Citi wymusza instalację aplikacji do autoryzacji płatności kartą w internecie - koniec sms

Data: 2020-11-24 22:33:07
Autor: WAM
Citi wymusza instalację aplikacji do autoryzacji płatności kartą w internecie - koniec sms
Informujemy, że od 1.12.2020 roku zostanie wprowadzony nowy wymóg
autoryzowania transakcji internetowych - część transakcji będzie mogła
być od tej pory uwierzytelniana tylko za pomocą autoryzacji mobilnej z
użyciem powiadomień Push w telefonie, wyłączona zostanie możliwość
autoryzacji kodem z SMS.

Jakie transakcje mogę autoryzować z użyciem powiadomień Push?

Płatności za zakupy w internecie - od 1.12.2020 dla części tych
transakcji autoryzacja mobilna z użyciem powiadomień Push będzie
jedyną możliwością uwierzytelnienia. Pozostała część transakcji nadal
będzie mogła być autoryzowana kodem z SMS, jednak docelowo wszystkie
płatności internetowe będą wymagały autoryzacji z wykorzystaniem
powiadomień Push.

Operacje dokonywane w Citibank(R) Online oraz Citi Mobile(R) - w tym
przypadku transakcje mogą być uwierzytelniane albo z wykorzystaniem
autoryzacji mobilnej, albo korzystając z jednorazowego hasła
otrzymanego w SMS (możliwość autoryzacji SMSem przy włączonej
autoryzacji mobilnej nie dotyczy przelewów do nowych odbiorców,
dodania odbiorcy oraz zmiany numeru telefonu).

Już wkrótce autoryzacja mobilna będzie jedyną formą autoryzacji
płatności w internecie - zachęcamy do aktywowania jej jeszcze dziś.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2020-11-25 00:15:55
Autor: Michal Jankowski
W dniu 24.11.2020 o 22:33, WAM pisze:
[...]

Co to jest "dla części transakcji"? Jaja sobie robią?

I czy to chodzi o płatność z konta czy kartą?

W ogóle co to jest - tydzień na to, żeby ludzie smartfony pokupowali?

   MJ

Data: 2020-11-25 02:43:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Citi wymusza instalację aplikacji do autoryzacji płatności kartą w internecie - koniec sms

"Michal Jankowski" 5fbd942d$0$519$65785112@news.neostrada.pl

Co to jest "dla części transakcji"? Jaja sobie robią?

Przynajmniej część transakcji zabezpieczą. ;)
Nie od razu Kraków zbudowano...

W ogóle co to jest

To jest Black Friday.

- tydzień na to, żeby ludzie smartfony pokupowali?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-11-25 21:54:59
Autor: Kamil Jońca
Citi wymusza instalację aplikacji do autoryzacji płatności kartą w internecie - koniec sms
Michal Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> writes:

[..]

Co to jest "dla części transakcji"? Jaja sobie robią?

I czy to chodzi o płatność z konta czy kartą?

W ogóle co to jest - tydzień na to, żeby ludzie smartfony pokupowali?

  MJ

Citi to w ogóle ustanawia klasę samą w sobie.
Okazuje się, że nie można być jednocześnie zalogwanym w aplikacji i
przeglądarce.
O tym, że owego tokena nie można mieć na 2 urządzeniach to już nie
wspomnę (zresztą prawdę mówiąc nie wiem w ilu bankach można).
I jeszcze jedno. Token generuje po prostu 6 cyfr. Nigdzie nie jest
wyświetlone jaką właściwie transakcję potwierdzasz. Jakoś ciężko mi jest
się przekonać, że jest to bezpieczniejsze od SMS w którym szczegóły
transakcji były.

Ech. KJ

Data: 2020-11-25 22:02:08
Autor: Michal Jankowski
W dniu 25.11.2020 o 21:54, Kamil Jońca pisze:

[...]

O Jezu, wróciliśmy do zdrapek?

   MJ

Data: 2020-11-25 22:05:28
Autor: Kamil Jońca
[...]

Tak. Ale elektronicznych. :)

  MJ

Data: 2020-11-25 22:11:45
Autor: Kamil Jońca
Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> writes:

[...]

Teraz too jeszcze trochę inaczej działa. Jak testowo chciałem wejść w
stare  transakcje, to przeglądarka kazała potwierdzić w aplikacji,
a w aplikacji wyskoczyło powiadomienie. Ale opis też był w rodzaju
"Potwierdzenie operacji w citionline" - bez szczegółów.

KJ

Data: 2020-11-25 22:20:29
Autor: Kamil Jońca
[...]

Jednak muszę odszczekać. Jak  zleciłem przelew, to kazało mi potwierdzić
w aplikacji,
aplikacja kazała potwierdzić w citi tokenie,
a przed wpisaniem hasła do tokena wyświetliły się szczegóły przelewu.
Więc w sumie nie jest tak najgorzej (tylko po co te cyferki?).

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-11-25 23:40:03
Autor: _Master_
Citi wymusza instalację aplikacji do autoryzacji płatności kartą w internecie - koniec sms
W dniu 2020-11-25 o 22:20, Kamil Jońca pisze:
(tylko po co te cyferki?).

Żeby uśpić Twoją czujność ;-)

Data: 2020-11-25 11:51:27
Autor: Wojtek
On 24/11/2020 18:33, WAM wrote:
[...]

Żeby jeszcze ta ich durna aplikacja nie stroiła fochów i chciała się zainstalować z rootem... kij im w oko :|

Data: 2020-11-25 16:22:08
Autor: Kamil Jońca
Citi wymusza instalację aplikacji do autoryzacji płatności kartą w internecie - koniec sms
Wojtek <wojtek@mail.mail.com> writes:

[...]

Żeby jeszcze ta ich durna aplikacja nie stroiła fochów i chciała się
zainstalować z rootem... kij im w oko :|

Nie wiem jakiego masz roota, ale mi się udało (chyba)

KJ

Data: 2020-11-25 17:07:39
Autor: _Master_
Citi wymusza instalację aplikacji do autoryzacji płatności kartą w internecie - koniec sms
Jeśli ta apka jest tak dobrze napisana i bezpieczna to dlaczego boi się roota?
Bo Android to niebezpieczny system?

Data: 2020-11-25 17:12:10
Autor: Kamil Jońca
_Master_ <Master@z.pl> writes:

Jeśli ta apka jest tak dobrze napisana i bezpieczna to dlaczego boi
się roota?
Bo Android to niebezpieczny system?

Raczej w Citi parcują idioci.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-11-25 17:34:20
Autor: Pete
Citi wymusza ...
Hello, Kamil Jońca.
On 25.11.2020 17:12 you wrote:

> Raczej w Citi parcują idioci. KJ

Raczej dbają o własne pieniądze.
 --
Pete

Data: 2020-11-25 20:27:35
Autor: Kamil Jońca
Citi wymusza ...
Pete <nobody@nowhere.com> writes:

Hello, Kamil Jońca.
On 25.11.2020 17:12 you wrote:

 > Raczej w Citi parcują idioci. KJ

Raczej dbają o własne pieniądze.

To powiedz mi właściwie dlaczego inni jakoś nie mają z tym problemu
(łącznie z google Pay)?
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-11-26 02:11:29
Autor: Pete
Citi wymusza ...
Hello, Kamil Jońca.
On 25.11.2020 20:27 you wrote:

> To powiedz mi właściwie dlaczego inni jakoś nie mają z tym problemu > (łącznie z google Pay)? KJ

Bo mają gdzieś problemy właściciela telefonu jak straci kasę na skutek uruchomienia nieautoryzowanego oprogramowania.
Będzie się bujał z bankiem a nie z Google.
 --
Pete

Data: 2020-11-26 06:04:21
Autor: Kamil Jońca
Citi wymusza ...

On 25.11.2020 20:27 you wrote:

> [...]

Będzie się bujał z bankiem a nie z Google.

TTST. :)

Ja jednak twierdzę, że raczej zatrzymali się na podejściu które
obowiązywało  (nie, żeby było sensowne) parę lat temu.

KJ

PS. Kiedyś też uważano, że trzeba regularnie zmieniać hasła. Teraz już
się tak nie uważa.

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-11-26 07:30:56
Autor: Dominik Ałaszewski
Citi wymusza ...
Dnia 26.11.2020 Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> napisał/a:

Ja jednak twierdzę, że raczej zatrzymali się na podejściu które
obowiązywało  (nie, żeby było sensowne) parę lat temu.

Otóż to, dodałbym do tego na przykład hasło maskowane,
które jest upierdliwe i obniża bezpieczeństwo (nie można
praktycznie skorzystać z menadżera haseł). Ale Bank Śląski
wie lepiej :-)

Data: 2020-11-26 13:34:19
Autor: Robert Tomasik
Citi wymusza ...
W dniu 26.11.2020 o 08:30, Dominik Ałaszewski pisze:
[...]

Alior też zresztą.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-11-26 13:58:41
Autor: Kamil Jońca
Citi wymusza ...
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> writes:

[...]

W aliorze można ustawić sobie hasło niemaskowane.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-11-26 22:48:43
Autor: Robert Tomasik
Citi wymusza ...
W dniu 26.11.2020 o 13:58, Kamil Jońca pisze:

[...]

Faktycznie. nie zauważyłem.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-11-26 14:05:01
Autor: Dominik Ałaszewski
Citi wymusza ...
Dnia 26.11.2020 Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał/a:

Alior też zresztą.

Nie, W Aliorze jest wybór między maskowanym
a normalnym. W Śląskim nie.

Data: 2020-11-26 21:09:27
Autor: Dominik 'Rathann' Mierzejewski
Citi wymusza ...
Date: Thu, 26 Nov 2020 15:05:01
From: Dominik Ałaszewski
Dnia 26.11.2020 Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał/a:

Alior też zresztą.

Nie, W Aliorze jest wybór między maskowanym
a normalnym. W Śląskim nie.

A w Kantorze Aliora?

Pozdrawiam,
Dominik
--
Fedora   https://getfedora.org  |  RPM Fusion  http://rpmfusion.org
There should be a science of discontent. People need hard times and

Data: 2020-11-26 22:10:16
Autor: Kamil Jońca
Citi wymusza ...

Date: Thu, 26 Nov 2020 15:05:01
From: Dominik Ałaszewski
[...]

W kantorze (od niedawna?) też.
KJ

Data: 2020-11-26 14:57:05
Autor: J.F.
Citi wymusza ...
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fbfa0cc$0$541$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Hm, czy obniza bezpieczenstwo ... IMO to raczej nie.

Natomiast Alior ... czy mi sie wydaje, czy czasem wystarczyly 3 znaki z hasla ?
A to juz IMO niebezpieczne ... chyba, ze bank sobie spisuje adresy IP tych, co za duzo blednych logowan probowali ...

J.

Data: 2020-11-26 23:10:14
Autor: Krzysztof Halasa
Citi wymusza ...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

[...]

Co z problem każdą próbę wykonywać z innego IP?
Nie mam na myśli nawet żadnego botnetu albo innych proxy - ale po
prosty zwykły reconnect w PPP (over Ethernet czy co tam kto ma).
A z drugiej strony, "duże" proxy mogą szybko podpaść (no może nie tak
szybko).
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-11-27 11:02:37
Autor: J.F.
Citi wymusza ...
Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m34klbkbw9.fsf@pm.waw.pl...
[...]

Jest to juz jakis problem.

Nie mam na myśli nawet żadnego botnetu albo innych proxy - ale po
prosty zwykły reconnect w PPP (over Ethernet czy co tam kto ma).

Zakladajac, ze masz neostrade i przydzieli Ci inny numer, a nie ten sam.

A z drugiej strony, "duże" proxy mogą szybko podpaść (no może nie tak
szybko).

No wlasnie.

J.

Data: 2020-11-27 15:54:09
Autor: Krzysztof Halasa
Citi wymusza ...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Co z problem każdą próbę wykonywać z innego IP?

Jest to juz jakis problem.

Dla kryminalisty? Bez żartów.

Zakladajac, ze masz neostrade i przydzieli Ci inny numer, a nie ten
sam.

Kryminalista może sobie kupić taką neostradę (jeśli chce zostawiać
łatwe do namierzenia ślady). Albo 10 neostrad.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-11-26 23:07:20
Autor: Krzysztof Halasa
Citi wymusza ...
Dominik Ałaszewski <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> writes:

[...]

BTW "kilka" (lat temu) to chyba lekkie niedoszacowanie w tych
przypadkach.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-11-26 23:06:06
Autor: Krzysztof Halasa
Citi wymusza ...
Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> writes:

PS. Kiedyś też uważano, że trzeba regularnie zmieniać hasła. Teraz już
się tak nie uważa.

No, to zależy. Nie należy zmuszać do takich zmian, ale to nieco inna
sytuacja.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-11-26 23:11:15
Autor: Kamil Jońca
Citi wymusza ...
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> writes:

[...]

Tak, źle napisałem. Miałem na myśli wymuszanie zmian haseł.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-11-27 11:00:06
Autor: J.F.
Citi wymusza ...
Użytkownik "Kamil Jońca"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:87k0u7u5to.fsf@alfa.kjonca...
[...]

Tzn "sie nie uwaza" czy "banki odkryly, ze maja z tego wymuszania wiecej roboty i wiecej niezadowolonych klientow" ?

J.

Data: 2020-12-01 07:31:52
Autor: Kamil Jońca
Citi wymusza ...
[...]

Wygląda na to, że wymuszanie zmian haseł powoduje, że większość ludzi
zaczyna te hasła w prosty sposób 'generować" (dodając kolejne numerki,
numer miesiąca, itp) co powoduje że są jednak łatwiejsze do zgadnięcia.

KJ

https://niebezpiecznik.pl/post/wymuszanie-zmiany-hasel-nie-zawsze-korzystne-dla-bezpieczenstwa/
https://sekurak.pl/czy-nalezy-wymuszac-okresowa-zmiane-hasel-mamy-chyba-ostateczne-rozwiazanie-problemu/

Data: 2020-11-25 18:09:46
Autor: _Master_
Citi wymusza instalację aplikacji do autoryzacji płatności kartą w internecie - koniec sms
Masz rację. Idiotą jest każdy kto myśli że apka na smartfonie dobrze chroni nasze pieniądze.

Na pewno nie lepiej niż SMS.

To tylko cięcie kosztów przez bank.

Je...ć taki bank

Data: 2020-11-25 23:22:14
Autor: Krzysztof Halasa
_Master_ <Master@z.pl> writes:

Masz rację. Idiotą jest każdy kto myśli że apka na smartfonie dobrze
chroni nasze pieniądze.

Na pewno nie lepiej niż SMS.

Dla każdego, kto ma jakiekolwiek pojęcie o bezpieczeństwie
informatycznym, jasne jest, że przynajmniej "nie na pewno".

Natomiast problem pojawia się wtedy, gdy wystarczy przejąć kontrolę nad
telefonem (obojętnie jak) i mamy dostęp do wszystkiego.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2020-11-25 23:38:10
Autor: _Master_
Citi wymusza instalację aplikacji do autoryzacji płatności kartą w internecie - koniec sms
UE zrobiła ostatnio tyle szumu o dwuetapowe logowanie.
A tu nagle jedna apka ma być bezpieczna?
Żałosne.

Ja robię przelew na blaszaku a potwierdzam smsem na telefonie bo myślę ;-)

Data: 2020-11-26 15:21:27
Autor: J.F.
Użytkownik "_Master_"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fbedcd3$0$550$65785112@news.neostrada.pl...
UE zrobiła ostatnio tyle szumu o dwuetapowe logowanie.
A tu nagle jedna apka ma być bezpieczna?
Żałosne.

apka i strona ... choc przeciez mozna w samej apce ..

Ja robię przelew na blaszaku a potwierdzam smsem na telefonie bo myślę ;-)

Co myslisz ?
Ze SMS nie mozna "podkrasc" ?

J.

Data: 2020-11-26 21:36:35
Autor: _Master_
Citi wymusza instalację aplikacji do autoryzacji płatności kartą w internecie - koniec sms
W dniu 2020-11-26 o 15:21, J.F. pisze:
Co myslisz ?
Ze SMS nie mozna "podkrasc" ?

Że shakować dwa różne urządzenia jest TRUDNO a większość włamań odbywa się przez mózg użytkownika.

PS. 20 lat pracuję z komputerami. Nie mam zainstalowanego żadnego antywirusa w komputerze.
Win8.1

Data: 2020-11-27 13:17:16
Autor: J.F.
Użytkownik "_Master_"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fc011d3$0$519$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2020-11-26 o 15:21, J.F. pisze:
Co myslisz ?
Ze SMS nie mozna "podkrasc" ?

Że shakować dwa różne urządzenia jest TRUDNO a większość włamań odbywa się przez mózg użytkownika.

Akurat telefon to chyba w miare latwo.

Wystarczy Cie namowic do zainstalowania aplikacji.
Sprawdzales np ile aplikacji ma u Ciebie prawo do SMS ?

PS. 20 lat pracuję z komputerami. Nie mam zainstalowanego żadnego antywirusa w komputerze.
Win8.1

Co w zasadzie dobrze swiadczy o Microsoft i Win8, ale czy dobrze swiadczy o Tobie ? :-P

Tylko, ze jak pamietam takie wirusy, ktorym wystarczylo, ze komputer byl podlaczony do wspolnej sieci. To chyba jeszcze w czasach XP bylo.
Te dziure zalatali, ale czy na pewno nie ma innych ?

A te legendy krazace, ze wystarczy zlą strone w przegladarce otworzyc, czy z Flashem, albo plik w Wordzie, albo w Acrobacie.
Albo odpowiednio spreparowane urzadzenie do USB wsadzic  - tylko legendy ?

Sam MS duzo uczynil, aby zycie bylo ... ciekawsze. Np autoodtwarzanie nosnikow danych, ostatnio ukrywanie rozszerzen, otwieranie na podstawie zawartosci itp.

J.

Data: 2020-11-27 13:34:11
Autor: Michal Jankowski
W dniu 27.11.2020 o 13:17, J.F. pisze:

Tylko, ze jak pamietam takie wirusy, ktorym wystarczylo, ze komputer byl podlaczony do wspolnej sieci. To chyba jeszcze w czasach XP bylo.
Te dziure zalatali, ale czy na pewno nie ma innych ?

Hehe, dawne dzieje. XP podłączone do sieci łapało wirusa najdalej po minucie.

To wtedy wybuchł rozwój antywirusów...

   MJ

Data: 2020-11-27 14:15:56
Autor: Zbynek Ltd.
Michal Jankowski napisał(a) :
[...]

He he. Ciężko dociec jak szybko łapało. Bo instalowany XP z kablem podpiętym do sieci miał od razu wirusa przy pierwszym uruchomieniu :-D

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2020-11-27 13:54:05
Autor: _Master_
W dniu 2020-11-27 o 13:17, J.F. pisze:

Wystarczy Cie namowic do zainstalowania aplikacji.
Sprawdzales np ile aplikacji ma u Ciebie prawo do SMS ?

Nie instaluję a już na pewno nie na telefonie do dzwonienia i podglądania konta bankowego.

Data: 2020-11-27 13:56:28
Autor: _Master_
Citi wymusza instalację aplikacji do autoryzacji płatności kartą w internecie - koniec sms
W dniu 2020-11-27 o 13:17, J.F. pisze:
tylko legendy ?

Dla mnie to tylko legendy.

Ale jeśli nie są to legendy to posługiwanie się jednym urządzeniem z jedną bankową apką w czasach gdy UE grzmi żeby logowania były wieloetapowe to GŁUPOTA.

Taki dysonansik ;-)

Data: 2020-11-27 14:08:05
Autor: J.F.
Użytkownik "_Master_"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fc0f77c$0$524$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2020-11-27 o 13:17, J.F. pisze:
tylko legendy ?

Dla mnie to tylko legendy.

Hm, macra w Wordzie/Office dzialaly, co tam potrafi Acrobat Reader to nie wiem dokladnie, Flasha wycofuja wlasnie pod haslem bezpieczenstwa.
Autostart nosnikow na pewno dzialal, i dziala nadal, tylko moze juz nie jest domyslnie wlaczony.

Ale jeśli nie są to legendy to posługiwanie się jednym urządzeniem z jedną bankową apką w czasach gdy UE grzmi żeby logowania były wieloetapowe to GŁUPOTA.
Taki dysonansik ;-)

I co - masz dwa telefony, jeden do banku, a drugi na wszelkie przydatne aplikacje smartfonowe ?

I masz silne przekonanie, ze z jednego nie da sie wlamac na drugie ? :-)

J.

Data: 2020-11-27 17:20:03
Autor: _Master_
W dniu 2020-11-27 o 14:08, J.F. pisze:

I co - masz dwa telefony, jeden do banku, a drugi na wszelkie przydatne aplikacje smartfonowe ?

Hmmm przydatne są nawigacje. Reszta jest już w smartfonie. Nie instaluję gówna społecznościowego. TuneIn radio internetowe.
To wszystko.

I masz silne przekonanie, ze z jednego nie da sie wlamac na drugie ? :-)

Mam przekonanie podobnie jak dyrektywy UE że jest to DUŻO trudniejsze. ;-)

Jest też opcja że UE się myli narzucając bezsensownie klientom upierdliwe logowania i taka apka jest MOCARNA ;-)

PS. 5 minut bezczynności na koncie bankowym. Toż to czysty FASZYZM

Data: 2020-11-27 17:43:25
Autor: _Master_
Citi wymusza instalację aplikacji do autoryzacji płatności kartą w internecie - koniec sms
PS. Właśnie odpaliłem apkę do mille. Jest tam 4 cyfrowy pin.

Tylko że... przed podaniem pinu już otrzymałem przypomnienie o propozycji pożyczki która jest dla mnie specjalnie przygotowana. Rzuciła mi się w oczy bo to ta sama kwota którą oferował mi człowiek w placówce banku.

Symptomatyczne. Przed uzyskaniem autoryzacji apka już uzyskała informację o kliencie.

Cholera wie co jeszcze zrobi. Komu przekaże dane? Komu przeleje środki...

Tak działa android. To jest system pisany przez gimbazę dla gimbazy.
NIE JEST ON BEZPIECZNY.

Data: 2020-11-26 12:15:21
Autor: Wojtek
On 25/11/2020 12:22, Kamil Jońca wrote:
[...]

Po bobrzemu - Magisk + magisk-hide i inne. Aczkolwiek bawiłęm się tym jakoś rok temu a teraz nie używam KK od citka zbyt intensywnie wiec na razie nie bawiłem się w instalowanie. Im mniej aplikacji tym lepiej (bo na durnym Androidzie nie ma się kontroli co się uruchamia a co działa w tle)...

w.

Data: 2020-11-26 21:15:02
Autor: Dominik 'Rathann' Mierzejewski
Citi wymusza instalację aplikacji do autoryzacji płatności kartą w internecie - koniec sms
Date: Thu, 26 Nov 2020 16:15:21
From: Wojtek
[...]

No właśnie mi ta kombinacja nie działa. Dopiero odinstalowanie Magiska
pomaga (ale wtedy psuje mi Google Pay). :(

Pozdrawiam,
Dominik

Data: 2020-11-26 21:13:10
Autor: Dominik 'Rathann' Mierzejewski
Citi wymusza instalację aplikacji do autoryzacji płatności kartą w internecie - koniec sms
Date: Wed, 25 Nov 2020 16:22:08
From: Kamil Jońca
[...]

Podzielisz się może swoim przepisem?

U mnie na LineageOS z zainstalowanym Magiskiem narzeka, że zrootowany (i
MagiskHide nie pomaga). Za to jak odinstaluję Magiska, to działa, ale
przestaje działać Google Pay, któremu wtyczka do Magiska udaje
oryginalnego Androida. Więc... i tak źle, i tak niedobrze.

Pozdrawiam,
Dominik

Data: 2020-11-25 17:05:28
Autor: _Master_
Citi wymusza instalację aplikacji do autoryzacji płatności kartą w internecie - koniec sms
Apką na Androidzie?

To już wolę płacić gotówką ;-)

Data: 2020-12-01 05:23:01
Autor: Stiwi
On Wednesday, November 25, 2020 at 1:33:10 AM UTC+4, WAM wrote:
[...]

Problem w tym że pomimo iż prowadzą konta dla nierezydentów, ich aplikacja dostępna jest tylko w polskim App Store. Dziwne, bo Citibanki w innych krajach nie mają problemu z byciem dostępnym ogólnoświatowo, nie ma z tym problemu nawet mBank czy Alior Kantor.

Data: 2020-12-01 16:27:24
Autor: Michal Jankowski
Citi wymusza instalację aplikacji do autoryzacji płatności kartą w internecie - koniec sms
Na razie podwinęli ogon. :)

I mam nadzieję, że komuś tam gorąco koło dupy i że w drugim podejściu nie będzie już tak, że "niektórych transakcji", ale których niektórych, to nie powiemy, próbujcie sobie.

   MJ

Data: 2020-12-02 05:46:52
Autor: witrak()
On Tuesday, December 1, 2020 at 4:27:28 PM UTC+1, Michal Jankowski wrote:
Na razie podwinęli ogon. :) I mam nadzieję, że komuś tam gorąco koło dupy i że w drugim podejściu nie będzie już tak, że "niektórych transakcji", ale których niektórych, to nie powiemy, próbujcie sobie.

Zainstalowałem i okazuje się, że użytkownik - nie może w żaden normalny sposób wyjść z aplikacji (trzeba przerwać ją z poziomu Androida, bo  inaczej "widoczek" okupuje ekran a.m.u.)
- musi się zgodzić na dostęp aplikacji do telefonu, bo inaczej nie skonfiguruje apki - w kółko domaganie się zmiany ustawień, ale co gorsza tak samo jest jak się potem zablokuje! A ja nie potrzebuję, aby mnie apka sama łączyła z konsultantem (a to jedyne uzasadnienie). I tak by pewnie nic nie działało -  jak to zrobiłem dla innego banku, to i tak musiałem potem dzwonić, wprowadzać kody z klawiatury i odpowiadać na pytania, bo mimo, że miałem być zweryfikowany przez aplikację, to jednak nie byłem ;-)

witrak()

Data: 2020-12-02 14:48:26
Autor: WAM
On Tue, 24 Nov 2020 22:33:07 +0100, WAM <nospam@nowam.nopl.pl> wrote:

[...]
Już się wycofali... chwilowo :)

Informujemy, że w związku z zapytaniami dotyczącymi planowanej zmiany
sposobu autoryzacji dla części transakcji internetowych kartą, która
miała nastąpić 1 grudnia 2020 r., postanowiliśmy przesunąć datę
wdrożenia nowego wymogu autoryzacji transakcji.

Jednocześnie zachęcamy do korzystania już teraz z metody autoryzacji
mobilnej za pomocą aplikacji Citi Mobile(R), która będzie docelową
metodą uwierzytelnienia transakcji kartą w internecie - więcej
informacji znajdą Państwo tutaj
https://www.citibank.pl/landing/citimobile/citi-mobile-token/.

O nowej dacie wdrożenia poinformujemy z wyprzedzeniem w osobnej
korespondencji. Do tego momentu sposób autoryzacji transakcji
internetowych kartą dla Klientów indywidualnych (posiadaczy konta
osobistego i karty kredytowej) pozostaje bez zmian.

WAM

Data: 2020-12-02 09:17:26
Autor: Stiwi
On Wednesday, December 2, 2020 at 5:48:29 PM UTC+4, WAM wrote:
On Tue, 24 Nov 2020 22:33:07 +0100, WAM <nos...@nowam.nopl.pl> wrote: >Informujemy, że od 1.12.2020 roku zostanie wprowadzony nowy wymóg >autoryzowania transakcji internetowych - część transakcji będzie mogła >być od tej pory uwierzytelniana tylko za pomocą autoryzacji mobilnej z >użyciem powiadomień Push w telefonie, wyłączona zostanie możliwość >autoryzacji kodem z SMS.
[...]

Tak jak pisałem wcześniej, nie każdy korzysta z polskiego app store, a tylko z niego można pobrać aplikację polskiego Citibanku. Zgłaszałem już ten problem Citi rok temu i zbyli mnie jakimiś licencjami, ponownie im o tym przypomniałem i napisali:

"W nawiązaniu do otrzymanej korespondencji uprzejmie informuję, że wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom, data wyłączenia bieżącej formy akceptacji transakcji internetowych wykonywanych kartami kredytowymi oraz debetowymi została przełożona. Działanie to ma na celu przystosowanie systemu i utworzenie nowych rozwiązań dla wszystkich Klientów, którzy nie posiadają urządzeń mobilnych obsługujących naszą aplikację, a także dla osób korzystających z zagranicznych sklepów Google Play/App Store."

Citi wymusza instalację aplikacji do autoryzacji płatności kartą w internecie - koniec sms