Citi się stacza...

Data: 2009-11-25 16:41:31
Autor: Jacek Osiecki
Citi się stacza...
Po tym jak Citi zaczęło wydawać kredytówki z chipem i "ficzerem" pt. "nie
można zablokować transakcji gotówkowych" myślałem że niżej nie upadną...

Ale jednak mogli ;)
Wczoraj przyszedł do mnie list (papierowy) z Citi. Myślałem że jakiś spam -
ale jednak nie, informacja o zmianach w regulaminie.
Oprócz informacji o tym, że pojawia się Motokarta Payback, jest też o
zmianach w TOiP - konkretniej o wprowadzeniu opłaty za wydanie nowej karty
na wniosek klienta i za przekroczenie limitu kredytowego :)

Cóż, a jeszcze niedawno ich chwaliłem że gdy karta pękła na pasku
magnetycznym to po prostu przysłali nową bez ceregieli... Jak widać
panicznie łapią się wszystkiego co się da :(

BTW, czy ktoś może mi wyjaśnić jakie są różnice między milami statusowymi i
promocyjnymi w M&M? Konkretniej - czy są różnice przy ich wydatkowaniu, np.
że przeloty się kupuje tylko za statusowe? Grzebałem po stronach M&M ale na
to pytanie odpowiedzi brak :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-11-25 15:40:00
Autor: szczurwa
Citi się stacza...
On 25 Lis, 17:41, Jacek Osiecki <jos...@ceti.pl> wrote:

[...]

Darnok pokazał i wyjaśnił, a ja dorzucę:

35.000 mil statusowych - status FREQUENT TRAVELLER
100.000 mil statusowych - status SENATOR
600.000 mil statusowych w ciągu dwóch lat - status HON CIRCLE

Każdy poziom to coraz większe przywileje, np. wszystkie trzy oferują
25 % bonus milowy na rejsach Lufą, LOT-em, Swiss i niektórymi innymi
liniami Star Alliance. Wniosek: mile na nagrody wydatkujesz
wolniej..;-)

Data: 2009-11-25 19:29:11
Autor: Seba
Citi się stacza...
Jacek Osiecki <joshua@ceti.pl> napisał(a):
Cóż, a jeszcze niedawno ich chwaliłem że gdy karta pękła na pasku
magnetycznym to po prostu przysłali nową bez ceregieli... Jak widać
panicznie łapią się wszystkiego co się da :(

coż, karta z paskiem kosztuje kilkanaście centów, a z chipem kilka eur

Data: 2009-11-25 12:35:31
Autor: Jacenty
Citi się stacza...
On 25 Lis, 20:29, "Seba" <bbastek13.WYT...@gazeta.pl> wrote:

coż, karta z paskiem kosztuje kilkanaście centów, a z chipem kilka eur

Jak pracowałem w banku, to mi mówili na szkoleniu, że zamówienie
spersonalizowanej karty z chipem kosztuje bank 15 zeta.

Data: 2009-11-25 19:46:04
Autor: Jacek Osiecki
Citi się stacza...
Dnia Wed, 25 Nov 2009 19:29:11 +0000 (UTC), Seba napisał(a):
[...]

Czyli 30zł według citi ;)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-11-25 19:54:24
Autor: Olgierd
Citi się stacza...
Dnia Wed, 25 Nov 2009 19:29:11 +0000, Seba napisał(a):

[...]

Nie wierzę, żeby ta blaszka kosztowała więcej niż 2 złote. Plus złotówkę za plastik.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-11-25 22:05:17
Autor: darnok
Citi się stacza...
Olgierd wrote:
[...]

rzecz nie w tej blaszce tylko w tym kawaleczku piasku co pod nia.

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

Data: 2009-11-25 20:12:05
Autor: Olgierd
Citi się stacza...
Dnia Wed, 25 Nov 2009 22:05:17 +0200, darnok napisał(a):

Nie wierzę, żeby ta blaszka kosztowała więcej niż 2 złote. Plus
złotówkę za plastik.

rzecz nie w tej blaszce tylko w tym kawaleczku piasku co pod nia.

A ile kosztuje taki mikroprocesorek w partii powiedzmy 50 tys.?

Data: 2009-11-25 22:11:51
Autor: MK
Citi się stacza...
Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2009.11.25.20.12.05legeartis.org.pl...

A ile kosztuje taki mikroprocesorek w partii powiedzmy 50 tys.?

A ile kosztuje personalizacja 1szt.?

MK

Data: 2009-11-25 22:31:23
Autor: Paweł
Citi się stacza...
Olgierd wrote:

[...]

dla kart radiowych mifare koszt detaliczny <100 sztuk,
to jakis 1usd + nadruk tez okolo 1usd.
im wiecej tysiecy kart, tym koszt karty dazy gdzies
do 0,7usd, a nadruku do 0,2usd (google: buy smart card)
zwykle karty czipowe (nie rfid) moga byc jeszcze tansze.

Data: 2009-11-25 21:34:10
Autor: Olgierd
Citi się stacza...
Dnia Wed, 25 Nov 2009 22:31:23 +0100, Paweł napisał(a):

[...]

No i właśnie też mi się tak wydawało.
Nb. faktycznie też jakiś czas temu przeglądałem ceny kart RFID i wydało mi się, że przy niewielkich zamówieniach to jest kilka złotych (z wdrożeniem bodajże).

--
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-11-27 10:09:34
Autor: Seba
Citi się stacza...
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> napisał(a):

> [...]

Nb. faktycznie też jakiś czas temu przeglądałem ceny kart RFID i wydało mi się, że przy niewielkich zamówieniach to jest kilka złotych (z wdrożeniem bodajże).

a jakie ma znaczenie ile kosztuje kazdy skladnik karty osobno ("blaszka",plastik, personalizacja, wysyłka itp) skoro dla banku koncowy koszt wynosi wlasnie te kilka euro - banki na ogół same nie robia kart EMV tyllko robią to wyspecjalizowane w tym kierunku firmy zew (gemalto, fdp, elkart, giesecke itd) i to one dyktują ceny, znacznie wyzsze niz przy kartach magstripe. To tak jakbys cene obiadu w knajpie rozpatrywal przez pryzmat ceny skupu zywca czy ziemniakow na gieldzie w broniszach

Data: 2009-11-25 21:03:48
Autor: darnok
Citi się stacza...
Jacek Osiecki wrote:

[...]

mile promocyjne sluza do zakupow przelotow.
mile statusowe sluza tylko do tego ze zbiera sie je zeby przeskoczyc do wyzszego statusu - stad ich krotka waznosc (w ramach roku kalendarzowego).
Jesli nie liczysz na to ze w rok wylatasz te ok 32 tys mil statusowych (albo wiecej) to w ogole na nie (mile statusowe) nie patrz.

Tylko te promocyjne sie licza jesli chcesz je "wydac".

Data: 2009-11-25 19:49:19
Autor: Jacek Osiecki
Citi się stacza...
Dnia Wed, 25 Nov 2009 21:03:48 +0200, darnok napisał(a):
Jacek Osiecki wrote:
[...]

Aha, czyli nie jest tak źle - bo trochę tych promocyjnych mam, więc opłaca
się zostawić tę kartę... A co do mil - nie da się łączyć jednych z drugimi
w celu zakupu biletu-nagrody?

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-11-25 12:28:49
Autor: mucher
Citi się stacza...
On Nov 25, 8:49 pm, Jacek Osiecki <jos...@ceti.pl> wrote:

> [...]

się zostawić tę kartę... A co do mil - nie da się łączyć jednych z drugimi

Statusowe dostajesz tylko za przeloty - i tak jak napisano sluza
budowaniu statusu. Premiowe dostajesz tak jak te pierwsze - plus w
postaci roznych bonusow (hotele, zakupy, inne promocje). Wykorzystac
mozesz tylko te drugie, te pierwsze to tak naprawde ilosc
przelecianych przez ciebie w obecnym roku mil (pomnozonych przez ew.
przeliczniki dla roznych RBD czy statusu) - resetuja sie po prostu co
roku.

mucher

Data: 2009-11-25 22:06:17
Autor: darnok
Citi się stacza...
Jacek Osiecki wrote:
[...]

nie, bo mile statusowe sa czescia mil promocyjnych.
po prostu ignoruj te mile a zycie stanie sie prostsze :)

Data: 2009-11-25 20:49:43
Autor: Jacek Osiecki
Citi się stacza...
Dnia Wed, 25 Nov 2009 22:06:17 +0200, darnok napisał(a):
Jacek Osiecki wrote:
[...]

No OK, to wszystko jasne :) Choć miło by było mieć nieco więcej tych
statusowych i czasami skorzystać z nieco lepszej poczekalni ;)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-11-26 01:53:26
Autor: Adam Płaszczyca
Citi się stacza...
Dnia Wed, 25 Nov 2009 16:41:31 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

Po tym jak Citi zaczęło wydawać kredytówki z chipem i "ficzerem" pt. "nie
można zablokować transakcji gotówkowych" myślałem że niżej nie upadną...

Ale za to zmienili nieco regulamin.

--
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)

Data: 2009-11-25 23:24:48
Autor: krzysztofsf
Citi się stacza...
On 26 Lis, 01:53, Adam Płaszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl>
wrote:
> [...]

> można zablokować transakcji gotówkowych" myślałem że niżej nie upadną...

Ale ktore zmiany sa korzystne?
Bo na info przy KK pisza np. , ze ochrona "kradziezowa" 72 godziny
wstecz nie obejmuje transakcji z PIN. Tak wiec, obecnie bedzie to
wiekszosc transakcji.

Data: 2009-11-26 19:50:23
Autor: Adam Płaszczyca
Citi się stacza...
Dnia Wed, 25 Nov 2009 23:24:48 -0800 (PST), krzysztofsf napisał(a):

Ale ktore zmiany sa korzystne?
Bo na info przy KK pisza np. , ze ochrona "kradziezowa" 72 godziny
wstecz nie obejmuje transakcji z PIN. Tak wiec, obecnie bedzie to
wiekszosc transakcji.

No właśnie nie do końca - w regulaminie jaki dostałem stoi, że tylko
transakcje z uzyciem PIN-u, jesli uzytkownik nie dochował należytej
staranności. Oczywiście zapytam na piśmie, w jakich sytuacjach bank uznaje, że
użytkownik nie dochował tejże. --

Data: 2009-11-26 22:22:37
Autor: krzysztofsf
Citi się stacza...
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Bardzo ciekawy jestem odpowiedzi.
Obawiam sie jednak, ze moze byc enigmatyczna i dajaca sie zinterpretowac, ze kazda okolicznosc dzieki ktorej osoba postronna poznala PIN, jest efektem nienalezytej starannosci, za wyjatkiem udowodnionego skimmingu (ale wtedy to juz sa operacje na klonie karty).

Opublikuj odpowiedz na grupie, jesli mozna prosic.

Citi się stacza...