Citi cichcem wycofuje Visy?

Data: 2017-02-11 11:17:34
Autor: Imka
Citi cichcem wycofuje Visy?
Kończy się nam jedna Visa w kwietniu.
Citek przysłał maila że się kończy i że doślą nową kartę.
Dosłali.
Z tradycyjna ulotką blabla i m. in, z tekstem:
"Uwaga: zmianie uległy numer karty oraz numer rachunku do spłaty."

W całej ulotce ani słowa o tym, że zmianie uległa również organizacja
wydająca kartę - zamiast Visy przysłali MasterCarda.

Świetnie, super. Lubimy MasterCarda. Ale dlaczego bank nie potrafi
powiadomić o tym wprost - "Drogi kliencie, miałeś Visę, a teraz na
skutek przepychanek różnych i świetlanych wizji zarządu będziesz mieć
MasterCarda". O tym, że bank ZAPYTA czy klient zgadza się na taką
zmianę, to nawet już nie marzę...

TZ rżnie głupa w najlepszym bankowym stylu, na razie napisał im że się
pomylili przysyłając nie taką kartę. Zobaczymy co odpowiedzą.
 --
Imka

Data: 2017-02-11 04:17:52
Autor: Dawid Rutkowski
Citi cichcem wycofuje Visy?
Dobra odpowiedź ;>
A poważnie to ktoś tu już chyba taki przypadek opisywał.. Ja mam MC, więc nie sprawdzę.
Ale bezczelne - skoro zmienia się numer rachunku to praktycznie nowa umowa. I jeszcze trzeba uważać, bo może po aktywacji nowej karty trzeba będzie od razu spłacić starą, GP przepadnie.
A przynajmniej ten sam typ ? Czy jakiś cobrand wrzucili ?
Ciekawe, co z ew. bezpłatnością tej karty - a ogólnie, to co zrobią z visą payback ?

Data: 2017-02-11 14:24:44
Autor: J.F.
Citi cichcem wycofuje Visy?
Dnia Sat, 11 Feb 2017 04:17:52 -0800 (PST), Dawid Rutkowski
> Dobra odpowiedź ;>
A poważnie to ktoś tu już chyba taki przypadek opisywał. Ja mam MC, więc nie sprawdzę.

Jeszcze pytanie jaka byla stara karta - wielu bankom sie zdarzaja
"wycofane z oferty".

Ale bezczelne - skoro zmienia się numer rachunku to praktycznie nowa umowa.

Az tak bym nie uogolnial. Nr rachunku rzecz techniczna, czysto
techniczna. Ale umowe warto sprawdzic - pewnie gdzies tam pisalo "Visa".

I jeszcze trzeba uważać, bo może po aktywacji nowej karty trzeba
będzie od razu spłacić starą, GP przepadnie.

Eee - to bedzie reklamacja :-)
Zreszta czemu MC mialby uniewazniac Vise.

Ale ... jak sie kto chce pokopac z koniem, to niech splaci stara wize
na nowo podane konto. A potem domaga wyrownania strat :-)

A przynajmniej ten sam typ ? Czy jakiś cobrand wrzucili ?

Typ inny. A wiec inna pozycja w cenniku, pewnie inny regulamin - inna
umowa innymi slowy - a gdzie podpis ?

Ciekawe, co z ew. bezpłatnością tej karty - a ogólnie, to co zrobią
z visą payback ?

Podmienia na MC w powyzszy sposob :-)

Karta ciagle w ofercie ... ale to juz jedyna Visa.
Ten Payback to jakies grosze ich kosztuje - moze chyba zostac.

Ale moze zarzad ma inna wizje :-)

J.

Data: 2017-02-11 13:56:48
Autor: J.F.
Citi cichcem wycofuje Visy?
Dnia Sat, 11 Feb 2017 11:17:34 +0100, Imka napisał(a):
[...]

Wiele bankow od pewnego czasu wciska MC, podejrzewam ze MC ma ciagle
dobra promocje dla nich.

[...]

Ale czy musi ? Miala pani karte kredytowa Citibanku, ma pani karte
kredytowa Citibanku :-)

TZ rżnie głupa w najlepszym bankowym stylu, na razie napisał im że się
pomylili przysyłając nie taką kartę. Zobaczymy co odpowiedzą.

Wciskaja na potege Simpliciti, a to MC.
Moze taka wizja zarzadu, moze takie premie dla pracownikow :-)

J.

Data: 2017-02-12 20:56:53
Autor: Michał
Citi cichcem wycofuje Visy?
W dniu 2017-02-11 o 11:17, Imka pisze:
[...]

[...]

Też tak miałem pod koniec ub roku. Vise wymienili na MC bez słowa jakiejkolwiek informacji. A na moje pytanie odpowiedzieli tak:

"Szanowny Panie

W odpowiedzi na zgłoszenie uprzejmie informuje, że istnieje możliwość wymiany dotychczasowej karty na kartę funkcjonującą w systemie VISA. Zachęcam do zapoznania się ze szczegółową ofertą Citi Handlowy oraz z aktualną Tabelą Opłat i Prowizji, które dostępne są na naszej stronie internetowej: www.online.citibank.pl (TOiP: https://www.online.citibank.pl/retail/files/citiblue/karty/TOiP_kartowy_20150601.pdf). "

Machnąłem na to ręką i kartę wrzuciłem do szuflady...

--
pzdr,
michal

Data: 2017-02-12 12:28:35
Autor: Kris
Citi cichcem wycofuje Visy?
W dniu niedziela, 12 lutego 2017 20:57:35 UTC+1 użytkownik Michał napisał:

Machnąłem na to ręką i kartę wrzuciłem do szuflady...

Dlaczego nie skasowałeś?

Data: 2017-02-23 22:18:26
Autor: Imka
Citi cichcem wycofuje Visy?
Dnia Sat, 11 Feb 2017 11:17:34 +0100, Imka napisał(a):
[cut]

Dziękuję wszystkim za komentarze :)

Ciąg dalszy i zakończenie sprawy: w ST pojawiła się odpowiedź, że na
reklamację została udzielona odpowiedź w formie pisemnej i że idzie
pocztą.
Przyszła.
Dwie kartki formatu A4 z tekstem - parafrazując klasyka - "sformułowanym
zwykłym językiem pism bankowych, i ani nogi, ani zębów nie nazywały po
imieniu".

W szóstym akapicie dało się wyczytać, że aby z powrotem dostać Visę
wystarczy złożyć dyspozycję zmiany.

Dyspozycja takowa została złożona, bank odpowiedział w ST że została
zrealizowana, dziś Visa doszła (z nowym numerem konta).

Wyszło mi na to, że citek po prostu wymyślił sobie dość skomplikowaną
procedurę odnowienia karty Visa ;>

--
Imka

Data: 2017-02-24 00:18:21
Autor: Dawid Rutkowski
Citi cichcem wycofuje Visy?
Byłoby to nawet milutkie i śmieszne, gdyby nie było niepoważne.
W sumie dobrze się skończyło, bo, jak rozumiem, skoro poprzednia visa kończyła się w kwietniu, to nie było przerwy w jej używaniu ?
Chyba że aktywowaliście MC, albo citi zamknął visę ?
A ta nowa visa do kiedy ma ważność ? Skoro ma nowy numer rachunku do spłat (upierdliwość niepotrzebna) to pewnie i karta ma nowy numer ?
Jeszcze zobaczymy, jak będzie ze spłacaniem starej - ja się kiedyś nadziałem, jak zmieniałem okres rozliczeniowy (o, i na to też spójrzcie, czy się nie zmienił dla tej "nowej" karty) to nagle się okazało, że zmienił się również termin spłaty - i to tak 2 tygodnie do przodu, dobrze, że to w ogóle - przypadkiem - zauważyłem. Podobno to dlatego, że nie mogą być na raz "aktywne" dwa wyciągi...

Data: 2017-02-24 09:52:45
Autor: J.F.
Citi cichcem wycofuje Visy?
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości
Byłoby to nawet milutkie i śmieszne, gdyby nie było niepoważne.

Widac cel byl wazniejszy :-)
Ciekawe o co chodzi - MC ma dla bankow lepsze warunki, czy promocje im zaoferowal, pod warunkiem wyrobienia planu :-)

W sumie dobrze się skończyło, bo, jak rozumiem, skoro poprzednia visa kończyła się w kwietniu, to nie było przerwy w jej używaniu ?
Chyba że aktywowaliście MC, albo citi zamknął visę ?

No, jakby tam wieksze zadluzenie bylo, to zamkniecie mogloby byc ciekawe :-)

[...]

Dobra uwaga.

J.

Data: 2017-02-24 19:48:59
Autor: Imka
Citi cichcem wycofuje Visy?
Dnia Fri, 24 Feb 2017 00:18:21 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

[...]

MC nie została aktywowana, citi nie zamknął starej Visy, działa nadal.

A ta nowa visa do kiedy ma ważność ? Skoro ma nowy numer rachunku
 do spłat (upierdliwość niepotrzebna) to pewnie i karta ma nowy numer ?

Karta ma nowy numer. I ważna w terminie prawidłowym, do kwietnia 2020.

[...]

Hm. Na razie działa stara, nowa czeka na aktywację, więc nie sądzę aby
znienacka ruszyli okres rozliczeniowy.

Naprawdę, volta banku zastanawiająca. Odwalili kawałek solidnej, nikomu
niepotrzebnej roboty a efekt taki, jakby po prostu od razu przysłali
odnowioną Visę. Niechby i miała nowy numer i konto.

Bardzo jestem ciekawa jaki procent klientów nie odróżnia MasterCarda od
śniętego kraba ;) Bo jednak coś mieli na myśli wykręcając taki numer.

--
Imka

Data: 2017-02-25 15:39:28
Autor: brum
Citi cichcem wycofuje Visy?
Naprawdę, volta banku zastanawiająca. Odwalili kawałek solidnej, nikomu
niepotrzebnej roboty a efekt taki, jakby po prostu od razu przysłali
odnowioną Visę. Niechby i miała nowy numer i konto.

Jest im lepiej / taniej z MC. A Vise daja tym, ktorzy korzystaja z karty i sie rzucaja o rodzaj organizacji.

Data: 2017-02-27 19:26:40
Autor: J.F.
Citi cichcem wycofuje Visy?
Użytkownik "Imka"  napisał w wiadomości grup
[...]

70-90%, a wiekszosci i tak wszystko jedno, ciekaw jestem czy wiecej niz 1% sie awanturuje  :-)

Bo jednak coś mieli na myśli wykręcając taki numer.

Mieli na mysli przejscie na MC :-)

Tylko ciekawe - faktycznie jakas pomylka programistow, czy celowe dzialanie :-)

J.

Data: 2017-02-27 21:28:41
Autor: Imka
Citi cichcem wycofuje Visy?
Dnia Mon, 27 Feb 2017 19:26:40 +0100, J.F. napisał(a):

[...]

Nie wierzę w cuda - oczywiście że to działania jak najbardziej celowe.
Ja nieco inaczej obstawiam procenty :) Dziewięćdziesiąt pięć nie widzi
różnicy, trzem procentom jest to obojętne, a jakieś dwa procent się
indyczy. W nagrodę dostają z powrotem swoją Visę, ze zmienionym numerem
karty, konta, i włączonym paypassem gratis (stara karta miała
wyłączony). No cóż, znowu dostarczymy zajęcie konsultantom :)

Tak z zupełnie innej beczki - dziś mój citek poprosił mnie o pin przy
płatności < 50 zł. Przypadkiem pamiętałam gdzie i kiedy spotkało mnie
ostatnio podobne zjawisko. Policzyłam operacje pomiędzy - faktycznie,
mają działający licznik ustawiony na 19 operacji bezpinowych, dwudziesta
żąda PIN-u.
Operacje > 50 zł z PIN-em lub płatności internetowe nie mają wpływu na
stan "licznika".

--
Imka

Data: 2017-02-27 21:55:56
Autor: J.F.
Citi cichcem wycofuje Visy?
[...]

Przyznaje Ci racje - gdyby to byla pomylka, to by poprawili, a nie przygotowali procedure reklamacyjna :-)
No chyba ze padlas ofiara pierwszych dni pomylki :-)

Ja nieco inaczej obstawiam procenty :) Dziewięćdziesiąt pięć nie widzi
różnicy, trzem procentom jest to obojętne, a jakieś dwa procent się
indyczy.

Ja mysle, ze spora czesc nawet nie zauwazy, ze im karte podmienili.
Stara sie skonczyla, przyslali nowa, nieco inna.
Wsrod tych, co sie wykazali spostrzegawczoscia, to czesc moze nie znac roznicy, sporej czesci to obojetne ... mowisz, ze az 2 % bedzie sie pieniaczyc ?

Predzej bym sie spodziewal jakis cudow pozniejszych w zwiazku ze splata zadluzenia - jednym system pokaze 2 karty i sie zdziwia, inni nie zauwaza ze konto nowe i beda przelewac na stare.
Splata przez PZ ustawiona dla nowej karty automatycznie, czy trzeba to zrobic recznie ?

W nagrodę dostają z powrotem swoją Visę, ze zmienionym numerem
karty, konta, i włączonym paypassem gratis (stara karta miała
wyłączony). No cóż, znowu dostarczymy zajęcie konsultantom :)

Tu akurat i tak mogla nastapic dobra zmiana.

J.

Data: 2017-02-27 22:20:43
Autor: Imka
Citi cichcem wycofuje Visy?
Dnia Mon, 27 Feb 2017 21:55:56 +0100, J.F. napisał(a):

Splata przez PZ ustawiona dla nowej karty automatycznie, czy trzeba to zrobic recznie ?

Nie używamy PZ, więc nie wiem. Ale szczerze mówiąc jakoś nie wyobrażam
sobie zmiany konta podanego na PZ z jakiegoś "automatu".

--
Imka

Data: 2017-02-27 23:58:23
Autor: J.F.
Citi cichcem wycofuje Visy?
Dnia Mon, 27 Feb 2017 22:20:43 +0100, Imka napisał(a):
[...]

Ale to w druga strone dziala - oni wysylaja PZ na twoje konto.
Wysylaja dla jednej karty, to moga wyslac i dla drugiej, szczegolnie
jesli uwazaja ze to kontynuacja na starej umowie :-)

I chyba nawet twoj bank nie zaprotestuje, bo zgode wyrazasz dla
odbiorcy, i wyrazilas przy pierwszej karcie :-)

J.

Data: 2017-03-01 23:22:36
Autor: Imka
Citi cichcem wycofuje Visy?
Dnia Fri, 24 Feb 2017 19:48:59 +0100, Imka napisał(a):

Hm. Na razie działa stara, nowa czeka na aktywację, więc nie sądzę aby
znienacka ruszyli okres rozliczeniowy.

Nowa karta została aktywowana, okresu rozliczeniowego nie ruszyli, za to
przyłożyli opłatę roczną. Pierwsza Visa była bezpłatna.

Kolejna reklamacja w toku. Bosz... przecież bez tych banków człowiek by
się zanudził na śmierć :)

--
Imka

Data: 2017-03-02 01:56:48
Autor: Dawid Rutkowski
Citi cichcem wycofuje Visy?
"Ja wiedziałem, że tak będzie!"
Z citkiem jak widać można mieć podobną grę komputerową jak z mBąkiem.
I tak samo wg tajemniczych zasad - bo skąd tu nagle opłata roczna?
Obecnie wydawane karty citka maą opłaty miesięczne (tylko "czarna" ma roczne).
Może to opłata "na pożegnanie" poprzedniej visy?
Albo kara za niektywowanie MC?
Ciekawe, czy gdyby aktywować MC to też by była ta opłata?
W gruncie rzeczy prawie im wolno - ja w umowie na moją bezpłatną mc gold mam, że mogą wypowiedzieć tą umowę z miesięcznym terminem i powodem "bo tak" (i np. narobić klientowi kłopotu ze spłatą zadłużenia - ale jak klient głupi i się na KK zadłuża to niech się potem martwi).
Ostatecznie można się na citka obrazić i już.
Albo uznać się za pokonanego i zamknąwszy visę, wziąć darmową simplicity - ale wtedy łobuzy swój cel osiągną, czyli zmianę na MC.
Malym bonusem jest możliwość dostania naklejki zbliżeniowej - ale uwaga, mi klej na niej wytrzymał ok. 1,5 roku i o mało bym jej nie zgubił - teraz jest przyklejona do breloczka skoczem.

Data: 2017-03-03 14:56:59
Autor: J.F.
Citi cichcem wycofuje Visy?
Dnia Thu, 2 Mar 2017 01:56:48 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):
"Ja wiedziałem, że tak będzie!"
Z citkiem jak widać można mieć podobną grę komputerową jak z mBąkiem.
I tak samo wg tajemniczych zasad - bo skąd tu nagle opłata roczna?

Zapewne z cennika :-)

[...]

Ciekawe ktora MC przyslali. I ciekawe co w starej umowie bylo - "visa"
czy tylko "karta kredytowa".

[...]

U nas i tak pol biedy - na swiecie zdarza sie, ze podnosza odsetki.

Ostatecznie można się na citka obrazić i już.
Albo uznać się za pokonanego i zamknąwszy visę, wziąć darmową simplicity - ale wtedy łobuzy swój cel osiągną, czyli zmianę na MC.

Obrazic sie - wziac simlicity i nie uzywac :-)

J.

Data: 2017-03-03 14:37:27
Autor: J.F.
Citi cichcem wycofuje Visy?
Dnia Wed, 1 Mar 2017 23:22:36 +0100, Imka napisał(a):
[...]

A co w cenniku ?

Klient chcial, klient musi placic :-)

J.

Citi cichcem wycofuje Visy?