Citi tnie spread

Data: 2009-07-08 19:33:32
Autor: Wojciech Bancer
Citi tnie spread
Za:
http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,35895,6800076,Rekomendacja_KNF_pomogla__Citi_ostro_tnie_spread_.html

"Z kolei Citi Handlowy poinformował, że od 6 lipca obniżył spread walutowy do zaledwie 3 proc. Sprawdzili¶my: dzi¶ bank skupuje franki po 2,87 zł, za¶ sprzedaje po 2,95 zł. Różnica wynosi więc tylko 7 gr. na franku. Dla porównania np. w GE Money Banku dzisiejsze kursy kupna to 2,78 zł, a sprzedaży - 2,97 zł. Spread wynosi więc 18 gr. A w DomBanku kursy wynosz± 2,70 zł dla kupna i 3,08 dla sprzedaży waluty - różnica to aż 38 gr.! Sze¶ć razy więcej, niż w Citi Handlowym."

Ciekawe, czy dla kart również tak ¶cięli. ;)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-07-08 15:36:50
Autor: bradley.st
Citi tnie spread
On 8 Lip, 15:33, Wojciech Bancer <prot...@post.pl> wrote:
[...]

Na marginesie: Kiedy Polak mowi "spread" (a nawet [spred] albo [sprid]
jak to sobie wyjasnialismy w innym watku :p) to ma zazwyczaj na mysli
roznice miedzy kursem sprzedazy a kursem kupna podzielona przez
srednia tych kursow, prawda? Tylko jak sie liczy te "roznice" w
liczniku?

Bo 2.95 zl - 2.87 zl to 8 gr a nie 7 gr, jak chce autor artykulu.
Podobnie 2.97 zl - 2.78 zl to 19 gr a nie 18 gr.
Ale juz 3.08 zl - 2.70 zl to rzeczywiscie 38 gr.

Czy to ja mam problem z definicja "roznicy", czy pan Maciej Samcik z
matematyka?

Data: 2009-07-08 22:47:25
Autor: Wojciech Bancer
Citi tnie spread
On 2009-07-08, bradley.st <bradley.st@gazeta.pl> wrote:

[...]

Czy to ja mam problem z definicja "roznicy", czy pan Maciej Samcik z
matematyka?

To artykuł z gazety, więc raczej to drugie :)
W komentarzach do artykułu też się z tego nabijaj±.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-07-08 15:57:06
Autor: bradley.st
Citi tnie spread
Az autorowi w bio zajrzalem z wrazenia. "Z wykształcenia ekonomista,
absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu." - no pieknie,
pieknie...

Nie zebym sam bledow nie robil, ale ja jednak NIE jestem "od 1997 r.
dziennikarzem ekonomicznym" co to "specjalizuje się w tematyce
finansowej". :D

Data: 2009-07-09 17:37:25
Autor: RobertS
Citi tnie spread

Nie zebym sam bledow nie robil, ale ja jednak NIE jestem "od 1997 r.
dziennikarzem ekonomicznym" co to "specjalizuje się w tematyce
finansowej". :D

Dajcie spokój koledze Samcikowi. W jego tekstach głupot nie znalazłem, a można poczytać takie teksty, że głowa boli...

RobertS

Data: 2009-07-09 09:42:18
Autor: bradley.st
Citi tnie spread
On 9 Lip, 11:37, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:

Dajcie spokój koledze Samcikowi. W jego tekstach głupot nie znalazłem, a
można poczytać takie teksty, że głowa boli...

Co do glupot - polemizowalbym. Polecam wpis z maja na samcik.blox.pl,
w ktorym autor daje upust swojej frustracji z okazji wiz do USA (co to
ma do czegokolwiek na blogu finansowym?). Ale rzeczywiscie, taki tekst
ze glowa boli...

Data: 2009-07-09 19:08:39
Autor: RobertS
Citi tnie spread

[...]

jezeli blog finansowy to czlowiek nie moze o czyms innym napisac, jak poplyn±ł z wpisem o wizach to jego sprawa

w kazdym razie czytam b.wiele tekstow finansowych pisanych przez dziennikarzy (sam je tez czasem pisze) i czesto naprawde nóż się w kieszeni otwiera, według mnie ww. pisze na dobrym poziomie, w jego tekstach nie ma takich błędów merytorycznych jakie np. znajdowalem na comperii

RobertS

Data: 2009-07-09 10:48:08
Autor: bradley.st
Citi tnie spread
On 9 Lip, 13:08, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:

jezeli blog finansowy to czlowiek nie moze o czyms innym napisac, jak
poplyn±ł z wpisem o wizach to jego sprawa

Nie, no OK, wolnoc Tomku w swoim domku, a nawet wolnoc Macieju, ale
poplynal wyjatkowo bez sensu - nijak sie to mialo do reszty wpisu.
Rownie dobrze mogl zakonczyc artykul: "a na dodatek to murzynow tam
bija!" czy czyms podobnym :)

w kazdym razie czytam b.wiele tekstow finansowych pisanych przez
dziennikarzy (sam je tez czasem pisze)

A to poprosimy o probke, poprosimy. Jako ze wszyscy tu na grupie
pismienni, wiec pewnie chetnie zobacza... :)

Data: 2009-07-08 21:37:34
Autor: MarekZ
Citi tnie spread
Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomo¶ci news:slrnh59t4o.6mf.proteuspl-test.org...

[...]

Łomatko, to by była rewolucja, a w google tyle opinii, że "wszystkim tylko nie Citi". :)

Data: 2009-07-08 23:50:09
Autor: Ra
Citi tnie spread
MarekZ pisze:
[...]

tylko że transakcje przelicza na usd

Data: 2009-07-08 21:50:45
Autor: Pete
Citi tnie spread
W dniu 08.07.09 21:33, Wojciech Bancer pisze:
[...]

KK s± przeliczane przez $ więc spread na CHF nie ma znaczenia.

--
Pete

Data: 2009-07-08 21:59:23
Autor: MK
Citi tnie spread
"Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> wrote in message news:slrnh59t4o.6mf.proteuspl-test.org...

Ciekawe, czy dla kart również tak ¶cięli. ;)

A karte rozliczana w CHF masz? ;)
http://www.online.citibank.pl/page.do?content=tanie_franki_w_citi_handlowy

MK

Data: 2009-07-08 22:11:59
Autor: Paweł
Citi tnie spread
MK wrote:

http://www.online.citibank.pl/page.do?content=tanie_franki_w_citi_handlowy

poki co "tanie franki" w DB sa tansze niz te z citi. wyglada tez na to,
ze kazdy bedzie oferowal jeden wychodzacy przelew walutowy za darmo,
wiec zobaczymy kto jeszcze bedzie chcial zarobic na sprzedazy
waluty franciszkanom :)

Data: 2009-07-09 17:35:36
Autor: RobertS
Citi tnie spread

[...]

liczyłem i wychodzi podobnie, poza tym w Citi nie trzeba spełniać dodatkowych warunków (wpływ >3kzł, 2 oplacone rachunki)

generalnie mam kredyt w DB i planuję przetestować obydwa rozwiązania:
1. przelew na konto CHF w DB i zwrot 4%
2. zakup CHF w Citi i przelew do DB

RobertS

Data: 2009-07-09 02:59:03
Autor: Krzysztof Halasa
Citi tnie spread
Wojciech Bancer <proteus@post.pl> writes:

[...]

Obawiam sie ze dla kredytobiorcow roznica to 2 gr. Jesli bank
praktycznie nie kupuje frankow, to moze miec w cenniku po zlotowce albo
po 100 zl (nie wiem jednak ile kredytow w CHF (wyplat transz) udzielaja
oba banki).
--
Krzysztof Halasa

Citi tnie spread