Citi już nie World?

Data: 2020-02-19 22:55:38
Autor: Dąbrowski
Citi już nie World?
Citi przysłał nową kredytówkę, cztery miesiące przed końcem ważności poprzedniej. Karta wizualnie nie różni się od poprzedniej Citi World, ale na nowej już nie ma napisu World. Wyrzucili ich z Worlda czy jak?

Data: 2020-02-20 03:25:39
Autor: Dawid Rutkowski
Citi juĹź nie World?
W dniu środa, 19 lutego 2020 22:56:35 UTC+1 użytkownik Dąbrowski napisał:
Citi przysłał nową kredytówkę, cztery miesiące przed końcem ważności poprzedniej. Karta wizualnie nie różni się od poprzedniej Citi World, ale na nowej już nie ma napisu World. Wyrzucili ich z Worlda czy jak?

Ona zawsze była "taki inny world" - np. nie brała udziału w Priceless Specials, tylko punkty zbierało się osobno wg tabeli punktów oraz nagród citka.
Podobnie było i jest z mBąkowymi miles&more - choć niby też mają napis "world".
A "world" miała dlatego, że karty "world" mogły mieć IF sięgające 4% (podobno dlatego właściciel Jeffs obraził się na MC - można było płacić tylko visą i amexem - ciekawe, czy już się odobraził?).

A masz tak, jak można znaleźć na rysunkach w necie, czyli napis "world" został zastąpiony przez znaczek płatności zbliżeniowych, zniknął też taki zaro-przezroczysty pasek, na którym był napis "world" - za to koło chipa pojawił się napis "credit"?

Jakiś czas temu citek chyba zlikwidował swój program punktowy dla KK world i włączył te karty do priceless specials - wraz ze wszystkimi swoimi MC.

Data: 2020-02-21 02:45:59
Autor: MK
Citi juĹź nie World?
[...]

Sprawdz na odwrocie. U mnie jest pod hologramem.

Po zamknieciu programu Wizz stala się to moja ulubiona kredytowka. Az tak bardzo ulubiona, ze uruchomiłem workaround na platnosci przez Apple Pay :D.

MK

Data: 2020-02-21 03:22:33
Autor: Dawid Rutkowski
Citi juĹź nie World?
W dniu piątek, 21 lutego 2020 11:46:00 UTC+1 użytkownik MK napisał:
> [...]

Po zamknieciu programu Wizz stala się to moja ulubiona kredytowka. Az tak bardzo ulubiona, ze uruchomiłem workaround na platnosci przez Apple Pay :D.

Jak szukasz KK z moneyback, to sprawdź:
- santander consumer turbo karta - 1% zwrotu za wszystko, 3% za stacje benzynowe - minusem jest wymóg 1k wydatków miesięcznie dla zwolnienia z opłaty
- santander visa silver pajacyk - teraz jest promo - karta bezpłatna na 2 lata, a przez rok 1% moneybacku (max. 50zł miesięcznie) + 150zł za założenie karty dodatkowej + 50zł za założenie karty mobilnej.

Rzeczywiście citek dalej ciągnie ten swój program punktowy dla KK world - ale jak kiedyś liczyłem, to wychodziło ok. 0,5% moneyback - a teraz jeszcze podnieśli "ceny punktowe" za nagrody, więc pewnie jest max. 0,3%.

Data: 2020-02-21 04:15:31
Autor: MK
Citi juĹź nie World?
W dniu piątek, 21 lutego 2020 12:22:35 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

Rzeczywiście citek dalej ciągnie ten swój program punktowy dla KK world - ale jak kiedyś liczyłem, to wychodziło ok. 0,5% moneyback - a teraz jeszcze podnieśli "ceny punktowe" za nagrody, więc pewnie jest max. 0,3%.

Nie zauwazylem aby podnieśli przelicznik, przynajmniej na cashback, wiec nadal jest 0,5%, można tez zbierac dodatkowo punkty w bezcennych chwilach Mastercard (u partnerow to daje jakies 0,6%-2,6%).

Niestety znow mi się namnozylo kart w portfelu.

MK

Data: 2020-02-21 04:29:54
Autor: Dawid Rutkowski
Citi juĹź nie World?
W dniu piątek, 21 lutego 2020 13:15:32 UTC+1 użytkownik MK napisał:

> [...]

Niestety znow mi się namnozylo kart w portfelu.

Hmm, w:
https://www.online.citibank.pl/files/documents/credit-cards/katalog-nagrod-dla-karty-kredytowej-citibank-world-mastercard.pdf
mamy:
Zwrot na konto o wartości 50 zł
- do 30.08.2018. - 3120
- od 31.08.2018. - 6000
Punkt to 5zł, więc wychodzi jedynie 0.16% - więc do połowy zeszłego roku było raptem 0.32%.
Także cashback słabiutki - dwa razy lepszy zwrot masz tylko przy zamianie na vouchery partnerów, ale to wciąż tylko 0,33%.
Chyba że ta data graniczna to nie data wymiany, a data założenia karty - ale na to mi jednak nie wygląda.

"Partnerów" zaś potraktujmy anegdotycznie (chyba że ktoś ma pomysł na biznes w typie sprzedawania przez net perfum z Douglasa - a bywali i tacy) - tu zawsze można powiedzieć, że KK 1-2-3 z santandera ma 2% za zakup ubrań i butów (i, mimo że grożą, nie odejmują za zwroty ;) a 3% w restauracjach.

Data: 2020-02-21 06:59:23
Autor: MK
Citi juĹź nie World?
W dniu piątek, 21 lutego 2020 13:29:55 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
[...]

Cash Back 75PLN Wymagane Mile: 3,000  Kazde 5 PLN to 1 mila, wiec 75 PLN za 15 tys. PLN, daje 0,5%.
Mam na myśli karte Premier Miles, być może przy innych kartach jest słabiej.

[...]

Haha, ja mam na myśli zwykle użytkowanie, a nie biznes :). Millenium daje 5% za hotele, transport, restauracje, a na innej karcie 5% w sieciach odzieżowych i zakup na travelplanet.

MK

Data: 2020-02-21 07:23:47
Autor: Dawid Rutkowski
Citi juĹź nie World?
W dniu piątek, 21 lutego 2020 15:59:25 UTC+1 użytkownik MK napisał:
> [...]

Mam na myśli karte Premier Miles, być może przy innych kartach jest słabiej.

A, rzeczywiście dla KK premier miles jest to 0,5% - ale to inna karta citka niż KK mc world.
A 1% za wszystko to jednak lepiej niż 0,5% za wszystko.

Haha, ja mam na myśli zwykle użytkowanie, a nie biznes :). Millenium daje 5% za hotele, transport, restauracje, a na innej karcie 5% w sieciach odzieżowych i zakup na travelplanet.

Która to karta milka daje te 5% za hotele, transport, restauracje?
A na tej innej to tylko w niektórych sieciach odzieżowych - a z KK 1-2-3 teoretycznie (bo okazuje się, że np. w C&A nie, bo mają źle terminale skonfigurowane) 2% we wszystkich.

Data: 2020-02-21 08:12:42
Autor: MK
Citi juĹź nie World?
W dniu piątek, 21 lutego 2020 16:23:49 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

A, rzeczywiście dla KK premier miles jest to 0,5% - ale to inna karta citka niż KK mc world.

To jest Mastercard World Premier Miles, co ważne wymiany typu karty można dokonać w dowolnym momencie przez Citiphone, wiec jak ktoś liczy na cashback to warto dokonać wymiany.

Która to karta milka daje te 5% za hotele, transport, restauracje?

Debetowa z logiem eurobanku, chyba nazywa się "karta z nietoperzem", dla nowych chyba niestety nie jest dostepna.

MK

Data: 2020-02-21 10:30:48
Autor: Dawid Rutkowski
Citi juĹź nie World?
W dniu piątek, 21 lutego 2020 17:12:44 UTC+1 użytkownik MK napisał:

To jest Mastercard World Premier Miles, co ważne wymiany typu karty można dokonać w dowolnym momencie przez Citiphone, wiec jak ktoś liczy na cashback to warto dokonać wymiany.

Hmm, sam citek nazywa ją "Karta Kredytowa Citibank PremierMiles", w przeciwieństwie do tej drugiej zwanej "Karta Kredytowa Citibank World MasterCard".
Z wymianą trzeba uważać, bo można się nadziać na opłaty - więc lepiej się upewnić, że warunki bezpłatności pozostaną.
Odkąd jest simplicity, przestali niestety rozdawać KK z "nieśmiertelną" bezpłatnością (ostatnia taka promo była dla KK mc world - ale trzeba było mieć abonament w play) - choć z drugiej strony w umowie żony dla KK simplicity był dokładnie taki sam zapis bezpłatności "wiecznej", jak w mojej umowie KK gold - którą dostałem z gwarancją dożywotniej bezpłatności - więc można sobie spróbować upgrade'ować kartę (mi się zgodzili wymienić na platynę - nie żeby to coś specjalnego dawało, ale dużo mniej rzuca się w oczy niż żarówiasta gold).

> Która to karta milka daje te 5% za hotele, transport, restauracje?

Debetowa z logiem eurobanku, chyba nazywa się "karta z nietoperzem", dla nowych chyba niestety nie jest dostepna.

A, no tak, ale po co o wykopaliskach gadać?

Data: 2020-02-21 22:19:29
Autor: Waldek
Citi już nie World?

[...]

Program "codziennie zyskuje" dla konta "prestige" z tym 5% dalej działa, póki co Milek nie ubił
- ale fakt, dla nowych niedostępny

Pozdro

Citi już nie World?