Citi w USA

Data: 2017-09-18 19:18:45
Autor: J.F.
Citi w USA
https://youtu.be/zKqUO6o-AGg?t=70

no i nie wiem - za karte w Wallmarcie zaplacil karta ?

J.

Data: 2017-09-18 21:00:10
Autor: witek
Citi w USA
On 9/18/2017 12:18 PM, J.F. wrote:
https://youtu.be/zKqUO6o-AGg?t=70

no i nie wiem - za karte w Wallmarcie zaplacil karta ?

Nie wiem co facet chciał pokazać ale po prostu filozofuje niemiłosiernie.

Wpisuje polski kod pocztowy i powinno zadziałać.
Jak nie to tankuje i idzie zapłacic tak jak w Polsce
lub najpierw idzie zrobić przedpłatę, a potem tankuje (praktykowane w miejscach gdzie bardziej kradną).
W wielu miejscach o kod pocztowy w ogole nie ma pytania.
Przeciągasz tankujesz odjeżdzasz.
Mało kogo interesuje czym płacisz, szczególnie teraz w czasach apple pay.

Ta karta w Walmarcie to załatwianie sprawy od dupy strony.

A odpowiadając na twoje pytanie. Tak, za kartę prepaid czy też gift kartę, możesz zapłacić kredytową.

Jedynie czego nie zapłacisz kredytówką to kupon totolotka.

Data: 2017-09-19 07:16:52
Autor: cef
Citi w USA
W dniu 2017-09-19 o 04:00, witek pisze:

Jedynie czego nie zapłacisz kredytówką to kupon totolotka.

W Stanach?
W PL płaciłem.

Data: 2017-09-19 07:44:37
Autor: witek
Citi w USA
On 9/19/2017 12:16 AM, cef wrote:
W dniu 2017-09-19 o 04:00, witek pisze:

Jedynie czego nie zapłacisz kredytówką to kupon totolotka.

W Stanach?

tak

Data: 2017-09-19 11:11:15
Autor: J.F.
Citi w USA
Użytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59c0a846$0$661$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2017-09-19 o 04:00, witek pisze:
Jedynie czego nie zapłacisz kredytówką to kupon totolotka.
W Stanach?
W PL płaciłem.

Hm, w PL mi powiedziano, ze karta nie mozna zaplacic, i to calkiem niedawno.

J.

Data: 2017-09-19 11:23:48
Autor: cef
Citi w USA
W dniu 2017-09-19 o 11:11, J.F. pisze:
UĹźytkownik "cef"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59c0a846$0$661$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ja płaciłem, ale nie w samodzielnym punkcie, tylko w kiosku
i prawie zawsze brałem całkowite zakupy rzędu 50-70zł
i to nie raz ale po wielokroć, więc nie jest tak, że przypadkiem.

Data: 2017-09-19 11:22:26
Autor: ąćęłńóśźż
Citi w USA
Nie wierzę.

-- -- -
W PL płaciłem.

Data: 2017-09-19 12:56:01
Autor: cef
Citi w USA
W dniu 2017-09-19 o 11:22, ąćęłńóśźż pisze:
Nie wierzę.

-- -- -
W PL płaciłem.

Jesteś człowiekiem małej wiary i tyle.

Data: 2017-09-20 16:41:32
Autor: Marek
Citi w USA
On Tue, 19 Sep 2017 11:22:26 +0200, ąćęłńóśźż<nie@dla.spamerow> wrote:
Nie wierzę.

Też płacilem na stacji BP. Myk polega na tym, że sprzedawcy się chce przenisc rozliczenie z kasy stacji na gotówkę w lotomacie.

--
Marek

Data: 2017-09-19 14:28:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Citi w USA

"witek" opptnb$ue7$1@dont-email.me

Jedynie czego nie zapłacisz kredytówką to kupon totolotka.

Alkoholu ponoć też nie można kupić na krechę.

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-09-19 21:12:00
Autor: J.F.
Citi w USA
Dnia Mon, 18 Sep 2017 21:00:10 -0500, witek napisał(a):
On 9/18/2017 12:18 PM, J.F. wrote:
https://youtu.be/zKqUO6o-AGg?t=70
no i nie wiem - za karte w Wallmarcie zaplacil karta ?

Nie wiem co facet chciał pokazać ale po prostu filozofuje niemiłosiernie.

Wpisuje polski kod pocztowy i powinno zadziałać.

Czy powinno to bym sie nie zakladal, bo cholera wie co oni tam
wymyslili, ale od tego trzeba by zaczac.

Zaslania sie ze dawno listow nie pisal, ze mu sie wydaje iz mamy 4-ro
cyfrowe kody ... ale przeciez jesli ma polska karte, to musial chocby
w banku kod podac :-)

Ale moze zycie ulatwic :-)

J.

Data: 2017-09-22 07:40:05
Autor: witek
Citi w USA
On 9/19/2017 2:12 PM, J.F. wrote:
Ale moze zycie ulatwic:-)

Nie widzę zastosowania.

Nigdzie nie miałem problemu z polską kredytówką nawet 17 lat temu.

Data: 2017-09-22 15:00:22
Autor: J.F.
Citi w USA
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oq30b5$l3i$1@dont-email.me...
On 9/19/2017 2:12 PM, J.F. wrote:
Ale moze zycie ulatwic:-)

Nie widzę zastosowania.
Nigdzie nie miałem problemu z polską kredytówką nawet 17 lat temu.

A kiedy ostatnio uzywales w USA?

Bo widzisz - nie zadzialala, ale moze trzeba bylo dobry zip podac

J.

Data: 2017-09-22 08:21:56
Autor: kjboss
Citi w USA
Wyjaśnię dla wszystkich jak to działa w USA z amerykańskimi i polskimi (i zagranicznymi kartami).

W USA w zależności od stanu (prawo stanowe ustala jak jest z stacjami benzynowymi), np w New Jersey musi osoba nalewać benzyny i pobierać opłatę. W New York może byś samoobsługa lub ktoś nalewać, zależy od właściciela stacji i ten w ramach oszczędności nie zatrudnia nikogo oczywiście.

Załóżmy, że jesteśmy na stacji samoobsługowej, w USA nie będą bawić się w ściaganie osób kto nalał benzynę i odjeżdza, więc zawsze najpierw płacisz za ile chcesz wlać benzyny kartą kredytową/debetową lub gotówką.

ZIP code to kod pocztowy w USA. Jako, że w USA kredytówki z reguły nie mają domyślnie nadanych PINów (lub nie pamięta się ich...), to jako zabezpieczenie zamiast PIN, autoryzacja jest po kodzie pocztowym z adresu karty. Tak jak jest weryfikacja adresu (billing address) karty w Internecie, to tu jest tylko sam ZIP code sprawdzany.

To oczywiście jest z kartami kredytowymi amerykańskimi. Jak płacimy kartą debetową, to transakcja może iść jako transakcja DEBIT lub CREDIT. Credit autoryzacja idzie po sieci VISA/MC/AMEX/Discover (wieksza prowizja dla stacji) i autoryzacja ZIP, a DEBIT idzie po sieci ACH (mniejsza prowizja dla stacji) i autoryzacja PIN, bo każdy zna PIN do karty debetowej, którą używają do wyjmowania gotówki z ATM. Żeby zmobilizować używanie transakcji DEBIT, wtedy są mniejsze cene za galon (zwykle 10centów mniej niż CREDIT). Oczywiście z kartami zagranicznymi jest inaczej, bo nie zawsze po wpisaniu kodu pocztowego zagranicznego transakcja jest zweryfikowana, wtedy trzeba wpisać 00000 lub iść do kasjera i tam on zrobi autoryzację wrzucając chip lub pasek magnetyczny przesunie w terminalu i podpisać kwitek trzeba. Taka jest informacja na stacjach benzynowych na dystrybutorze o kartach zagraniczncych (nie wszystkie stacje mają to naklejone, ale widziałem już wiele razy).

Generalnie autoryzacja idzie na $80-$100 najpierw i po zakończeniu tankowania finalna kwota jest zabrana pod koniec dnia jak zrobiony jest settlement.  Dlatego często trzeba mieć większy limit lub mieć na uwadze, że blokada po kilku tankowania w ciągu dnia może być kilka stówek, aż zejdzie. Podobnie z blokadami w hotelach.

Taka jest informacja na stacjach benzynowych na dystrybutorze o kartach zagraniczncych (nie wszystkie stacje mają to naklejone, ale widziałem już wiele razy).

Co do tych gift card, które zakupione zostały w Walmarcie, to można tak zrobić w wielu sklepach i zapłacić kartą kredytową (ale dużo sklepów ze względu na fraudy, nie pozwalają już i jest hard coded w terminalu, bo kasjer i tak miałby to gdzieś i próbował sprzedać). Takie gift cardy mają prowizję za wydanie i dużo kart nie ma PINu, a jak mają, to nie można wyjmować gotówki. Niektórzy wydawcy kart kredytowych traktują kupno takiej karty jako cash advance, czyli jak wyjęcie gotówki z bankomatu i odrazu odsetki.

Jakieś jeszcze pytania? Aha i w USA wszystko jest CHIP&Signature, CHIP&Pin jak w Polsce nie istanieje.

Data: 2017-09-22 17:38:29
Autor: J.F.
Citi w USA
Użytkownik  kjboss napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:bdaf8991-e91f-435b-abb1-e048eb746a4b@googlegroups.com...
Wyjaśnię dla wszystkich jak to działa w USA z amerykańskimi i polskimi (i zagranicznymi kartami).

Dziekujemy  za odpowiedz.

[...]

Eee ... jak kupuje w Walmarcie, to spodziewam sie, ze wydawca nie ma pojecia za co zaplacilem.
W koncu moge razem z chlebkiem i pietruszka kupic.

J.

Data: 2017-09-22 09:36:24
Autor: kjboss
Citi w USA
On Friday, September 22, 2017 at 11:38:34 AM UTC-4, J.F. wrote:
> [...]

Eee ... jak kupuje w Walmarcie, to spodziewam sie, ze wydawca nie ma pojecia za co zaplacilem.
W koncu moge razem z chlebkiem i pietruszka kupic.

Wydawca karty nie ma pojecia, poprostu w sklepie kasa sama decyduje po bar codzie jaka transkacja ma byc (purchase czy cash advance), bo jednoczesnie aktywuje te karte wzieta z polki w momencie jak ty zaplacisz za gift card. O wszystkim decyduje jak jest kasa zaprogramowana.

Data: 2017-09-23 09:56:18
Autor: J.F.
Citi w USA
Dnia Fri, 22 Sep 2017 09:36:24 -0700 (PDT), kjboss@gmail.com
[...]

Aktywacja ma jakis sens ... ale zniechecanie klienta oplatami przez
Walmart nie :-)
No ale jak kupuje taka karte razem z innymi zakupami, to sie raczej
nie spodziewam dwoch osobnych obciazen na karcie. Ale moze w USA
inaczej. Nawiasem mowiac, to w PL mnie spotkalo, ze jak kupilem "doladowanie
telefonu" w supermarkecie, to musialem osobno zaplacic. Ale moze obsluga zle wyszkolona.

J.

Data: 2017-09-19 10:10:26
Autor: Michal Jankowski
Citi w USA
A po co ten kod pocztowy?

   MJ

Data: 2017-09-19 07:46:36
Autor: witek
Citi w USA
On 9/19/2017 3:10 AM, Michal Jankowski wrote:
A po co ten kod pocztowy?

Jakas forma zabezpieczenia.
Idzie razem z autoryzacją do banku. Jak sie nie zgadza to dostaniesz odmowę.

Bardzo często ten kod tak naprawdę słuzy do robienia statystyk kto skąd przyjeżdża na stację.

Data: 2017-09-20 16:38:50
Autor: Marek
Citi w USA
On Mon, 18 Sep 2017 19:18:45 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
no i nie wiem - za karte w Wallmarcie zaplacil karta ?

1.Facet nie wie  jak odczutuje się z deski z której strony jest wlew paliwa samochodu jaki prowadzi...
2. Facet twierdzi że w PL nie mamy 5 cyfrowych kodów pocztowych...

Po tych 2 facepalmach jego wiarygodność spadła drastycznie.

--
Marek

Data: 2017-09-21 06:11:45
Autor: Kris
Citi w USA
W dniu środa, 20 września 2017 16:38:54 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

1.Facet nie wie  jak odczutuje się z deski z której strony jest wlew paliwa samochodu jaki prowadzi...

A jak się odczytuje?

Data: 2017-09-21 21:16:09
Autor: ń
Citi w USA
A nie rozumiesz słowa "gas"?
;-)

-- -- -
A jak się odczytuje?

Data: 2017-09-21 07:24:14
Autor: J.F.
Citi w USA
Dnia Wed, 20 Sep 2017 16:38:50 +0200, Marek napisał(a):
[...]

Jak sie odczytuje ?

2. Facet twierdzi że w PL nie mamy 5 cyfrowych kodów pocztowych...

To istotnie jest zastanawiajace

Po tych 2 facepalmach jego wiarygodność spadła drastycznie.

Ale masz film. Stacja pyta o zip i 90210 nie przyjmuje ... a czasem
przyjmuje.

J.

Data: 2017-09-21 09:39:39
Autor: Mirek Ptak
Citi w USA
W dniu 2017-09-21 o 07:24, J.F. pisze:
1.Facet nie wie  jak odczutuje się z deski z której strony jest wlew
paliwa samochodu jaki prowadzi...
Jak sie odczytuje ?

Strzałeczka przy symbolu dystrybutora - niestety nie w każdym samochodzie :)

https://c1.staticflickr.com/9/8335/8444651949_c643e664fc_h.jpg
https://i1.wp.com/automotiveblog.pl/wp-content/uploads/2010/02/2011-Volvo-S60_Interior1.jpg

i bez:
http://www.need4speed.ws/images/made/images/uploads/speed/JohnK_Astra20iTurbo_241_600_318.jpg
https://spplthumb.blob.core.windows.net/1000x901c/19/24/d2/licznik-volvo-design-s60-s80-v70-xc70-xc90-siedlce-406486342.jpg

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2017-09-21 10:02:48
Autor: Michal Jankowski
Citi w USA
W dniu 2017-09-21 o 09:39, Mirek Ptak pisze:
[...]

To chyba jakieś głęboko niszowe - w życiu nie kojarzę takiej strzałki.

Za to w USA kiedyś mi się trafił samochód, który miał wlew pod odchylaną tylną tablicą rejestracyjną. O, wtedy to się naszukałem...

   MJ

Data: 2017-09-21 14:59:11
Autor: J.F.
Citi w USA
Użytkownik "Michal Jankowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59c3722d$0$15210$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No chyba, ze w USA w kazdym samochodzie :-)

Za to w USA kiedyś mi się trafił samochód, który miał wlew pod odchylaną tylną tablicą rejestracyjną. O, wtedy to się naszukałem...

A to zdaje sie bylo u nich bardzo popularne ... ale dawno temu :-)

J.

Data: 2017-09-21 21:15:07
Autor: ń
Citi w USA
Mnie się w Niemczech trafił, co wlew miał pod kompozytową maską silnika...

-- -- -