Citi - KK - upierdliwe telefony

Data: 2011-03-16 10:27:59
Autor: darnok
Citi - KK - upierdliwe telefony
Witam,

KK wydana w styczniu, z niskim limitem 3 tys PLN. Wzieta do niej KK dodatkowa. Z racji tego ze karta ma sluzyc do codziennych wydatkow sporo transakcji na obydwu kartach i lacznie z przelewami z karty zadluzenie jest ciagle prawie bliskie maksymalnemu. Ale karta uzywana normalnie, bez przekraczania salda. Po wyciagu splacana w GP.
Od dluzszego juz czasu kilka razy w tygodniu telefony z Citi, prosba o autoryzacje data urodzenia i informowanie ze "prosimy o rozwazne korzystanie z karty" lub informacje - "przypominamy ze zadluzenie na karcie wynosi tyle a tyle".
Czy to jakas nowa praktyka?
Na pytanie po co to robia - informacja, ze to zgodne z ich procedura, regulamnem i moga dzwonic i informowac.

Ja rozumiem ze jesli podejrzewali by jakies lewe czy nietypowe transakcje, ale karty wykorzystywane tylko w PL, w supermarkecie, sklepach osiedlowych, automatach biletowych oraz przelewy za rachunki. Do tego limit KK smiesznie niski. Splaty terminowe po wygenerowaniu wyciagu, wiec raczej dziwne. Skoro wydali karte z takim limitem to chyba nie powinno byc dla nich dziwne ze z takiego limitu sie korzysta.

Ktos rowniez zaobserwowal podobne zachowanie Citi? Kiedy im to przejdzie - bo staje sie to mocno upierdliwe.
Oczywiscie skonczy sie to zapewne ignorowaniem telefonow i odmowa autoryzacji, ale ryzyko jest ze kiedys mogliby dzwonic w waznej sprawie...

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

Data: 2011-03-16 10:42:08
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-03-16 10:27, darnok pisze:

[...]

Do mnie dzwonili z ofertami - średnio raz w tygodniu. Aż przestałem się autoryzować "nie podaję takich danych przez telefon" i na tym rozmowa się kończy.

Na pytanie po co to robia - informacja, ze to zgodne z ich procedura,
regulamnem i moga dzwonic i informowac.

To niech informujÄ…, ja im ĹĽadnych danych swoich przez telefon nie podajÄ™.

Ktos rowniez zaobserwowal podobne zachowanie Citi? Kiedy im to przejdzie
- bo staje sie to mocno upierdliwe.

Jak się autoryzowałem, to dzwonili co tydzień z tym samym (wzięcie kredytu z karty). Jak przestałem się autoryzować, to podzwonili kilka razy i teraz robią to mniej więcej raz w miesiącu, ale długo nie rozmawiamy :)

Oczywiscie skonczy sie to zapewne ignorowaniem telefonow i odmowa
autoryzacji, ale ryzyko jest ze kiedys mogliby dzwonic w waznej sprawie...

Trudno, ich strata.

--
Liwiusz

Data: 2011-03-16 20:00:54
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Wed, 16 Mar 2011 10:42:08 +0100, Liwiusz napisał(a):

Jak się autoryzowałem, to dzwonili co tydzień z tym samym (wzięcie kredytu z karty).

Do mnie też. Teraz, po pro¶bie o autoryzację, odpowiadam, że je¶li dzwoni±
w sprawie rozłożenia zadłużenia karty na raty, to spłacę jak zwykle w
terminie, a podawać daty urodzenia mi się nie chce. Tu rozmowa się kończy.
:)

AK

Data: 2011-03-16 11:21:30
Autor: Grzegorz Niemirowski
Citi - KK - upierdliwe telefony
Do mnie wydzwaniaj±, żeby przypomnieć, że dzięki aktywnemu korzystaniu z konta nie ma opłaty za prowadzenie konta i czy jestem pewien, że wpływy zsumuj± się do wymaganych 1500 PLN. SMSów też nie szczędz±.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

Data: 2011-03-16 11:40:48
Autor: wiatrak
Citi - KK - upierdliwe telefony

Uzytkownik "darnok" <darnok-allegroMALPAwpKROPKApl@anty.spam.ch> napisal w wiadomosci news:ilpvr4$d0b$1inews.gazeta.pl...
[...]

  Ja wzialem u nich karte Jubileuszowa, bo podobno na zawsze bezplatna. Rzadko z niej korzystam, jest to moja KK rezerwowa. Dzwonili nieraz z numerów zastrzezonych i koniecznie chcieli zebym sie autoryzowal. Zawsze pytalem w jakim celu. I zawsze taka sam odpowiedz , ze maja dla mnie specjalna oferte.
 Zawsze ich pytalem , czy nie jest to jakis problem z karta. Jezeli nie, to wyjasniam im , ze autoryzowac to ja sie moge, jak zaczna traktowac powaznie klienta i dzwonic z numerów  z identyfikacja.  Czemu nawet badziewny Open Finance moze , a oni nie?Nie mam zwyczaju podawac swoich danych nie majac pewnosci, ze rozmawiam z bankiem.
  Po pewnym czasie przestali dzwonic.
 Mam swiety spokój.

wiatrak

Data: 2011-03-16 10:48:15
Autor: Olgierd
Citi - KK - upierdliwe telefony
Dnia Wed, 16 Mar 2011 11:40:48 +0100, wiatrak napisał(a):

Dzwonili nieraz z
numerĂłw zastrzezonych i koniecznie chcieli zebym sie autoryzowal

Dodam, że na szczęście mój operator komórkowy parę dni temu wdrożył usługę blokowania połączeń z numerów anonimowych.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-03-16 12:18:53
Autor: yoss

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości >
Dodam, że na szczęście mój operator komórkowy parę dni temu wdrożył
usługę blokowania połączeń z numerów anonimowych.

DomniemujÄ™, ĹĽe posiadasz numer w orange ;-)

Data: 2011-03-16 11:45:55
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 16 Mar 2011 12:18:53 +0100, yoss napisał(a):

Dodam, że na szczęście mój operator komórkowy parę dni temu wdrożył
usługę blokowania połączeń z numerów anonimowych.

DomniemujÄ™, ĹĽe posiadasz numer w orange

Tak :) Dotąd musiałem się posiłkować różnymi aplikacjami odcinającymi upierdliwców. Od paru dni robi to dla mnie operator i jestem z tego powodu niezmiernie zadowolony.

Data: 2011-03-16 12:51:31
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-03-16 12:45, Olgierd pisze:
[...]

upierdliwcĂłw. Od paru dni robi to dla mnie operator i jestem z tego
powodu niezmiernie zadowolony.

Zawsze się zastanawiałem, czemu upierdliwcom tak przeszkadza się zidentyfikować jakimkolwiek numerem. U mnie w pracy też posługujemy się "upierdliwcami" i mają do tego celu osobne telefony, które mogą się identyfikować zawsze i wszędzie bez żadnej szkody.

--
Liwiusz

Data: 2011-03-16 12:45:04
Autor: Wemif
Citi - KK - upierdliwe telefony
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> wrote:

Dodam, że na szczę¶cie mój operator komórkowy parę dni temu wdrożył usługę blokowania poł±czeń z numerów anonimowych.

Citi potrafi dzwonic z identyfikacja (pojawia sie numer taki jak na ich
stronie), mam od dluzszego czasu zablokowane anonimowe i dzwonia co ze dwa/trzy miesiace.

a.

Data: 2011-03-16 13:01:03
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 16 Mar 2011 12:45:04 +0000, Wemif napisał(a):

[...]

Cóż, wówczas przynajmniej wiadomo z kim masz do czynienia.

Data: 2011-03-16 12:40:23
Autor: Jacek Osiecki
[...]

Jak trzeba, to się autoryzuj±. Gdy dzwoni prawdziwy Citi w ważnych sprawach
to jest identyfikacja numeru. Bez identyfikacji jest tylko wtedy, gdy
dzwoni± z jakiego¶ centrum marketingowego ze spamem :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2011-03-16 16:17:44
Autor: Zbynek Ltd.
Citi - KK - upierdliwe telefony
Elo

Jacek Osiecki napisał(a) :
[...]

Wy¶wietlany numer to żaden dowód. Obecnie nie ma najmniejszych
problemów, żeby rozmówcy wysyłać dowolny numer.

Na to jest jedna rada - nigdy żadnych wrażliwych danych nie
przekazywać dzwoni±cym osobom.

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończ± mu się
wszystkie możliwo¶ci.]

Data: 2011-03-16 16:28:14
Autor: neoniusz
W dniu 11-03-16 16:17, Zbynek Ltd. pisze:
Na to jest jedna rada - nigdy żadnych wrażliwych danych nie
przekazywać dzwoni±cym osobom.

Albo w ogole nie placic nigdzie KK, bo przeciez sprzedawca moze zapamietac numer karty.

Data: 2011-03-16 16:41:21
Autor: Zbynek Ltd.
neoniusz napisał(a) :
[...]

Płac±c kart±, to TY wybierasz drug± stronę.
Odbieraj±c telefon stajesz się podmiotem inicjuj±cego.

Data: 2011-03-16 12:21:38
Autor: Piotr Galka
[...]

Zapytalem kiedys KNF, czy to jest normalne, ze bank dzwoni i chce abym sie autoryzowal.
Dostalem taka odpowiedz:
-- -- -- -- -
Uprzejmie informuje, ze ze wzgledów bezpieczenstwa wydaje sie, iz takie praktyki nie powinny miec miejsca. Zasadnym byloby w tej sytuacji zwrócic sie w tej sytuacji do banku z uwaga na niestosownosc takiego postepowania.

Z powazaniem,
DEPARTAMENT OCHRONY KLIENTÓW
Urzad Komisji Nadzoru Finansowego
Tel.  0 22 262 40 54
Fax. 0 22 262 40 74
Email dok@knf.gov.pl
-- -- -- -- -

Przeslalem ten mail do banku (to byl Polbank) i jak reka odjal.
P.G.

Data: 2011-03-16 12:25:45
Autor: Piotr Galka
Citi - KK - upierdliwe telefony

Uzytkownik "Piotr Galka" <piotr.galka@CUTTHISmicromade.pl> napisal w wiadomosci news:4d809d62$1news.home.net.pl...

Zapytalem kiedys KNF, czy to jest normalne, ze bank dzwoni i chce abym sie autoryzowal.

Uzupelnie:
Moje pytanie dotyczylo pelnej autoryzacji. Czyli cos oferuja, zgadzam sie i wtedy pelna autoryzacja (jedynie o PIN do karty nie pytali).
P.G.

Data: 2011-03-16 12:26:16
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-03-16 12:21, Piotr Galka pisze:

Przeslalem ten mail do banku (to byl Polbank) i jak reka odjal.
P.G.

Przestali dzwonić w ogóle, czy tylko do Ciebie?

--
Liwiusz

Data: 2011-03-16 12:28:54
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ilq6ot$u31$1news.onet.pl...
W dniu 2011-03-16 12:21, Piotr Galka pisze:

Przeslalem ten mail do banku (to byl Polbank) i jak reka odjal.
P.G.

Przestali dzwonić w ogóle, czy tylko do Ciebie?

A skąd mam wiedzieć ?
P.G.

Data: 2011-03-16 13:52:33
Autor: Robert Kois
Dnia Wed, 16 Mar 2011 12:28:54 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

Przeslalem ten mail do banku (to byl Polbank) i jak reka odjal.
P.G.
Przestali dzwonić w ogóle, czy tylko do Ciebie?
A sk±d mam wiedzieć ?

Mnie Polbank przy ofertach nigdy nie chciał autoryzować, za to Eurobank tak
miał (aczkolwiek ostatnim razem jak dzwonili to już nie chcieli, może sobie
zaznaczyli w systemie, że klient wredny i autoryzować się nie chce ;)).

--
Kojer

Data: 2011-03-16 14:16:04
Autor: Michal Jankowski
darnok <darnok-allegroMALPAwpKROPKApl@anty.spam.ch> writes:

[...]

Wieksze ryzyko jest takie, że jak się nie dodzwoni±, to dla twojego
dobra kartę zablokuj±.

  MJ
PS. "zadluzenie jest ciagle bliskie maksymalnemu" "do codziennych
wydatkow" i "po wyciagu splacana" to się troche kłóci. Je¶li po
spłaceniu zaraz dochodzisz do limitu, to aż do spłacenia masz kartę
nieużywaln±, więc te codzienne wydatki to raz w miesi±cu...

Data: 2011-03-16 14:25:38
Autor: RobertS
Citi - KK - upierdliwe telefony
z "super" ofertami dzwoni± nie tylko z banków, ubezpieczyciele również potrafi± być namolni, mam blokadę anonimowych numerów więc większo¶ć spamu telefonicznego mnie omija

przez jaki¶ czas miałem spokój, ale chyba wyczaili, że nie odbieram anonimów i dzwoni± z numerów, które się identyfikuj±, na szczę¶cie już nie tak często jak kiedy¶ ;-)

RobertS

Data: 2011-03-16 14:49:04
Autor: Jarek Andrzejewski
Citi - KK - upierdliwe telefony
On Wed, 16 Mar 2011 10:27:59 +0100, darnok
<darnok-allegroMALPAwpKROPKApl@anty.spam.ch> wrote:

Od dluzszego juz czasu kilka razy w tygodniu telefony z Citi, prosba o autoryzacje data urodzenia i informowanie ze "prosimy o rozwazne

dzwoni± z zastrzeżonego numeru? Wł±cz ACR i miej z głowy.
Ja tak zrobiłem, jak ci±gle chcieli mi "rozkładać na raty" albo "dawać
dodatkow± gotówkę" (ostatnio 114 tys. :-)

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-03-16 15:53:29
Autor: darnok
On 2011-03-16 14:49, Jarek Andrzejewski wrote:
[...]

Ale to nie do konca o to chodzi.
Sytacja o ktorej pisze nie dotyczy bezposrednio mnie - ja mam tylko karte dodatkowa i do mnie nie dzwonia.
Dzwonia do wlasciciela karty glownej.
Tyle tylko ze jest to dla mnie nowosc, bo przez kilka lat posiadalem karte z kilkakrotnie wyzszym limitem i czasami wykorzystywalem ja na maksa, czasami w kilku procentach limitu i nie dzwonilili z pierdolami - przypominamy o prawidlowym uzywaniu karty. Czasem tylko tradycyjny spam o RATIO czy super ofercie.
A tutaj zaczeli uprzykrzac zycie - jakimis informacjiami o zadluzeniu, a nie super ofertami. I chce wiedziec czy ktos mial podobnie ze go bank jakby "specjalnie" traktowal jak podejrzanego i kiedy bankowi to przejdzie.

Data: 2011-03-16 19:49:48
Autor: Paweł
Jarek Andrzejewski wrote:

[...]

dzwonią z zastrzeżonego numeru? Włącz ACR i miej z głowy.
Ja tak zrobiłem, jak ciągle chcieli mi "rozkładać na raty" albo "dawać
dodatkowÄ… gotĂłwkÄ™" (ostatnio 114 tys. :-)

tez to mialem w citi (karta uzywana aktywnie i splacana w terminie),
dwa razy w miesiacu dzwonili jak nic z ta sama propozycja. kilka razy
sie autoryzowalem, bo nie chcieli bez tego powiedziec w jakiej sprawie
dzwonia (a noz widelec fraud i chec blokady karty?), ale zawsze chodzilo
o spam. w koncu poprosilem panne o autoryzacje, odpowiedziala,
ze nie ma mozliwosci bo maja takie procedury, wiec zakonczylem rozmowe.
od tamtej pory juz nikt nie zadzwonil, karta poki co dziala.

Data: 2011-03-16 18:51:17
Autor: Bogdan B.
Citi - KK - upierdliwe telefony
W dniu 2011-03-16 10:27, darnok pisze:

Ktos rowniez zaobserwowal podobne zachowanie Citi? Kiedy im to przejdzie
- bo staje sie to mocno upierdliwe.

W przeciwieństwie do większości ja nie mam z nimi żadnego kłopotu.
Zgód marketingowych przy wyrabianiu karty nie wyrażałem, miałem
jeden telefon z "specjalnÄ…" ofertÄ… i pytaniem czy jednorazowo zgodÄ™
wyrażę. Nie wyraziłem. Potem jeszcze jeden telefon którego nie
odebrałem. I nic więcej.

Citi - KK - upierdliwe telefony