Citi Kantor

Data: 2020-09-11 11:28:45
Autor: Stiwi
Citi Kantor
Rewolucja w Citibanku. W Przeciwieństwie do Alior Kantor, Citi zintegrował kantor z rachunkami już posiadanymi, więc nie trzeba nigdzie wpłacać/wypłacać. Kursy też bardzo dobre. W AK mam na stałe obniżony spread, ale w Citi kursy nawet minimalnie lepsze niż w AK z obniżonym spreadem. Ciekawe czy to na stałe czy na początek. Na razie jest jakiś błąd, przynajmniej u mnie, jak próbuje wymienić EUR na PLN, to mi system zwraca że nie mam rachunku w PLN, a przecież mam...

Data: 2020-09-11 13:21:37
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu piątek, 11 września 2020 20:28:47 UTC+2 użytkownik Stiwi napisał:
[...]

No to rewolucja/rewelacja ;>
Poprawili już to, że przez pierwsze dni istnienia tego (wtedy) tworka-potworka kursy były jak w tabeli wymjany walut banku - i myślałem, że tak zostanie, a tylko dla "nowego citi konta" (to jest prawdziwa rewolucja w citku) promocja - to teraz zostało im do poprawienia jeszcze to, by można było wymienić ;P

To już wolę aliora.
"Dużego" aliora i tak nie mam, a kantor jest niezłym bankiem samym w sobie, nawet z darmową debetówką złotówkową (i jedną wypłatą z bankomatu na miesiąc).
Przelewy euro są już wszędzie darmowe i dochodzą D+1, dolarów do citka też darmowe (w ramach licznika) i dochodzą tego samego dnia (jak się weźmie ekspress oczywiście).

Santander też ma "zintegrowany" kantor, jednak problem mały z rachunkami walutowymi - dla darmowości wymagają, by było na nich min. 20 jednostek waluty (chyba że się ma - chyba - konto vip).

A kursy mam akurat w IKA najlepsze - jak patrzyłem kilka dni temu (oczywiście w ciągu dnia) to spread na euro był 2gr (bez obniżeń), troszkę gorzej było w santander (tu z kolei było tak przez długi czas, choć chyba to już poprawili, że EUR, USD i GBP miały ten sam spread w "bezwzględnych" groszach, więc kurs euro był troszkę gorszy niż w IKA, franka gorszy, dolara sporo gorszy, ale funta lepszy), a w citi ponad 4gr. Może masz lepiej, boś gold?

Data: 2020-09-12 01:05:42
Autor: Stiwi
Citi Kantor
On Saturday, September 12, 2020 at 12:21:39 AM UTC+4, Dawid Rutkowski wrote:
[...]

Ponieważ na razie nie mogę nic wymienić, bo system upiera się że nie mam rachunku w PLN chociaż mam, czekam na odpowiedź z Citi. W tygodniu (w godzinach roboczych) zrobię bardziej szczegółowe porównanie IKA vs Citi.

Rewolucja jak dla mnie polega na tym, że nie muszę składać żadnych dodatkowych wniosków, czy posiadać dodatkowych rachunków lub odrębnego kantorowego portfela celem dokonania wymiany walut. Np. co takiemu mBankowi szkodziło zintegrować kantor w systemie online, tak jak to zrobił Citi. Po co jakieś dodatkowe wnioski i komplikacje, stąd nawet nie wiem czy mKantor warto czy nie warto, bo i kursów publicznie nie ma.

Data: 2020-09-12 05:05:06
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu sobota, 12 września 2020 10:05:44 UTC+2 użytkownik Stiwi napisał:

[...]

Hmm, "dodatkowe rachunki" mieć musisz - walutowe.
I akurat mBank, tak samo jak santander (a być może i pko i chyba ing - nie wiem, bo obu nie mam i nie sprawdzałem, tylko słyszałem - i może jeszcze inni) kantor zintegrował - jedyny "niezintegrowany", pewnie dlatego, że pierwszy, to kantor aliora.
Choć i on nie jest aż tak "oddzielony" - klient "dużego" aliora musi się w kantorze jedynie zalogować i otworzyć rachunki - jeśli jesteś klientem "dużego" aliora, to jest i klientem kantoru - i chyba vice versa.
I oczywiście przelewy między kantorem a "dużym" aliorem darmowe i natychmiastowe, we wszystkich walutach.

mKantor otwierasz kilkoma klikami - nic nie trzeba cudować.
I właściwie to tak się zastanawiam, czy nie mieć akurat pretensji do citka (i do santandera), że mi kantor otworzyli, choć o to nie prosiłem.
Ale to może mBąk niepotrzebnie komplikuje.
Plus kilka klików do założenia w mBąku kont walutowych.
Inna sprawa, że nie warto - kursy mam w mBąku najgorsze ze wszystkich kantorów. I urban legend głosi, że mBąk te kursy ma dla każdego klienta inne - pewnie dlatego nigdzie ich nie ogłasza - ja mam nie najgorsze, ale może to dlatego, że dawno dawno dostałem w mBąku status vip i może zapomnieli mi usunąć - a słyszałem, że są klienci, którzy dostają kursy niewiele lepsze niż tabela wymiany walut banku.

Ciekawy jestem swoją drogą, czy w citku kantor się włącza, gdy nie ma kont walutowych?
W santanderze się pojawia, można obejrzeć kursy, ale jak próbujesz wymieniać, to wyskakuje błąd braku konta.
W mBąku nie pamiętam już, ale chyba kantor otworzyłem, gdy nie miałem żadnego konta walutowego.
Teraz mam w euro - otworzyłem, żeby móc włączyć na debetówkach "funkcję wielowalutową" - to dawało od razu to, że przeliczenie na PLN kosztowało nie 6% a 3,5% (inna sprawa, że i tak bym nie użył, chyba że w super ekstremalnej sytuacji). Teraz można już tą "funkcję wielowalutową" włączać nawet gdy nie ma się żadnego konta walutowego ;)

Data: 2020-09-12 20:33:07
Autor: Piotr Gałka
Citi Kantor

Ciekawy jestem swoją drogą, czy w citku kantor się włącza, gdy nie ma kont walutowych?

Nie mam walutowych, a pozycję 'Kantor' widziałem. Nie próbowałem wchodzić.
P.G.

Data: 2020-09-12 13:19:50
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu sobota, 12 września 2020 20:33:04 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> Ciekawy jestem swoją drogą, czy w citku kantor się włącza, gdy nie ma kont walutowych?

Nie mam walutowych, a pozycję 'Kantor' widziałem. Nie próbowałem wchodzić.

Kliknij, nie gryzie ;)
A typ konta zmieniasz?

Data: 2020-09-14 21:42:04
Autor: Piotr Gałka
Citi Kantor

Kliknij, nie gryzie ;)

Jak system ma jakieś błędy to nie byłbym taki pewny :)

A typ konta zmieniasz?

Coś mi miało zająć tydzień, a zajęło półtora miesiąca.
Skończyłem w zeszłym tygodniu. W lipcu, sierpniu wyrwałem się z pracy tylko na 2 dni.
W międzyczasie pojawiło się ileś tematów 'na wczoraj'.
21:40 a ja właśnie postanowiłem na dziś kończyć pracę.
Nie wiem w co mam ręce włożyć, a Ty mi zawracasz głowę kontami :)

Bardziej mnie zastanawia co można zrobić aby inflacja nie zżarła tej trochę kasy co się ma. Za mało na nieruchomość (no może na garaż by starczyło tylko po co mi).
Na giełdzie to raczej bym przegrał niż wygrał (pewnie trzeba mieć czas, a tego mi najbardziej brakuje).
Lokaty to chyba najgłupszy pomysł obecnie.
Waluty - chyba wszyscy drukują na potęgę...
No pojęcia nie mam :(
P.G.

Data: 2020-09-14 22:05:27
Autor: Jacek Maciejewski
Citi Kantor
Dnia Mon, 14 Sep 2020 21:42:04 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

No pojęcia nie mam :(

Mintos? :)

--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2020-09-15 02:39:45
Autor: witrak()
Citi Kantor
On Monday, September 14, 2020 at 10:05:29 PM UTC+2, Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Mon, 14 Sep 2020 21:42:04 +0200, Piotr Gałka napisał(a): > No pojęcia nie mam :(
Mintos? :)
https://jeangalea.com/mintos-review/#%E2%9A%99%EF%B8%8F_How_Does_Mintos_Work

"Some people have thus asked me where is the risk in investing in Mintos when loans come with a buyback guarantee. We will have a look at the risks later but to answer that question, the risk is that the loan originator itself goes out of business. This has so far happened once, with Eurocent, a Polish loan originator, going bankrupt."

witrak()

Data: 2020-09-15 11:30:06
Autor: Piotr Gałka
Citi Kantor
Dnia Mon, 14 Sep 2020 21:42:04 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

No pojęcia nie mam :(

Mintos? :)

Pierwsze słyszę. Google mnie naprowadziło.
Normalnie bym uznał, za jakiś przekręt i w ogóle nie wnikał, ale jak info pochodzi z p.b.b to ..... może poczytam .... kiedyś tam.
P.G.

Data: 2020-09-15 12:09:53
Autor: Jacek Maciejewski
Citi Kantor
Dnia Tue, 15 Sep 2020 11:30:06 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

[...]

Zanim się zapiszesz, daj cynk na mail. Nie ma powodu byśmy obaj nie
zarobili na polecaniu.
I żeby nie było że namawiam :) Ryzyko jest, ale bez ryzyka nie ma zysku.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2020-09-15 12:33:35
Autor: Piotr Gałka
Citi Kantor

Zanim się zapiszesz, daj cynk na mail. Nie ma powodu byśmy obaj nie
zarobili na polecaniu.
I żeby nie było że namawiam :) Ryzyko jest, ale bez ryzyka nie ma zysku.

Przed wyprawą kajakową "Alpy-81" (dwa miesiące za granicą ze stawką pół dolara na dzień na wyżywienie) kupowaliśmy wódkę jako "uniwersalną walutę". Wtedy były takie niedobory, że to nie było pójść do sklepu i kupić. Skądś wiedzieliśmy, że w Tczewie rzucili i sprzedają po 5 butelek na głowę. Trzeba było szybko zebrać odpowiednią liczbę głów i pojechać do Tczewa. Skoro byłem jedną z tych głów to orzeczono, że na wódce musi być pewny biznes (byłem znany z tego, ze wchodzę tylko w 100% pewne rzeczy).

Przywiązanie do poziomu ryzyka 0 zostało mi (stety/niestety) do dziś :(
P.G.

Data: 2020-09-15 13:06:34
Autor: Jacek Maciejewski
Citi Kantor
Dnia Tue, 15 Sep 2020 12:33:35 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

Przywiązanie do poziomu ryzyka 0 zostało mi (stety/niestety) do dziś :(

No to masz przerąbane :) Nawet na banki nie możesz liczyć. Zastanów się
czy przykładowo 15% zysku nie jest właściwą odpowiedzią na 3% inflacji i
zerowe procenty w bankach. I w końcu nie musisz iść na całość, zaryzykuj
powiedzmy 1/10 zasobów.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2020-09-15 14:15:34
Autor: Pete
Citi Kantor
Hello, Jacek Maciejewski.
On 15.09.2020 13:06 you wrote:

> No to masz przerąbane :) Nawet na banki nie możesz liczyć. Zastanów > się czy przykładowo 15% zysku nie jest właściwą odpowiedzią na 3% > inflacji i zerowe procenty w bankach. I w końcu nie musisz iść na > całość, zaryzykuj powiedzmy 1/10 zasobów.

To już lepiej 100% wrzucić w jakiś fundusz pieniężny na 1,5%. Mniej stresu a zysk taki sam.

--
Pete

Data: 2020-09-15 17:08:07
Autor: Jacek Maciejewski
Citi Kantor
Dnia Tue, 15 Sep 2020 14:15:34 +0200, Pete napisał(a):

To już lepiej 100% wrzucić w jakiś fundusz pieniężny na 1,5%. Mniej stresu a zysk taki sam.

Ale nie ma zabawy :)
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2020-09-15 18:54:18
Autor: Pete
Citi Kantor
Hello, Jacek Maciejewski.
On 15.09.2020 17:08 you wrote:

> Ale nie ma zabawy :)

Też mi zabawa, jeśli można tylko stracić :P

--
Pete

Data: 2020-09-15 06:13:42
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu poniedziałek, 14 września 2020 21:42:09 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]

21:40 a ja właśnie postanowiłem na dziś kończyć pracę.
Nie wiem w co mam ręce włożyć, a Ty mi zawracasz głowę kontami :)

No to i tak jesteś dobry, jak coś ma zająć tydzień to trwa zwykle 2 miesiące ;>
Heh, a na pisanie na p.b.b. czas jest, a żeby do banku sklecić "proszę o zmianę typu konta na >>nowe citi konto<<" to brakuje?
Inna sprawa, że na musiku nie jesteś, warunki masz spełnione - choć tu na 100% nie wiadomo, przy okazji przetestujesz, czy przy koncie wspólnych wystarczy wydać 500zł jedną debetówką, a druga może leżeć w szufladzie ;>
Jeszcze mógłby być test, czy wystarczy sumaryczne wydanie 500zł obiema (tylko wtedy miesięczne wydatki na żadnej z nich nie mogą przekroczyć 500zł).

Bardziej mnie zastanawia co można zrobić aby inflacja nie zżarła tej trochę kasy co się ma. Za mało na nieruchomość (no może na garaż by starczyło tylko po co mi).

Garaż w dobrym miejscu to nie jest zła sprawa - ja garaż - a właściwie miejsce postojowe w wielostanowiskowym garażu podziemnym - mam, choć samochodu nie - ale kupić musiałem, żeby nie przekreślić sobie szans sprzedania w ew. przyszłości mieszkania (poprzednią norkę przy metrze bez garażu sprzedałem - no ale to była norka i przy metrze, a poza tym i tak się okazało, że deweloper był tak "uważny", że po ponad 7 latach wciąż były niesprzedane miejsca w garażu - i to tyle, że mój klient kupił sobie nawet 2 na takiej platformie przesuwanej - a i takie "zwyczajne" i to nawet na poziomie 0 i z wygodnym dojazdem też były - no ale tam było ponad 750 mieszkań w dwóch 15-piętrowych budynkach, więc i podobna liczba miejsca postojowych, wtedy było chyba wymaganie miejsca na mieszkanie - stąd te platformy, bo część dużych mieszkań podzielili na dwa mniejsze i potem się okazało, że jest za mało miejsc i bez tych platform nie mogli dostać pozwolenia na użytkowanie - a teraz chyba wymagane jest 120% miejsc w stosunku do mieszkań, a może i więcej) - i póki co już od 6 lat je wynajmuję. Najemcy się zmieniali, ale nawet miesiąca przerwy nie było.
Najem rozliczasz w PIT-36 raz do roku, można w koszty wrzucić 4,5% amortyzacji, podatek od nieruchomości oraz czynsz. Na początku płaciłem co miesiąc te kilkanaście złotych zaliczki na podatek, potem mi się odechciało, a US się nie czepia.
Po ok. 20 latach się zwróci (licząc czysty dochód po odjęciu czynszu i podatków) - więc czysty zysk w postaci miejsca, którego wartość przez ten czas niewiele spadnie.

Lokaty to chyba najgłupszy pomysł obecnie.

Głupszy to trzymać na ROR na 0% - choć lokata niewiele pomoże, nawet o 1% trudno.

Waluty - chyba wszyscy drukują na potęgę...

Z dwojga złego lepiej euro z inflacją 1,5% niż PLN z inflacją 5% (a może 5+% albo nawet 5++% :( ) - gdy zarówno euro jak i PLN na 0% mają rachunki - uwaga, byle nie w citku, tam jest opłata za trzymanie ponad 10k euro!

Data: 2020-09-15 19:20:20
Autor: Piotr Gałka
Citi Kantor

a żeby do banku sklecić "proszę o zmianę typu konta na >>nowe citi konto<<" to brakuje?

To nie takie proste.
Ja czegoś takiego nie zrobię bez przestudiowania TPiO obu rachunków.

[...]

Kiedy powinna pojawić się jakaś pierwsza opłata gdyby warunek nie był spełniony - może już przegapiłem?

Jeszcze mógłby być test, czy wystarczy sumaryczne wydanie 500zł obiema (tylko wtedy miesięczne wydatki na żadnej z nich nie mogą przekroczyć 500zł).

Za dużo wymagasz.
Lubię sprawdzać różne rzeczy, ale dotyczy to raczej elektroniki niż regulaminów bankowych, które mogą się przecież zaraz zmienić (lub interpretacja może się zmienić).

Najem rozliczasz w PIT-36 raz do roku, można w koszty wrzucić 4,5% amortyzacji,

Ile ja się nagłowiłem jak to rozliczać. Pisałem nawet o interpretację ale gówno się dowiedziałem.
Główny problem polegał na tym, że KH poszedł na mieszkanie+garaż+wykończenie. Na dokładkę Deweloper pod koniec budowy wydzielił garaż jako osobną nieruchomość (choć w tym samym budynku). A wynajmuję tylko mieszkanie.
No i:
- jaką część odsetek można wliczyć w koszty? - czy KH podzielić według proporcji cen mieszkanie/garaż, czy według wpłat pokrytych przez KH. Do jakiegoś czasu wpłaty nie były dzielone na mieszkanie i garaż, a potem zostały jakoś rozdzielone (i proporcja we wcześniejszych wpłatach była inna niż w tej wpłacie którą zrobił bank).
- jak ustalić dokładnie wartość do amortyzacji (o ile pamiętam to np. kuchenka elektryczną inaczej się rozlicza niż pralkę bo kuchenka jest niby na stałe połączona z budynkiem (chyba pozostałość z czasów kuchenek gazowych), a pralka nie. Chyba też inaczej jest z baterią prysznicową a inaczej z kuchenną. Ogólnie to pamiętam to jako cyrk.

Na początku płaciłem co miesiąc te kilkanaście złotych

Na początku nie płaciłem nic bo koszty wykończenia dały mi stratę rozliczaną w kolejnych 5 latach.

zaliczki na podatek, potem mi się odechciało, a US się nie czepia.

Ja płacę te zaliczki.
Bo jak wprowadzili, że płacić trzeba dopiero po przekroczeniu kolejnych tysięcy to nie znalazłem w ustawie aby dotyczyło to też najmu nie będącego DG.
Podobno od tego czasu było kilkadziesiąt zmian, ale nie sprawdzałem czy dopisali do tego zaokrąglania do tysięcy też najem.

Po ok. 20 latach się zwróci (licząc czysty dochód po odjęciu czynszu i podatków) - więc czysty zysk w postaci miejsca, którego wartość przez ten czas niewiele spadnie.

Na naszym osiedlu to jest pewnie jedno miejsce w garażu na 3..5 mieszkań. Raczej bez szans.

Głupszy to trzymać na ROR na 0% - choć lokata niewiele pomoże, nawet o 1% trudno.

Na razie jest na 0% i czeka aż znajdę chwilę na zastanawianie się.

[...]

Ponieważ słyszałem, że i Euro i dolary się drukują więc myślałem, żeby poszukać jakiejś informacji jak się mają Franki. Ale absolutnie nie mam pojęcia - nigdy się nie interesowałem walutami.
P.G.

Data: 2020-09-16 07:33:29
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu wtorek, 15 września 2020 19:20:21 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> a żeby do banku sklecić "proszę o zmianę typu konta na >>nowe citi konto<<" to brakuje?

To nie takie proste.
Ja czegoś takiego nie zrobię bez przestudiowania TPiO obu rachunków.

Fatalna sytuacja - bo dodatkowo jest tak, że w citku są teraz dwa różne TOiP - jedna dla "starych kont" - "starego citi konta", prioriry oraz gold/goldPC - i tam się daje łatwo porównać, bo jest tabelka - w wierszach za co jest opłata, w kolumnach typ konta - a druga, osobna, w innym pliku, tylko dla "nowego citi konta" - i żeby było jeszcze trudniej zgadnąć to tabelka ma zupełnie inną formę graficzną - a może i układ wierszy...

Widać tutaj totalną dysproporcję pozycji klienta oraz banku.
Dobrze, że są choć te dwa miesiące na "przetrawienie" zmian.
Ja jednak wolę mieć w zapasie backup oraz "drugi backup" - bo nieszczęście chodzą często parami.

> [...]

Kiedy powinna pojawić się jakaś pierwsza opłata gdyby warunek nie był spełniony - może już przegapiłem?

Hmm, raczej jeszcze nie, sierpień powinien zostać po staremu, bo nie było pełnego miesiąca obowiązywania nowych zasad - a opłata pobierana jest z dołu, w kolejnym miesiącu po poprzednim pełnym miesiącu, w którym nie były spełnione warunki.
Więc niebezpieczeństwo pojawienia się pierwszej opłaty będzie raczej w październiku - jeśli uznają, że za wrzesień wydanie 500zł tylko jedną kartą to za mało.

> [...]

Na naszym osiedlu to jest pewnie jedno miejsce w garażu na 3..5 mieszkań. Raczej bez szans.

A, no to pewnie rzeczywiście wolnych nie będzie - a szkoda, bo przy takich proporcjach ma się raczej pewność, że najemca będzie, i to w dobrej cenie.

A to są garaże czy miejsca postojowe w podziemnym garażu wielostanowiskowym?
Ogólnie to strasznie mało - ale może kiedyś (oddanie przed 2007) wolno tak było budować.
Podobno deweloperzy tracą na sprzedaży garaży, bo nawet jak miejsce kosztuje 35-40k to i tak jest poniżej kosztów budowy.
U mnie garaż ma 3 poziomy podziemne, 6057m^2, a są w nim tylko 192 miejsca (plus jeszcze upchnęli, że niby są tam dodatkowo 92 komórki lokatorskie - to też jest niezły przekręt) - wychodzi 30m^2 na miejsce, nawet przyjmując połowę ceny budowy kondygnacji naziemnej (bo jednak mniej ścian i wykończenia, choć ściany porządne, do wiercenia trzeba mieć naprawdę dobry sprzęt) daje to 150k.
Ale obniżają ceny garażu, windując jednocześnie ceny mieszkań, i każą kupować w pakiecie - bo na mieszkanie jest 8% VAT, a na garaż 23% VAT.

Pytam też, bo pisałeś o tym, że jest to lokal wydzielony - u mnie też tak jest i toczę bój z zarządem o to, że oni nie mają prawa ustalać i żądać opłat za zajmowanie się tym garażem...

Data: 2020-09-16 17:06:14
Autor: Piotr Gałka
Citi Kantor

Akurat zajrzałem (pierwszy raz dziś) na p.b.b gdy napisałeś :)

A to są garaże czy miejsca postojowe w podziemnym garażu wielostanowiskowym?

Miejsca postojowe w podziemnym garażu wielostanowiskowym. Miałem jedno, ale kilka lat temu musiałem sprzedać.

Ogólnie to strasznie mało - ale może kiedyś (oddanie przed 2007) wolno tak było budować.

Pierwsza hala (chyba 70 miejsc) powstawała ponad 25 lat temu (nie pod blokiem, a pod placem zabaw).
Towarzyszyło temu powstanie około 20 klatek schodowych po 15 mieszkań - czyli jakieś 300 mieszkań.

Drugi etap (ponad 20 lat temu) już miał chyba nieco więcej miejsc/mieszkanie, ale nie nadrobi się braków.

Pytam też, bo pisałeś o tym, że jest to lokal wydzielony

Wtedy pisałem o innym mieszkaniu (budowane 9 lat temu).

  - u mnie też tak jest i toczę bój z zarządem o to, że oni nie mają prawa ustalać i żądać opłat za zajmowanie się tym garażem...

A o tym to nie mam bladego pojęcia.
P.G.

Data: 2020-09-17 08:26:54
Autor: Stiwi
Citi Kantor
On Wednesday, September 16, 2020 at 6:33:31 PM UTC+4, Dawid Rutkowski wrote:
[...]

No właśnie, Citi coś przekombinował z tymi zasadami. Są one o tyle dziwne, że zmiana statusu konta = nowe zasady TOiP, pomimo sprzeczności z warunkiem otwarcia konta czy też subkont walutowych przed 20.08.

Wniosek jest taki, że dla tych co mają znaczące środki w EUR nie opłaca się zmieniać statusu konta czy też otwierać nowego CitiKonta.

Data: 2020-09-17 08:36:24
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu czwartek, 17 września 2020 17:26:56 UTC+2 użytkownik Stiwi napisał:
> [...]
> No właśnie, Citi coś przekombinował z tymi zasadami. Są one o tyle dziwne, że zmiana statusu konta = nowe zasady TOiP, pomimo sprzeczności z warunkiem otwarcia konta czy też subkont walutowych przed 20.08.

Chyba nie doczytałeś - "Konto Osobiste typu CitiKonto otwarte od dnia 01.09.2020 r.  lub zmienione na CitiKonto od dnia 01.09.2020 r." - nie zapomnieli o tym.

Wniosek jest taki, że dla tych co mają znaczące środki w EUR nie opłaca się zmieniać statusu konta czy też otwierać nowego CitiKonta.

Tu też nie doczytałeś - w TOiP od 20 sierpnia dla kont euro są opłaty dla wszystkich typów kont - różnica jest tylko taka, że:
- dla citi konta (starego i nowego) oraz priority opłata jest już od 10k euro w górę,
- dla citi gold opłata jest od 20k, a dla goldPC od 50k.

Ale euro można trzymać przecież gdzie indziej, a od jakiegoś czasu przelewy SEPA też nic nie kosztują.
Może założysz sobie N26? Mój kod polecający dawidr0508 ;)

Data: 2020-09-17 08:53:51
Autor: Stiwi
Citi Kantor
On Thursday, September 17, 2020 at 7:36:26 PM UTC+4, Dawid Rutkowski wrote:
[...]

Hmm. Różnica chyba jednak jest stare vs nowe. W ToiP napisali: "Dla Subkont walutowych otwartych do dnia 19.08.2020 r. 0 PLN" - niezależnie czy masz tam EUR101,000 czy EUR1 milion, opłata jest 0. Natomiast jeśli otworzysz konto lub zmienisz jego typ na inny niż masz od 20 sierpnia, to trzymając w Citi  EUR101,000 zapłacisz 180pln miesięcznie.

Poza tym wynika to też z ich mailingu z 17 czerwca: "dla Klientów, którzy otworzyli Subkonto walutowe do dnia 19 sierpnia 2020 r. opłata nie uległa zmianie i nadal wynosi 0 PLN" , "dla Klientów, którzy od dnia 20 sierpnia 2020 r. otworzą Subkonto walutowe w EUR opłata wynosić będzie: 0/18/36/90/180 PLN.

"W przypadku zmiany typu Konta po dniu 20 sierpnia 2020 r. zastosowana zostanie opłata zgodna z TOiP dla nowo otwieranego typu Konta."

To jest ta właśnie sprzeczność i niedorzeczność w Citi, ponieważ zmiana statusu konta nie powinna traktować Cię jak nowego klienta.

Data: 2020-09-17 10:36:59
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu czwartek, 17 września 2020 17:53:53 UTC+2 użytkownik Stiwi napisał:
> [...]

To jest ta właśnie sprzeczność i niedorzeczność w Citi, ponieważ zmiana statusu konta nie powinna traktować Cię jak nowego klienta.

Rzeczywiście, to ja nie doczytałem.

Swoją drogą ciekawe, czego się tak tego euro czepili? Dla dolarów, funtów i franków takich ograniczeń nie ma.

Data: 2020-09-17 11:02:11
Autor: Stiwi
Citi Kantor
On Thursday, September 17, 2020 at 9:37:01 PM UTC+4, Dawid Rutkowski wrote:
Rzeczywiście, to ja nie doczytałem.

Swoją drogą ciekawe, czego się tak tego euro czepili? Dla dolarów, funtów i franków takich ograniczeń nie ma.

Zakładam, że EUR jest jednak najpopularniejszą po PLN walutą w Polsce. Każdy bank trzymający EUR dopłaca do tego w postaci negatywnych stóp procentowych Europejskiego Banku Centralnego, które wynoszą -0.5%. Więc jeśli ktoś trzyma EUR1 milion, to kosztuje to bank EUR5000 rocznie. Niektóre banki liczą po prostu 0.5% lub 0.5% od jakiejś kwoty, a Citibank ma politykę stałej opłaty w zależności od salda. Podobną politykę wprowadził Citibank w UK, pkt. 1.4:
https://www.ipb.citibank.co.uk/ipb/europe/pdfs/Fee_Schedule.pdf

Data: 2020-09-17 12:18:33
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu czwartek, 17 września 2020 20:02:14 UTC+2 użytkownik Stiwi napisał:
> [...]

Zakładam, że EUR jest jednak najpopularniejszą po PLN walutą w Polsce. Każdy bank trzymający EUR dopłaca do tego w postaci negatywnych stóp procentowych Europejskiego Banku Centralnego, które wynoszą -0.5%. Więc jeśli ktoś trzyma EUR1 milion, to kosztuje to bank EUR5000 rocznie. Niektóre banki liczą po prostu 0.5% lub 0.5% od jakiejś kwoty, a Citibank ma politykę stałej opłaty w zależności od salda. Podobną politykę wprowadził Citibank w UK, pkt. 1.4:

Hmm, ale to -0,5% nie jest od całej sumy, tylko najwyżej od stopy rezerwy obowiązkowej - w strefie euro obecnie 1%, w glapi-banku 0,5%.
Więc do miliona euro bank dopłaca rocznie 50 euro. Chyba jednak mimo wszystko więcej więcej na tym zarobi.
Hmm, a czy polski bank trzyma rezerwę - nawet w euro - w EBC czy jednak w NBP? Bo co, funtową w Banku Anglii a dolarową w FED?
I czy z tych euro 1% wg EBC czy 0,5% wg NBP?

Data: 2020-09-18 04:34:20
Autor: Stiwi
Citi Kantor
On Thursday, September 17, 2020 at 11:18:35 PM UTC+4, Dawid Rutkowski wrote:
[...]

Niestety nie znam się na szczegółach. Wiem jednak, że ujemne stopy procentowe są praktycznie normalnością dzisiaj w niektórych krajach. Np w Szwajcarii banki mają ujemne stopy procentowe 0.5% dla EUR czasem już od 1 EUR, a czasem powyżej EUR500.000, mają też ujemne stopy procentowe dla CHF, czyli tak jakby polskie banki miały ujemne stopy procentowe dla PLN... Podobnie z bankami w innych krajach np Luksemburg, Cypr itp.

Data: 2020-09-25 20:22:16
Autor: Piotr Gałka
Citi Kantor

[...]

W ramach odhaczania kolejnych zadań do zrobienia dotarłem w końcu do tematu konta w Citi. Mam te oba TOiP i nie omieszkam przeczytać.

Pamiętałem że ktoś tu pisał o rewelacyjnych kursach więc chciałem sprawdzić czy są inne dla Citi-Priority i dla CitiKonta.
Się okazuje że wybrałem złą porę - w weekend nie działa.
I nikt o tym nie pisał, albo ja to przegapiłem :(
Zapewne dla wszystkich jest to oczywiste tylko, że ja ostatnio wymieniałem jakieś waluty w AK z 5 lat temu.

Czyli muszę poczekać do poniedziałku.
P.G.

Data: 2020-09-25 12:57:38
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu piątek, 25 września 2020 20:22:16 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]

Zapewne dla wszystkich jest to oczywiste tylko, że ja ostatnio wymieniałem jakieś waluty w AK z 5 lat temu.

Szabas to już weekend?
W każdym razie u mnie działa, piątek 21:51.
Spready ok. 3gr.
W IKA troszkę lepsze - nie wiem, czy już o tej porze pogarszają weekendowo i/lub nocnie.

A i tak kursów nie sprawdzisz dla "nowego citi konta", najwyżej reklamkę na stronie - w ST zobowiązującą bank do czegoś ofertę będziesz miał dla priority.

Data: 2020-09-26 06:13:50
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
Szabas to już weekend?
W każdym razie u mnie działa, piątek 21:51.
Spready ok. 3gr.
W IKA troszkę lepsze - nie wiem, czy już o tej porze pogarszają weekendowo i/lub nocnie.

Kantor citka w weekend działa, ale kursy bankowe, spread 9%/9,5% (zależy jak te % liczyć) czyli 41gr na euro - update kursów zatrzymany na 22:57 z datą piątkową.
W IKA spread na euro 10gr.

Data: 2020-09-28 05:13:41
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu piątek, 25 września 2020 21:57:40 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

Szabas to już weekend?
W każdym razie u mnie działa, piątek 21:51.
Spready ok. 3gr.
W IKA troszkę lepsze - nie wiem, czy już o tej porze pogarszają weekendowo i/lub nocnie.

Szabas to może jeszcze nie weekend, ale kursy rzeczywiście trochę gorsze - bo spread 3gr zamiast 2gr jak w ciągu dnia.

Data: 2020-09-28 10:27:38
Autor: Piotr Gałka
Citi Kantor

[...]

Ja właśnie chciałem zobaczyć na stronie, licząc (naiwnie), że będą informacje dla obu kont.
P.G.

Data: 2020-09-28 05:10:05
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu poniedziałek, 28 września 2020 10:27:40 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
> Ja właśnie chciałem zobaczyć na stronie, licząc (naiwnie), że będą informacje dla obu kont.

To prawda, że to jest naiwnie - choć w sumie ogólnie w tym wątku naiwnie podniecamy się właśnie tymi reklamkami ze strony, bo nie ma jeszcze nikogo, kto by to "nowe citi konto" miał i sprawdził w praktyce - czyli na liście w ST, a jeszcze lepiej kupując walutę - czy te kursy są prawdziwe.

Data: 2020-09-28 14:17:08
Autor: Piotr Gałka
Citi Kantor

bo nie ma jeszcze nikogo, kto by to "nowe citi konto" miał i sprawdził w praktyce - czyli na liście w ST, a jeszcze lepiej kupując walutę - czy te kursy są prawdziwe.

Wyklikałem zmianę typu konta.
Napisało mi, że w ciągu 4 dni uporają się z wykonaniem tego zadania (przysłali mi też maila z podziękowaniem za złożenie dyspozycji).

Się zacząłem zastanawiać, czy wszystkie ustawienia (np. automatyczna spłata KK) zostaną zachowane.
P.G.

Data: 2020-10-02 15:01:17
Autor: Stiwi
Citi Kantor
On Monday, September 28, 2020 at 4:17:11 PM UTC+4, Piotr Gałka wrote:

> [...]

Się zacząłem zastanawiać, czy wszystkie ustawienia (np. automatyczna spłata KK) zostaną zachowane.

Daj proszę znać czy te kursy dla nowego Citi Konta są faktycznie jak w reklamie. Ja niestety w dalszym ciągu nie mogę skorzystać z Citi Kantor, bo nie widnieje w portfelu mój rachunek PLN... Widzę tylko pozostałe konta walutowe. Podobno jest jakiś problem techniczny z tym dla rachunków o statusie nierezydent :(

Data: 2020-10-05 12:46:25
Autor: Piotr Gałka
Citi Kantor
W dniu 2020-10-03 o 00:01, Stiwi pisze:

[...]

Moje Citi-priority zmieniło się w Citi-konto.
Na moje oko (z taką dokładnością z jaką ja to oceniam) to warunki w Kantorze są takie same jak były przed zmianą konta.

Sprawdziłem przed chwilką kursy dla Euro: 4,4867 / 4,5090
Różnica 2,23 gr.
To może jednak trochę mniej bo wydaje mi się, że poprzednio było coś rzędu 2,4...2,5gr.

Ale ponieważ nie mam dokładnych danych w funkcji czasu to może to są te same warunki tylko jakieś fluktuacje.

Jak sprawdziłem dzisiaj w nocy (koło północy - czyli niby już w tygodniu, kiedy to działa) to różnica była coś koło 6gr - czyli nie jest stała - czyli niewiele można być pewnym nie mając wglądu w Kantory w obu kontach w tym samym momencie.

Nie wiem jaka była oferta w reklamie i nie chcę mi się szukać.

Mam za to jakieś problemy z logowaniem (używam Opery). Mam 3 różne linki z których wchodziłem do citi i z każdego mogłem się zalogować.
Teraz działa mi tylko jeden - bezpośrednio otwierający okienko logowania.
Pozostałe otwierające stronę Citi nie działają - mogę z prawej strony wybrać zaloguj, pojawia się wybór 4 różnych logowań, ale kliknięcie w wybrane nie ma żadnego efektu. Nigdy wcześniej nie zauważyłem takich problemów z citi.
P.G.

Data: 2020-09-28 05:18:28
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu poniedziałek, 28 września 2020 11:46:39 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

> miejsce postojowe w wielostanowiskowym garażu podziemnym

Kupno miejsca garażowego na wynajem nigdy się nie zwróci z uwagi na opłaty z tytułu zaliczek, podatku od nieruchomości oraz użytkowania wieczystego, czy jeszcze dodatkowo rat za k.h.

Napiszę tu oczywistość (jak z książki z serii "dla opornych") - to zależy od tego, za ile to miejsce postojowe wynajmiesz - a ceny jak wiadomo kształtuje rynek, szczególnie prawo popytu i podaży.
Nie zwróci się marna inwestycja, dobra się zwróci i szybko zaczniesz na czysto zarabiać.

Suma za wynajem oczywiście musi przekraczać zaliczki, podatek od nieruchomości oraz odsetki od kredytu (odsetki, nie całe raty) - inaczej interes jest marny.

A może być nawet tak, że inwestycja się zwraca - a jednocześnie nie trzeba płacić podatku dochodowego - bo jest jeszcze taka fajna rzecz jak amortyzacja, która dla garaży podziemnych wynosi 4,5% (a np. dla mieszkań tylko 2%).

Data: 2020-09-28 14:47:51
Autor: J.F.
Citi Kantor
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:f4163a7e-32cb-4799-a40a-efa51bec4662o@googlegroups.com...
> [...]

Nie zwróci się marna inwestycja, dobra się zwróci i szybko zaczniesz na czysto zarabiać.

A duzo moze zalezec od tego, ile darmowych parkingow jest w okolicy, i ile samochodow maja najmujący mieszkania ...

A nawet od tego, jak ruchliwa jest straz miejska.

J.

Data: 2020-09-28 06:35:58
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu poniedziałek, 28 września 2020 14:47:52 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

A nawet od tego, jak ruchliwa jest straz miejska.

W ramach nowoczesnego marketingu czyli kreowania rynku należy oczywiście odpowiednią liczbę telefonów na straż miejską wykonać - oczywiście jeśli łobuzy parkują w miejscach niedozwolonych - żeby rozeszła się fama, że w tej okolicy jednak "wieśniaki" przyjeżdżają.
Najfajniej jak zakładają blokady - wtedy widać ;> (inna sprawa że zakładanie blokady na samochód, który stoi na zakazie zatrzymywania jest przynajmniej kontrowersyjne).

Sąsiedzi z bloku obok mojego poprzedniego zainwestowali w taką blokadę - być może ze złomu, bo tylko stała przypięta łańcuchem do słupa przy ich wjeździe do garażu, który to wjazd był często zastawiany - ale pomogło, łobuzy przestały tam zostawiać swoje blachosmrody ;)

Data: 2020-10-02 18:38:19
Autor: ąćęłńóśźż
Citi Kantor
Jasne, rzuć znane Ci ceny wynajmu miejsc w garażach podziemnych i przeprowadź analizę finansową.
M.p. niech będzie z tanich, 35 tys. zł.
Przeliczeniowo wychodzi powiedzmy 33 m2 do udziału w lokalu użytkowym garażu podziemnego.

-- -- -
to zależy od tego, za ile to miejsce postojowe wynajmiesz - a ceny jak wiadomo kształtuje rynek

Data: 2020-10-02 11:09:24
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu piątek, 2 października 2020 18:38:22 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

> [...]

M.p. niech będzie z tanich, 35 tys. zł.
Przeliczeniowo wychodzi powiedzmy 33 m2 do udziału w lokalu użytkowym garażu podziemnego.

Mogę napisać o moim - Mokotów przy Mordorze, kupione w 2014 za 32,5k (zbite z 39k ;) - choć moja siostra na Bródnie ma podobne parametry, więc pewnie tanio biorę (parking w biurowcu obok 10zł/h).
Odstępne na początku było chyba 250, potem się udało 300, teraz 280 (wytargowane z 300 - echh, trzeba było zacząć od 350 ;).
U mnie miejsce odpowiada 21,32m^2 (w garażu są 192 miejsca i 92 komórki - ale zarówno miejscu jak i komórce odpowiada równy udział 1/284, tak to debilnie zrobił deweloper, więc to, co zyskuję na miejscu, tracę na komórce).
Podatek od nieruchomości ok. 160zł rocznie, czynsz do wspólnoty ok. 105zł (3,30zł/m^2 na utrzymanie części wspólnych, dodatkowe 1,32zł/m^2 na utrzymanie garażu, 6,40zł od udziału na fundusz remontowy - ogólnie 0,30zł/m^2).
W bloku 160 mieszkań (średnio 62m^2) i 11 usługowych (średnio nieco ponad 100m^2).
Niecałe 500zł do podstawy opodatkowania - a prawie 2k zwrotu - inwestycja się zwróci w niecałe 20 lat - albo na 6%.
Jako że obowiązkowa z mieszkaniem - bez MP byłoby niesprzedawalne - to chyba nieźle, bo nawet niższe odstępne byłoby od tego, by stało puste?

Data: 2020-10-04 17:54:02
Autor: ąćęłńóśźż
Citi Kantor
Albo i nigdy, bo się zaczną bramy psuć, posadzka pękać, monitoring starzeć, nowe fikuśne pomysły straży pożarnej z wentylacjami, czujnikami, tryskaczami, mokrymi hydrantami, drzwiami, drogami ewakuacyjnymi (strażacy to wróg taniego przystępnego budownictwa) no i jak sam pisałeś dopłacasz na komórce, więc masz twórczą księgowość

Wynajmij komórkę i zrób jej analizę finansową ;-))

Choć generalnie uważam, że lepiej mieć niż nie mieć miejsca, ale to serce a nie rozum podpowiada. Równie dobrze albo i lepiej można być najemcą.

-- -- -
inwestycja się zwróci w niecałe 20 lat

Data: 2020-10-04 13:28:20
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu niedziela, 4 października 2020 17:54:06 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

> inwestycja się zwróci w niecałe 20 lat

Albo i nigdy, bo się zaczną bramy psuć, posadzka pękać, monitoring starzeć, nowe fikuśne pomysły straży pożarnej z wentylacjami,

Na utrzymanie w dobrym stanie idą opłaty bieżące, wkalkulowane powyżej.
Albo trzeba być mądrym, sprzedać po 10 latach, za 90%-100% ceny kupna, zanim się zaczną poważne koszty ;>

czujnikami, tryskaczami, mokrymi hydrantami, drzwiami, drogami ewakuacyjnymi (strażacy to wróg taniego przystępnego budownictwa) no

Mieszkam nad tym garażem, wolę, żeby nie był tani i przystępny, tylko bezpieczny. I tak trzeba walczyć z burakami robiącymi z miejsc postojowych i ich okolic składowisko rupieci.

A taki zły strażak przydałby mi się na mega-buraka, który przy (nie swoim) miejscu postojowym postawił agregat do lad chłodniczych dla sklepu powyżej (te lokale usługowe na parterze to jest klątwa, jak nie kebab to pseudo-spożywczak, czyli głównie żabka i wóda) - jak puknie w niego samochód to będzie inhalacja freonem :( Rok już kołomyje z nadzorem budowlanym - może straż dałaby radę?

i jak sam pisałeś dopłacasz na komórce, więc masz twórczą księgowość

Komórkę (jak i mieszkanie) mam dla siebie, piszemy tu o MP na wynajem.
W ten sposób obecność komórek w garażu poprawia jego parametry.
Jakby nie było komórek to podatek od nieruchomości i opłaty wzrosłyby o ok. 50%, więc wyzerowałoby to podstawę opodatkowania. Z 6% zrobiłoby się 5% - albo szukałbym kogoś, kto zapłaci 350zł.

Wynajmij komórkę i zrób jej analizę finansową ;-))

Kosztowała 10k, ok 5m^2 (choć trochę zmniejsza ją to, że drzwi otwierają się do środka, niefart, bo na poziomach niżej otwierają się na zewnątrz - ale za to ja mam 3,30m wysokości, a niżej tylko 2,60m), podatek od nieruchomości (czekam już 3 lata, żeby naliczyli, bo komórke dokupiłem w 2017) i opłaty takie same jak dla MP. Ale nie wiem, ile można wziąć za wynajem - wiem, że są chętni, ogłoszenia wiszą.

Choć generalnie uważam, że lepiej mieć niż nie mieć miejsca, ale to serce a nie rozum podpowiada. Równie dobrze albo i lepiej można być najemcą.

Gorzej, jak nikt nie będzie chciał wynająć. U mnie ogłoszenia pojawiają się rzadko i zaraz znikają.
A przy ew. sprzedaży nie będzie się liczyć Twoja opinia, a nabywcy.
35m^2 bez MP przy metrze sprzedasz za ponad 10k/m^2. 70+ trochę dalej - będziesz musiał zejść mocno z ceny.

Data: 2020-09-28 11:46:36
Autor: ąćęłńóśźż
Citi Kantor

Data: 2020-09-28 13:18:15
Autor: Piotr Gałka
Citi Kantor

A typ konta zmieniasz?

Porównałem te konta i za zmianą przemawiają:
- bezwarunkowa bezkosztowość:
    - środki przeznaczone na utrzymanie dotychczas bezkosztowości mogą kiedyś się przydać do utrzymania bezkosztowości jakiegoś innego konta,
    - brak zawracania głowy z wyrabianiem zakupów,
- kilka darmowych przelewów Express (w Citi Priority nie ma).
Przeciw zmianie:
- tylko 4 wypłaty darmowe z obcych bankomatów (ja rozumiem, że nie na osobę a na konto)
- sowita opłata za obsługę kasową w banku (raz korzystałem, ale w sumie chyba się obejdzie).

a żeby do banku sklecić "proszę o zmianę typu konta na >>nowe citi konto<<" to brakuje?

A to trzeba pisać?
Jak wszedłem w konto to znalazłem miejsce prowadzące do zmiany typu konta, ale jak kliknąłem to pojawił się następny widok z listą typów kont do wyboru, ale wszystko 'na szaro' i z kręcącym się kółeczkiem "się pracuje".
Jedyne co zadziałało to zamknięcie okna.

euro jak i PLN na 0% mają rachunki - uwaga, byle nie w citku, tam jest opłata za trzymanie ponad 10k euro!

Przy okazji wczytywania się w TPiO taki wniosek:
Szkoda, że nie otworzyłem konta w euro miesiąc temu - nadal bezpłatne nawet ponad 10k. Wtedy zmiana typu konta powodowała by też wpadniecie w te limity - byłby argument aby nie zmieniać.
Czyli oni mają taką politykę, że w miarę możliwości, co klient dostał to może zachować (tak ja to interpretuję).

Na razie założyłeś, że skoro dali Ci rok darmowo to nie zmieniasz.
A może jak będziesz chciał zmienić za rok to oferta CitiKonta się pogorszy tak jak pogorszyła się konta euro, a jak zmienisz teraz to zachowasz to co dostałeś?

Ale to Ty jesteś ekspertem od banków. Dla mnie te TPiO są pierwsze jakie czytam od co najmniej 3 lat.

Przy okazji takie info (sukces).
Zadzwonili do mnie z Citi - czy wiem, że jest program poleceń i jak kogoś polecę i oni dadzą mu kartę to coś tam dostanę.
Ja na to, że polecić mógłbym tylko żonę, ale karty jej nie dacie bo się rozbije na papierach bo wy całym sercem nie lubicie sp.j.
Pani, że mają ofertę karty darmowej (limit 5k) i bez dokumentów (ale chyba poza tym programem poleceń - w sumie nie jestem pewien). Coś tam.. BP.
Wychodzi na to, że się udało, czym mnie zadziwili :)

A studiując te TPiO odkryłem, że chyba!! dla mojej Simply Citi karta dodatkowa jest gratis (albo była by gratis, gdybym ją od razu wziął) bo nie wiem, czy "dla kart wydanych w terminie..." dotyczy karty głównej czy dodatkowej.

Teraz się zastanawiam czy:
- w jednym banku można mieć kilka KK (nigdy nie miałem),
- jeśli tak to czy załatwiać też sobie tę coś tam BP skoro darmowa to lepiej mieć niż nie mieć :)
P.G.

Data: 2020-10-02 07:52:50
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu poniedziałek, 28 września 2020 13:18:18 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
- sowita opłata za obsługę kasową w banku (raz korzystałem, ale w sumie chyba się obejdzie).

Hmm, jak będzie z tymi wypłatami z bankomatów na koncie wspólnym to musisz się sam dopytać - czy będzie to liczone per konto czy per karta (a konto w citku może mieć do 4 współwłaścicieli, to rekord, z innych pozwalających na więcej niż 2 znam tylko skarbonkę z trzema).
I rzeczywiście bonus w postaci express elixir - chyba 3.

Obsługa kasowa - w tym celu może warto mieć dodatkowy bank na wypadek konieczności dużej wypłaty (jeśli ma się tyle w banku ;) - debetówka do priority ma maksymalny limit wypłat z bankomatów 25k dziennie (a płatności max. 10k), a tyle to się na raz z bankomatu nie dostanie, nawet z citkowego, jeśli ktoś akurat szczęśliwie ma pod ręką (mają większe szczeliny).
Hmm, ale w sumie z "moich" jedynym bankiem z darmowym kontem, które wciąż można założyć, i darmową kasą jest kantor aliora - a alior oddziałów nie ma dużo, a tych z kasami jeszcze mniej i systematycznie likwiduje.

Sprawdź przy okazji, jakie są te limity debetówki dla citi priority.
Przy zmianie typu konta podobno nie wymieniają debetówki (a przynajmniej z priority na citi konto, ciekawe, czy przy zmianie z gold też zostawią ;).

Dziś dzwonili do mnie z citka i usilnie namawiali na zmianę na priority - nawet do tego stopnia, że kłamali, że citi global wallet (czyli że karta "sama pobierze" z konta w euro przy płatności w euro) jest tylko dla citi konta, a przy priority trzeba przełączać ręcznie.

Jaki to ma sens? Tzn. telesprzedawcę rozumiem, ma zadanie i stara się je wykonać - ale dla banku? Może czepiają się tylko tych, co dostali zwolnienie z opłat?

W ogóle coś poziom obsługi w citku spada do poziomu mLinek - próbuję się dowiedzieć, czy da się założyć wspólne konto przez telefon/net (bo zakładanie konta w oddziale już przerabiałem, żenua, jedyny zysk to kolekcjonerska debetówka ze złotymi literkami ;) - odpowiadają mi na zmianę dwie citiLinki, jedna twierdzi jedno, druga drugie...
Możliwa jest chyba droga okrężna - żona zakłada konto indywidualne (bo ja drugiego indywidualnego nie mogę) a potem je uwspólniamy - to też podobno da się zrobić przez net/telefon.
Ale się robi problem, bo w citku jest pojęcie "pierwszego współwłaściciela" - i pewnie podobne jazdy mogą być co w santander (o czym niżej).

> [...]

Jedyne co zadziałało to zamknięcie okna.

No i co, wykokosili się z tą zmianą?
Jak tak, to zajrzyj do kantoru i przekopiuj kursy.

U mnie na prority o 16:11:
EUR/PLN 4.4865 4.5101
USD/PLN 3.8277 3.8463
CHF/PLN 4.1583 4.1807
GBP/PLN 4.9523 4.9782
EUR/USD 1.1698 1.1749

Rzeczywiście jest możliwość zmiany typu w ST - choć te 4 dni czekania oznaczają, że jest to niewiele więcej niż template wysłania wiadomości - a przy okazji robią sobie disclaimer, bo wymagane jest pobranie "dokumentu dotyczącego opłat".

> [...]

Czyli oni mają taką politykę, że w miarę możliwości, co klient dostał to może zachować (tak ja to interpretuję).

Cóż, można powiedzieć tylko: "Dotychczas tak było - ale teraz mamy komputer!".
Citek stosował politykę zostawiania "starym" klientom warunków, na które się umówił - ale właśnie ją skończył, zmieniając wszystkim posiadaczom citi priority warunki na nowe (a były jeszcze "stare" citi priority z bardzo starymi warunkami - kiepskimi, ale może komuś odpowiadały, skoro w osobnej TOiP pozostawały) - przynajmniej dla konta złotówkowego, bo że zostawili dla euro to żadna łaska.

[...]

Tego nigdy nie wiadomo.
Wiadomo tylko jedno - bank, żeby pogorszyć warunki, musi to zapowiedzieć 2 miesiące wcześniej - i tylko tyle można mieć pewnego.
Ja KK w citku mam bezpłatną bezterminowo - ale mogą mi wypowiedzieć umowę bez podania przyczyny z 2-miesięcznym okresem wypowiedzenia.

A skoro pogorszyli wszystkie citi priority to nie ma podstaw sądzić, że jak im się zachce, to nie pogorszą wszystkich citi kont.

[...]

Ten "program poleceń" dla KK to pic jest - taka sama promo jak każda inna, czyli nagroda za wyrobienie KK 400zł - tyle że podzielona po połowie między polecającego i polecanego. Jedno, co jest lepsze w stosunku do zwykłych promo (w których jest nagroda też ok. 400zł - telefon czy vouchery) to to, że jest wymóg wydania tylko 200zł - a zwykle jest koło 500zł (w sumie różnica dla nastolatka - kiedyś to trzeba było wydać 2k, to już mógł być problem, teraz - niestety - nie jest).
Aha, i jeszcze trzeba się upewnić, że moto-bp bierze udział w tej promo - bo może być tylko dla simplicity.

Co do dochodu bez dokumentów - nie wierz, póki nie sprawdzisz.
Jak żona brała w ostatniej promo z telefonem właśnie moto-bp (promo była fajna, bo karencja tylko od 1.1.2020, a promo była luty-marzec) to specjalnie kazałem jej żądać limitu 5k (w ogóle dobrze, że citek na jakieś negocjacje przy zamawianiu pozwala, kiedyś dawali tyle, ile max. było można - a do tego przy zamawianiu nie potrafili powiedzieć, ile wychodzi, i dowiadywałeś się dopiero jak przychodziła pocztą umowa - to też było głupie, bo potem zaraz można było obniżyć jedną wiadomością w ST - a nawet głupie podwójnie, bo np. do mnie zaraz zadzwonili z propozycją podwyższenia do 150%) - a i tak dokumenty dochodowe trzeba było przesłać (i jeszcze musiałem napisać list z wyjaśnieniami w PDF - bo musiał być jako załącznik - że na potwierdzeniach wpływu pensji żony jest moje nazwisko, bo taką głupotę na kontach wspólnych ma santander - dobrze, że choć widoczny był nadawca, więc widać, czyja naprawdę była ta pensja - tzn. naprawdę to ona jest wspólna, ale banki jakoś nie potrafią tego do wiadomości przyjąć).
No chyba że sam się nabrałem i trzeba było kazać 4900, albo 4k - bo może nie jest tak, że "dokumentów nie trzeba do 5k", tylko że "od 5k trzeba" - widać nie należy być zachłannym ;>
Ogólnie moto-bp ma minimalny limit 1700zł.

[...]

Trzeba sprawdzić datę zawarcia umowy - wg tego dodatkowe do simplicity są płatne lub nie - a zamawiać dodatkowe można w dowolnym terminie (można nawet wyklikać w ST).

Teraz się zastanawiam czy:
- w jednym banku można mieć kilka KK (nigdy nie miałem),

Można, przynajmniej w santanderze - ja miałem 3 na raz - to był jednak achievement, trzecią musiałem załatwiać "normalnym" trybem przez telefon i dali limit tylko 4k.

- jeśli tak to czy załatwiać też sobie tę coś tam BP skoro darmowa to lepiej mieć niż nie mieć :)

W tym samym banku drugą MC - nie widzę korzyści, chyba że taką, że jedna bezpiecznie leży w domu, a drugą się nosi (czy też na zmianę, żeby się bank nie obraził i nie zadzwonił, że nieużywaną zamkną).
Bo jak jakąś kartę już masz to na drugą żadnej promocji nie dostaniesz.

Ale np. dla żony może być - szczególnie jak z jakąś promo, dla tej moto-bp było sporo zwrotów za benzynę - choć chyba tylko właśnie na bp, więc może w konsekwencji wyjść drożej ;>
No ale nagrodę zawsze można wyłudzić - tutaj każdy PESEL jest cenny ;) - a po dostaniu nagrody wyklikać zamknięcie karty, to jeszcze zadzwonią i zaproponują moneyback 10%, max. 100zł - a po 4 miesiącach znów można zamknąć i czekać, aż minie karencja (skoro masz darmowe dodatkowe do simplicity).

Data: 2020-10-05 13:27:53
Autor: Piotr Gałka
Citi Kantor

Hmm, jak będzie z tymi wypłatami z bankomatów na koncie wspólnym to musisz się sam dopytać - czy będzie to liczone per konto czy per karta

W zasadzie zakładałem, że per konto, ale faktycznie całkowitej pewności
mieć nie można.
Tyle, że w takich wątpliwych sytuacjach to czy można też ufać uzyskanej
odpowiedzi...

I rzeczywiście bonus w postaci express elixir - chyba 3.

Jeśli to oznacza, że nie zauważyłeś tego wcześniej to jestem w szoku :)

Obsługa kasowa - w tym celu może warto mieć dodatkowy bank na wypadek konieczności dużej wypłaty (jeśli ma się tyle w banku ;)

Nigdy nie robiłem dużych wypłat. Sprzedałem samochód (firmowy) i
wpłacałem uzyskaną gotówkę (w sumie nie rozumiałem dlaczego komis jako
standard używa gotówki, a nie płaci przelewem).

Sprawdź przy okazji, jakie są te limity debetówki dla citi priority.

Już nie mam citi-priority.

Przy zmianie typu konta podobno nie wymieniają debetówki (a przynajmniej z priority na citi konto, ciekawe, czy przy zmianie z gold też zostawią ;).

Zawsze zakładałem, że przy zmianie konta karta debetowa też się zmienia
choć sam napis na plastiku pozostaje stary (do następnego wznowienia).

[...]

W piątek wyklikałem założenie konta w Euro. W moich ostatnich
poszukiwaniach papierów na str. citi nie natknąłem się na jakiś opis tej
funkcjonalności citi global wallet. To trzeba jakoś właczyć, czy jest z
definicji?

No i co, wykokosili się z tą zmianą?
Jak tak, to zajrzyj do kantoru i przekopiuj kursy.

Tak już mi się wyświetla, że mam Citi konto.

U mnie na prority o 16:11:
EUR/PLN 4.4865 4.5101
USD/PLN 3.8277 3.8463
CHF/PLN 4.1583 4.1807
GBP/PLN 4.9523 4.9782
EUR/USD 1.1698 1.1749

Poniedziałek 13:05:
EUR/PLN 4.4885 4.5108
USD/PLN 3.8202 3.8376
CHF/PLN 4.1671 4.1884
GBP/PLN 4.9435 4.9678
EUR/USD 1.1726 1.1779

Co do dochodu bez dokumentów - nie wierz, póki nie sprawdzisz.

Karta już przyszła.
Była tylko rozmowa telefoniczna + wizyta kuriera.

[...]

Przy poprzedniej akcji (w sumie nie udanej) kiedy Citi namawiało żonę na
KK ustaliliśmy, że kolega zamiast jednego przelewu ma nam przysyłać dwa
i jeden adresować do mnie, a drugi do żony. Tyle, że jak się zaloguję do
konta to nie jestem w stanie ustalić, który to wynagrodzenie dla mnie, a
który to dla żony. Ale od roku nie sprawdzałem - może już teraz to się
da zobaczyć.

[...]

Z kartą przyszła jakaś informacja (standardowy druczek do którego
przyklejona jest karta) o promocji. Ale trzeba by ileś tam wydawać, w
tym połowę na stacjach BP więc nie sprawdzimy, czy to faktycznie by
zadziałało.

[...]

Jesteś pewien?
Dla mnie to tak jak z tymi 4 wypłatami darmowymi.
Opłata za kartę dodatkową I w szczegółach, że zależy od daty wydania
karty (ale (przynajmniej dla mnie) nie jest jasne, czy głównej, czy
dodatkowej).

W tym samym banku drugą MC

A na to w ogóle nie patrzyłem.

- nie widzę korzyści, chyba że taką, że jedna bezpiecznie leży w domu, a drugą się nosi

Bo jak jakąś kartę już masz to na drugą żadnej promocji nie dostaniesz.

Nie myślałem o promocji.
Kombinowałem w ten sposób, że jak kiedyś by zmienili warunki Simpliciti
tak, że wypadało by z niej zrezygnować to nie miałbym żadnej KK.
A może ta BP już nie będzie wtedy do dostania, ale jak ktoś miał to ma.

Brat kiedyś dostał darmową KK z mBanku i ma do dziś. A ja przez opłaty
roczne za KK mBanku zrezygnowałem z niej, co pociągnęło za sobą też
rezygnację z debetowej (aby nie wyrabiać limitów).

[...]

Mam inne podejście do promocji niż Ty. Jak przy okazji czegoś, co i tak
planuję zrobić coś wpadnie to dobrze, ale żeby specjalnie sobie tym
głowę zawracać to nie ja.
P.G.

Data: 2020-09-15 11:42:50
Autor: Piotr Gałka
Citi Kantor

Nie mam walutowych, a pozycję 'Kantor' widziałem. Nie próbowałem wchodzić.

Kliknij, nie gryzie ;)

Tak ten Kantor podpięli pod konto, że dziś w pośpiechu zamiast kliknąć w konto to kliknąłem w "Przejdź do Citi Kantor" bo widziałem to jako "Przejdź do Konta".

Otworzyło mi się. Kliknąłem Kup Euro i mogłem coś dalej decydować.
Tylko, że zamiast kup to tam są jakieś zlecenia i zlecenia warunkowe.
Dla mnie Kantor to jest coś takiego: jest okienko i są ceny, podchodzę i kupuję lub sprzedaję.
A tu to wygląda, że podchodzę do okienka i jak przyjdzie moja kolej to mogę położyć kasę na ladzie i powiedzieć: jak szef każe zmienić na wyświetlaczu kwotę na taką a taką to wtedy proszę dla mnie kupić i kiedyś przyjdę odebrać.
Jeśli tak to działa to jest to coś więcej niż 'zwykły kantor'.

W każdym razie mimo, że mam tylko konto w PLN to kantor mi się otworzył - bo chyba taka była wątpliwość.
P.G.

Data: 2020-09-12 11:03:02
Autor: J.F.
Citi Kantor
Dnia Sat, 12 Sep 2020 01:05:42 -0700 (PDT), Stiwi napisał(a):
[...]

Nie bardzo rozumiem - przeciez mbank kantor ma.

Płatnosci/Waluty/Kup lub sprzedaj.
Teraz kurs euro 4.40 / 4.49, wiec taki sobie.

Oczywiscie musisz miec konto walutowe, ale co - w City rozne waluty na
jednym koncie ?

No chyba, ze jak nie masz konta walutowego, to mbank nawet tego nie
pokaze. Mam, wiec nie wiem ... Konto zaklada sie "na klik" ...

I nawet jakies oferty ma, ale cos pusta lista - moze dlatego, ze
"wystapil blad" przy zakladaniu. Czyzbym wniosku nie zlozyl ?
A moze dlatego, ze czynne tylko w dni robocze ?

J.

Data: 2020-09-12 10:11:37
Autor: Stiwi
Citi Kantor
On Saturday, September 12, 2020 at 1:02:59 PM UTC+4, J.F. wrote:
Nie bardzo rozumiem - przeciez mbank kantor ma.

Tak ma, ale trzeba jakiś wniosek wcześniej składać - nie próbowałem jeszcze.

Oczywiscie musisz miec konto walutowe, ale co - w City rozne waluty na
jednym koncie ?

Chyba nikt w Polsce nie oferuje wielowalutowego rachunku?

I nawet jakies oferty ma, ale cos pusta lista - moze dlatego, ze
"wystapil blad" przy zakladaniu. Czyzbym wniosku nie zlozyl ?
A moze dlatego, ze czynne tylko w dni robocze ?

Na pewno z wszelkimi porównaniami trzeba poczekać do początku tygodnia.

Data: 2020-09-12 09:18:05
Autor: Robert_DF
Citi Kantor

[...]

a IKA umożliwia wymianę bezpośrednią np. USD na CHF i czy posiada rachunki w mBanku i Santanderze (taka operacja ma sens tylko jeżeli robi się wewn. przelewy), bo coś mi się domwaluty popsuł i muszę poszukać alternatywy

ps
Citi warto testować?
została mi tam KK, ror zamknąłem jakiś czas temu

Roberts

kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140/

Data: 2020-09-12 05:50:03
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu sobota, 12 września 2020 09:18:06 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:

[...]

IKA jako jedyny ze znanych mi kantorów bankowych posiada opcję wymiany miedzy parami walutowymi.
Co do "kont" w innych bankach - tu tak nie będzie, to są po prostu konta w aliorze. Co jest ważne, bo kasa nigdy nie wychodzi z _Twojego_ konta.
Ale kłopot może być z przelewami walut, oczywiście oprócz euro, bo to już wszędzie jest darmowe.
Sumy, które w IKA wymieniłeś, zapisują się na "liczniku" - i przelewy sum w ramach tego licznika są zwalniane z kosztów przelewu ze strony aliora w opcji SHA (no bo oczywiście w opcji BEN nie ma kosztów ze strony aliora).
Problem jest z kosztami banku odbiorcy - ja jedynie z doświadczenia mogę powiedzieć, że przelew USD do polskiego citi jest za darmo i w opcji ekspress dochodzi tego samego dnia.
Na grupie było też, że funty bodajże do angielskiego lloyds też doszły w całości.
W ostateczności możesz zawsze przepuścić te waluty przez kasę w oddziale.

Citi warto testować?
została mi tam KK, ror zamknąłem jakiś czas temu

Teraz wprowadzili do ofert "nowe citi konto" - przetestować można, bo jest darmowe, łącznie z debetówką, i nawet 4 wypłaty z dowolnego bankomatu w krauj i za granicą miesięcznie darmowe (plus wszystkie wypłaty z bankomatów citi - ale tych akurat w PL malutko, choć mają unikalną opcję wypłaty USD i EUR - więc bardziej się ta opcja już może przydać za granicą) - i jeszcze 150zł na start można dostać (jak zamknąłeś konto przed 1 stycznia 2020).
Jeśli masz KK (tzw. "aktywna umowa") to założysz przez telefon, nigdzie nie trzeba chodzić ani się z kurierem umawiać. Jest też opcja "na selfie" - jak masz ochotę to potestuj (o ile w ogóle będą to selfie chcieli) - albo może w ogóle da się po prostu przez ST założyć?
Chyba że chcesz konto gold, to wtedy możesz dostać 2k nagrody (a jak ja Cię polecę, to dostanę 1k), ale musiałbyś mieć ponad 400k i wrzucić je do citka na ponad 3 miesiące ;>

A jak nie masz to jeszcze trick z zamykaniem karty kredytowej - kliknij sobie to w ST, zadzwonią z propozycją moneybacku 10% do sumy 100zł.
A nawet jak nie zadzwonią to zawsze możesz odwołać to wypowiedzenie, więc nic nie ryzykujesz.

Data: 2020-09-12 15:14:38
Autor: ol34
Citi . CitiKonto.
Użytkownik "Dawid Rutkowski" <drutkow1@wp.pl> napisał w wiadomości

Teraz wprowadzili do ofert "nowe citi konto" - przetestować można, bo jest
darmowe, łącznie z debetówką, i nawet 4 wypłaty z dowolnego bankomatu
w krauj i za granicą miesięcznie darmowe (plus ...

Nie dla każdego :

6. Z Oferty wyłączone/eni są:
a.  osoby, które po dniu 1 stycznia 2020 r. posiadały w
Banku Konto Osobiste lub Rachunek Oszczędnościowy (dotyczy również
wszystkich Współposiadaczy Konta),

https://www.citibank.pl/files/documents/accounts/regulamin-- -citikonto-finansowa-rewolucja.pdf

Data: 2020-09-12 06:21:40
Autor: Dawid Rutkowski
Citi . CitiKonto.
W dniu sobota, 12 września 2020 15:14:59 UTC+2 użytkownik ol34 napisał:
> [...]

a.  osoby, które po dniu 1 stycznia 2020 r. posiadały w
Banku Konto Osobiste lub Rachunek Oszczędnościowy (dotyczy również

Hmmm, może mi się zdaje, ale posiadanie konta po 1 stycznie 2020 wyklucza jedynie z możliwości dostanie premii 150zł na start - "nowe citi konto" można sobie założyć - a co więcej, można bezpłatnie zmienić typ konta z dowolnego obecnego na "nowe citi konto" (a potem również bezpłatnie można zmienić z powrotem).
Np. obecnie citi priority przestało mieć sens po zmianie warunków (ja dostałem zwolnienie na rok po próbie zamknięcia, więc mam nawet lepiej niż poprzednio, ale trzeba być twardym negocjatorem ;) - więc zmianę na "nowe citi konto" można polecić - jest to obecnie chyba najlepsza oferta na darmowy backup.
Czy jest dobra jako główne konto - potencjał ma, a reszta to już kwestia gustu.

Data: 2020-09-12 16:43:28
Autor: ol34
Citi . CitiKonto. Nie dla kazdego.
> [...]

można sobie założyć - a co więcej, można bezpłatnie zmienić typ konta z
dowolnego obecnego na "nowe citi konto" (a potem również bezpłatnie można

Przeczytaj uważnie i powoli pkt 6 regulaminu.
Cytat jest wyżej.

Data: 2020-09-12 09:13:07
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu sobota, 12 września 2020 16:43:44 UTC+2 użytkownik ol34 napisał:

> [...]

> zmienić z powrotem).

Przeczytaj uważnie i powoli pkt 6 regulaminu.

To Ty przeczytaj, czego dotyczy oferta "CitiKonto. Finansowa Rewolucja" i nie pisz głupot.
"Nowe citi konto" może założyć każdy (chyba że już ma indywidualny ROR w citi, wtedy może założyć jako wspólne albo zmienić obecny na "nowe citi konto").
A oferta mówi o tym, że można DODATKOWO dostać do 150zł na start - jeśli się nie miało ROR w citi od 1.01.2020 - i o tym wykluczeniu też w moim poście było.
Więc zdecyduj się, czy nie dla wszystkich jest konto, czy jednak tylko premia.

Data: 2020-09-12 18:57:08
Autor: ol34
> [...]

"Nowe citi konto" może założyć każdy (chyba że już ma indywidualny ROR w
citi, wtedy może założyć jako wspólne albo zmienić obecny na "nowe citi

Skąd wiesz, że " KAŹDY może założyć jako wspólne albo zmienić obecny na
"nowe citi konto")." ?

Z jednego już się wycofałeś ("chyba, że już ma indywidualny ROR w citi")
i dobrze.
Ale nadal nie zauważasz/nie rozumiesz/pomijasz  pkt 6a regulaminu.
(cytat wyżej).

Data: 2020-09-12 10:41:57
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu sobota, 12 września 2020 18:58:00 UTC+2 użytkownik ol34 napisał:
> [...]

> konto").

Skąd wiesz, że " KAŹDY może założyć jako wspólne albo zmienić obecny na

Z korespondencji z bankiem.

Z jednego już się wycofałeś ("chyba, że już ma indywidualny ROR w citi")
i dobrze.

Nie może założyć nowego - bo po co? - ale może przejść bezpłatnie na warunki "nowego citi konta".
Jaka różnica w efekcie końcowym? I tu i tu masz "nowe citi konto".
Jest więc dla każdego.

Ale nadal nie zauważasz/nie rozumiesz/pomijasz  pkt 6a regulaminu.
(cytat wyżej).

To Ty nie rozumiesz dokumentu, na który się powołujesz.
Mówi on o PROMOCJI - puli 5000 kont, za założenie których można dostać do 150zł premii.
I warunek "niemania" ROR w citi od 1.1.2020 dotyczy TYLKO możliwości założenia konta w promocji.

Przy zakładaniu BEZ promocji nie ma żadnych takich warunków - jedynie brak indywidualnego ROR w citi jeśli "nowe citi kinto" też chcesz mieć indywidualne.
A jak masz ROR to możesz bezpłatnie zmienić jego typ na "nowe citi konto".

W sumie to jakie znasz banki, w których można mieć więcej niż jeden indywidualny ROT?
Ja znam:
- mBąk - przoduje, można mieć nawet 10, i to tych samych typów,
- santander - można, ale tylko jeśli są różnych typów.

Data: 2020-09-12 21:32:47
Autor: ol34
Citi . CitiKonto.
Użytkownik "Dawid Rutkowski" <drutkow1@wp.pl> napisał w wiadomości news:f23729ad-41c4-4297-9874-fa2db4af0ec5ogooglegroups.com...

>  oferta "CitiKonto. Finansowa Rewolucja"

Mówi on o PROMOCJI - puli 5000 kont, za założenie których można dostać do 150zł premii.

Masz rację. Zwracam honor.
Oferta dotyczy nagród. Oferta nie dotyczy możliwości założenia konta.

Data: 2020-09-12 13:21:25
Autor: Dawid Rutkowski
Citi . CitiKonto.
W dniu sobota, 12 września 2020 21:33:19 UTC+2 użytkownik ol34 napisał:

> Mówi on o PROMOCJI - puli 5000 kont, za założenie których można dostać do > 150zł premii.

Masz rację. Zwracam honor.
Oferta dotyczy nagród. Oferta nie dotyczy możliwości założenia konta.

Uffff... ;>
Jak to mówią: "Cancel all my meetings. Someone on the internet is wrong!" ;>

Data: 2020-09-12 10:21:13
Autor: J.F.
Citi Kantor
Dnia Fri, 11 Sep 2020 13:21:37 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
napisał(a):

[...]

[...]

A to jest tylko taki kantor, czy powiazane z karta wielowalutowa ?

Bo to mnie od dluzszego czasu frapuje - podnoszenie prowizji za
przewalutowanie na karcie i wprowadzanie kart wielowalutowych.

Albo tu - oficjalna tabela banku z wysokim spreadem, i jak rozumiem -
kantor z niskim.

Te walutomaty i cinkciarze skutecznie konkurowaly z bankami ?

J.

Data: 2020-09-12 12:33:56
Autor: Robert_DF
Citi Kantor
W dniu 12.09.2020 o 10:21, J.F. pisze:

A to jest tylko taki kantor, czy powiazane z karta wielowalutowa ?

Bo to mnie od dluzszego czasu frapuje - podnoszenie prowizji za
przewalutowanie na karcie i wprowadzanie kart wielowalutowych.

tylko, że taka karta wielowalutowa potrafi kosztować, w mBanku 10 zł, ale mam też w PeKaO i tam jest darmowa (wystarczy zasilić rachunek na 500 zł i wykonać jedną transakcję)

Data: 2020-09-12 05:37:26
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu sobota, 12 września 2020 12:33:58 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:
> [...]

tylko, że taka karta wielowalutowa potrafi kosztować, w mBanku 10 zł, ale mam też w PeKaO i tam jest darmowa (wystarczy zasilić rachunek na 500 zł i wykonać jedną transakcję)

Nieco mieszasz.
"Wielowalutowa" to jest taka, że może być "podłączona" do kilku kont w różnych walutach - i jeśli są środki w walucie płatności, to obciążane jest konto w tej walucie bez żadnych prowizji - czy to organizacji czy banku.
Jeśli nie ma środków - albo nie ma możliwości, by były, bo bank nie prowadzi rachunków w tej walucie - to już jest różnie, czasem jest przeliczenie po kursie organizacji na euro, czasem po kursie banku na złotówki, a czasem nawet po kursie organizacji na złotówki (choć tak to tylko w pekao - a ściślej po kursie organizacji, jeśli przeliczane są USD, a dla innych walut po podwójnym kursie organizacji).

A są też karty, które po prostu obciążają konto złotówkowe po kursie organizacji - np. wspomniana wyżej visa świat z mbanku (która nie tylko kosztuje 10zł/mc, ale też trzeba spełnić warunki bezpłatności konta intensive, bo tylko do takiego jest wydawana) czy visy z getoutu.

Debetówka pekao zaś łączy w sobie cechy obu powyższych typów.

Co ciekawe, choć mBąk ma "funkcje wielowalutowe" dla swoich debetówek, to akurat dla visy świat funkcji tej włączyć nie można ;>

Z innych kart polskich banków mamy debetówki kantoru aliora oraz citka - z "funkcją wielowalutową" i z przeliczaniem po kursie organizacji na EUR.
Przeliczanie po kursie organizacji na EUR można mieć też z debetówką N26.
Te trzy są darmowe.

Data: 2020-09-14 00:34:29
Autor: Stiwi
Citi Kantor
EUR/PLN:
IKA: 4,4264
IKA (obniżona marża): 4,4304
Citi: 4.4316

Citi także dużo częściej odświeża kurs niż IKA.

Data: 2020-09-14 01:27:03
Autor: Stiwi
Citi Kantor
On Monday, September 14, 2020 at 11:34:31 AM UTC+4, Stiwi wrote:
EUR/PLN:
IKA: 4,4264
IKA (obniżona marża): 4,4304
Citi: 4.4316

Citi także dużo częściej odświeża kurs niż IKA.

EUR/USD:
IKA: 1.1810
IKA (obniżona marża): 1.1837
Citi: 1.1840

Data: 2020-09-14 03:21:11
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu poniedziałek, 14 września 2020 09:34:31 UTC+2 użytkownik Stiwi napisał:

Citi także dużo częściej odświeża kurs niż IKA.

W forex chcesz się bawić? ;P
Ale właśnie to odświeżanie sprawia, że jeśli chcemy robić porównania na trzecim, a czasem i jedynie czwartym miejscu po przecinku, to trzeba podawać w celu porównania nie kursy tylko w jedną stronę, nawet wzięte z dwóch jednocześnie zalogowanych okienek, tylko muszą być w obie strony, żeby można było porównać średni spread - bo to on pokazuje jakość oferty, mimo że czasem jest lekko w którąś stronę przesunięty.

Np. u mnie dziś przed 12 (santandera nie mogłem porównać bo akurat się im kantor zepsuł):

citi - rzeczywiście najlepszy, choć nie jestem gold - zobaczymy, jak długo się to utrzyma:
EUR/PLN 0,0209
USD/PLN 0,0160
CHF/PLN 0,0200
GBP/PLN 0,0224
EUR/USD 0,0053

IKA - u mnie po zalogowaniu:
EUR/PLN 0,0214
USD/PLN 0,0183
CHF/PLN 0,0202
GBP/PLN 0,0240
EUR/USD 0,0055

ika na stronie (nie sądziłem, że mam tak dobrą ofertę):
EUR/PLN 0,0296
USD/PLN 0,0250
CHF/PLN 0,0277
GBP/PLN 0,0323
EUR/USD 0,0109

mBąk:
EUR/PLN 0,329
(innych nie mam, bo nie mam kont w innych walutach , a nie chce mi się do testów zakładać).

Data: 2020-09-14 04:40:45
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
Naprawili, więc do porównania dorzucam santander:
EUR/PLN 0,0309
USD/PLN 0,0314
CHF/PLN 0,0320
GBP/PLN 0,0330
choć nic tu specjalnego poza tą śmiesznostką - jednak nie naprawili - że spready na tych czterech walutach są prawie takie same.
Ale nawet mimo tego funty mają gorszą ofertę niż ika czy citi.

Data: 2020-09-14 04:43:17
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
A, chyba że zależy Ci na częstym odświeżaniu - wtedy santander wymiata, odświeża co 2 sekundy, nawet trudno zaznaczyć i zrobić ^c ;>

Data: 2020-09-14 06:20:06
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu poniedziałek, 14 września 2020 12:21:12 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

mBąk:
EUR/PLN 0,329

Oczywiście:
EUR/PLN 0,0329

Data: 2020-09-14 10:03:37
Autor: Stiwi
Citi Kantor
On Monday, September 14, 2020 at 2:21:12 PM UTC+4, Dawid Rutkowski wrote:
citi - rzeczywiście najlepszy, choć nie jestem gold - zobaczymy, jak długo się to utrzyma:

I to jest puenta którą napisałem w pierwszym poście, a Ty potwierdziłeś. Nie ma chyba obecnie nic lepszego poza Citi Kantor na polskim rynku, o ile oczywiście utrzymają spread.

Data: 2020-09-14 11:03:27
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu poniedziałek, 14 września 2020 19:03:39 UTC+2 użytkownik Stiwi napisał:
> [...]

I to jest puenta którą napisałem w pierwszym poście, a Ty potwierdziłeś. Nie ma chyba obecnie nic lepszego poza Citi Kantor na polskim rynku, o ile oczywiście utrzymają spread.

A działa już wymienianie?
Bo na razie to citi jest najlepszy tylko teoretycznie.

Data: 2020-09-14 11:07:53
Autor: Stiwi
Citi Kantor
On Monday, September 14, 2020 at 10:03:29 PM UTC+4, Dawid Rutkowski wrote:
A działa już wymienianie?
Bo na razie to citi jest najlepszy tylko teoretycznie.

Teoretycznie działa, próbowałem dla pary EUR/USD i działa, ale EUR/PLN nie mogę nic wymienić bo system mówi że nie mam rachunku w PLN:

"W odpowiedzi na przesłane zgłoszenie dotyczące braku możliwości wymiany waluty za pośrednictwem usługi Citi Kantor z przykrością informuję, że odnotowujemy losowe nieprawidłowości w działaniu serwisu bankowości elektronicznej we wskazanym zakresie. Problem jest zgłoszony do analizy technologicznej."

W Citi Kantor jak klikam portfel walutowy, to widzę rachunki walutowe, ale nie PLN... PLN mam saldo zerowe jako jedynego z rachunków i może dlatego go nie pokazuje w Citi Kantor. Myślałem, że z mBank ekspres eliksir spróbuje, ale chyba Citi tego nie obsługuje, skoro nie pokazuje mi się taka opcja w mBanku.

Data: 2020-09-15 05:48:40
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu poniedziałek, 14 września 2020 20:07:55 UTC+2 użytkownik Stiwi napisał:

[...]

U mnie w portfelu walutowym jest w porządku - tzn. przynajmniej co do złotówek, bo dla euro i dolarów na dwoje babka wróżyła - pokazuje 0 i mam na kontach 0 - ale nie wiadomo, co by się pokazało, gdybym na kontach nie miał 0 ;>
A zgadza Ci się końcówka numeru rachunku w PLN pokazywanego w kantor/portfel walutowy z prawdziwym numerem rachunku w PLN?

citi umożliwia express elixir tylko w dni robocz od 7 do 18 - ale tutaj to problem jest raczej z mBąkiem - mi też nie pokazuje się opcja express elixir do żadnego z banków, nawet tych obsługujących EE przez całą dobę - a niby mBąk też obsługuje przez całą dobę, a sprawdzałem o 14:40.

Data: 2020-09-15 17:29:11
Autor: Szymon
Citi Kantor

[...]

W sumie nic specjalnego... Przy GOLD zaczyna się ciekawie:

USD/PLN 0,0022
EUR/PLN 0,0045

Tutaj źródło: https://www.online.citibank.pl/kursy-walut/citi-konto.html

Podejrzanie nisko coś... Pewnie jest jakiś haczyk...

IKA - u mnie po zalogowaniu:
EUR/PLN 0,0214
USD/PLN 0,0183

Alior daje duże możliwości negocjacji. Ciekawe jak Citi w tej kwestii...

Ja mam po zalogowaniu w Aliorze:
EUR/PLN 0,0122
USD/PLN 0,0106

Data: 2020-09-15 08:51:02
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu wtorek, 15 września 2020 17:31:17 UTC+2 użytkownik Szymon napisał:
> [...]

Tutaj źródło: https://www.online.citibank.pl/kursy-walut/citi-konto.html

Podejrzanie nisko coś... Pewnie jest jakiś haczyk...

EUR/PLN nawet 0,0035!
Hehe, a to wcale nie dla gold, tylko dla "nowego citi konta" - jak wskazuje treść linku, jak sobie przełączysz typ konta na inne to już nie jest tak ładnie.

Ciekawe, czy to prawda (i jakaś super promocja) - w sumie nie mam jak sprawdzić, bo nie mam "nowego citi konta" (a zmieniać nie chcę, bo mi się skasuje zwolnienie z opłat za priority - choć ciekawy jestem, ile trwa taka zmiana taryfy), a ta strona wydaje się pokazywać jakieś głupoty - jak przełączę na "citi priority" to znów są fatalne kursy, prawie takie jak "zwykłe" banku - po zalogowaniu się mam w citi kantor coś zupełnie innego (choć kto wie, może to jak  mBąku, jakaś oferta indywidualna? - jak ktoś ma citi priority to niech sprawdzi i policzy spready - oczywiście te po zalogowaniu się).
Po przełączeniu na citi gold jest oczywiście o wiele lepiej, ale nie umywa się to do tych wartości dla "nowego citi konta".

> [...]
> EUR/PLN 0,0214
> USD/PLN 0,0183

Alior daje duże możliwości negocjacji. Ciekawe jak Citi w tej kwestii...

O, to ładnie, spread w wysokości 40% podawanego na stronie.

Data: 2020-09-15 19:33:56
Autor: Szymon
Citi Kantor
EUR/PLN nawet 0,0035!

W weekend było 2,5 gr.

Hehe, a to wcale nie dla gold, tylko dla "nowego citi konta" - jak wskazuje treść linku, jak sobie przełączysz typ konta na inne to już nie jest tak ładnie.

Masz rację. Różnica gigantyczna. Niedawno BNP zaproponował 0,86 gr. spread klientom, którzy przejdą z Rkantoru (zamknięty z końcem listopada). Wydawało się to atrakcyjne, a tu Citi zaskoczył.

Nie bardzo wiem po co przy takich spreadach... nadal patrzę na nie podejrzliwie... negocjować kurs z dealerem. I to jeszcze telefonicznie.

[...]

Ja nie mam konta Citi. W teorii obejmowałyby mnie te nowe warunki. Wolałbym jednak, aby ktoś potwierdził spready. W Aliorze mam nieźle i jakoś nie jestem chętny do zmian. Musi być solidny bodziec. ;-) Choć przyznam, że jeśli te kursy nie są ściemą to byłby. ;-)

[...]

Od dawna mam na poziomie 1 gr. dla USD/PLN. Alior od razu wszystkie zmienia (w przeciwieństwie do Rkantoru). Do końca roku mi ustawili, ale nie wątpię, że przedłużą na 2021. ;-) Niemniej Citi na poziomie 0,25 gr. byłby bezkonkurencyjny i myślę, że Alior czy BNP nie jest w stanie zaproponować takiego spreadu. Pytanie czy Citi jest, czy to chwilowa promocja, aby nałapać klientów. A jeśli tak - czy przy solidnych obrotach są w stanie zejść poniżej 1 gr. Tak szczerze mówiąc to przy 0,7 gr lub mniej chciałoby mi się kończyć z Aliorem na rzecz Citibanku.

Data: 2020-09-16 07:20:13
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu wtorek, 15 września 2020 19:36:02 UTC+2 użytkownik Szymon napisał:

> [...]

Masz rację. Różnica gigantyczna. Niedawno BNP zaproponował 0,86 gr. spread klientom, którzy przejdą z Rkantoru (zamknięty z końcem listopada). Wydawało się to atrakcyjne, a tu Citi zaskoczył.

O, nawet nie wiedziałem, że bnpp ma jakiś kantor.
Włączyłem sobie coś, co się nazywa FXpl@net - to to?
Niestety nie pokazuje mi żadnych kursów (poza jakąś fatalną "tabelą kursową banku"), bo nie mam żadnych rachunków walutowych - czyli taki model jak
w mBąku - pokażą tylko pary, w jakich masz rachunki - a z drugiej strony potrzebna jest umowa o "kantor".

Nie bardzo wiem po co przy takich spreadach... nadal patrzę na nie podejrzliwie... negocjować kurs z dealerem. I to jeszcze telefonicznie.

Hehe, takie niskie spready są tylko dla mających "nowe citi konto".
I pewnie ci nie mają możliwości negocjacji telefonicznej ;>
Pozostali, z innymi typami kont, mają spready gorsze - choć i tak niezłe - więc jeszcze coś mogą wynegocjować.
Choć raczej te negocjacje to pozostałość - kantor wprowadzony niedawno, więc jeszcze tej niepotrzebnej już zaszłości nie zlikwidowali.

[...]

To załóż - konto bezpłatne, niczym nie ryzykujesz, z zamknięciem też nie ma problemu, sprawdzone, wystarczy wiadomość w serwisie transakcyjnym (a jeszcze zadzwonią i może coś ciekawego zaoferują).
Jak masz kredytówkę to założysz przez telefon - a jak nie masz nic, to też przez telefon, tylko lepszy - podobno można w apce z weryfikacją na selfie, przy okazji przetestujesz.

Data: 2020-09-16 17:47:33
Autor: Szymon
Citi Kantor
O, nawet nie wiedziałem, że bnpp ma jakiś kantor.

Rkantor to jest/była spółka zależna. Teraz wygaszają markę.

Włączyłem sobie coś, co się nazywa FXpl@net - to to?

Tak. Duży bałagan w tym BNP. Rkantor to spadek po Reiffeisenie... FXplanet chyba też po jakiejś fuzji (BGŻ?)...

[...]

Pewnie tak. Rkantor działał nieźle, choć miał swoje wady. Teraz widać, iż starają się ujednolicić systemy. Promocja, o której piszę jest tylko dla klientów dawnego Rkantoru.

[...]

Hmm... Rozumiem negocjacje spreadu na dłuższy okres czasu. Ale tak do każdej transakcji to nonsensowne. Za szybko kurs się zmienia, by miało to sens. Dodzwonienie się, weryfikacja itd... Upierdliwe.

To załóż - konto bezpłatne, niczym nie ryzykujesz, z zamknięciem też nie ma problemu, sprawdzone, wystarczy wiadomość w serwisie transakcyjnym (a jeszcze zadzwonią i może coś ciekawego zaoferują).

Jakoś nie mam takiego zacięcia do zabaw. ;-)

Jak masz kredytówkę to założysz przez telefon - a jak nie masz nic, to też przez telefon, tylko lepszy - podobno można w apce z weryfikacją na selfie, przy okazji przetestujesz.

Nie mam nic w Citi. Swego czasu mocno przesiali placówki, więc kwestia założenia konta poprzez selfie. Z różnych względów unikam tego typu "autoryzacji". Stąd - jak wspomniałem - motywację musiałbym mieć większą niż tylko przetestowanie. ;-)

Data: 2020-09-28 10:55:53
Autor: ąćęłńóśźż
Citi Kantor
Ten spread to w jakich jednostkach?

-- -- -
EUR/PLN 0,0209
USD/PLN 0,0160
CHF/PLN 0,0200
GBP/PLN 0,0224
EUR/USD 0,0053

Data: 2020-09-28 05:11:38
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu poniedziałek, 28 września 2020 10:56:15 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

> EUR/PLN 0,0209
> USD/PLN 0,0160
> CHF/PLN 0,0200
> GBP/PLN 0,0224
> EUR/USD 0,0053

Ten spread to w jakich jednostkach?

W "dużych" jednostkach drugiej waluty z pary, czyli w przypadku par */PLN w PLN (0,0209 odpowiada 2,09 grosza), a w przypadku EUR/USD w USD (0,0053 odpowiada pół centa amerykańskiego).

Data: 2020-09-14 09:59:32
Autor: Wojtek
Citi Kantor
On 11/09/2020 15:28, Stiwi wrote:
[...]

Jeszcze jakby poprawili kursy wymiany na swoich KK... na razie karty aliora wygrywaja.

w.

Data: 2020-09-14 06:06:48
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu poniedziałek, 14 września 2020 14:59:35 UTC+2 użytkownik Wojtek napisał:
> [...]
> Jeszcze jakby poprawili kursy wymiany na swoich KK... na razie karty aliora wygrywaja.

Karty aliora (a ściślej kantoru) wygrywają tylko wtedy, gdy sobie WCZEŚNIEJ złotówki na walutę (przynajmniej na euro) wymienisz.
Jeśli wymiana na być post factum, to alior ma jeszcze gorsze kursy niż citek dla kredytówek.

Data: 2020-09-14 09:06:06
Autor: witrak()
Citi Kantor
On Monday, September 14, 2020 at 3:06:50 PM UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:
[...]

No to trzeba mieć Curve: płacisz inną kredytówką (no dobrze - tą samą walutą), potem kupujesz w odpowiednim momencie (nie w weekend) walutę po dobrym kursie w Kantorze, a potem (do 14 dniu) przerzucasz płatność na Kantorową Aliorową...

witrak()

Data: 2020-09-14 11:07:00
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu poniedziałek, 14 września 2020 18:06:08 UTC+2 użytkownik witrak() napisał:
> [...]

No to trzeba mieć Curve: płacisz inną kredytówką (no dobrze - tą samą walutą), potem kupujesz w odpowiednim momencie (nie w weekend) walutę po dobrym kursie w Kantorze, a potem (do 14 dniu) przerzucasz płatność na Kantorową Aliorową...

Eee, chyba zbytek łaski.
Samo curve załatwia dobry kurs MC - trzeba by jeszcze policzyć spread MC.
Po co więc robić back-in-time?
Inna sprawa, czy przy back-in-time curve odda w złotówkach tyle samo, co pobrało, czy może jednak przeliczy walutę na złotówki po gorszym z kursów?

Data: 2020-09-15 11:34:49
Autor: Wojtek
Citi Kantor
On 14/09/2020 10:06, Dawid Rutkowski wrote:
[...]

Mam dochody w USD, IKA/TMUB wygrywają ;-) (chyba, że używa się nowych kart wielowalutowych a nie stricte dolarowych, wtedy trochę beznadzieja)

Data: 2020-09-15 08:36:45
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu wtorek, 15 września 2020 16:34:53 UTC+2 użytkownik Wojtek napisał:

Mam dochody w USD, IKA/TMUB wygrywają ;-) (chyba, że używa się nowych kart wielowalutowych a nie stricte dolarowych, wtedy trochę beznadzieja)

No to alior zdradził Cię wierutnie.
Różowe T się kończy, ciekawe, czy będą wznawiać karty?
W IKA dolarowej już nie wznowią.

Ale z drugiej strony w celu wydawania na życie w złotówkach prawie na jedno wyjdzie, czy to po kursie MC przy operacjach kartą dolarową czy po kursie IKA (a tym bardziej ze zmniejszonym spreadem, dają każdemu kto napisze, że chce wymienić 10k euro - i choć piszą, że dają na 3 miesiące, to potrafi zostać na zawsze) - jedynie mniejsza wygoda, bo trzeba wymienić "z góry".
Hmmm, choć może z drugiej strony - w IKA bankomaty krajowe były zawsze płatne dla "jednowalutowych" kart, a jak to jest/było w różowym T?

A skoro w citku teraz takie dobre kursy to też i w citku - oczywiście wliczając niewygodę konieczności uprzedniej wymiany - wyjdzie na to samo.

Pytanie jedynie o koszty SWIFT w przypadku przelewów USD - zapewne zza granicy - do IKA i do citka.
W citku jest jeszcze citi global transfer - gdyby przypadkiem pracodawca też miał konto w citi to może być taniej i szybciej niż SWIFTem.

Data: 2020-09-16 12:13:27
Autor: Wojtek
Citi Kantor
On 15/09/2020 12:36, Dawid Rutkowski wrote:
[...]

Ano zdradził.

Różowe T się kończy, ciekawe, czy będą wznawiać karty?

Mam nadzieję. Chociaż już wcześniej Synek miał niezłą ofertę ZTCP (bo oryginalnie tam miałem konto)

W IKA dolarowej już nie wznowią.

Już się niestety skończyła :|

[...]

A nie, bo u mnie to trochę bardziej skomplikowane ;-) Pracuję dla firmy w USA (stąd USD), JDK mam w Polsce ale pomieszkuję w za granicą więc na co dzień złotówkami nie płace ;-)

[...]

Tym się już nie przejmuję bo kontrachent bierze na siebie cały koszt (OUR?) i dostaje tyle ile ma być.

Citi Kantor