Citi Kantor

Data: 2020-09-14 00:34:29
Autor: Stiwi
Citi Kantor
EUR/PLN:
IKA: 4,4264
IKA (obniżona marża): 4,4304
Citi: 4.4316

Citi także dużo częściej odświeża kurs niż IKA.

Data: 2020-09-14 01:27:03
Autor: Stiwi
Citi Kantor
On Monday, September 14, 2020 at 11:34:31 AM UTC+4, Stiwi wrote:
EUR/PLN:
IKA: 4,4264
IKA (obniżona marża): 4,4304
Citi: 4.4316

Citi także dużo częściej odświeża kurs niż IKA.

EUR/USD:
IKA: 1.1810
IKA (obniżona marża): 1.1837
Citi: 1.1840

Data: 2020-09-14 03:21:11
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu poniedziałek, 14 września 2020 09:34:31 UTC+2 użytkownik Stiwi napisał:

Citi także dużo częściej odświeża kurs niż IKA.

W forex chcesz się bawić? ;P
Ale właśnie to odświeżanie sprawia, że jeśli chcemy robić porównania na trzecim, a czasem i jedynie czwartym miejscu po przecinku, to trzeba podawać w celu porównania nie kursy tylko w jedną stronę, nawet wzięte z dwóch jednocześnie zalogowanych okienek, tylko muszą być w obie strony, żeby można było porównać średni spread - bo to on pokazuje jakość oferty, mimo że czasem jest lekko w którąś stronę przesunięty.

Np. u mnie dziś przed 12 (santandera nie mogłem porównać bo akurat się im kantor zepsuł):

citi - rzeczywiście najlepszy, choć nie jestem gold - zobaczymy, jak długo się to utrzyma:
EUR/PLN 0,0209
USD/PLN 0,0160
CHF/PLN 0,0200
GBP/PLN 0,0224
EUR/USD 0,0053

IKA - u mnie po zalogowaniu:
EUR/PLN 0,0214
USD/PLN 0,0183
CHF/PLN 0,0202
GBP/PLN 0,0240
EUR/USD 0,0055

ika na stronie (nie sądziłem, że mam tak dobrą ofertę):
EUR/PLN 0,0296
USD/PLN 0,0250
CHF/PLN 0,0277
GBP/PLN 0,0323
EUR/USD 0,0109

mBąk:
EUR/PLN 0,329
(innych nie mam, bo nie mam kont w innych walutach , a nie chce mi się do testów zakładać).

Data: 2020-09-14 04:40:45
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
Naprawili, więc do porównania dorzucam santander:
EUR/PLN 0,0309
USD/PLN 0,0314
CHF/PLN 0,0320
GBP/PLN 0,0330
choć nic tu specjalnego poza tą śmiesznostką - jednak nie naprawili - że spready na tych czterech walutach są prawie takie same.
Ale nawet mimo tego funty mają gorszą ofertę niż ika czy citi.

Data: 2020-09-14 04:43:17
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
A, chyba że zależy Ci na częstym odświeżaniu - wtedy santander wymiata, odświeża co 2 sekundy, nawet trudno zaznaczyć i zrobić ^c ;>

Data: 2020-09-14 06:20:06
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu poniedziałek, 14 września 2020 12:21:12 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

mBąk:
EUR/PLN 0,329

Oczywiście:
EUR/PLN 0,0329

Data: 2020-09-14 10:03:37
Autor: Stiwi
Citi Kantor
On Monday, September 14, 2020 at 2:21:12 PM UTC+4, Dawid Rutkowski wrote:
citi - rzeczywiście najlepszy, choć nie jestem gold - zobaczymy, jak długo się to utrzyma:

I to jest puenta którą napisałem w pierwszym poście, a Ty potwierdziłeś. Nie ma chyba obecnie nic lepszego poza Citi Kantor na polskim rynku, o ile oczywiście utrzymają spread.

Data: 2020-09-14 11:03:27
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu poniedziałek, 14 września 2020 19:03:39 UTC+2 użytkownik Stiwi napisał:
> [...]

I to jest puenta którą napisałem w pierwszym poście, a Ty potwierdziłeś. Nie ma chyba obecnie nic lepszego poza Citi Kantor na polskim rynku, o ile oczywiście utrzymają spread.

A działa już wymienianie?
Bo na razie to citi jest najlepszy tylko teoretycznie.

Data: 2020-09-14 11:07:53
Autor: Stiwi
Citi Kantor
On Monday, September 14, 2020 at 10:03:29 PM UTC+4, Dawid Rutkowski wrote:
A działa już wymienianie?
Bo na razie to citi jest najlepszy tylko teoretycznie.

Teoretycznie działa, próbowałem dla pary EUR/USD i działa, ale EUR/PLN nie mogę nic wymienić bo system mówi że nie mam rachunku w PLN:

"W odpowiedzi na przesłane zgłoszenie dotyczące braku możliwości wymiany waluty za pośrednictwem usługi Citi Kantor z przykrością informuję, że odnotowujemy losowe nieprawidłowości w działaniu serwisu bankowości elektronicznej we wskazanym zakresie. Problem jest zgłoszony do analizy technologicznej."

W Citi Kantor jak klikam portfel walutowy, to widzę rachunki walutowe, ale nie PLN... PLN mam saldo zerowe jako jedynego z rachunków i może dlatego go nie pokazuje w Citi Kantor. Myślałem, że z mBank ekspres eliksir spróbuje, ale chyba Citi tego nie obsługuje, skoro nie pokazuje mi się taka opcja w mBanku.

Data: 2020-09-15 05:48:40
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu poniedziałek, 14 września 2020 20:07:55 UTC+2 użytkownik Stiwi napisał:

[...]

U mnie w portfelu walutowym jest w porządku - tzn. przynajmniej co do złotówek, bo dla euro i dolarów na dwoje babka wróżyła - pokazuje 0 i mam na kontach 0 - ale nie wiadomo, co by się pokazało, gdybym na kontach nie miał 0 ;>
A zgadza Ci się końcówka numeru rachunku w PLN pokazywanego w kantor/portfel walutowy z prawdziwym numerem rachunku w PLN?

citi umożliwia express elixir tylko w dni robocz od 7 do 18 - ale tutaj to problem jest raczej z mBąkiem - mi też nie pokazuje się opcja express elixir do żadnego z banków, nawet tych obsługujących EE przez całą dobę - a niby mBąk też obsługuje przez całą dobę, a sprawdzałem o 14:40.

Data: 2020-09-15 17:29:11
Autor: Szymon
Citi Kantor

[...]

W sumie nic specjalnego... Przy GOLD zaczyna się ciekawie:

USD/PLN 0,0022
EUR/PLN 0,0045

Tutaj źródło: https://www.online.citibank.pl/kursy-walut/citi-konto.html

Podejrzanie nisko coś... Pewnie jest jakiś haczyk...

IKA - u mnie po zalogowaniu:
EUR/PLN 0,0214
USD/PLN 0,0183

Alior daje duże możliwości negocjacji. Ciekawe jak Citi w tej kwestii...

Ja mam po zalogowaniu w Aliorze:
EUR/PLN 0,0122
USD/PLN 0,0106

Data: 2020-09-15 08:51:02
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu wtorek, 15 września 2020 17:31:17 UTC+2 użytkownik Szymon napisał:
> [...]

Tutaj źródło: https://www.online.citibank.pl/kursy-walut/citi-konto.html

Podejrzanie nisko coś... Pewnie jest jakiś haczyk...

EUR/PLN nawet 0,0035!
Hehe, a to wcale nie dla gold, tylko dla "nowego citi konta" - jak wskazuje treść linku, jak sobie przełączysz typ konta na inne to już nie jest tak ładnie.

Ciekawe, czy to prawda (i jakaś super promocja) - w sumie nie mam jak sprawdzić, bo nie mam "nowego citi konta" (a zmieniać nie chcę, bo mi się skasuje zwolnienie z opłat za priority - choć ciekawy jestem, ile trwa taka zmiana taryfy), a ta strona wydaje się pokazywać jakieś głupoty - jak przełączę na "citi priority" to znów są fatalne kursy, prawie takie jak "zwykłe" banku - po zalogowaniu się mam w citi kantor coś zupełnie innego (choć kto wie, może to jak  mBąku, jakaś oferta indywidualna? - jak ktoś ma citi priority to niech sprawdzi i policzy spready - oczywiście te po zalogowaniu się).
Po przełączeniu na citi gold jest oczywiście o wiele lepiej, ale nie umywa się to do tych wartości dla "nowego citi konta".

> [...]
> EUR/PLN 0,0214
> USD/PLN 0,0183

Alior daje duże możliwości negocjacji. Ciekawe jak Citi w tej kwestii...

O, to ładnie, spread w wysokości 40% podawanego na stronie.

Data: 2020-09-15 19:33:56
Autor: Szymon
Citi Kantor
EUR/PLN nawet 0,0035!

W weekend było 2,5 gr.

Hehe, a to wcale nie dla gold, tylko dla "nowego citi konta" - jak wskazuje treść linku, jak sobie przełączysz typ konta na inne to już nie jest tak ładnie.

Masz rację. Różnica gigantyczna. Niedawno BNP zaproponował 0,86 gr. spread klientom, którzy przejdą z Rkantoru (zamknięty z końcem listopada). Wydawało się to atrakcyjne, a tu Citi zaskoczył.

Nie bardzo wiem po co przy takich spreadach... nadal patrzę na nie podejrzliwie... negocjować kurs z dealerem. I to jeszcze telefonicznie.

[...]

Ja nie mam konta Citi. W teorii obejmowałyby mnie te nowe warunki. Wolałbym jednak, aby ktoś potwierdził spready. W Aliorze mam nieźle i jakoś nie jestem chętny do zmian. Musi być solidny bodziec. ;-) Choć przyznam, że jeśli te kursy nie są ściemą to byłby. ;-)

[...]

Od dawna mam na poziomie 1 gr. dla USD/PLN. Alior od razu wszystkie zmienia (w przeciwieństwie do Rkantoru). Do końca roku mi ustawili, ale nie wątpię, że przedłużą na 2021. ;-) Niemniej Citi na poziomie 0,25 gr. byłby bezkonkurencyjny i myślę, że Alior czy BNP nie jest w stanie zaproponować takiego spreadu. Pytanie czy Citi jest, czy to chwilowa promocja, aby nałapać klientów. A jeśli tak - czy przy solidnych obrotach są w stanie zejść poniżej 1 gr. Tak szczerze mówiąc to przy 0,7 gr lub mniej chciałoby mi się kończyć z Aliorem na rzecz Citibanku.

Data: 2020-09-16 07:20:13
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu wtorek, 15 września 2020 19:36:02 UTC+2 użytkownik Szymon napisał:

> [...]

Masz rację. Różnica gigantyczna. Niedawno BNP zaproponował 0,86 gr. spread klientom, którzy przejdą z Rkantoru (zamknięty z końcem listopada). Wydawało się to atrakcyjne, a tu Citi zaskoczył.

O, nawet nie wiedziałem, że bnpp ma jakiś kantor.
Włączyłem sobie coś, co się nazywa FXpl@net - to to?
Niestety nie pokazuje mi żadnych kursów (poza jakąś fatalną "tabelą kursową banku"), bo nie mam żadnych rachunków walutowych - czyli taki model jak
w mBąku - pokażą tylko pary, w jakich masz rachunki - a z drugiej strony potrzebna jest umowa o "kantor".

Nie bardzo wiem po co przy takich spreadach... nadal patrzę na nie podejrzliwie... negocjować kurs z dealerem. I to jeszcze telefonicznie.

Hehe, takie niskie spready są tylko dla mających "nowe citi konto".
I pewnie ci nie mają możliwości negocjacji telefonicznej ;>
Pozostali, z innymi typami kont, mają spready gorsze - choć i tak niezłe - więc jeszcze coś mogą wynegocjować.
Choć raczej te negocjacje to pozostałość - kantor wprowadzony niedawno, więc jeszcze tej niepotrzebnej już zaszłości nie zlikwidowali.

[...]

To załóż - konto bezpłatne, niczym nie ryzykujesz, z zamknięciem też nie ma problemu, sprawdzone, wystarczy wiadomość w serwisie transakcyjnym (a jeszcze zadzwonią i może coś ciekawego zaoferują).
Jak masz kredytówkę to założysz przez telefon - a jak nie masz nic, to też przez telefon, tylko lepszy - podobno można w apce z weryfikacją na selfie, przy okazji przetestujesz.

Data: 2020-09-16 17:47:33
Autor: Szymon
Citi Kantor
O, nawet nie wiedziałem, że bnpp ma jakiś kantor.

Rkantor to jest/była spółka zależna. Teraz wygaszają markę.

Włączyłem sobie coś, co się nazywa FXpl@net - to to?

Tak. Duży bałagan w tym BNP. Rkantor to spadek po Reiffeisenie... FXplanet chyba też po jakiejś fuzji (BGŻ?)...

[...]

Pewnie tak. Rkantor działał nieźle, choć miał swoje wady. Teraz widać, iż starają się ujednolicić systemy. Promocja, o której piszę jest tylko dla klientów dawnego Rkantoru.

[...]

Hmm... Rozumiem negocjacje spreadu na dłuższy okres czasu. Ale tak do każdej transakcji to nonsensowne. Za szybko kurs się zmienia, by miało to sens. Dodzwonienie się, weryfikacja itd... Upierdliwe.

To załóż - konto bezpłatne, niczym nie ryzykujesz, z zamknięciem też nie ma problemu, sprawdzone, wystarczy wiadomość w serwisie transakcyjnym (a jeszcze zadzwonią i może coś ciekawego zaoferują).

Jakoś nie mam takiego zacięcia do zabaw. ;-)

Jak masz kredytówkę to założysz przez telefon - a jak nie masz nic, to też przez telefon, tylko lepszy - podobno można w apce z weryfikacją na selfie, przy okazji przetestujesz.

Nie mam nic w Citi. Swego czasu mocno przesiali placówki, więc kwestia założenia konta poprzez selfie. Z różnych względów unikam tego typu "autoryzacji". Stąd - jak wspomniałem - motywację musiałbym mieć większą niż tylko przetestowanie. ;-)

Data: 2020-09-28 10:55:53
Autor: ąćęłńóśźż
Citi Kantor
Ten spread to w jakich jednostkach?

-- -- -
EUR/PLN 0,0209
USD/PLN 0,0160
CHF/PLN 0,0200
GBP/PLN 0,0224
EUR/USD 0,0053

Data: 2020-09-28 05:11:38
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu poniedziałek, 28 września 2020 10:56:15 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

> EUR/PLN 0,0209
> USD/PLN 0,0160
> CHF/PLN 0,0200
> GBP/PLN 0,0224
> EUR/USD 0,0053

Ten spread to w jakich jednostkach?

W "dużych" jednostkach drugiej waluty z pary, czyli w przypadku par */PLN w PLN (0,0209 odpowiada 2,09 grosza), a w przypadku EUR/USD w USD (0,0053 odpowiada pół centa amerykańskiego).

Citi Kantor