potem może się okazać, że od spłaty pożyczki w kolejnych ratach też jest 3%, a i te odsetki w pierwszym miesiącu 20zł to dziwnie mało, bo przecież 10 000zł * 12% / 12 miesięcy = 100zł.

--
Liwiusz

Data: 2010-11-19 10:04:12
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 19 Nov 2010 10:45:48 +0100, Liwiusz napisał(a):

Zaczęło to być na tyle irytujące, że w pewnym momencie przestałem
podawać im swój adres, pesel, co - na szczęście - skutecznie
uniemożliwia im przedstawienie specjalnej "informacji" dla mnie.

Swoją drogą Citi działa jak klasyczny phisher.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-11-19 02:37:26
Autor: luc
Citi KK - propozycja (nie) do odrzucenia...
On 19 Lis, 11:04, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:
Dnia Fri, 19 Nov 2010 10:45:48 +0100, Liwiusz napisa (a):

> Zacz o to by na tyle irytuj ce, e w pewnym momencie przesta em
> podawa im sw j adres, pesel, co - na szcz cie - skutecznie
> uniemo liwia im przedstawienie specjalnej "informacji" dla mnie.

Swoj drog Citi dzia a jak klasyczny phisher.

I nawet nie chce im się ID telefonu skonfigurować, bo dzwonią z
zastrzeżonego...
Nie ma u nich możliwości nadania swojego hasła, by weryfikować
dzwoniącego?

pzdrwm
luc

Data: 2010-11-19 10:41:54
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 19 Nov 2010 02:37:26 -0800, luc napisał(a):

[...]

Nie ma. Jedyne wyjście to zrzucać ich na drzewo.
Ja tym pannom zawsze mówię "wierzę, że pani dzwoni z Citi, ale proszę mi wybaczyć -- bank tylekroć przekonuje, żeby nie wierzyć takim próbom wyłudzenia danych, i że nie wolno przekazywać niczego niezidentyfikowanym osobom, że nic nie mogę pani powiedzieć".

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-11-19 02:54:45
Autor: luc
Citi KK - propozycja (nie) do odrzucenia...
On 19 Lis, 11:41, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:
Dnia Fri, 19 Nov 2010 02:37:26 -0800, luc napisa (a):

> I nawet nie chce im si ID telefonu skonfigurowa , bo dzwoni z
> zastrze onego...
> Nie ma u nich mo liwo ci nadania swojego has a, by weryfikowa
> dzwoni cego?

Nie ma. Jedyne wyj cie to zrzuca ich na drzewo.
Ja tym pannom zawsze m wi "wierz , e pani dzwoni z Citi, ale prosz mi
wybaczy -- bank tylekro przekonuje, eby nie wierzy takim pr bom
wy udzenia danych, i e nie wolno przekazywa niczego niezidentyfikowanym
osobom, e nic nie mog pani powiedzie ".

;-)

Trzeba będzie włączyć odrzucanie rozmów z zastrzeżonych numerów,  to
się część telefonicznego spamu sama wyfiltruje...

pzdrwm
luc

Data: 2010-11-19 20:34:46
Autor: Wemif
luc <bananek@gmx.net> wrote:

Trzeba będzie włączyć odrzucanie rozmów z zastrzeżonych numerów,  to
się część telefonicznego spamu sama wyfiltruje...

Mam wlaczoną blokadę i Citi dzwoni ostatnio z numeru 022costam, ale dzwoni
rzadziej ;)

a.

Data: 2010-11-22 07:37:20
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Fri, 19 Nov 2010 02:54:45 -0800 (PST), luc napisał(a):
[...]

W przypadku citi, o ile dobrze pamietam, jest calkiem niezle: z
zastrzezonego numeru dzwonia jakies durnoty z "super ofertami", natomiast
gdy dzwonia w waznej sprawie (typu pytanie o dokonanie transakcji KK) to ze
swojego stalego numeru.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-11-19 11:26:02
Autor: grin

Użytkownik "luc" <bananek@gmx.net> napisał w wiadomości news:02539195-9df7-4d0c-aa0e-61e76e8c3688a37g2000yqi.googlegroups.com...
jubileuszowych - a już dzwonią z propozycją spożytkowania środków w
inny sposób. Otóż proponują wykonanie przelewu z limitu KK z

Skoro ONI dzwonią, to dla nich korzystne, nie dla Ciebie.
Po wielokroć sprawdź, zanim bedziesz żałował.

Data: 2010-11-19 02:35:28
Autor: luc
On 19 Lis, 11:26, "grin" <s...@am.er> wrote:
U ytkownik "luc" <bana...@gmx.net> napisa w wiadomo cinews:02539195-9df7-4d0c-aa0e-61e76e8c3688a37g2000yqi.googlegroups.com...

>jubileuszowych - a ju dzwoni z propozycj spo ytkowania rodk w w
>inny spos b. Ot proponuj wykonanie przelewu z limitu KK z

Skoro ONI dzwoni , to dla nich korzystne, nie dla Ciebie.
Po wielokro sprawd , zanim bedziesz a owa .

Heh, oczywiście. W międzyczasie pani zadzwoniła jeszcze raz, by
wyjaśnić sprawę zmiany daty generowania wyciągu. Teraz dokładniej ją
wypytałem o start oprocentowania pożyczki (nie wchodzi w GP, jest jak
operacja gotówkowa) i ładnie podziękowałem za ofertę...
W dalszym ciągu 12% jest większe od 5% ;-)

pzdrwm
luc

Data: 2010-11-19 17:27:43
Autor: RobertS
[...]

to jest oprocentowanie NOMINALNE! zapytaj o RRSO tej rewelacyjnej oferty....usłyszysz, że to ponad 20%

do mnie 1-2x na kwartał dzwonią w sprawie tej super oferty

RobertS

Data: 2010-11-19 11:40:31
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-11-19 11:26, grin pisze:

[...]

   Tego (że dla odbierającego jest to niekorzystne) z góry założyć nie można.

--
Liwiusz

Data: 2010-11-19 12:21:35
Autor: grin

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ic5k71$ib9$1news.onet.pl...
  Tego (że dla odbierającego jest to niekorzystne) z góry założyć nie można.

Wyjątki potwierdzające regułę.
Kiedyś dałem się naciągnąć na super ofertę w czasie pogawędki telefonicznej i  trudno to było zmienić.  W huja można kogoś zrobić raz -następnym razem dmucha na zimne.

Data: 2010-11-20 15:07:20
Autor: Strachu S.
Citi KK - propozycja (nie) do odrzucenia...
Ledwo co dosta&sup3;em od Citi ich kart&ecirc; - mia&sup3;a by&aelig; ZTM, ale po ca&sup3;ej
masie perturbacji, wyja&para;niania mam platynow&plusmn; MC na warunkach
jubileuszowych

Ja tylko odnosnie tego fragmentu:
Starales sie o platyne, czy sami dali?
I na czym polegaja warunki jubileuszowe?

Strachu S.

Data: 2010-11-22 00:46:39
Autor: luc
On 20 Lis, 15:07, "Strachu S." <satootWYTNI...@op.pl> wrote:
> [...]

Ja tylko odnosnie tego fragmentu:
Starales sie o platyne, czy sami dali?
I na czym polegaja warunki jubileuszowe?

U mnie była dość zagmatwana sytuacja. Zamówiłem przez net kartę KK
ZTM, a dostałem zwykłą MC bez miejsca na bilet. Próba wyjaśnienia tego
w oddziale spełzła na niczym, bo wg nich nie powinienem dostać MC,
skoro bilety są na kartach... Visa. Karty nie mogli mi wymienić, bo
potrzeba do niej zrobić zdjęcie, a w oddziale nie było osoby, która
się tym zajmowała. Lekki burdel innymi słowy. Ostatecznie na Citiphone
złapałem kontakt z kompetentna osobą z działu KK, która wyprostowała
wszystko i w ramach rekompensaty zaproponowała prowadzenie karty za
darmo. Dałem sobie spokój z biletem ZTM, bo kartę zamierzam używac
głównie do przelewów za media i inne takie, więc pomyślałem, by
wymienić ja na taką z wyższym limitem przelewów. Czyli złotą, bądź
platynową. Wybrałem tą druga i musiałem dostarczyć druczek z
księgowości ze średnią brutto z ostatnich 3ech miesięcy.

A o samej jubileuszowej to poczytasz tu:
http://www.online.citibank.pl/page.do?content=k_karta_jubileuszowa

Strachu S.

pzdrwm
luc

Citi KK - propozycja (nie) do odrzucenia...