Citi sie czepia ...

Data: 2021-04-24 17:09:26
Autor: Wojciech Bancer
Citi sie czepia ...
On 2021-04-23, Waldek <mam@ale.nie.dam> wrote:

Citi sie czepia i straszy wypowiedzeniem umowy o KK
jeśli nie dostarczę aktualnych dokumentów potwierdzających
moją zdolność kredytową :]

KK mam co prawda "dożywotnio" bezpłatną z zawrotnym limitem 10kzl :D
ale aż tak mi na niej nie zależy - niech się bujają ;P

A nie masz przypadkiem karty ze starych czasów ustawy o maks. odsetkach, a która obecnie daje Ci oszałamiające 2% odsetek? Może chcą się pozbyć klientów z takimi kartami :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2021-04-24 18:44:01
Autor: Michal Jankowski
Citi sie czepia ...
W dniu 24.04.2021 o 17:09, Wojciech Bancer pisze:
On 2021-04-23, Waldek <mam@ale.nie.dam> wrote:

[...]

Owszem, te karty wymawiają - ale wymieniają na inne i żadnych kwitów nie chcą.

   MJ

Data: 2021-04-26 14:47:47
Autor: lolekanabolek
Citi sie czepia ...
On 2021-04-23, Waldek <mam@ale.nie.dam> wrote:

A nie masz przypadkiem karty ze starych czasów ustawy o maks. odsetkach,
a która obecnie daje Ci oszałamiające 2% odsetek? Może chcą się pozbyć
klientów z takimi kartami :)

Też mam KK w citi na 2% odsetek (+konto) z dożywotnią darmowością
Jedyny wymóg to 1500 zł wpłaty co miesiąc
Co chwila do mnie wydzwaniają ale nie pozwalam się z autoryzować przez telefon więc nie wiem w jakiej sprawie dzwonią

Marcin

Data: 2021-04-26 15:43:12
Autor: Michal Jankowski
Citi sie czepia ...
On 2021-04-23, Waldek <mam@ale.nie.dam> wrote:

[...]

Ja miałem bezwarunkową darmową, ale przyszło pocztą papierową wymówienie. A dzwonić do mnie zakazałem już dawno.

   MJ

Data: 2021-04-26 21:55:50
Autor: Waldek
Citi sie czepia ...
On 2021-04-23, Waldek <mam@ale.nie.dam> wrote:

[...]

Nie to zwykły "Silver"
Powołują sie na par3 ust 3 Regulaminu - z czego wnioskuje ze mają takie prawo ;)
A pewnie się czepili mnie przez to że karta nie wykazuje obrotów :)

Rozumiałbym, gdyby był jakiś tłusty limit ... ale 10kzl ? :D
Niech wypowiadają - płakać nie będę i tak guano z tej karty bo żadnych profitów nie daje.

Zona ma Golda z citka i z >>większym limitem, ale obraca nią - nie czepili się jej

Pozdro

Data: 2021-04-27 13:33:40
Autor: J.F
Citi sie czepia ...
On Mon, 26 Apr 2021 21:55:50 +0200, Waldek wrote:
On 2021-04-23, Waldek <mam@ale.nie.dam> wrote:
[...]

Prawo pewnie wpisali w regulamin zwyczajowo, ale czemu uruchomili?
Te 2% to bylby dobry powod :-)

A pewnie się czepili mnie przez to że karta nie wykazuje obrotów :)
Rozumiałbym, gdyby był jakiś tłusty limit ... ale 10kzl ? :D

10k piechota nie chodzi, ale logiki tu jakby troche brak.
To w koncu boja sie o swoje pieniadze, czy nie maja podstaw, bo
przeciez nic im nie wisisz :-)

No chyba ze ... z braku obrotow straciles status "dobry klient,
regularnie splaca karte" ... i trzeba zweryfikowac :-)

Gdzies tam jeszcze byl przepis o weryfikacji kont, na ktorych nie bylo
obrotow ... no ale wlasnie:
-rachunkow klienta, a nie KK
-weryfikacja zycia klienta, a nie wyplacalnosci.

A nie osiagnales wieku emerytalnego?

Bo cos musialo wyzwolic to pytanie.
Moze po prostu regularnie sprawdzaja ... ale ja juz pare lat mam i nic
nie chca. J.

Data: 2021-04-27 22:12:37
Autor: Waldek
Citi sie czepia ...
W dniu 2021-04-27 o 13:33, J.F pisze:

[...]

Jeszcze nie :)

Bo cos musialo wyzwolic to pytanie.

Może brak możliwości nękania ofertami telefonicznymi ? :D
- choć ostatnio się jednak laska przebiła przez filtr

Moze po prostu regularnie sprawdzaja ... ale ja juz pare lat mam i nic
nie chca.

Być może ... oczywiście mógłbym im wysłać wyciąg z konta z wpływami
ale z czystej przekory tego nie zrobię i zobaczę co dalej ;)
- wypowiedzenie mi umowy o tą kk nie stanowi dla mnie żadnego problemu
choć z drugiej strony leżała sobie i jeść nie wołała :D
- taki bufor "na wypadek wszelki" - choćby na dalsze wyjazdy

Pozdro

Data: 2021-04-29 01:42:05
Autor: Waldek
Citi sie czepia ...
On 2021-04-23, Waldek <mam@ale.nie.dam> wrote:
[...]

Może jednak TY MASZ racje :)

Zalogowałem się do swojego Citi i wygląda na to że mam te 2%  :D

Data wydania karty 13-08-2018

(...) Oprocentowanie w skali roku
Od dnia 29 maja 2020 r. oprocentowanie kredytu dla kart kredytowych Citibank wynosi 2% dla umów zawartych do 30 listopada 2018 r. oraz 7,2% dla umów zawartych od 1 grudnia 2018 r. (...)

Mam rozumieć że RRSO mam 2% ? ... gdzieś mi się utrwaliło w łepetynie
że miałem coś ok. 10%

To może jednak przesłać im te wyciągi ? ;)

Pozdrawiam

Data: 2021-04-29 18:23:11
Autor: J.F
Citi sie czepia ...
On Thu, 29 Apr 2021 01:42:05 +0200, Waldek wrote:
[...]

Bo kiedys wprowadzili antylichwiarski przepis, ze odsetki nie moga
przekraczac 4-ro krotnej "stopy lombardowej NBP".
I banki tak wpisywaly w umowy. Ta stopa dlugo wynosila 2.5%, co dawalo maksymalne odsetki 10% i RRSO
10.47%.
A teraz wynosi 0.5%.

To może jednak przesłać im te wyciągi ? ;)

Jak Ci kredyt potrzebny lub moze byc potrzebny ... moze i wyslac.
Tylko uwazaj - bo pewnie beda sie starali wcisnac Ci nowa umowe, na nowych zasadach, a tam wychodzi obecnie te ~7%.

J.

Data: 2021-04-29 23:28:49
Autor: Waldek
Citi sie czepia ...

[...]

Prawdę mówiąc nie jest mi potrzebny
i póki co nigdy nie korzystałem z płatnego kredytu na żadnej z KK
- zazwyczaj korzystałem wyłącznie z "wartości dodanych" ;)
No ale bezwarunkwo bezpłatną kartę z zawrotnym 2%
to chyba jednak warto zatrzymać :D - choćby jako ew. backup

Ps.
Raz udało się PolBankowi skroić mnie za wznowienie golda
jednak bilans zysków i tak znacznie przewyższył stratę,
bo pomijając niezły pakiet ubezpieczeń, dawała 1% cofki od każdej transakcji bezgotówkowej - no ale "to se ne wrati" ;)

Pozdrawiam

Data: 2021-04-30 09:30:53
Autor: Piotr Gałka
Citi sie czepia ...
W dniu 2021-04-29 o 18:23, J.F pisze:

[...]

Jeśli ten przepis (4x) dalej obowiązuje to jakim cudem te 7% ?
P.G.

Data: 2021-04-30 12:27:04
Autor: Wojciech Bancer
Citi sie czepia ...
On 2021-04-30, Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:

[...]

[...]

Bo w pewnym momencie weszła nowelizacja, która zmieniła przelicznik.
I umowy podpisane po tym czasie mają nowe przeliczniki.

Nowy przelicznik to: [2 x (<stopa referencyjna> + 3.5)]%

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Citi sie czepia ...