Citi wychodzi z Polski

Data: 2021-04-15 20:46:46
Autor: Wojciech Bancer
Citi wychodzi z Polski
https://www.money.pl/gielda/duza-zmiana-dla-klientow-bank-handlowy-wychodzi-z-segmentu-detalicznego-6629342456064576a.html

-- -
W prezentacji Citigroup czytamy, że aktualizacja strategii przewiduje "dążenie do wyjścia z działalności konsumenckiej" w niektórych krajach Azji i regionu EMEA (Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki). Chodzi o 13 krajów: Australia, Chiny, Indie, Indonezja, Kora, Malezja, Filipiny, Taiwan, Tajlandia, Wietnam, Bahrajn, Rosja oraz Polska.

Bank Handlowy podał w osobnym komunikacie, w nawiązaniu do informacji przekazanej przez Citigroup, że zmiany te dotyczą również bankowości detalicznej w Polsce.
-- -

No i kto teraz będzie karty z bonusami rozdawał? :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2021-04-15 12:10:17
Autor: Witold Pic
Citi wychodzi z Polski

No i kto teraz będzie karty z bonusami rozdawał? :)

Narodowy Bank Polski Orlen S.A.

Data: 2021-04-15 13:33:23
Autor: Jestem Nowy
Citi wychodzi z Polski
jak ma _praktycznie_ wyglądać _wyjście_ z Polski?

w Polsce NIE MA żadnego CitiBanku, ale jest Bank Handlowy S.A., który używa logo Citibanku

czy dobrze zrozumiałem, że zmieni się posiadacz pakietu kontrolnego akcji banku handlowego ale sam bank handlowy (nie zmieniając NIP-u ani KRS-U) będzie sobie działać nadal, używając jakiegoś innego logo?

Data: 2021-04-15 23:17:14
Autor: Kamil Jońca
Citi wychodzi z Polski
Jestem Nowy <nowyjestem@poczta.pl> writes:

[...]

Niezupełnie. Citi chce się pozbyć części detealicznej.
Firmy dalej chce obslugiwać. Więc "muszą" powstać 2 podmioty.

KJ

Data: 2021-04-16 03:05:44
Autor: Dawid Rutkowski
Citi wychodzi z Polski
czwartek, 15 kwietnia 2021 o 23:19:05 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):
Jestem Nowy <nowyj...@poczta.pl> writes: > jak ma _praktycznie_ wyglądać _wyjście_ z Polski? > > w Polsce NIE MA żadnego CitiBanku, ale > jest Bank Handlowy S.A., który używa logo Citibanku > > czy dobrze zrozumiałem, że zmieni się posiadacz pakietu kontrolnego akcji banku handlowego ale sam bank handlowy (nie zmieniając NIP-u ani KRS-U) będzie sobie działać nadal, używając jakiegoś innego logo?
Niezupełnie. Citi chce się pozbyć części detealicznej. Firmy dalej chce obslugiwać. Więc "muszą" powstać 2 podmioty.

A była kiedyś podobna sytuacja, w której "powstały 2 podmioty"?
ZTCP to następowała sprzedaż wydzielonej części banku - ale nie osobnej spółki. Bo po co?
Tak było ze śp. db (tu w ogóle było śmiesznie, najpierw były właśnie dwa podmioty, jeden dla korpo, drugi dla fizoli i 1-os. DG, potem połączyli - a potem fizoli i DG, oprócz frankowiczów, sprzedali do santandera) i chyba też z bph - "większą połowę" zeżarł żubr, resztę sprzedał GE - a potem z tej reszty wszystko oprócz frankowiczów sprzedano do aliora.

citi raczej obsługi fizoli tak po prostu nie zamknie, jak to zrobił VW, bo sporo może zarobić na sprzedaży, więc szkoda..
Ciekawe, kto byłby chętny na kupno - może bnp, oni łykają, co tylko mogą, bo mają ambicję być w pierwszej trójce.
Bardzo niestety wątpię, by znalazł się inwestor chcący założyć nowy bank na bazie detalu citka.
No i jeszcze jest zawsze pytanie, co to są "firmy" - czy tylko korpo czy 1-os. DG też.

Data: 2021-04-16 12:46:40
Autor: Kamil Jońca
Citi wychodzi z Polski
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

[...]

Strzeliłem głupotę. Moja kulpa.
KJ

Data: 2021-04-16 13:42:14
Autor: J.F
Citi wychodzi z Polski
On Fri, 16 Apr 2021 03:05:44 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:
[...]

Cos mi chodzi po glowie, ze sprzedano bank bez kredytow frankowych
itp.

No i dwa ostatnie przypadki restrukturyzacji - Idea i PBS.
Jakos tak wiekszosc przeniesiono do nowego banku, ale stary zostal - i
chyba czesc pasywow w nim.

ZTCP to następowała sprzedaż wydzielonej części banku - ale nie osobnej spółki. Bo po co?

Hm, i wtedy co dalej?
Bo klienci jakby nagle bank zmienili. Nie prowadzi juz Bank A s.a.,
tylko Bank B s.a.
Umowy zmieniac ? A czy to w ogole dopuszczalne, tak bez zgody klienta ?

Co innego jak fuzje bankow robisz.

Plus problemy techniczne, a moze i formalne - np kierowanie przelewow
przez KIR, jesli klienci maja konta rozliczeniowe i rachunki
techniczne kredytow.
Plus np ustawione automatyczne splaty z rachunku ... a tu nagle sa to
dwa osobne banki.

Zdecydowanie bezpieczniej przeniesc najpierw niechciane kredyty do
osobnego banku "wicie rozumicie - w zwiazku z reorganizaja naszego
banku XXX zdecydowalismy sie wydzielic XXX Hipoteczny.

Przynajmniej tak mi sie wydaje - a tu BFG jakos nie mial problemu z
przeniesieniem Idei ..

J.

Data: 2021-04-17 19:42:16
Autor: Wojciech Bancer
Citi wychodzi z Polski
On 2021-04-16, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

A była kiedyś podobna sytuacja, w której "powstały 2 podmioty"?

Cos mi chodzi po glowie, ze sprzedano bank bez kredytow frankowych
itp.

To chyba Raiffeisen, przejęcie z wyłączeniem portfela kredytów
hipotecznych? Swoją drogą myślę, że to będzie droga ucieczki banków jak jednak sędziowie okażą się mądrzy inaczej i zadecydują o nieważności całych umów.

No i dwa ostatnie przypadki restrukturyzacji - Idea i PBS.
Jakos tak wiekszosc przeniesiono do nowego banku, ale stary zostal - i
chyba czesc pasywow w nim.

Co zostawi mniej kasy dla poszkodowanych (np. w aferze GetBack).

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2021-04-18 18:16:18
Autor: jo44
Citi wychodzi z Polski
W dniu 17.04.2021 o 19:42, Wojciech Bancer pisze:

[...]

Nie wiem jak było w Raiffeisen'ie, ale na pewno była taka sytuacja
przy zakupie "resztówki" po BPH. Alior wziął wszystko prócz
kredytów hipotecznych. BPH do dziś administruje tą pozostałością.

Data: 2021-04-16 07:22:53
Autor: ąćęłńóśźż
Citi wychodzi z Polski
A jak to było z VW?