Citi Kantor

Data: 2020-09-14 09:59:32
Autor: Wojtek
Citi Kantor
On 11/09/2020 15:28, Stiwi wrote:
Rewolucja w Citibanku. W Przeciwieństwie do Alior Kantor, Citi zintegrował kantor z rachunkami już posiadanymi, więc nie trzeba nigdzie wpłacać/wypłacać. Kursy też bardzo dobre. W AK mam na stałe obniżony spread, ale w Citi kursy nawet minimalnie lepsze niż w AK z obniżonym spreadem. Ciekawe czy to na stałe czy na początek. Na razie jest jakiś błąd, przynajmniej u mnie, jak próbuje wymienić EUR na PLN, to mi system zwraca że nie mam rachunku w PLN, a przecież mam...

Jeszcze jakby poprawili kursy wymiany na swoich KK... na razie karty aliora wygrywaja.

w.

Data: 2020-09-14 06:06:48
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu poniedziałek, 14 września 2020 14:59:35 UTC+2 użytkownik Wojtek napisał:
> [...]
> Jeszcze jakby poprawili kursy wymiany na swoich KK... na razie karty aliora wygrywaja.

Karty aliora (a ściślej kantoru) wygrywają tylko wtedy, gdy sobie WCZEŚNIEJ złotówki na walutę (przynajmniej na euro) wymienisz.
Jeśli wymiana na być post factum, to alior ma jeszcze gorsze kursy niż citek dla kredytówek.

Data: 2020-09-14 09:06:06
Autor: witrak()
Citi Kantor
On Monday, September 14, 2020 at 3:06:50 PM UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:
[...]

No to trzeba mieć Curve: płacisz inną kredytówką (no dobrze - tą samą walutą), potem kupujesz w odpowiednim momencie (nie w weekend) walutę po dobrym kursie w Kantorze, a potem (do 14 dniu) przerzucasz płatność na Kantorową Aliorową...

witrak()

Data: 2020-09-14 11:07:00
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu poniedziałek, 14 września 2020 18:06:08 UTC+2 użytkownik witrak() napisał:
> [...]

No to trzeba mieć Curve: płacisz inną kredytówką (no dobrze - tą samą walutą), potem kupujesz w odpowiednim momencie (nie w weekend) walutę po dobrym kursie w Kantorze, a potem (do 14 dniu) przerzucasz płatność na Kantorową Aliorową...

Eee, chyba zbytek łaski.
Samo curve załatwia dobry kurs MC - trzeba by jeszcze policzyć spread MC.
Po co więc robić back-in-time?
Inna sprawa, czy przy back-in-time curve odda w złotówkach tyle samo, co pobrało, czy może jednak przeliczy walutę na złotówki po gorszym z kursów?

Data: 2020-09-15 11:34:49
Autor: Wojtek
Citi Kantor
On 14/09/2020 10:06, Dawid Rutkowski wrote:
[...]

Mam dochody w USD, IKA/TMUB wygrywają ;-) (chyba, że używa się nowych kart wielowalutowych a nie stricte dolarowych, wtedy trochę beznadzieja)

Data: 2020-09-15 08:36:45
Autor: Dawid Rutkowski
Citi Kantor
W dniu wtorek, 15 września 2020 16:34:53 UTC+2 użytkownik Wojtek napisał:

Mam dochody w USD, IKA/TMUB wygrywają ;-) (chyba, że używa się nowych kart wielowalutowych a nie stricte dolarowych, wtedy trochę beznadzieja)

No to alior zdradził Cię wierutnie.
Różowe T się kończy, ciekawe, czy będą wznawiać karty?
W IKA dolarowej już nie wznowią.

Ale z drugiej strony w celu wydawania na życie w złotówkach prawie na jedno wyjdzie, czy to po kursie MC przy operacjach kartą dolarową czy po kursie IKA (a tym bardziej ze zmniejszonym spreadem, dają każdemu kto napisze, że chce wymienić 10k euro - i choć piszą, że dają na 3 miesiące, to potrafi zostać na zawsze) - jedynie mniejsza wygoda, bo trzeba wymienić "z góry".
Hmmm, choć może z drugiej strony - w IKA bankomaty krajowe były zawsze płatne dla "jednowalutowych" kart, a jak to jest/było w różowym T?

A skoro w citku teraz takie dobre kursy to też i w citku - oczywiście wliczając niewygodę konieczności uprzedniej wymiany - wyjdzie na to samo.

Pytanie jedynie o koszty SWIFT w przypadku przelewów USD - zapewne zza granicy - do IKA i do citka.
W citku jest jeszcze citi global transfer - gdyby przypadkiem pracodawca też miał konto w citi to może być taniej i szybciej niż SWIFTem.

Data: 2020-09-16 12:13:27
Autor: Wojtek
Citi Kantor
On 15/09/2020 12:36, Dawid Rutkowski wrote:
[...]

Ano zdradził.

Różowe T się kończy, ciekawe, czy będą wznawiać karty?

Mam nadzieję. Chociaż już wcześniej Synek miał niezłą ofertę ZTCP (bo oryginalnie tam miałem konto)

W IKA dolarowej już nie wznowią.

Już się niestety skończyła :|

[...]

A nie, bo u mnie to trochę bardziej skomplikowane ;-) Pracuję dla firmy w USA (stąd USD), JDK mam w Polsce ale pomieszkuję w za granicą więc na co dzień złotówkami nie płace ;-)

[...]

Tym się już nie przejmuję bo kontrachent bierze na siebie cały koszt (OUR?) i dostaje tyle ile ma być.

Citi Kantor